Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSan Pedro in stukjes gehakt en opnieuw gepot ... PICAS !!

San Pedro in stukjes gehakt en opnieuw gepot ... PICAS !!

37 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#1
lysergine ?
hoe oud zijn die sanpedros uit zaad?

ze zien er mooi uit.
wel een beetje slank en slungelig, maar ja dat heb je in nederland te weing licht
l

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
lysergine25
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
vogel zei:
lysergine ?
hoe oud zijn die sanpedros uit zaad?

ze zien er mooi uit.
wel een beetje slank en slungelig, maar ja dat heb je in nederland te weing licht
Klik om te vergroten...

Geen idee ik denk nu 2 jaar ........ ze zijn wat gestrekt klopt maar nu niet meer !! Kijk en huiver !!









Alle cactussen zijn aangeslagen en diegene met hun oude wortel stelsel hebben ook allemaal nieuwe zijtakken ontwikkeld. En daar ben ik rete blij mee.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#3
De moeder cactus die nieuwe cactussen heeft afgeworpen.



Straks komt de zomer en dan mogen ze in de volle zon !!
Eindelijk een beetje licht waar ze op kunnen boosten.


Stonie
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#4
goed gedaan stonie ziet er goed uit :)
h
hcoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: San Pedro in stukjes gehakt en opnieuw gepot ... PICAS

Hey...

Hoe lang was de cactus toen je hem kocht? En hoe lang is dat geleden? Heb er vandaag ook twee binnen gekregen...

Heb overigens nog nooit zo'n cactus geconsumeerd... ben daar eigenlijk ook wel benieuwd naar :)...


mvg
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik heb het 1 keer geprobeerd, de smaak is vreselijk en helaas had ik te weinig op om echt te trippen
h
hcoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hmm, heb wel eens een link gevonden op het internet hoe je de hele zooi uitkookt zodat je er een drinkbaar theetje aan overhoudt.

Leek wel enigzins op de bereiding van ayahuasca waar ik niet vreemd mee ben...

Mocht een van mijn cactussen een dergelijke lengte bereiken ga ik toch eens consumeren denk ik :)...
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#8
laat de afgesneden stukken in ieder geval een week of drie aan de lucht drogen, zodat ze niet gaan rotten eenmaal gestoken in de aarde
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ok ik heb van de marktplaats een cactus gekocht en nu is ie 2 meter en is ie te groot om weer veilig binnen te zetten voor de winter.
Hoe stek ik deze reus.

Ik had het volgende plan:

Hak de cactus in 4 gelijke delen, het deel met pot kan meteen baar binnen. De andere 3 stukken moeten met de steel 10 cm in de grond worden gestoken. De zelfmix grond bestaat uit: cactusgrond, gewassen zilverzand, perliet en zaaigrond.
Geen water geven en de cactus ondersteunen met stokken rondom.
3 x 10 liter pot met pootjes van onderen en goede afwateringsgaten.

Vragen wanneer mag je voor het eerst gaan wateren ?
Mag je de cactus nat sproeien met water en voeding ?
Wanneer gaat de cactus wortelen ?
Doe ik het wel goed ?

Groetjes

Stonie
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#10
Of gewoon ff in de oven leggen. Maar dat is dus totaal niet waar ie naar vraagt he Enesteene :wink:

Maar voor zover doe je het zo goed, ik denk dat de cactus natspoeien niet echt werkt, gewoon een beetje wateren maar niet teveel.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#11
kut ik heb ze niet gedroogd ....
geen een, de boven kanten drogen nu wel, moet nog steeds die fotos uploaden.


Te stoned ....

:stoned:
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: San Pedro 2 meter hoog ...

lysergine25 zei:
Hoe stek ik deze reus.

Ik had het volgende plan:
Klik om te vergroten...

ehm, voila... hier staat de vraag en daarop mijn antwoord dus :P :wink:

de eerste tijd geen voeding geven, want er zit genoeg in de aarde (cactusaarde uit het tuincentrum)... en vooral in de winter de grodn alleen lichtvochtig houden... wortelen kan soms wel een jaar duren
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ene steene,

ja ik weet dat het minimaal een jaar duurt, geduld zat alleen weinig know how met de cactus.

Ik ga hem zo opereren.

Groet

Stonie
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#14
post ff wat foto's :wink:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#15
ok die heb ik wel gemaakt ... horror. Ik ga ze vannacht uploaden.
Ik heb nu 5 cactussen ipv 1 .....

:mrgreen:
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb een poos terug 2 stekjes gewoon op de aarde gelegd en er verder weinig aan gedaan en tot nu doen ze het aardig.



A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zoals Enesteene zei inderdaad eerst laten drogen, dit is belangrijk. En ZEKER NIET In de oven. Het is de wonde die gedroogd moet zijn.

Correct me if i'm wrong, ma ik denk wel dak juist ben.

Greetz, Argulas
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#18
ja eerst drogen. Anders gaat hij rotten. Zeker als je hem in vochtige grond stopt.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."