Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsprobleem kweekset paddo's

probleem kweekset paddo's

27 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Die groenige vlekken komen van de aanraking van jouw handen.
Bij die kneuzingen kan een paddo blauw/groenig kleuren.

Het mycelium is ( maar nu breng je mij ook in twijfel hoor, te stoned om te googlen voor bevestiging sorry) het witte spul waar de paddo's vruchten van zijn.
Maar haal gewoon alles behalve de paddenstoel weg!
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#2
Meestal kun je ze het beste gewoon laten staan. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met een gat. Komt dit omdat je de kraan te hard hebt laten lopen toen je de bak hebt gesoakt?

Als je erin gaat pielen dan heb je meer kans op contaminatie dus ik denk dat je het gewoon zo moet laten staan.
R
RyuuzakiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb een paar weken geleden mn eerste kweekset van azarius binnengekregen en deze week zijn de paddo's al beginnen groeien.
Maar ik heb nu een klein probleempje, bij het vullen van de bak met water is er in het hoekje van het substraat zo'n beetje een gat achter gebleven van een centimeter diep.
en met alle pech vandien zijn in die hoek nu 2 paddo's beginnen groeien in de richting van de doos, m.a.w als ze groter worden, zullen ze geblokkeerd worden door de rand van de doos (ze zijn nu amper nog maar een centimeter lang).

Wat kan ik nu het beste doen, gewoon zo laten staan, of de zak openen en de paddos een beetje aan de kant trekken ofzoiets?:grin:
R
RyuuzakiLid
01-01-2024, 00:00
#4
lolnoob zei:
Meestal kun je ze het beste gewoon laten staan. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met een gat. Komt dit omdat je de kraan te hard hebt laten lopen toen je de bak hebt gesoakt?

Als je erin gaat pielen dan heb je meer kans op contaminatie dus ik denk dat je het gewoon zo moet laten staan.
Klik om te vergroten...
gewoon een kuiltje in de hoek, kraan stond op een redelijk lage stand, dus dacht eerst dat het gewoon normaal was
B
BzzztLid
01-01-2024, 00:00
#5
dank julie voor de reaties , nog een vraagje , mij set staat nu 9 dagen in de doos (nog geen pins zien tevoorschijn komen)

Is het ok dat de lamp(spaarlamp) rechtstreeks op de zak schijnt en 24/24 aanstaat??
of kan ik dat beter niet doen :confused: ?
R
RyuuzakiLid
01-01-2024, 00:00
#6
ze zijn ondertussen volgroeid, en heb ze zonet geplukt. Maar heb nog enkele vraagjes:grin::

Zou het voldoende zijn om ze gewoon in mijn bureaulade te leggen tussen 2 vellen keukenpapier?

moet ik de kleine onvolgroeide paddo's weggooien of kan ik ze mee drogen en opeten?

moet ik de resten van de mycelium voedingsbodem aan de onderkant van de paddo's nu er al afschrapen of kan dat nog wanneer ze droog zijn?

alvast bedankt :stoned:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het kan wel, maar dat is wel erg afgesloten!
Ook zou ik wat meer keukenpapier gebruiken, en deze minimaal elke 24 uur vervangen!
Aangezien jouw afgesloten plek zou ik het nog vaker doen, en zoveel mogelijk luchten als je dat kan.

Kleine paddo's zeker niet weggooien!
Ze zijn minder in gewicht, maar bevatten procentueel meer werkzame stoffen en zijn dus ( over het algemeen gezien) potenter.

De resten van de voedingsbodem (wel voorzichtig verwijderen he, die paddo's! Zeker belangrijk voor je volgende flush) en het mycelium zeker verwijderen!
Hier zitten geen werkzame stoffen in, en wil je dus niet eten toch?
R
RyuuzakiLid
01-01-2024, 00:00
#8
oké bedankt.

en als mijn bureaulade te afgesloten is, is het dan misschien beter als ik de paddo's in een kartonnen doosje op de verwarming zet (eventueel op keukenpapier in de doos)?

edit: en hoe horen ze normaal te ruiken? ik ruik namelijk wel een redelijk aanwezige geur (maar ik zou niet meteen zeggen dat het rot ruikt)
R
RyuuzakiLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik kan de temperatuur regelen tussen 0 en 25°
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kunnen ze niet zonder afdekking op/vlakbij de verwarming?
Anders zou ik zeggen: Toch in die la.

Verwarming is uiteraard goed, hoe warmer hoe sneller het vocht verdampt.
Maar dat is in een afgesloten ruimte (een doos) juist het probleem.
Als de LV in die doos dan te hard stijgt (en zo hoog blijft) zal de boel veel sneller gaan rotten.
Zonder deksel op de doos zou beter zijn, en ja zeker keukenpapier gebruiken! En disciplinair vervangen!

Ze horen een beetje naar champignons te ruiken.
Zolang ze er niet verrot/beschimmeld uit zien zijn ze dat ook niet, so no worries! :smoke:
R
RyuuzakiLid
01-01-2024, 00:00
#11
PepTalk zei:
Kunnen ze niet zonder afdekking op/vlakbij de verwarming?
Anders zou ik zeggen: Toch in die la.
Klik om te vergroten...
dat kan natuurlijk ook, zal ze dan wel gewoon op een vel keukenrol open op de verwarming leggen:)

Verwarming is uiteraard goed, hoe warmer hoe sneller het vocht verdampt.
Maar dat is in een afgesloten ruimte (een doos) juist het probleem.
Als de LV in die doos dan te hard stijgt (en zo hoog blijft) zal de boel veel sneller gaan rotten.
Zonder deksel op de doos zou beter zijn, en ja zeker keukenpapier gebruiken! En disciplinair vervangen!

Ze horen een beetje naar champignons te ruiken.
Zolang ze er niet verrot/beschimmeld uit zien zijn ze dat ook niet, so no worries! :smoke:
Klik om te vergroten...
wel ze zien er niet verrot uit, maar aan de stam is er bij sommige paddo's een kleine maar zichtbare groenachtige vlek te merken.


edit: je zei daarstraks ook dat ik de voedingsbodem en myceliumresten moest verwijderen van de paddo's, wat zijn die myceliumresten precies?:P
R
RyuuzakiLid
01-01-2024, 00:00
#12
PepTalk zei:
Die groenige vlekken komen van de aanraking van jouw handen.
Bij die kneuzingen kan een paddo blauw/groenig kleuren.

Het mycelium is ( maar nu breng je mij ook in twijfel hoor, te stoned om te googlen voor bevestiging sorry) het witte spul waar de paddo's vruchten van zijn.
Maar haal gewoon alles behalve de paddenstoel weg!
Klik om te vergroten...
was aan het twijfelen of je misschien de steel bedoelde :grin:
maar ze zijn al goed aan het drogen, bedankt voor de tips! kan niet wachten om ze maandag uit te testen :hearteyes:

(kan ik ze btw gewoon in het weekend hier op de verwarming laten liggen? want ik zit op een studentenkamer en ben van vrijdagavond tot zondagavond niet aanwezig, of is 4 dagen drogen te lang?)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Te lang drogen kan in principe niet.
Maar, als ze nu nog een beetje vochtig zijn zou het kunnen dat het toch nog wat gaat schimmelen aangezien het papier niet vervangen word.

Staat de verwarming dan aan of uit? En hoe warm word het bovenop jouw verwarming?
R
RyuuzakiLid
01-01-2024, 00:00
#14
PepTalk zei:
Ryuuzaki zei:
ik kan de temperatuur regelen tussen 0 en 25°
Klik om te vergroten...

Dat is de kamertemperatuur dan. Maar wat is de temperatuur OP de verwarming zelf als je hem op bijv. een graadje of 20 zet?

Zou er voor zorgen dat de paddo's zo rond een graadje of 60 maximaal drogen..
Klik om te vergroten...
zal zeker niet boven de 60 uitkomen dus het zal wel loslopen :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ryuuzaki zei:
ik kan de temperatuur regelen tussen 0 en 25°
Klik om te vergroten...

Dat is de kamertemperatuur dan. Maar wat is de temperatuur OP de verwarming zelf als je hem op bijv. een graadje of 20 zet?

Zou er voor zorgen dat de paddo's zo rond een graadje of 60 maximaal drogen..
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vanaf 7 tot zo'n 20 dagen na het soaken zouden de paddo's moeten beginnen met groeien.
Dit grote verschil is afhankelijk van temperatuur, luchtvochtigheid, substraat, kolonisatie van het mycelium ect.

Nadat de paddenstoelen zijn beginnen met groeien kun je ze na 5-10 dagen oogsten.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ryuuzaki zei:
PepTalk zei:
Ryuuzaki zei:
ik kan de temperatuur regelen tussen 0 en 25°
Klik om te vergroten...

Dat is de kamertemperatuur dan. Maar wat is de temperatuur OP de verwarming zelf als je hem op bijv. een graadje of 20 zet?

Zou er voor zorgen dat de paddo's zo rond een graadje of 60 maximaal drogen..
Klik om te vergroten...
zal zeker niet boven de 60 uitkomen dus het zal wel loslopen :)
Klik om te vergroten...

Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn.
De meeste wat oudere radiateuren worden bij verwarming tot kamertemperatuur zo'n 110 graden..
Wat dus te warm zou zijn. Meet het nou ff joh, voordat je paddo's verbranden/werkzame stoffen verloren gaan.
R
RyuuzakiLid
01-01-2024, 00:00
#18
is ondertussen al te laat, ben al terug thuis :grin:

Maar ik ben vrij zeker dat het niet zo heet is, aangezien mijn bed er pal tegenstaat en er nog nooit brand gekomen is :grin: ook leun ik er soms tegen bij het opwarmen en het wordt nooit zo heet dat ik moet terugtrekken
B
BzzztLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb een vraagje..

ik heb nu een kweeksetje(b+) staan in een doos met bureau spaarlamp op en thermo mat onder.

ik heb hem vier dagen geleden laten soaken en twaalf uur later het het water eruit laten lopen en in de broeizak gezet.

kan iemand mij een overzichtje geven vanaf wanneer ik veranderingen moet beginnen zien en welke( zo Dag 1 , Dag 2, ... enzvrt) dan weet ik of ik juist bezig ben :wink: (want dit is de eerste keer dat ik dat doe en ik wul het natuurlijk niet vrnkn :wink:

- Er zijn 3 plekjes mycelium van ongeveer 2x2 ofzo.
moet ik die plekjes hard zien stretchen deze week of groeien ze uit die alleen?

dank aande persoon die mij kan helpen.. ik vind nergens zo'n dagverslag :(
R
RyuuzakiLid
01-01-2024, 00:00
#20
het mycelium is het witte spul? in mijn setje was er alleen maar een klein beetje van zichtbaar aan het oppervlak en toch zijn er overal redelijke paddo's tevoorschijn gekomen (wel begonnen ze pas uit te komen na 10-15 dagen) en ongeveer 7 dagen later kon ik ze oogsten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."