Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb een probleem ment men shrooms...ze groeien scheef! Ik denk dat het normaalste is dat ze naar het licht toe groeien! Ze zijn momenteel al 8cm ofzo maar er zijn er ook nog kleinere die nog niet opengaan! Is het nu de bedoeling dat ik de grote pluk en de kleintjes laat staan tot ze groot zijn of, was dit men eerste "flush"?? Als de hoeden scheef over de rand groeien kan dit dan kwaad voor de sporen die in de hoeden zitten en normaal gezien eruit vallen? Of speelt het ni zoveel rol? Het zijn "Golden teachers"!"
"KoxBox zei: HUSTL4R zei: Ik heb een probleem ment men shrooms...ze groeien scheef! Ik denk dat het normaalste is dat ze naar het licht toe groeien! Ze zijn momenteel al 8cm ofzo maar er zijn er ook nog kleinere die nog niet opengaan! Is het nu de bedoeling dat ik de grote pluk en de kleintjes laat staan tot ze groot zijn of, was dit men eerste "flush"?? Als de hoeden scheef over de rand groeien kan dit dan kwaad voor de sporen die in de hoeden zitten en normaal gezien eruit vallen? Of speelt het ni zoveel rol? Het zijn "Golden teachers"! Klik om te vergroten... Zien ze er zo uit? Zo ja: plukken, zo nee: laten staan en nog wat wachten. En het is niet erg dat ze scheef groeien. Klik om te vergroten... ze groeien wel scheef naar beneden met de bovenkant van de hoed naar beneden gericht! Ze zien er nog wel niet zo uit! Wachten tot de hoeden opengaan?"
"KoxBox zei: Gewoon weggieten die handel. Klik om te vergroten... Ik zit nu aan men 2de flush, de eerste waar echt nice en een 13cm groot! Ik ben nu aan de 2de flush en ze lijken trager te groeien en zien er normaal uit, buiten dat in het midden van het hoedje ze er wa zwart uitzien! Ze ruiken niet rot of zien er niet rot uit, buiten dat beetje zwart? Kan dit kwaad?"
"KoxBox zei: HUSTL4R zei: KoxBox zei: Gewoon weggieten die handel. Klik om te vergroten... Ik zit nu aan men 2de flush, de eerste waar echt nice en een 13cm groot! Ik ben nu aan de 2de flush en ze lijken trager te groeien en zien er normaal uit, buiten dat in het midden van het hoedje ze er wa zwart uitzien! Ze ruiken niet rot of zien er niet rot uit, buiten dat beetje zwart? Kan dit kwaad? Klik om te vergroten... Nee hoor, dat was bij mij altijd het geval. Geen idee hoe dat komt maar het is zeker niet erg. Klik om te vergroten... FEEST! Ok thx (weeral)"
"KoxBox zei: peter pan zei: Ja in mijn eerste post kwam het over alsof direct na het openspringen van het vliesje de sporen vrijkwamen. En ik geloof je wanneer je zegt dat dat niet direct gebeurt. Mijn ervaring met groeien was inderdaad dat als je dan 's avonds thuis komt er een hoop sporen liggen over je bakje als je ze net te laat geplukt hebt. Vandaar m'n poging tot waarschuwen naar de topic starter Sinds dien pluk ik ze liever net voor het vliesje openspringt. Just to be sure Klik om te vergroten... Als je vroeger naar de smartshop ging kreeg je ook altijd paddenstoelen met hun vliesje dicht. Ik denk dat ze misschien iets langer bewaren dan ofzo, er moet alleszins wel een reden voor geweest zijn. Of misschien was het omdat ze anders niet in het doosje pasten. Kan ook natuurlijk. Klik om te vergroten... Okay!! Mor ze groeien een deel ondersteboven dus de sporen gaan moeilijk kunne vallen denk ik Dus de grote mag ik plukken en de rest laten groeien?"
"HUSTL4R zei: KoxBox zei: peter pan zei: Ja in mijn eerste post kwam het over alsof direct na het openspringen van het vliesje de sporen vrijkwamen. En ik geloof je wanneer je zegt dat dat niet direct gebeurt. Mijn ervaring met groeien was inderdaad dat als je dan 's avonds thuis komt er een hoop sporen liggen over je bakje als je ze net te laat geplukt hebt. Vandaar m'n poging tot waarschuwen naar de topic starter Sinds dien pluk ik ze liever net voor het vliesje openspringt. Just to be sure Klik om te vergroten... Als je vroeger naar de smartshop ging kreeg je ook altijd paddenstoelen met hun vliesje dicht. Ik denk dat ze misschien iets langer bewaren dan ofzo, er moet alleszins wel een reden voor geweest zijn. Of misschien was het omdat ze anders niet in het doosje pasten. Kan ook natuurlijk. Klik om te vergroten... Okay!! Mor ze groeien een deel ondersteboven dus de sporen gaan moeilijk kunne vallen denk ik Dus de grote mag ik plukken en de rest laten groeien? Klik om te vergroten... Ik heb de grote voorzichtig verwijdert, en de kleintjes laten staan. Er is een beetje groen bruin aan de stelen, kan dit kwaad? En de rest in het bakje laat ik groeien? Als ik alles heb zou verwijdert hebben, wat gebeurt er dan? Ik verwijder de restjes en begin gewoon opnieuw?"
"KoxBox zei: Waren die grote hun hoedje al open? Dat groen bruin is niets om je zorgen over te maken, de rest laat je inderdaad gewoon nog even groeien tot hun hoedjes opengaan. Hoewel het beter is om alles in één keer te oogsten omdat je anders meer kans hebt op contaminatie. Tenzij er maar bv. een 3tal plukklaar zijn en de rest niet kan je die natuurlijk wel al oogsten. Als je alles geoogst hebt (zorg zeker dat alle aborts, dus de zeer kleintjes die je niet kan opeten ook verwijderd) begin je inderdaad gewoon opnieuw. Soaken voor 12u en dan terug deksel eraf en in de zak plaatsen, en dit kan je 4-5 keer herhalen. Klik om te vergroten... Kheb ze gisterenavond gesoaked, vandaag opengedaan! En er waren nog hele kleine stoeltjes over! dus ik heb ze eraf geschraapt en opnieuw gesoaked? Kan dit kwaad?"
"KoxBox zei: HUSTL4R zei: De hoeveelheid hoe kan je dat het beste verdelen? In "natte" porties, of in droge en hoeveel? Klik om te vergroten... Als je een goede weegschaal hebt kan je ze droog verdelen, zo niet nat. Ik zou beginnen met 2g droog (dus 20g nat), omdat zelfkweek op de één of andere manier sterker zijn dan die vroeger in de shop. En het is altijd verstandig om je oogst eerst te verkennen, de ene oogst kan al wat potenter zijn dan de ander. Als je met 2g begint zou het wel goed moeten gaan, als het te mild is kan je de volgende keer altijd wat meer nemen. Edit: Heb je al veel trip ervaring? Klik om te vergroten... Ik heb wel ervaring met het trippen, flashen enz... Mor ben er al lang mee gestopt!! Ik wou het gewoon is kweken om die ervaring te hebben gehad! Het is voor vrienden van mij die er veel ervaring mee hebben mor niet met "verse". Ik vraag het liever omdak weet dat het geen "kinderspel" is en weet ook de risico's. Ik wil niemand een "bad trip" geven omdat ik zo dom ben geweest om teveel mee te geven ofzo! Ik weet dat er veel op internet over staat, mor dit forum dient echt voor zo'n vragen dus ik stel ze liever zo! Ik heb een 56Gr natte liggen nu... dus dat is een 5,6 droog? Ik ge ervan uit dat de natte minder hard zijn dan droog? En dat je ze droog lang kan bewaren! Ik vind het leuk om te zien hoe men vrienden het nuttigen en ik ben de nuchtere erbij! Je weet nooit eh!"
"KoxBox zei: PepTalk zei: Had hem bij de high life in Goes Van Azarius verbaasd het me toch ook wel hoor. Maar idd erg goede service! Toch merk je daarin het verschil met de echte commerciële wereld. Klik om te vergroten... Inderdaad, in een gewone shop is het persoonlijk contact en weten ze wie je bent. Via internet weten ze niets van je, ik kon evengoed een mail gestuurd hebben met daarin: mijn set werkt 4weken na aankomst. (wat ik ook gedaan heb) Maar dan met de bedoeling om gewoon nog een set te krijgen, ze hebben geluk dat ik niet zo een rot persoon ben dan... :P Ze hebben zelf voorgesteld om een nieuwe te sturen, ik heb er zelf niet moeten naar vragen! Zo een blindelings vertrouwen vind ik echt ongelooflijk. Klik om te vergroten... Er stond in de gebruiksaanwijzing dat ik na de eerste oogst stap 4 opnieuw moest doen...soaken! Ik heb het eruit gehaald en in de zak gezet...de stukken die ik eraf heb gehaald waar de voet van de shrooms stonden ziet groen??? En de rest wit? Is dat goed of gewoon weg gooien...tis maar dat ik niemand van de grond wil schrapen moesten we een stoelendans doen"
"KoxBox zei: Je moet je paddenstoelen altijd met een draaiende beweging voorzichtig losmaken, dan zou er niets meer mogen overblijven op de bodem. Klik om te vergroten... Ze waren groot en in een trosjes en heb geprobeerd met een draaiende beweging maar het lukte niet echt! Maar het meeste is weg! De hoeveelheid hoe kan je dat het beste verdelen? In "natte" porties, of in droge en hoeveel?"