Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseerste kweekje cubensis shrooms [bak is groen einde grow]

eerste kweekje cubensis shrooms [bak is groen einde grow]

71 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#1
nice nice! Ge gaat meer hebben dan ik denk ik. Kben benieuwd :tongueout:
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn kitje (nee helaas nog geen foto's) is net zover als de foto's hierboven ongeveer, alleen zijn er al een paar paddootjes van een cm of 4 open gegaan.. wat denken jullie?
- deze nu al plukken en de rest van de flush door laten groeien?
- laten zitten en wachten tot de rest fatsoenlijk groot is geworden?
- destructief alles verwijderen en op naar de volgende flush?
- uhm iets anders? :)..
e
exsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#3
kijk eens wat een prachtig gevuld bakje shroomies :)

Dat wordt komend weekend een lekker tripje :mrgreen:
Eerst nog wat groter laten worden :)
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nicely! Ik denk dat ik dit weekend ook ga trippen. Khad ze ook liever vers eigenlijk, maarjah.. Miss bij de volgende flush, of die daarna :tongueout:

Normaal kan je ze zeker bijhoude in de ijskast hoor.

Hoeveel gram heb je eigenlijk?
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#5
very nice!
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ziet er héél goed uit! Mooi verspreid enzo ! Nice!

Ik denk dat je er zelfs meer dan mij zal hebben op het einde van de rit! :tongueout:

Keep those pics comming! :hearteyes:
e
exsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#7


A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ziet er mooi uit! Binnen een dag of 2 oogsten? :tongueout:
e
exsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Argulas zei:
Ziet er mooi uit! Binnen een dag of 2 oogsten? :tongueout:
Klik om te vergroten...

Dat wordt vanavond oogsten en te drogen leggen :sunglasses:

Ik had gehoopt dat ze woensdag pas klaar waren, zodat ze iets verser waren voor a.s. zaterdag, dan hoefde ik ze niet te drogen. Maar dit is ook goed. OF kan ik ze langer dan 4 dagen in een bakje in de koelkast bewaren??? iig tot zaterdagmiddag??

vanavond pic's :mrgreen:
P
Psy HighLid
01-01-2024, 00:00
#10
Argulas zei:
Ze schieten als paddestoelen uit de grond! :hearteyes:

ow wacht... tzijn paddestoelen :grin:
Klik om te vergroten...

lol :grin:
e
exsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vlak voor het oogsten:



De shrooms die gedroogd gaan worden


en de shroomies die in de koelkast gaan in een afsluitbaar bakje

Deze gaan mijn vriendin en ik a.s. zaterdag opeten in de chocoladevla :P

Verder heb ik 4 fallout's die te mini zijn om opgegeten te worden.
En ik heb de bak weer opnieuw ingesoaked, dus morgenochtend het restwater eraf en terug de zak in om weer nieuwe te growen :sunglasses:
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Probeer het iets warmer te houden op de kamer waar je set staat? Ik heb de temperatuur op mijn kweekset kamer op 22* ongeveer. Vrij warm als je er constant verblijft, maar voor de rest goed te doen :)
e
exsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Argulas,

ik heb geen flauw idee hoeveel gram ik heb geoogst.... ik heb namelijk geen weegschaal :flushed:

iig ben ik supertevreden met het behaalde resultaat :sunglasses:
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#14
ah spijtig. Maar je mag zeker blij zijn met het resultaat hoor! Je hebt er veel en grote! Héél mooie oogst :tongueout:

Ik zou wel voor je komende trip dit weekend proberen je dosis toch af te wegen hoor. En misschien iets minder dan normaal nemen, kwestie van de potentie af te tasten?

http://www.shroomery.org/6257/Magic-Mushroom-Dosage-Calculator
Dat is waarschijnlijk ook een handige site die je kan gebruiken :wink:
e
exsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zit wel wat in.... misschien moet ik idd gewicht meten en een weegschaal kopen.
Maar als ik een portie koop zijn het er nooit meer dan 5 in een bakjes. Mexican paddo's heb ik het dan over. Dus ik dacht neem er gewoon 5 in de vla.
De sterkte zal toch niet veel verschillen t.o.v. de mexicaanse uit de smartshop?
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#16
bwa ik zou er mee oppassen hoor. de grotes, diktes verschillen ook hé, en daarmee het gewicht ook. En de potentie is zowieso nooit hetzelfde. En ik denk (maar laat hier duidelijk zijn dat ik denk, en het dus niet zeker weet) dat de eerste oogst redelijk sterk is. Ik kan me hier natuurlik grondig in vergissen.

Maar als je een ervaren paddogebruiker bent, zou je het wel moeten kunnen handelen. Maar toch niet onderschatten hoor. Wie weet is die homegrown wel mega potent! :hearteyes:

Ik herinner me een tripreport van Sweet_Shadow, die ook homegrown had, en daarvan nog 1 enkele paddo van had liggen, en dacht dat de trip redelijk naar de lichte kant ging zijn. Ze had haar hier blijkbaar in vergist en kwam harder aan dan verwacht. Ze stond wel versteld van de sterkte van die ene paddo. es zoeken naar de link...

*EDIT*Gevonden!:
http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=7056
R
RemsosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Grappig om dit allemaal weer te lezen. Mijn voorraad is inmiddels weer op.
Pas op met de eerste oogst want die kunnen behoorlijk sterk zijn. Ik had veel kleintje de eerste keer. Waren erg goed!!

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=9628

Succes verder met het bakje!
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Remsos zei:
Grappig om dit allemaal weer te lezen. Mijn voorraad is inmiddels weer op.
Pas op met de eerste oogst want die kunnen behoorlijk sterk zijn. Ik had veel kleintje de eerste keer. Waren erg goed!!

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=9628

Succes verder met het bakje!
Klik om te vergroten...

Idd, de jouwe ging wel héél goed! Die growboxen zijn duidelijk beter. Maar niet voor belgen beschikbaar :(
e
exsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Thnx for the info :sunglasses:

Nou als ze echt zo potent/sterker zullen zijn dan moet ik maar met iets minder beginnen om de sterkte aan te voelen/ervaren. Denk dat ik die wijze raad maar op ga volgen.

Argulas, jij postte deze link http://www.shroomery.org/6257/Magic-Mus ... Calculator
Volgens die link moet ik als ik op lvl3 wil geraken, 22,4 gram verse cubensis eten.
AIs ik een bakje cubensis koop dan eet ik 35 gram vers (de hele portie)
Misschien groeien er geen cubensis uit de kit maar de cyanecens, of azurecens :P
Dan is de hoeveelheid weer anders :confused:

nouja, ik ga ze wel testen..... ken redelijk veel handelen dus dat moet goedkomen :sunglasses:
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het zijn allezins geen cyanescens of azurescens. Dat is namelijk een buitensoort en die groeien niet zo makkelijk. Ze zien er trouwens ook anders uit.

De soort in die growboxen is zeker psilocybe cubensis, misschien (waarschijnlijk) een aangepaste soort die heel makkelijk groeit en tegen wat kan, zodat de kweekboxen een zo klein mogelijke kans op falen hebben.

Zo een volledig bakje van 35gr fresh cubensis uit de smartshop vind ik toch neigen naar lvl 4 ervaring hoor. iets tussen lvl3 en lvl4. Maar dit zal van persoon tot persoon afhangen. Hangt ook af van welke soort psilocybe cubensis, en of het grote of kleintjes zijn.

Die tabel zal misschien ook minder aangeven kwestie van veiligheid? Het is trouwens een richtlijn, exact is deze zeker niet.

Hmmm krijg er al zin in !!! Wanneer is het weekend?!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."