Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo kweek

Paddo kweek

327 antwoorden
59 weergaven
18-5-2026
M
Mind_blowingLid
01-01-2024, 00:00
#1
M'n box is ondertussen aan de 3e flush bezig (de eerste flush had ik genuttigd, maar was geen tripreport waardig, en de tweede flush is nog aan het drogen), maar naast wat pins die niet groter lijken te worden is er verder geen teken van leven.
Updates to be expected...
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
spacelord zei:
oogsten is nog leuker :grin:
Klik om te vergroten...

Maar trippen is het leukst! :hearteyes:
S
ShroomLid
01-01-2024, 00:00
#3
kebabski zei:
Nog even vraagje hé, ik heb nu net om kwart voro 12 mijn bak gesoaked..

Nu kom ik erachter dat ik om half 9 vanavond weg ben, en dan pas morgenvroeg weer thuis ben! Zou ik om half 9 al afgieten of lekker laten staan tot morgenvroeg +- 11 uur?

Want een bak kan toch gewoon door soaken tot 24 uur zonder schade te veroorzaken?
Klik om te vergroten...
Voor zover ik weet zou dat geen probleem moeten zijn, zorg wel dat je je bak echt goed uitlekt na het soaken. Heb die van mij 18 uur gesoaked, en na de eerste keer uitlekken, een uur later ofzo nog een keer uitgelekt en er kwam nog een hele vloed aan water uit, overigens doen ze het tot op heden uitstekend :grin: de eerste pins zijn al best groot aan het worden :hearteyes:
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
24 uur soaken is geen enkel probleem. Tussen de 12 en 24 is normaal.

wat shroom zegt is inderdaad belangrijk, lek echt ALLE water uit de set. plasjes stilstaand water in je growbox zijn een goeie broedplek voor kwaadaardige schimmeltjes :angry:
M
Mind_blowingLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hehe, de pins komen opzetten: gister had ik er 2 geteld, vandaag zijn dat er alweer 6!
D'r zitten btw wat kleine, witte vlekjes op de helm van de grootste, ben benieuwd of dat normaal is? (ik neem aan van wel, maar je weet maar nooit, he? :wink:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mind_blowing zei:
Hehe, de pins komen opzetten: gister had ik er 2 geteld, vandaag zijn dat er alweer 6!
D'r zitten btw wat kleine, witte vlekjes op de helm van de grootste, ben benieuwd of dat normaal is? (ik neem aan van wel, maar je weet maar nooit, he? :wink:
Klik om te vergroten...

Ja, dat is normaal. De vlekjes zijn gewoon restanten van het mycelium die op het hoedje blijven zitten.
M
Mind_blowingLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dan ben ik gerustgesteld :)
D'r zijn (als ik dan toch aan het posten ben :P) weer 4 pins bijgekomen :hearteyes:
S
Space InvaderLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zit ondertussen op dag 16 en ik zie nog niets wat op een paddenstoel lijkt. :( Ik begin een beetje ongeduldig te worden.

Ik heb de bak in mijn badkamer gezet waar ik overdag de verlichting aan laat en de verwarming altijd. Aan het condens in de zak te zien zit er nog genoeg vocht in. En er heeft zich ondertussen een dikke laag mycelium gevormd. Helaas wist ik niet dat de zijkanten van de bak tegen licht beschermt moest worden maar dat zal de groei toch niet remmen?

Als ik mijn bakje kantel zit er nog wel aardig wat water in de growbox zelf. Echter zie ik nog nergens iets wat op contaminatie lijkt. Zal ik dat water alsnog afgieten nu? Of laat ik de zak beter dicht?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Space Invader zei:
Ik zit ondertussen op dag 16 en ik zie nog niets wat op een paddenstoel lijkt. :( Ik begin een beetje ongeduldig te worden.

Ik heb de bak in mijn badkamer gezet waar ik overdag de verlichting aan laat en de verwarming altijd. Aan het condens in de zak te zien zit er nog genoeg vocht in. En er heeft zich ondertussen een dikke laag mycelium gevormd. Helaas wist ik niet dat de zijkanten van de bak tegen licht beschermt moest worden maar dat zal de groei toch niet remmen?

Als ik mijn bakje kantel zit er nog wel aardig wat water in de growbox zelf. Echter zie ik nog nergens iets wat op contaminatie lijkt. Zal ik dat water alsnog afgieten nu? Of laat ik de zak beter dicht?
Klik om te vergroten...

Gewoon laten zitten, en geduld hebben! Verdorie die jeugd van tegenwoordig heeft ook geen respect voor vadertje tijd meer! :P
S
Space InvaderLid
01-01-2024, 00:00
#10
Correct. :P Ik zit elke paar uur te kijken of er al iets omhoog komt.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Space Invader zei:
Correct. :P Ik zit elke paar uur te kijken of er al iets omhoog komt.
Klik om te vergroten...

Haha, herkenbaar zéér hekenbaar. :tearsofjoy:
S
Space InvaderLid
01-01-2024, 00:00
#12
:cry: Dag 18, nog niets. :cry:
S
Space InvaderLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het moment van oogsten is bijna aangebroken, maar wat doe ik met de paddenstoelen die aan de zijkant van het doosje groeien?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Space Invader zei:
Het moment van oogsten is bijna aangebroken, maar wat doe ik met de paddenstoelen die aan de zijkant van het doosje groeien?
Klik om te vergroten...

Als je er aan kan, er uit halen. Zo niet, gewoon laten zitten kan weinig kwaad.
S
Space InvaderLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oke dan, het is allemaal uitstekend verlopen. Kon die aan de zijkant er ook vrij gemakkelijk uit krijgen. Tijdens het plukken verkleurde de paddenstoelen al intens blauw dus dat ziet er voorspoedig uit. Ze liggen nu te drogen en volgende week ga ik dan op avontuur. Dat wordt genieten! :wave:

Thx voor de hulp KoxBox. Je bent een held.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Space Invader zei:
Oke dan, het is allemaal uitstekend verlopen. Kon die aan de zijkant er ook vrij gemakkelijk uit krijgen. Tijdens het plukken verkleurde de paddenstoelen al intens blauw dus dat ziet er voorspoedig uit. Ze liggen nu te drogen en volgende week ga ik dan op avontuur. Dat wordt genieten! :wave:
Klik om te vergroten...

Mooi om dat te horen, veel plezier!

Space Invader zei:
Thx voor de hulp KoxBox. Je bent een held.
Klik om te vergroten...

Eindelijk, herkenning! :beer:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Haha ja idd excuses ik weet dat ik ergens iets van 10% gelezen heb maar weet niet meer over wat dat ging...
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
De stoffen zitten in heel de paddestoel...
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tegen de tijd dat de schimmel ontdekt werd, zat het al op verschillende plekken..Nog met een verhit mes weggesneden, maar 't kwam weer terug..Ik baal wel zeg.
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#20
De oogst valt niet echt te plennen, het is tijd om te oogsten wanneer de hoedjes zich openen en het vliesje scheurt. Dus gewoon afwachten.

Maar het ziet er goed uit hoor :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...17
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."