Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerkleuring paddo growbox.

Verkleuring paddo growbox.

30 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oke,

Maar bij een temperatuur van hoogstens 26 graden is dat haast niet mogelijk toch?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
PepTalk zei:
Oke,

Maar bij een temperatuur van hoogstens 26 graden is dat haast niet mogelijk toch?
Klik om te vergroten...
Tjah, normaal gezien niet denk ik. Ik vraag me af aan wat het nog zou kunnen liggen, maar je hoort het toch af en toe dat er niets uitkomt ook al staan ze in de juiste omstandigheden.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
PepTalk zei:
Tja,

Ik wacht het weekend nog even af, dan nog niets?
Dan ga ik er weer mee terug naar de shop :grin:
Klik om te vergroten...
Haha, 3de keer goede keer. :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
KoxBox zei:
PepTalk zei:
Tja,

Ik wacht het weekend nog even af, dan nog niets?
Dan ga ik er weer mee terug naar de shop :grin:
Klik om te vergroten...
Haha, 3de keer goede keer. :grin:
Klik om te vergroten...

3 maal is scheepsrecht he :)
F
FloppyDosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je zegt in je bericht als, "Headle", dat je niet "wappert". Dat is is wel 1 van de vereisten met een "paddozak".
Heel beknopt gezegd, tijdens de groei ontstaat er CO2 (kooldioxide) en dat remt alle verdere groei af. Het teveel aan CO2 raak je dus kwijt met wapperen. FAE ( Fresh Air Exchange) is een must.

CO2 is zwaarder dan lucht en blijft onderin de zak hangen waar de concentratie steeds groter wordt en groei in je bakje stopt. Vloeistof onderin je bakje is een indicatie dat er mss teveel vocht aanwezig is, maar eerder denk ik dat het bakje gestopt is met groeien en dus geen extra vocht meer opneemt.

Het vernevelen van, steriel!, water en het verdampen daarvan op je bakje is een heel grote "pin trigger" Hierdoor wordt je bakje gestimuleerd om paddenstoelen te vormen.
Zakje open, water vernevelen BOVEN de zak zodat er een fijne mist neerdaalt op je bakje en daarna wapperen zodat het teveel aan vocht verminderd wordt en de CO2 wordt verlaagd is de normale procedure.

Mocht dat geen verbetering opleveren dan zou je wellicht met je verkoper kunnen praten hoe het komt dat als je de techniek toepast, het komt dat 2 bakjes dezelfde uitslag vertonen. Mss heeft hij een "onbetrouwbare" leverancier oid.

Succes!
Laat het resultaat even weten zodat ook andere van je oplossing kunnen profiteren. :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
FloppyDos zei:
Je zegt in je bericht als, "Headle", dat je niet "wappert". Dat is is wel 1 van de vereisten met een "paddozak".
Heel beknopt gezegd, tijdens de groei ontstaat er CO2 (kooldioxide) en dat remt alle verdere groei af. Het teveel aan CO2 raak je dus kwijt met wapperen. FAE ( Fresh Air Exchange) is een must.

CO2 is zwaarder dan lucht en blijft onderin de zak hangen waar de concentratie steeds groter wordt en groei in je bakje stopt. Vloeistof onderin je bakje is een indicatie dat er mss teveel vocht aanwezig is, maar eerder denk ik dat het bakje gestopt is met groeien en dus geen extra vocht meer opneemt.

Het vernevelen van, steriel!, water en het verdampen daarvan op je bakje is een heel grote "pin trigger" Hierdoor wordt je bakje gestimuleerd om paddenstoelen te vormen.
Zakje open, water vernevelen BOVEN de zak zodat er een fijne mist neerdaalt op je bakje en daarna wapperen zodat het teveel aan vocht verminderd wordt en de CO2 wordt verlaagd is de normale procedure.

Mocht dat geen verbetering opleveren dan zou je wellicht met je verkoper kunnen praten hoe het komt dat als je de techniek toepast, het komt dat 2 bakjes dezelfde uitslag vertonen. Mss heeft hij een "onbetrouwbare" leverancier oid.

Succes!
Laat het resultaat even weten zodat ook andere van je oplossing kunnen profiteren. :)
Klik om te vergroten...

Wapperen met de zak is niet echt een must hoor. Ik heb al setjes gehad die ik ongeroerd liet staan van na het soaken tot de oogst...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
FloppyDos zei:
Heel verhaal
Klik om te vergroten...

Zoals Koxbox al zegt is het niet noodzakelijk maar wel aan te raden.
Dat doe ik dan nu ook dagelijk, maar aangezien er nog helemaal NIETS groeit zal er ook zeer weinig Co2 gebruikt worden.

Ik zorg voor een hoge lv door onderin de zak een laag water te staan.
Dit water verdampt, en zorgt dus dat het beneveld word.

Waarom gebruik je steriel water?
Die plantenspuit krijg je nooit steriel, eveneens de lucht waardoor het water afzakt..
Wel gebruik ik demi water(ook stuk '''sterieler'' dan kraanjes), dus zonder chloor ed.

Heb ondertussen met de verkoper gepraat, en ze zijn bereid om me weer m'n geld terug te geven. Ik vind dat zo onverwacht netjes van een coffee/smartshop! Maar ik moest hem nog een paar weekjes laten staan van hem, voor de zekerheid:P
c
commisarisfrankieLid
01-01-2024, 00:00
#8
@ Delcassa88
Ik zit inmiddels aan men 5de oogst maar opeens is er iets vreemd gebeurd, denk ik.
Op één van men paddo's staan allemaal witte stipjes, precies of dat ie de mazelen heeft.
Een paar kleinere paddo's beginnen dit ook te krijgen.
Zijn ze besmet of wat moet ik hier van denken?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
commisarisfrankie zei:
@ Delcassa88
Ik zit inmiddels aan men 5de oogst maar opeens is er iets vreemd gebeurd, denk ik.
Op één van men paddo's staan allemaal witte stipjes, precies of dat ie de mazelen heeft.
Een paar kleinere paddo's beginnen dit ook te krijgen.
Zijn ze besmet of wat moet ik hier van denken?
Klik om te vergroten...
Die zijn niet besmet hoor. :grin: Dat zijn waarschijnlijk restanten van het mycelium, of je vochtigheidsgraad zit niet goed.
c
commisarisfrankieLid
01-01-2024, 00:00
#10
KoxBox zei:
commisarisfrankie zei:
@ Delcassa88
Ik zit inmiddels aan men 5de oogst maar opeens is er iets vreemd gebeurd, denk ik.
Op één van men paddo's staan allemaal witte stipjes, precies of dat ie de mazelen heeft.
Een paar kleinere paddo's beginnen dit ook te krijgen.
Zijn ze besmet of wat moet ik hier van denken?
Klik om te vergroten...
Die zijn niet besmet hoor. :grin: Dat zijn waarschijnlijk restanten van het mycelium, of je vochtigheidsgraad zit niet goed.
Klik om te vergroten...

Ja,je hebt gelijk,ik heb ze vandaag geplukt en kon het er gewoon afwrijven.
Ik maakte me gewoon weer te veel zorgen, de paddo's zijn heilig. :P
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
commisarisfrankie zei:
KoxBox zei:
commisarisfrankie zei:
@ Delcassa88
Ik zit inmiddels aan men 5de oogst maar opeens is er iets vreemd gebeurd, denk ik.
Op één van men paddo's staan allemaal witte stipjes, precies of dat ie de mazelen heeft.
Een paar kleinere paddo's beginnen dit ook te krijgen.
Zijn ze besmet of wat moet ik hier van denken?
Klik om te vergroten...
Die zijn niet besmet hoor. :grin: Dat zijn waarschijnlijk restanten van het mycelium, of je vochtigheidsgraad zit niet goed.
Klik om te vergroten...

Ja,je hebt gelijk,ik heb ze vandaag geplukt en kon het er gewoon afwrijven.
Ik maakte me gewoon weer te veel zorgen, de paddo's zijn heilig. :P
Klik om te vergroten...
Haha, zo herkenbaar. Het zijn net baby's. :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."