#1
Haha, je ziet er op de foto´s inderdaad maar 2, maar ik heb effe geteld, en het zijn er al minstens 10
!
Dat gaat smullen worden^^.
Dat gaat smullen worden^^.
Forest-Gnome zei:Hmmmm... Ik heb verder steriel gewerkt, dus het zal niet erg veel kwaad kunnen denk ik.
Bovendien krijgen ze zo weer effe wat zuurstof binnen.
Forest-Gnome zei:Ohja, en de witte/kristalachtige dingetjes op de koppen zijn normaal bij var. Palenque.
Forest-Gnome zei:Thanks.
Maar is het niet zo dat je af en toe de zak effe moet 'luchten' door alleen de bovenkant van de zak open te doen, en dan te wapperen met het plastic om er zuurstof bij te laten komen? Ik had dit ergens eens gelezen...
Forest-Gnome zei:Ok.
Naja, sproeien is niet per se nodig, gezien de luchtvochtigheid vrij hoog blijft omdat ik een laagje water laat staan op de bodem van de zak. Maar bij de volgende flush wil ik dit niet doen, kan ik dan het best sproeien ook direct over de paddestoelen heen? En moet ik nog speciaal water gebruiken (ik dacht aan gekookt water, waaruit kalk e.d. dan zijn verdwenen, en waarin eventuele bacteriën zijn doodgegaan).
KoxBox zei:Forest-Gnome zei:Ok.
Naja, sproeien is niet per se nodig, gezien de luchtvochtigheid vrij hoog blijft omdat ik een laagje water laat staan op de bodem van de zak. Maar bij de volgende flush wil ik dit niet doen, kan ik dan het best sproeien ook direct over de paddestoelen heen? En moet ik nog speciaal water gebruiken (ik dacht aan gekookt water, waaruit kalk e.d. dan zijn verdwenen, en waarin eventuele bacteriën zijn doodgegaan).
Gewoon kraantjes water will do the trick. Verstuif water tegen de randen van de zak en op het substraat dus automatisch ook over de paddestoelen, dit vormt geen probleem.
Forest-Gnome zei:Wederom effe een vraagje wat vandaag in me opkwam...
Ik zag dat de eerste pin die ooit de grond uitkwam al erg groot is in vergelijking tot de pins die nu pas de grond uitkomen, hoe gaat dat straks met oogsten? Ik neem toch aan dat ik alleen paddestoelen eruit moet halen waarvan de hoed open staat, maar de rest niet. Moet ik die gewoon laten staan? Wanneer weet ik wanneer ik weer opnieuw kan soaken, want het lijkt me dat er steeds kleine pins uit blijven komen, gezien mijn waarnemingen tot nu toe.
Stel dat ik de grotere straks al moet plukken en de kleinere moet staan, is dat dan niet moeilijk omdat de kans om de kleinere bij de voet van de paddestoel te beschadigen dan groot is? Bovendien kan ik er dan voor zorgen dat andere paddestoelen besmet raken, of niet?
Vertel me hoe jullie hebben geoogst, ik zal morgen weer foto's maken om de vooruitgangen te vergelijken.
Forest-Gnome zei:Hmmm... Ok.
Maar is het niet mogelijk om bijvoorbeeld de grote te plukken, een dag of 1, 2 te wachten en dan kleinere die weer gegroeid zijn te plukken? Dit had ik namelijk ook een keer ergens gelezen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."