hey man ... tsjaa je ph zal er ook mee te maken hebben gehad ... maar jij voeden ook bij ??
zo ja kan een ec probleem realistischer wezen ... een te hoog ec betekent zout ophoping waardoor je plant duzz geen voeding meer kan opnemen hierdoor vertraagd alles !!!!
veel mensen die ec niet meten maar wel met een voedingslijn zitten waar de ec wel degelijk moet worden gemeten !!! een van de weinige voedingen die niet gemeten hoeft te worden noch ec noch ph is bac ...eigenlijk de rest wel ... nu kun je als je je aan je voedingsschema houd van canna de ph meter wel weg laten ... maar EC METER IS VEREIST !!!
als je dus voeding gebruikt en wellsi wat te veel gegeven hebt of een te veel aan NPK's heb gegeven zal ik het volgende doen ...
veel spoelen alleen maar met water ( liefst afgezuurt op een ph vaN 6.8 ) en gebruik water met een temperatuur van rond de 25 graden ( eigenlijk altijd of het weer moet warmer zijn dan 23 graden dan kun je water gebruiken van 23 graden!!! )
spoel een week lang ... en spoel zo dat onder de pot water uit loopt ... dus eigenlijk teveel water geven !!! let ook op het weer!!! word er een fixse regenbui voorspelt water ze dan niet!!!! maar laat ze lekker natregen door het weer ...
je planten zullen iets slap hangen een weekje daarna geef je ze een dag of 2 geen water alle zouten zijn nu uit het medium gespoelt.... en je kutn weer opnieuw beginnen met RUSTIG voeding geven !!!! je plant loopt zo een kleine v ertraging van een week op maar kan er daarna weer vol tegen aan !!!
wanneer je dit zo laat zal je ec probleem pas geklaart zijn na 5 weken
![:(]()
en zullen je toppen magertjes blijven dan wanener je het advies opvolgt ..
veel succes
greetzzz gtje
ps: me berichtje nog ontvangen ???