Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshitte paddokweek probleem

hitte paddokweek probleem

18 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
abby zei:
Werken die goed? Heb je er zelf ervaring mee?
Klik om te vergroten...
Geen idee en nope. Lijken me wel het proberen waard in jouw geval.
a
abbyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als ik paddo´s ga kweken zit ik met 1 probleem; normaal stook ik nooit op mijn kamer, dus is het in de winter koud. Wat is de makkelijkste en goedkoopste manier om de warmte optimaal te houden zonder een veel hogere gasrekening? Geef mij desnoods links van waar je die spullen kan kopen.
Alvast bedankt
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#3
abby zei:
Als ik paddo´s ga kweken zit ik met 1 probleem; normaal stook ik nooit op mijn kamer, dus is het in de winter koud. Wat is de makkelijkste en goedkoopste manier om de warmte optimaal te houden zonder een veel hogere gasrekening? Geef mij desnoods links van waar je die spullen kan kopen.
Alvast bedankt
Klik om te vergroten...
kweek in het vroege najaar en het voorjaar of heb je geen maand meer geduld:tongueout: zelfs nu ist de temp. ideaal
a
abbyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik snap nog steeds niet hoe mensen het volhouden op een kamer waar het constant 23-24 graden is, zo warm is het bij mijn oma niet eens. Of heb ik hier een totaal verkeerd beeld van, en hoeft het niet eens zo warm te zijn?
a
abbyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Intoxication zei:
abby zei:
Als ik paddo´s ga kweken zit ik met 1 probleem; normaal stook ik nooit op mijn kamer, dus is het in de winter koud. Wat is de makkelijkste en goedkoopste manier om de warmte optimaal te houden zonder een veel hogere gasrekening? Geef mij desnoods links van waar je die spullen kan kopen.
Alvast bedankt
Klik om te vergroten...
kweek in het vroege najaar en het voorjaar of heb je geen maand meer geduld:tongueout: zelfs nu ist de temp. ideaal
Klik om te vergroten...
Niet `zelfs` de, temperatuur is in het najaar zelfs veel te koud.
a
abbyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Weet niemand dit nou!? En heeft iedereen dus een bloethete kamer, om de juiste temperatuur van zijn/haar paddo's te behalen?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je hebt van die warmtematten die je onder je set kan plaatsen waardoor je temperatuur op peil blijft, ik zal even zoeken waar je die kan kopen.

Edit: http://www.magic-mushrooms-shop.com/nl/accessories/thermo-mat.html

Voila. :grin:
a
abbyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Werken die goed? Heb je er zelf ervaring mee?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
abby zei:
Zijn er geen geschikte terrariums? Hoe hoog is zo'n kweekset eigenlijk?
Klik om te vergroten...
De bak alleen is iets van een 10cm hoog, 20cm lang en 15cm breed denk ik. Dus dat zou wel moeten lukken want dan heb je die zak niet nodig.

Je moet natuurlijk wel rekenen dat die paddenstoelen soms groter dan 20cm kunnen worden.
a
abbyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zijn er geen geschikte terrariums? Hoe hoog is zo'n kweekset eigenlijk?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
abby zei:
Ik snap nog steeds niet hoe mensen het volhouden op een kamer waar het constant 23-24 graden is, zo warm is het bij mijn oma niet eens. Of heb ik hier een totaal verkeerd beeld van, en hoeft het niet eens zo warm te zijn?
Klik om te vergroten...
Ik plaatste de set altijd in de badkamer, het is inderdaad niet leefbaar om dat in je leefruimte te zetten.

Het moet inderdaad wel zo warm zijn.
B
BaradonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb een terrarium gekocht. gevuld met 10cm water en een aquarium-verwarmer erin gegooid die het 30/35 graden houd. Hierboven heb ik met kippengaas een soort opzetje gemaakt waardoor de paddobak 2cm boven het water hangt (de onderkant). Het hete water verdampt en condenseert weer wat zorgt voor een warm, vochtig klimaat. terrarium-termometer geeft 24 graden stabiel aan. Heb het nog niet geprobeerd met de paddo-set erin maar ga het over 3 weken proberen.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Baradon zei:
Ik heb een terrarium gekocht. gevuld met 10cm water en een aquarium-verwarmer erin gegooid die het 30/35 graden houd. Hierboven heb ik met kippengaas een soort opzetje gemaakt waardoor de paddobak 2cm boven het water hangt (de onderkant). Het hete water verdampt en condenseert weer wat zorgt voor een warm, vochtig klimaat. terrarium-termometer geeft 24 graden stabiel aan. Heb het nog niet geprobeerd met de paddo-set erin maar ga het over 3 weken proberen.
Klik om te vergroten...
You did whaaaaatttt??? Dat water gaat je set vermoorden kerel..

Zoek eens op wat sites naar informatie want dat klinkt echt niet zo goed, dat is echt een broedplaats voor bacteriën en stuff.

Kan zijn dat ik fout zit, maar ik denk het niet.

Hoewel het wel slim gezien is eerlijk gezegd! :grin: Ik volg dit topic toch wel nog even.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#14
KoxBox zei:
Baradon zei:
Ik heb een terrarium gekocht. gevuld met 10cm water en een aquarium-verwarmer erin gegooid die het 30/35 graden houd. Hierboven heb ik met kippengaas een soort opzetje gemaakt waardoor de paddobak 2cm boven het water hangt (de onderkant). Het hete water verdampt en condenseert weer wat zorgt voor een warm, vochtig klimaat. terrarium-termometer geeft 24 graden stabiel aan. Heb het nog niet geprobeerd met de paddo-set erin maar ga het over 3 weken proberen.
Klik om te vergroten...
You did whaaaaatttt??? Dat water gaat je set vermoorden kerel..

Zoek eens op wat sites naar informatie want dat klinkt echt niet zo goed, dat is echt een broedplaats voor bacteriën en stuff.

Kan zijn dat ik fout zit, maar ik denk het niet.

Hoewel het wel slim gezien is eerlijk gezegd! :grin: Ik volg dit topic toch wel nog even.
Klik om te vergroten...

Met een aquarium pompje in het water moet het toch wel te doen zijn.
Zo staat het water niet stil, waardoor bacterie vorming een stuk minder zal zijn.

Sommige handleidingen van kweeksets geven toch ook als advies om een laagje water onderin de bak te zetten.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
PepTalk zei:
Sommige handleidingen van kweeksets geven toch ook als advies om een laagje water onderin de bak te zetten.
Klik om te vergroten...
Jah dat vind ik niet echt een referentie... In sommige handleidingen staat er ook dat je een gat zo groot als een 2euro muntstuk in de kweekzak moet knippen. :wave:
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik snap nog steeds niet hoe mensen het volhouden op een kamer waar het constant 23-24 graden is, zo warm is het bij mijn oma niet eens. Of heb ik hier een totaal verkeerd beeld van, en hoeft het niet eens zo warm te zijn?
Klik om te vergroten...
23-24 is op zich niet nodig. Ik heb prima gekweekt bij een graad of 17. Als het nog een stuk kouder wordt dan dat, ben ik bang dat de temperatuur een probleem wordt.

En over die laag water, op zich kan dat wel. Zelf zet ik mijn kweekbakjes in een curver bak met vershoudfolie over de bak heen, en een laagje water op de bodem van de bak. Op die manier ben je zeker van een luchtvochtigheid tegen de 100%. Ik doe dan wel wat waterstofperoxide door dat water om bacteriegroei tegen te gaan. Bij dat terrarium lijkt het me vooral belangrijk om te zorgen voor een goede aanvoer van zuurstof (verse lucht), dus sluit het zeker niet hermetisch af van boven, maar zorg voor wat ventilatie of wapper zelf een paar keer per dag verse lucht naar binnen.

Trouwens, zo'n opzet is voor een kweekset op zich niet nodig. Een complete kweekset werkt meestal prima zoals ie wordt geleverd. Als je al de moeite doet om een terrarium in te richten voor je kweek, is het eigenlijk relatief weinig extra moeite om gewoon de hele kweek zelf te doen, dus niet een kweekset kopen maar zelf kweken vanaf sporen. :)
B
BaradonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb mijn vorige kweekset, in mijn geïmproviseerde terrarium gekweekt met groot succes! Heb 4 flushes gekregen, 1e 210 gram, 2e 140gram, 3e 220gram en 4e 120 gram, de 5e flush waren 3 paddo's en niet noemswaardig als flush. Heb geen foto's gemaakt maar heb net weer een setje binnen die ik ga opkweken en daarbij zal ik foto's maken. Heb geen last van contaminatie gehad omdat de afstand tussen het roostertje en de bak denk ik groot genoeg is. Het verdampte water bevat geen bacteriën omdat de druppels daar te klein voor zijn denk ik? (Er hangt een soort lichte mist in de bak) Ben inderdaad van plan om binnenkort helemaal zelf vanaf sporen te gaan kweken!
a
abbyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Baradon zei:
Ik heb mijn vorige kweekset, in mijn geïmproviseerde terrarium gekweekt met groot succes! Heb 4 flushes gekregen, 1e 210 gram, 2e 140gram, 3e 220gram en 4e 120 gram, de 5e flush waren 3 paddo's en niet noemswaardig als flush. Heb geen foto's gemaakt maar heb net weer een setje binnen die ik ga opkweken en daarbij zal ik foto's maken. Heb geen last van contaminatie gehad omdat de afstand tussen het roostertje en de bak denk ik groot genoeg is. Het verdampte water bevat geen bacteriën omdat de druppels daar te klein voor zijn denk ik? (Er hangt een soort lichte mist in de bak) Ben inderdaad van plan om binnenkort helemaal zelf vanaf sporen te gaan kweken!
Klik om te vergroten...

Hoe zit die terrarium dan in elkaar?
w
waaza0Lid
01-01-2024, 00:00
#19
http://www.youtube.com/watch?v=bbmfCCf5XZ4

misschien heb je daar iets aan

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."