Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerkleuring paddo growbox.

Verkleuring paddo growbox.

30 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
commisarisfrankie zei:
KoxBox zei:
commisarisfrankie zei:
@ Delcassa88
Ik zit inmiddels aan men 5de oogst maar opeens is er iets vreemd gebeurd, denk ik.
Op één van men paddo's staan allemaal witte stipjes, precies of dat ie de mazelen heeft.
Een paar kleinere paddo's beginnen dit ook te krijgen.
Zijn ze besmet of wat moet ik hier van denken?
Klik om te vergroten...
Die zijn niet besmet hoor. :grin: Dat zijn waarschijnlijk restanten van het mycelium, of je vochtigheidsgraad zit niet goed.
Klik om te vergroten...

Ja,je hebt gelijk,ik heb ze vandaag geplukt en kon het er gewoon afwrijven.
Ik maakte me gewoon weer te veel zorgen, de paddo's zijn heilig. :P
Klik om te vergroten...
Haha, zo herkenbaar. Het zijn net baby's. :hearteyes:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste leden,

Na een half jaar geleden mislukte poging paddo's te kweken nu weer een nieuwe poging.
Ja, ik ben dom genoeg om een stront simpele paddo growbox te verkloten.

Wat ging er mis?
Na ongeveer een week begon de witte vermiculiet bruinig te verkleuren,
Het beetje vocht dat onderin de box stond kleuren iets harder bruin.

Pins bleven uit, en de verkleuring zette gestaag verder. Na 2,5 weken na het soaken het overtollige vocht uit wanhoop nog afgegoten, het was diepbruin/rood geworden.

Oogst uiteindelijk mislukt :(

Ik kreeg verwonderlijk gewoon een nieuwe van de shop waar ik hem kocht.
Dit duurde wel even, maar nu ben ik dus bezig met een nieuwe poging.

Maar nu, ongeveer een week later, begint het kleine beetje vocht onderin weer bruin te verkleuren tezamen met het witte vermiculiet!

Iemand van jullie enig idee hoe dit komt en hoe dit evt. te verhelpen??

Alvast bedankt!
F
FloppyDosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als 2 verschillende bakjes hetzelfde vertonen.....contaminatie naderhand.
Post eens pics.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
2 verschillende bakjes vertonen hetzelfde ja,

Op foto's denk ik niet dat je het duidelijk genoeg ziet ( met de zak er rond).
Wanneer het weer mislukt zal ik foto's maken.

Maar contaminatie 2 keer precies hetzelfde lijkt mij sterk?
Het stinkt ook niet, gewone paddestoelenlucht.
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Als het niet stinkt en gewoon naar een bakje champi's ruikt is er waarschijnlijk vrijweinig aan de hand. Dat water verkleurt is logisch, vaak wordt het geel/licht bruin, dat komt volgens mij door de afvalproducten die het mycelium produceerd in het groeiprocess.

Contaminatie zal negen van de tien keer de gewone groene huis- tuin- en keukenschimmel zijn. Dat spul wat je ook op een rotte appel of bedorven brood tegen komt.

Dat je oogst mislukt is misschien wel van heel andere factoren afhankelijk. Krijgt de bak verse lucht? (Maak de zak een paar keer per dag open en wapper 1 of 2 keer een handje lucht naar binenn) Staat ie warm genoeg? Zo ergens tussen de 20 en 24 graden. Staat ie in het licht?

Mocht je willen post dan toch wat foto's, baad het niet, schaadt het niet :P

Hoelang heb je trouwens gewacht met die vorige kweek totdat je besloot dat het mislukt was?
H
HeadleLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nee een gewone contaminatie is het niet..

Vorige keer heb ik ongeveer 4 weken gewacht, toen begon de bak wel te stinken en heb ik hem weggedaan.
Nu staat hij een week, en begon het water ook te kleuren. Dus ik dacht, laat ik er eens vroeg bij zijn!

Hij staat ( niet altijd) warm genoeg.
S'nachts kan het met deze temperaturen ( vannacht grondvorst :( ) wel een graad of 15 worden.
Zou volgens mij wel invloed moeten hebben op de groeisnelheid, maar het niet bovenkomen?

Lucht wapperen doe ik niet, hoeveel verse lucht zou het mycelium zonder paddenstoelen nodig hebben??

Over de foto's: koop een growbox, soak deze en zet hem in de zak. Dan heb je mijn growkit:)
Er is nog niets te zien..

Ik wacht het gewoon wel weer even af, was alleen benieuwd of er in de box zelf wat water hoort te staan. ( dacht dat ik hem misschien niet genoeg had afgegoten ofzo)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb het ook eens gehad aan het eind van mijn growbox zijn leven. Ik heb er ook niet direct een verklaring voor, het stinkt inderdaad niet maar er gebeurt ook gewoon niets meer.

Het ligt volgens mij ook niet aan hoe je met je set omgaat hoor, misschien een productie fout ofzo?...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tja, jij had het op het eind van zijn leven.. Bij mij is het nog een foetus:(
En nu al de 2e set dat het zo gaat:(

Ik las net wel op: http://www.paddokweek.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=7
Dat een rookvrije ruimte gewenst is, nu rook ik niet in die ruimte maar ga ik wel elke dag flink met m'n bong in de weer.

Iemand hier ervaringen mee? Kans dat er rook door het filter gaat en daardoor infecties oid. met zich mee brengt?

Ik heb ook nog 1 vraagje:

Als je de bak gesoaked hebt, dan giet je (al?) het water af.
Dit heb ik gedaan, maar toch ontstond er na een paar dagen onderin de box zelf een klein laagje (bruin) water.

Hoort dit? Moet ik dit alsnog afgieten of beter wachten?

En is het nodig om de kit verse lucht te geven, ook al groeit er nog niets?

Edit: De post van Headle kwam van mij, zat op verkeerde account. :flushed:
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als je de bak gesoaked hebt, dan giet je (al?) het water af.
Dit heb ik gedaan, maar toch ontstond er na een paar dagen onderin de box zelf een klein laagje (bruin) water.
Klik om te vergroten...

al het water moet uit de bak zijn.
en normaal gezien moet je zkr 1 tot ... x per dag eens verse lucht in de zak wapperen.
anders kan je heel snel contaminatie krijgen.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#10
PepTalk zei:
Ik las net wel op: http://www.paddokweek.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=7
Dat een rookvrije ruimte gewenst is, nu rook ik niet in die ruimte maar ga ik wel elke dag flink met m'n bong in de weer.

Iemand hier ervaringen mee? Kans dat er rook door het filter gaat en daardoor infecties oid. met zich mee brengt?
Klik om te vergroten...
Bullpoep! Ik heb al sets gehad in een ruimte waar dagelijks gerookt werd en die werkte perfect, die waar ik het over had stond in een volledig rookvrije ruimte. Dus daar zal het zeker niet aan liggen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
psych-out zei:
Als je de bak gesoaked hebt, dan giet je (al?) het water af.
Dit heb ik gedaan, maar toch ontstond er na een paar dagen onderin de box zelf een klein laagje (bruin) water.
Klik om te vergroten...

al het water moet uit de bak zijn.
en normaal gezien moet je zkr 1 tot ... x per dag eens verse lucht in de zak wapperen.
anders kan je heel snel contaminatie krijgen.
Klik om te vergroten...

Kan ik dat overtollige water nu nog weggieten? Of is de kans op besmetting dan erg groot?
( ik werk in een redelijk schone ruimte, en maak alles goed schoon met alcohol)

KoxBox zei:
PepTalk zei:
Ik las net wel op: http://www.paddokweek.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=7
Dat een rookvrije ruimte gewenst is, nu rook ik niet in die ruimte maar ga ik wel elke dag flink met m'n bong in de weer.

Iemand hier ervaringen mee? Kans dat er rook door het filter gaat en daardoor infecties oid. met zich mee brengt?
Klik om te vergroten...
Bullpoep! Ik heb al sets gehad in een ruimte waar dagelijks gerookt werd en die werkte perfect, die waar ik het over had stond in een volledig rookvrije ruimte. Dus daar zal het zeker niet aan liggen.
Klik om te vergroten...

Dan steek ik er nog 1tje op :smoke:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gewoon weggieten die handel.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tja,

Ik wacht het weekend nog even af, dan nog niets?
Dan ga ik er weer mee terug naar de shop :grin:
H
HUSTL4RLid
01-01-2024, 00:00
#14
KoxBox zei:
Gewoon weggieten die handel.
Klik om te vergroten...

Ik zit nu aan men 2de flush, de eerste waar echt nice en een 13cm groot! Ik ben nu aan de 2de flush en ze lijken trager te groeien en zien er normaal uit, buiten dat in het midden van het hoedje ze er wa zwart uitzien! Ze ruiken niet rot of zien er niet rot uit, buiten dat beetje zwart? Kan dit kwaad?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
HUSTL4R zei:
KoxBox zei:
Gewoon weggieten die handel.
Klik om te vergroten...

Ik zit nu aan men 2de flush, de eerste waar echt nice en een 13cm groot! Ik ben nu aan de 2de flush en ze lijken trager te groeien en zien er normaal uit, buiten dat in het midden van het hoedje ze er wa zwart uitzien! Ze ruiken niet rot of zien er niet rot uit, buiten dat beetje zwart? Kan dit kwaad?
Klik om te vergroten...
Nee hoor, dat was bij mij altijd het geval. Geen idee hoe dat komt maar het is zeker niet erg.
H
HUSTL4RLid
01-01-2024, 00:00
#16
KoxBox zei:
HUSTL4R zei:
KoxBox zei:
Gewoon weggieten die handel.
Klik om te vergroten...

Ik zit nu aan men 2de flush, de eerste waar echt nice en een 13cm groot! Ik ben nu aan de 2de flush en ze lijken trager te groeien en zien er normaal uit, buiten dat in het midden van het hoedje ze er wa zwart uitzien! Ze ruiken niet rot of zien er niet rot uit, buiten dat beetje zwart? Kan dit kwaad?
Klik om te vergroten...
Nee hoor, dat was bij mij altijd het geval. Geen idee hoe dat komt maar het is zeker niet erg.
Klik om te vergroten...


FEEST! Ok thx (weeral) :wink:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Geen probleem, daar is dit forum voor. :) Succes!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Aangezien anderen me topic gaan kapen, nog even een update:

Nog steeds niets :(

Meer is er niet te vermelden, heb de temperatuur zo constant mogelijk gehouden ( 18-24 graden, buiten de zak). Bij het luchten merkte ik dat het in de zak een stuk warmer was, te warm?

Er gebeurt gewoon niets in de zak, het mycelium groeit niet en er verschijnen geen pins of dingen die er juist niet horen :confused:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is normaal dat de lucht in de zak warmer aanvoelt omdat het een eigen soort van "broeikas effect" creëert (weet niet hoe je het anders moet zeggen). Het kan zijn dat het te warm is en dan heb je te maken met een thermische dood.

Hoe lang staat hij er nu al?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Week of 3.

Maar bij een thermische dood gaan er meestal toch wel andere schimmels groeien?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."