Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"mn 2de flush is helemaal zwart (te laat geoogst), ik heb ze maar gewoon te drogen gelegd. het was toch zo dat ze nog gewoon eetbaar zijn, alleen minder potent, niet??"
"ik heb gelezen dat ze naar het licht toegroeien dus heb mn box een keer 180° gedraaid, mss dat ze dan net over de rand groeien:P"
"Ik heb een paar weken geleden mn eerste kweekset van azarius binnengekregen en deze week zijn de paddo's al beginnen groeien. Maar ik heb nu een klein probleempje, bij het vullen van de bak met water is er in het hoekje van het substraat zo'n beetje een gat achter gebleven van een centimeter diep. en met alle pech vandien zijn in die hoek nu 2 paddo's beginnen groeien in de richting van de doos, m.a.w als ze groter worden, zullen ze geblokkeerd worden door de rand van de doos (ze zijn nu amper nog maar een centimeter lang). Wat kan ik nu het beste doen, gewoon zo laten staan, of de zak openen en de paddos een beetje aan de kant trekken ofzoiets?"
"lolnoob zei: Meestal kun je ze het beste gewoon laten staan. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met een gat. Komt dit omdat je de kraan te hard hebt laten lopen toen je de bak hebt gesoakt? Als je erin gaat pielen dan heb je meer kans op contaminatie dus ik denk dat je het gewoon zo moet laten staan. Klik om te vergroten... gewoon een kuiltje in de hoek, kraan stond op een redelijk lage stand, dus dacht eerst dat het gewoon normaal was"
"ze zijn ondertussen volgroeid, en heb ze zonet geplukt. Maar heb nog enkele vraagjes: Zou het voldoende zijn om ze gewoon in mijn bureaulade te leggen tussen 2 vellen keukenpapier? moet ik de kleine onvolgroeide paddo's weggooien of kan ik ze mee drogen en opeten? moet ik de resten van de mycelium voedingsbodem aan de onderkant van de paddo's nu er al afschrapen of kan dat nog wanneer ze droog zijn? alvast bedankt"
"oké bedankt. en als mijn bureaulade te afgesloten is, is het dan misschien beter als ik de paddo's in een kartonnen doosje op de verwarming zet (eventueel op keukenpapier in de doos)? edit: en hoe horen ze normaal te ruiken? ik ruik namelijk wel een redelijk aanwezige geur (maar ik zou niet meteen zeggen dat het rot ruikt)"
"ik kan de temperatuur regelen tussen 0 en 25°"
"PepTalk zei: Kunnen ze niet zonder afdekking op/vlakbij de verwarming? Anders zou ik zeggen: Toch in die la. Klik om te vergroten... dat kan natuurlijk ook, zal ze dan wel gewoon op een vel keukenrol open op de verwarming leggen Verwarming is uiteraard goed, hoe warmer hoe sneller het vocht verdampt. Maar dat is in een afgesloten ruimte (een doos) juist het probleem. Als de LV in die doos dan te hard stijgt (en zo hoog blijft) zal de boel veel sneller gaan rotten. Zonder deksel op de doos zou beter zijn, en ja zeker keukenpapier gebruiken! En disciplinair vervangen! Ze horen een beetje naar champignons te ruiken. Zolang ze er niet verrot/beschimmeld uit zien zijn ze dat ook niet, so no worries! Klik om te vergroten... wel ze zien er niet verrot uit, maar aan de stam is er bij sommige paddo's een kleine maar zichtbare groenachtige vlek te merken. edit: je zei daarstraks ook dat ik de voedingsbodem en myceliumresten moest verwijderen van de paddo's, wat zijn die myceliumresten precies?:P"
"PepTalk zei: Die groenige vlekken komen van de aanraking van jouw handen. Bij die kneuzingen kan een paddo blauw/groenig kleuren. Het mycelium is ( maar nu breng je mij ook in twijfel hoor, te stoned om te googlen voor bevestiging sorry) het witte spul waar de paddo's vruchten van zijn. Maar haal gewoon alles behalve de paddenstoel weg! Klik om te vergroten... was aan het twijfelen of je misschien de steel bedoelde maar ze zijn al goed aan het drogen, bedankt voor de tips! kan niet wachten om ze maandag uit te testen (kan ik ze btw gewoon in het weekend hier op de verwarming laten liggen? want ik zit op een studentenkamer en ben van vrijdagavond tot zondagavond niet aanwezig, of is 4 dagen drogen te lang?)"
"PepTalk zei: Ryuuzaki zei: ik kan de temperatuur regelen tussen 0 en 25° Klik om te vergroten... Dat is de kamertemperatuur dan. Maar wat is de temperatuur OP de verwarming zelf als je hem op bijv. een graadje of 20 zet? Zou er voor zorgen dat de paddo's zo rond een graadje of 60 maximaal drogen.. Klik om te vergroten... zal zeker niet boven de 60 uitkomen dus het zal wel loslopen"