Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsphilosopher stones

philosopher stones

17 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
a
acidsmakLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik heb een growkit besteld bij azarius (truffels) en nu is mijn vraag wat de beste manier is om dit zo goed mogelijk tot een goed resultaat te brengen?
alvast bedankt!!
gr Wim
M
MissMarie90Lid
01-01-2024, 00:00
#2
gewoon doen wat je er als handleiding bij hebt gekregen
of wat ook gewoon op azarius.nl staat
"Zet het kitje in volledige duisternis weg. Dit is essentieel, want het mycelium kan niet goed tegen daglicht! Ideaal is een constante temperatuur tussen de 22 en 24 graden. Lager kan, maar vertraagt het proces van truffelvorming.
Een temperatuur hoger dan 24 graden is niet aan te raden, vanwege een grotere kans op sterfte en/of besmetting. Plaats het kitje dus nooit direct op de verwarming!

Mogelijke plaatsen zijn:
In de buurt van de CV-ketel, boven op de koelkast of vlak bij het plafond in een ruimte die op kamertemperatuur verwarmd wordt. Zorg er wel voor dat het kitje in het donker staat, dus bijvoorbeeld in een afgesloten kartonnen doosje.

Oogst informatie:
De geschatte opbrengst voor de kitjes is 75 -120 gram.

Na minimaal 16 weken kan de Tampanensis geoogst worden. Hoe langer je wacht met oogsten, des te groter je opbrengst zal worden. Dus het loont zeker de moeite om wat extra geduld te hebben! Eenmaal geopend moet het kitje leeg geoogst worden om besmetting te voorkomen. Maak dus ook nooit tussentijds het kitje open, hoe verleidelijk dit ook is.

Truffels schoonwassen na het oogsten:
Je kunt de truffels gemakkelijk in een laagje water schoonwrijven (eventueel met een borsteltje) en in een vergiet de laatste graszaden eraf spoelen. Daarna droogwrijven met een schone doek en even laten uitdampen.

Hoe de truffels vers te bewaren:
Na het schoonmaken en uitdampen, in de koelkast bewaren in bijvoorbeeld een plastic bakje met wat gaatjes in het deksel."
a
acidsmakLid
01-01-2024, 00:00
#3
war slaat dan dan op?
a
acidsmakLid
01-01-2024, 00:00
#4
"waar slaat dat dan op" had ik dus tegen degene die die leuke plaatjes stuurde
maar oke thnx :wink:
a
acidsmakLid
01-01-2024, 00:00
#5
16 weken dus en misschien langer maar hoelang mag je maximaal wachten?
gr wim
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Volgens mij is er geen max. Het zal alleen niet verder meer groeien.

Kwestie van kijken of er nog iets gebeurt denk ik.
T
TalecLid
01-01-2024, 00:00
#7
hmm nice, en werkt die kit nu al een beetje dan? denk dat ik me ook eens eens
die truffel kit ga bestellen + ng een large growboxje want damn wat een sucses :wink:

grtz
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ok, na 6 maanden heb ik het setje geoogst. De opbrengt was 75 gram, een redelijke opbrengst dus.
Mijn ervaringen:

Het schoonmaken is een heel karwei. Alles zit onder de schimmel en graszaden. Kieper het potje om in een vergiet en zet het in een kom met water. Dan is het zaak om de harde stukjes uit de brei te vissen en die in een apart bakje te leggen. Deze eventjes schoonwrijven en voila! Je hebt een mooie portie truffels, klaar om gebruikt te worden.

Laat de truffels niet te lang in water weken, daardoor gaan ze beschimmelen!!!

Ik heb een paar dagen later een heerlijke trip gehad op ong. 20 gram truffels (1,3 portie dus). De rest had ik te drogen gelegd tussen wcpapier. Een paar dagen later waren ze allemaal beschimmeld (omdat ik ze dus in water had geweekt). Maar gelukkig heb ik ze schoon kunnen wrijven met een borsteltje.
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
goede truffels horen onder 'schimmel' te zitten ... misschien bedoel jij een ander soort schimmel, maar goed wanneer je oogst horen ze een witte schimmel op zich te hebben

greetzzz gtje
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik denk dat je die witte aanslag bedoelt. Dat is inderdaad normaal. Maar als het pluizige schimmel is en aan het keukenpapier plakt, i dont think so.

Ik had het azarius forum even geraadpleegd:
http://www.azarius.be/forum/viewtopic.php?=&p=668
Dat wil je dus niet.
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
nee precies ik had het over die witte aanslag ... hoe meer hoe beter :grin: maar dat is bij lange na geen plusjes :P!!! dan heb je te maken met vocht schimmels :openmouth:
a
acidsmakLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik ga vandaag mn truffel kweeksetje dus openen want hij staat er al 17 weken.zaterdag wou ik dus met nog 2 mensen ff lekker oud hollands trippen.
vraag:ik moet dus voor zaterdag 45 gram gedroogde truffels hebben en de rest bewaren voor een andere keer.Hoe kan ik dit t beste aanpakken??
Alvast bedankt voor de reacties!!!!
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb genoeg met 15 gram truffels hoor, meer dan genoeg :grin:
Dat is al een aardige portie!
Ik laat ze altijd weken in thee zonder suiker of honing. Door ze heel fijn te snijden, de thee in, opdrinken en de overschot opeten.

De rest leg je in een tubberware potje. Je spant er plastic folie rond en prikt er gaatjes in.
Dat leg je in de frigo. Blijft wel geen maanden goed he.

Hou je pot goed bij waar je je truffels in teelde.
Zo kan je die sterriliseren, met graszaad in uiteraard.
En terug mycelium van Psilocybe mexicana of Psilocybe tampanensis bijvoegen.
En na maximum vier maand heb je terug truffels :)
a
acidsmakLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik ben ze dus op dit moment aan t drogen. we hadden 52 gram toen we t eruit haalde.
maar 2 dagen laten drogen is wel genoeg neem ik aan?
heb ook gehoord dat t verschilt per kweeksetje maar dat vind ik een raar verhaal...truffels zijn truffels toch?
a
acidsmakLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik heb mn truffels van mn kweekset 3 weken in een schone trommel gedaan en in de koelkast gezet.
ze zijn nu klein beetje vochtig, niet erg , en op sommige stukjes zit een klein beetje schimmel.kan ik ze nu gewoon nemen ,dus dat t niet gevaarlijk is of wat dan ook of moet ik ze weg gooien?
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#16
acidsmak zei:
ik heb mn truffels van mn kweekset 3 weken in een schone trommel gedaan en in de koelkast gezet.
ze zijn nu klein beetje vochtig, niet erg , en op sommige stukjes zit een klein beetje schimmel.kan ik ze nu gewoon nemen ,dus dat t niet gevaarlijk is of wat dan ook of moet ik ze weg gooien?
Klik om te vergroten...

Als ze stinken zou ik ze weggooien. En anders even flink met een tandenborstel bewerken.
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
informeer gewoon bij de zaak waar je ze vandaan heb ... zoals je ziet krijg je geen ervaren antwoorden DAT IS DUZZZ STUNTEN...

het is jouw lichaam jouw veiligheid een mailtje naar bij azarius moet genoeg zijn

greetzzz gtje
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als het dikke witte schimmel is dan is het goed, dat is gewoon truffelmycelium. Meer draderig, of een andere kleur dan wit is niet goed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."