#1
Oke,
Maar bij een temperatuur van hoogstens 26 graden is dat haast niet mogelijk toch?
Maar bij een temperatuur van hoogstens 26 graden is dat haast niet mogelijk toch?
Tjah, normaal gezien niet denk ik. Ik vraag me af aan wat het nog zou kunnen liggen, maar je hoort het toch af en toe dat er niets uitkomt ook al staan ze in de juiste omstandigheden.PepTalk zei:Oke,
Maar bij een temperatuur van hoogstens 26 graden is dat haast niet mogelijk toch?
Haha, 3de keer goede keer.PepTalk zei:Tja,
Ik wacht het weekend nog even af, dan nog niets?
Dan ga ik er weer mee terug naar de shop![]()
KoxBox zei:Haha, 3de keer goede keer.PepTalk zei:Tja,
Ik wacht het weekend nog even af, dan nog niets?
Dan ga ik er weer mee terug naar de shop![]()
![]()
FloppyDos zei:Je zegt in je bericht als, "Headle", dat je niet "wappert". Dat is is wel 1 van de vereisten met een "paddozak".
Heel beknopt gezegd, tijdens de groei ontstaat er CO2 (kooldioxide) en dat remt alle verdere groei af. Het teveel aan CO2 raak je dus kwijt met wapperen. FAE ( Fresh Air Exchange) is een must.
CO2 is zwaarder dan lucht en blijft onderin de zak hangen waar de concentratie steeds groter wordt en groei in je bakje stopt. Vloeistof onderin je bakje is een indicatie dat er mss teveel vocht aanwezig is, maar eerder denk ik dat het bakje gestopt is met groeien en dus geen extra vocht meer opneemt.
Het vernevelen van, steriel!, water en het verdampen daarvan op je bakje is een heel grote "pin trigger" Hierdoor wordt je bakje gestimuleerd om paddenstoelen te vormen.
Zakje open, water vernevelen BOVEN de zak zodat er een fijne mist neerdaalt op je bakje en daarna wapperen zodat het teveel aan vocht verminderd wordt en de CO2 wordt verlaagd is de normale procedure.
Mocht dat geen verbetering opleveren dan zou je wellicht met je verkoper kunnen praten hoe het komt dat als je de techniek toepast, het komt dat 2 bakjes dezelfde uitslag vertonen. Mss heeft hij een "onbetrouwbare" leverancier oid.
Succes!
Laat het resultaat even weten zodat ook andere van je oplossing kunnen profiteren.![]()
FloppyDos zei:Heel verhaal
Die zijn niet besmet hoor.commisarisfrankie zei:@ Delcassa88
Ik zit inmiddels aan men 5de oogst maar opeens is er iets vreemd gebeurd, denk ik.
Op één van men paddo's staan allemaal witte stipjes, precies of dat ie de mazelen heeft.
Een paar kleinere paddo's beginnen dit ook te krijgen.
Zijn ze besmet of wat moet ik hier van denken?
KoxBox zei:Die zijn niet besmet hoor.commisarisfrankie zei:@ Delcassa88
Ik zit inmiddels aan men 5de oogst maar opeens is er iets vreemd gebeurd, denk ik.
Op één van men paddo's staan allemaal witte stipjes, precies of dat ie de mazelen heeft.
Een paar kleinere paddo's beginnen dit ook te krijgen.
Zijn ze besmet of wat moet ik hier van denken?Dat zijn waarschijnlijk restanten van het mycelium, of je vochtigheidsgraad zit niet goed.
Haha, zo herkenbaar. Het zijn net baby's.commisarisfrankie zei:KoxBox zei:Die zijn niet besmet hoor.commisarisfrankie zei:@ Delcassa88
Ik zit inmiddels aan men 5de oogst maar opeens is er iets vreemd gebeurd, denk ik.
Op één van men paddo's staan allemaal witte stipjes, precies of dat ie de mazelen heeft.
Een paar kleinere paddo's beginnen dit ook te krijgen.
Zijn ze besmet of wat moet ik hier van denken?Dat zijn waarschijnlijk restanten van het mycelium, of je vochtigheidsgraad zit niet goed.
Ja,je hebt gelijk,ik heb ze vandaag geplukt en kon het er gewoon afwrijven.
Ik maakte me gewoon weer te veel zorgen, de paddo's zijn heilig. :P
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."