#1
PepTalk zei:Nou, weer 10 dagen verder na het re-soaken..
De witte korrels ( vermiculiet? ) zijn inmiddels roestbruin geworden, en ook nu staat er weer een laagje water in de zak ( niets er bij gespoten..)
Het word tijd dat deze geldverspillende bak de pedaalemmer ingaat.
KoxBox zei:Ik ben toch nog altijd een beetje sceptisch over het feit dat je een cm of 2 water in de zak moet doen... TE veel water kan toch ook voor contaminatie zorgen..? Ik heb dit nog nooit gedaan en heb altijd een mooie oogst gehad, akkoord dat je elke dag wat water in de zak verstuift (wanneer nodig) maar echt water in de zak gieten...
Lijkt mij ook onnodig risico nemen..
Nog 1 vraagje:
Zou het enigsinds nut hebben als ik de box in de natuur zou wegwerpen? Overleeft het mycelium bij vorst? En zouden er heeeel misschien in de toekomst ( zomer?) wat naar boven kunnen komen?
Heb gelezen dat sommige mensen bij het cultiveren hun boxen,zakken,potten ect. eerst in de vriezer zetten aangezien het dan sneller groeit en bij voldoende groei de bak er weer uithalen waardoor het weet dat het vruchten moet gaan aanmaken?
Witte korrels = perliet.
Om het substraat te cultiveren moeten ze juist warm staan tussen de 23 en 28° dus wat zij beweren is onzin. Wat wel bestaat is een cold shock, de cakes een nacht (of 24u) in de koelkast zetten om het fruiting proces in gang te zetten. Dit is maar bij bepaalde soorten (eventueel) nodig.
Dus het heeft geen zin om het ergens in een bos te dumpen het zou mij sterk verwonderen dat dit iets zou opleveren...