#1
Geen idee en nope. Lijken me wel het proberen waard in jouw geval.abby zei:Werken die goed? Heb je er zelf ervaring mee?
Geen idee en nope. Lijken me wel het proberen waard in jouw geval.abby zei:Werken die goed? Heb je er zelf ervaring mee?
kweek in het vroege najaar en het voorjaar of heb je geen maand meer geduldabby zei:Als ik paddo´s ga kweken zit ik met 1 probleem; normaal stook ik nooit op mijn kamer, dus is het in de winter koud. Wat is de makkelijkste en goedkoopste manier om de warmte optimaal te houden zonder een veel hogere gasrekening? Geef mij desnoods links van waar je die spullen kan kopen.
Alvast bedankt
Niet `zelfs` de, temperatuur is in het najaar zelfs veel te koud.Intoxication zei:kweek in het vroege najaar en het voorjaar of heb je geen maand meer geduldabby zei:Als ik paddo´s ga kweken zit ik met 1 probleem; normaal stook ik nooit op mijn kamer, dus is het in de winter koud. Wat is de makkelijkste en goedkoopste manier om de warmte optimaal te houden zonder een veel hogere gasrekening? Geef mij desnoods links van waar je die spullen kan kopen.
Alvast bedanktzelfs nu ist de temp. ideaal
De bak alleen is iets van een 10cm hoog, 20cm lang en 15cm breed denk ik. Dus dat zou wel moeten lukken want dan heb je die zak niet nodig.abby zei:Zijn er geen geschikte terrariums? Hoe hoog is zo'n kweekset eigenlijk?
Ik plaatste de set altijd in de badkamer, het is inderdaad niet leefbaar om dat in je leefruimte te zetten.abby zei:Ik snap nog steeds niet hoe mensen het volhouden op een kamer waar het constant 23-24 graden is, zo warm is het bij mijn oma niet eens. Of heb ik hier een totaal verkeerd beeld van, en hoeft het niet eens zo warm te zijn?
You did whaaaaatttt??? Dat water gaat je set vermoorden kerel..Baradon zei:Ik heb een terrarium gekocht. gevuld met 10cm water en een aquarium-verwarmer erin gegooid die het 30/35 graden houd. Hierboven heb ik met kippengaas een soort opzetje gemaakt waardoor de paddobak 2cm boven het water hangt (de onderkant). Het hete water verdampt en condenseert weer wat zorgt voor een warm, vochtig klimaat. terrarium-termometer geeft 24 graden stabiel aan. Heb het nog niet geprobeerd met de paddo-set erin maar ga het over 3 weken proberen.
KoxBox zei:You did whaaaaatttt??? Dat water gaat je set vermoorden kerel..Baradon zei:Ik heb een terrarium gekocht. gevuld met 10cm water en een aquarium-verwarmer erin gegooid die het 30/35 graden houd. Hierboven heb ik met kippengaas een soort opzetje gemaakt waardoor de paddobak 2cm boven het water hangt (de onderkant). Het hete water verdampt en condenseert weer wat zorgt voor een warm, vochtig klimaat. terrarium-termometer geeft 24 graden stabiel aan. Heb het nog niet geprobeerd met de paddo-set erin maar ga het over 3 weken proberen.
Zoek eens op wat sites naar informatie want dat klinkt echt niet zo goed, dat is echt een broedplaats voor bacteriën en stuff.
Kan zijn dat ik fout zit, maar ik denk het niet.
Hoewel het wel slim gezien is eerlijk gezegd!Ik volg dit topic toch wel nog even.
Jah dat vind ik niet echt een referentie... In sommige handleidingen staat er ook dat je een gat zo groot als een 2euro muntstuk in de kweekzak moet knippen.PepTalk zei:Sommige handleidingen van kweeksets geven toch ook als advies om een laagje water onderin de bak te zetten.

23-24 is op zich niet nodig. Ik heb prima gekweekt bij een graad of 17. Als het nog een stuk kouder wordt dan dat, ben ik bang dat de temperatuur een probleem wordt.Ik snap nog steeds niet hoe mensen het volhouden op een kamer waar het constant 23-24 graden is, zo warm is het bij mijn oma niet eens. Of heb ik hier een totaal verkeerd beeld van, en hoeft het niet eens zo warm te zijn?
Baradon zei:Ik heb mijn vorige kweekset, in mijn geïmproviseerde terrarium gekweekt met groot succes! Heb 4 flushes gekregen, 1e 210 gram, 2e 140gram, 3e 220gram en 4e 120 gram, de 5e flush waren 3 paddo's en niet noemswaardig als flush. Heb geen foto's gemaakt maar heb net weer een setje binnen die ik ga opkweken en daarbij zal ik foto's maken. Heb geen last van contaminatie gehad omdat de afstand tussen het roostertje en de bak denk ik groot genoeg is. Het verdampte water bevat geen bacteriën omdat de druppels daar te klein voor zijn denk ik? (Er hangt een soort lichte mist in de bak) Ben inderdaad van plan om binnenkort helemaal zelf vanaf sporen te gaan kweken!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."