Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsverschillende wietrassen?????

verschillende wietrassen?????

22 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind hasjolie maar vieze troep, het vlekt, het plakt, ik vind het maar niets. Door de olie aan te lengen met alcohol wordt het vloeibaarder en handelbaarder, de alcohol verdampt vanzelf weer en de olie blijft achter in mijn "jip en janneke wiet"
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alcohol.
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#3
foto's!!!.. :grin:
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoihoi

Ik heb ik de loop van de tijd wat zaadjes verzameld van verschillende porties wiet. Een maand ofzo de zaadjes in de grond gedaan, niet echt met het doel daar knetter stoned van te raken maar, ach het is we leuk.

Nu zijn er twee verschillende soorten plantjes opgekomen. De ene heeft echt wietachtige eerste blaadjes. De tweede heeft als eerste blaadjes hele grove en niet scherp getande bladjes (lobbladen, heten die geloof ik) De rest van de bladeren zijn de wietblaadjes die ik ken.....

Is dit een ander ras?? Ik ken wiet alleen maar vanuit de koffieshop, niet vanuit het echt....

groejtes
Fidge
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zelf heb ik er geen verstand van, maar ik denk dat je vraag pas echt beantwoord kan worden als je een foto plaatst.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Elk wietplantje komt op met die lob(of kiem)bladeren.
De blaadjes daarna worden de bekende gekartelde blaadjes.

Dat de plantjes niet op elkaar lijken komt doordat geen 1 plant hetzelfde is en natuurlijk door verschillende soortjes. Je hebt ze, zoals je zelf al zegt, uit verschillende wietjes gehaald.

Dat plantje dat wiet blaadjes als eerste blaadjes had vind ik vreemd,
Heb er toch al wel een aantal boven zien komen, soms met wat mankementjes zoals 1 kiemblad of hele kleintjes maar helemaal zonder nog nooit.

Had je z'n helmpje soms verwijderd? ( het zaadje wat soms blijft zitten rond het plantje wanneer het al boven gekomen is)
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dr Gonzo zei:
foto's!!!.. :grin:
Klik om te vergroten...


Dat gaat niet meer, de onderste blaadjes zijn bruin en verwelkt, maar ze zagen uit uit als die van een paardebloem. En ze groeien erg langzaam.

Dan maar wachten tot ze groot zijn en iets herkenbaarder
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat de kiemblaadjes bruin worden en/of afsterven is vaker voorkomend en totaal geen probleem.

Hoe kweek je?
Buiten? In een kas? Achter het raam? Onder kunstlicht?

Wiet hoort niet langzaam te groeien, je zou de eerste maand toch wel elke dag waarneembare groei moeten zien.
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#9
KoxBox zei:
Alcohol.
Klik om te vergroten...

Lekker.....maar erg off topic
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#10
PepTalk zei:
Dat de kiemblaadjes bruin worden en/of afsterven is vaker voorkomend en totaal geen probleem.

Hoe kweek je?
Buiten? In een kas? Achter het raam? Onder kunstlicht?

Wiet hoort niet langzaam te groeien, je zou de eerste maand toch wel elke dag waarneembare groei moeten zien.
Klik om te vergroten...


Het is gewoon voor de lol, als ik stoned wil worden ga ik wel naar de koffieshop.
Ze staan achter een open raam op het zuiden.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Okee, iedereen kweker zou voor de lol moeten kweken.
Commerciële eikels! Maarja, zonder hun geen wiet in de shop.

Maar als dat raam altijd open staat ( behalve s'nachts natuurlijk) en op het zuiden dan zou je er toch wel wat vanaf moeten krijgen hoor.
Mits je genoeg en goede aarde gebruikt, en de plant goed verzorgt. ( voeding ed.)
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ach met een beetje kunst eb vliegwerk is er ook wel iets van te maken. Van het knipafval maak ik olie dat leng ik aan met alcahol en laat dat in de topjes trekken. Beetje omslachtig, maar wel iets sterkere toppen en olie vind ik lastig om te roken.....
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fidge zei:
Ach met een beetje kunst eb vliegwerk is er ook wel iets van te maken. Van het knipafval maak ik olie dat leng ik aan met alcahol en laat dat in de topjes trekken. Beetje omslachtig, maar wel iets sterkere toppen en olie vind ik lastig om te roken.....
Klik om te vergroten...

Muah, dat vind ik nog niet zo'n slecht idee eigenlijk!
Ik snap alleen het nut van de aanlenging met alcohol niet?

Olie kun je toch makkelijk op je vloetje smeren?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fidge zei:
KoxBox zei:
Alcohol.
Klik om te vergroten...

Lekker.....maar erg off topic
Klik om te vergroten...
Leer dan eerst eens schrijven. Alcahol... :rolleyes:
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Schijnt niet echt een pre te zijn op dit forum, maar owkee

Aap, Noot, Mies, Wies, Wiet....Uhh hoe gaat het ookal weer verder???
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fidge zei:
Ik vind hasjolie maar vieze troep, het vlekt, het plakt, ik vind het maar niets. Door de olie aan te lengen met alcohol wordt het vloeibaarder en handelbaarder, de alcohol verdampt vanzelf weer en de olie blijft achter in mijn "jip en janneke wiet"
Klik om te vergroten...

Hey, das wel een goeie.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fidge zei:
Schijnt niet echt een pre te zijn op dit forum, maar owkee

Aap, Noot, Mies, Wies, Wiet....Uhh hoe gaat het ookal weer verder???
Klik om te vergroten...

Bij sommige mensen wel. :)

Tip: Installeer Firefox:) Snellere webbrowser, en heeft ingebouwde spellingscontrole.
Je weet wel, die leuke rode lijntjes! :grin:

Tripper zei:
Hey, das wel een goeie.
Klik om te vergroten...

Het is zeker wel een goede!
Heb wel eens over dit idee nagedacht maar dan op tabak.
Ik rook alleen altijd maar tot de helft van een jointje, dus zou ik een halve joint aan inhasjoliegedrenktetabak weggooien.

Dit is wel een goede oplossing!
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is zeker wel een goede!
Heb wel eens over dit idee nagedacht maar dan op tabak.
Ik rook alleen altijd maar tot de helft van een jointje, dus zou ik een halve joint aan inhasjoliegedrenktetabak weggooien.

Dit is wel een goede oplossing!
Klik om te vergroten...

Is kortere vloei niet makkelijker??
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nee, want dan nog zou ik maar de helft oproken.
Ik hoef dat vieze, hete, teerachtige kontje gewoon niet.

Laat ik over voor de junks :)
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#20
PepTalk zei:
Nee, want dan nog zou ik maar de helft oproken.
Ik hoef dat vieze, hete, teerachtige kontje gewoon niet.

Laat ik over voor de junks :)
Klik om te vergroten...

IK MOET WEL HAPPEN

Jij halfslappe roker, met je luxe probleem. Gewoon opskroeien die rommel. En nooit te heet laten worden.

--- no offence hé :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."