Forest-Gnome zei:Maar het vliesje scheurt toch als de hoed open gaat, of heb ik dat nou verkeerd begrepen :P?
Tigg zei:Ik droog mijn paddo's door ze op keukenpapier te leggen, en er een klein ventilatortje over te laten waaien. Na 1,5-2 dagen zijn ze zo goed als droog. Hierna leg ik ze in een plastic bak (zo'n diepvriesbakje). Waarin onderin vochtvreter ligt, daarbovenop wat karton (om contact met het vochtvreter te vermijden) en dan de paddo's op wat keukenpapier. Om deze bak doe ik dan aluminiumfolie en dan gaat de bak de koelkast in. Mijn gedroogde paddo's waren door deze methode zeer potent.
Ik raad je dus aan om de zo goed als droge paddo's in een bak met vochtvreter te leggen (ze mogen geen contact maken met het vochtvreter). Daarin kan je ze bewaren, en ze zullen ook nog verder drogen als ze nog niet 100% droog zijn.
Vochtvreter is te koop bij bouwmarkten (praxis, gamma, doeland etc)
Forest-Gnome zei:Mijn paddo´s zijn nu helemaal droog, maar hoe bewaar ik ze nu verder? Op kamertemperatuur in een bakje ofzo?
Ik ga ze niet in de koelkast plaatsen, o.a. vanwege de voorgenoemde reden van Peptalk, en daarnaast vanwege de (naar mijn mening) overbodigheid ervan.
In mexico hadden ze duizend jaar geleden ook geen koelkasten weet je... :P
kan ook gewoon goed.KoxBox zei:Ik bewaar ze alijd gewoon in sluitzakjes, je weet wel grote wietzakjes...![]()
PepTalk zei:Je bewaart ze verder als ze al droog zijn in je koelkast?Tigg zei:
Nu kan ik het fout hebben hoor, maar in een koelkast is het toch extreem vochtig waardoor je gedroogde paddo's weer iets wat nat worden?
Het voordeel zie ik er iig niet in aangezien gedroogde zeker een jaar bewaard kunnen blijven.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."