Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn stekkies staan op half 7 !!

Mijn stekkies staan op half 7 !!

13 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
H
HarryNakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Grapjas, stond al bijna voor de deur bij R.Habibi ( was toevallig nog in de buurt ook.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat je fout doet, alles. Om te beginnen ben je de fout in gegaan om eerst je plantjes te halen en daarna pas info te verzamelen. Als je goed was begonnen kwam je het hier niet vragen.

Zijn je stekken wel goed geworteld? Uit welk klimaat komen ze en staan ze nu in een ander klimaat? Zo ja wat is de omgeving waarin ze nu staan(licht, warmte, vocht)? Heb je ze vanacht buiten gehad ofzo?

More info please.
D
DarCnessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo alle lezers..

Mijn stekkies heb ik gister geplant in grote potten..
het weer is super goed dus daar valt niets over te klagen ..
Alleen me stekkies zien en zielig en krom uit ..(dit was toen ik ze kreeg nietzo)
Ik heb aarde en mest korrels en bemesteaarde als potgrond..
Kan iemand vertellen wat ik in hemelsnaam fout doe .. :tongueout:
D
DarCnessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb alle informatie allang opgezocht..
Alleen ik vroeg me af waarom ze zo hingen..
De plantjes zijn van me vriend en niet van mij zelf ..
Hij heeft ze gehaald en weet niet uit welk klimaat ze komen../
ze hebben vannacht buiten gestaan en vandaag ook gewoon de heledag..
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zijn ze wel goed geworteld? Dat is het aller belangrijkste om op te letten als je stekken haalt. 2e, ze komen waarschijnlijk net uit het stek hok en het is zeer dom om ze met deze temperaturen snachts buiten te zetten.
Ze komen waarschijnlijk uit een ruimte waar het 26 graden Celsius is en waar een RV(relatieve luchtvochtigheid) van zo'n 80/90% heerst. Om ze dan snachts buiten te hebben staan met +- 9 tot 11 graden, plus een lagere RV. En je bent niet zeker of ze goed zijn geworteld.

Je mag blij zijn als ze het overleven. Komende dagen zou het weer wat minder worden heb ik gehoord, ik zou ze naar binnen halen.

Jij legt je pasgeboren baby's toch in april snachts niet buiten op straat? :wink:
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb geen ervaring met wiet, maar met salviastekjes ken ik dit ook wel. Stekjes hebben als grote zwakte dat ze geen of amper wortels hebben, en dus heel weinig vermogen hebben om water uit de grond te halen, ook al is de aarde nat. Belangrijk is het om in het begin de luchtvochtigheid hoog te houden, b.v. met een zakje er omheen, zodat ze niet te veel vocht verliezen door verdamping. Als de wortels ontwikkelen kan de luchtvochtigheid dan langzaam omlaag. Nou neem ik het met Salviastekjes nooit zo nauw, soms lijken ze een paar dagen een beetje uit te drogen en worden ze slap, en zie je even later dat ze het er uit zichzelf toch wel bovenop komen.

Ik zou snel de luchtvochtigheid verhogen, en misschien ze eerst nog een tijdje in vriendelijke temperaturen houden.
D
DarCnessLid
01-01-2024, 00:00
#7
heel erg bedankt:wink:

ze staan al weer wat rechterop , en zijn al weer een stukje gegroeit..
:wave:
H
HarryNakLid
01-01-2024, 00:00
#8
weet iemand waar ik stekjes kan regelen in amsterdam?
p
pipodeclownLid
01-01-2024, 00:00
#9
bij R.Habibi, Rustenburgerstr. 848
H
HarryNakLid
01-01-2024, 00:00
#10
dank
p
pipodeclownLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het was een grapje, handel in stekken is illegaal.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#12
DarCness zei:
Hallo alle lezers..

Mijn stekkies heb ik gister geplant in grote potten..
het weer is super goed dus daar valt niets over te klagen ..
Alleen me stekkies zien en zielig en krom uit ..(dit was toen ik ze kreeg nietzo)
Ik heb aarde en mest korrels en bemesteaarde als potgrond..
Kan iemand vertellen wat ik in hemelsnaam fout doe .. :tongueout:
Klik om te vergroten...

Foto?
M
MastadoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Waarschijnlijk een beetje teveel bemest.
Als je potten een goede drainage hebben kun je best een beetje doorspoelen met water.
Bemeste grond en dan nog korrels toevoegen lijkt me een beetje teveel van het goede.

good luck ermee!
H
HarryNakLid
01-01-2024, 00:00
#14
stekjes binnen! en veel goedkoper dan in Groningen btw. Nu graag weer een warm zonnetje

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."