Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik kan me alleen maar aansluiten bij de 1e reply. Dit is geen vreemd effect of raar of wat dan ook. Dit is precies wat het effect van space-cake is. Dat het 2 uur duurt is ook normaal, zeker als hij gemaakt is met wietboter.. Dat het niet altijd helemaal chill voelde was denk ik ook gewoon omdat je het niet verwachtte en alleen was. Dat je eerder grotere hoeveelheden hebt gegeten kan te maken hebben met de dosering binnen de cake? Je hebt toen gewoon hele lichte cake gehad? Hmm alles wat ik zeg is al een x gezegd.. niet de nuttigste post dus.."
"Ah maar jongens kom op. Helemaal mee eens dat het een slap excuus is enzo. Maar als je iemand zoent waar je vriendin bij is dan zit je toch zwaar onder invloed. Je kan ook gewoon van alcohol zo ver heen zijn dat je het echt allemaal niet meer uit elkaar kunt houden. Als je dan gezoend wordt kan ik me voorstellen dat het bijna een instinct is om terug te zoenen. Dit heeft helemaal niets met emoties en gevoelens te maken, de fout die hij heeft gemaakt lijkt me dan meer dat hij zichzelf zo ver heen heeft gezopen dat hij niet meer voor de gevolgen kon instaan. Maar ik denk echt dat hij in dit geval geen idee had wat hij aan het doen was. Dan vind in het zeker niet zo absoluut onvergefelijk."
"kan iemand dit bevestigen? Ik wil t graag zeker weten."
"Jammer, heb de rest maar laten staan, voor de konijnen ofzo.. mocht ik die binnenkort spacend door de tuin zien hoppen dan weer ik ook wat me te doen staat"
"Wordt wel gelezen hoor Goede foto's en leuk verslagje. Je oogst alleen iets te vroeg.Ik zie bijna al jou hoeden nog dicht zitten (vaak op 1tje na), dat is jammer want dat scheelt wat grammen. (Natuurlijk kan je set dan langer mee omdat er meer voeding in het substraat blijft, maar bij de kweeksetjes heb je na je 4e flush vrijwel nooit meer een goede oogst omdat het zeer moeilijk is om helemaal steriel te werken, en je setje dus na een paar keer openen besmet raakt en klaar is om de container in te gaan) Wacht de volgende keer tot 70% van je hoeden open zijn, de sporen vallen pas echt zodra de randen van de hoeden beginnen te krullen, en indien er een paar sporen vallen is dit ook niet erg. En grappige droog-installatie. Wat ligt er op de bodem?"
"Ik heb een terrarium gekocht. gevuld met 10cm water en een aquarium-verwarmer erin gegooid die het 30/35 graden houd. Hierboven heb ik met kippengaas een soort opzetje gemaakt waardoor de paddobak 2cm boven het water hangt (de onderkant). Het hete water verdampt en condenseert weer wat zorgt voor een warm, vochtig klimaat. terrarium-termometer geeft 24 graden stabiel aan. Heb het nog niet geprobeerd met de paddo-set erin maar ga het over 3 weken proberen."
"Ik heb mijn vorige kweekset, in mijn geïmproviseerde terrarium gekweekt met groot succes! Heb 4 flushes gekregen, 1e 210 gram, 2e 140gram, 3e 220gram en 4e 120 gram, de 5e flush waren 3 paddo's en niet noemswaardig als flush. Heb geen foto's gemaakt maar heb net weer een setje binnen die ik ga opkweken en daarbij zal ik foto's maken. Heb geen last van contaminatie gehad omdat de afstand tussen het roostertje en de bak denk ik groot genoeg is. Het verdampte water bevat geen bacteriën omdat de druppels daar te klein voor zijn denk ik? (Er hangt een soort lichte mist in de bak) Ben inderdaad van plan om binnenkort helemaal zelf vanaf sporen te gaan kweken!"
"{ "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" } Hee allemaal, vond deze in mn achtertuin heb er gelijk een paddestoellenboek (elsevier) naast gelegt en ik kom echt uit op het puntige kaalkopje, als je kijkt hoe de sporen vast zitten aan de hoed kan het de gazonvlekplaat volgends mij niet zijn en verder zie ik weinig paddestoelen die er erg op lijken. Mocht het helemaal fout zijn dan kan het volgends mij alleen de gazonvlekplaat zijn die niet giftig is dus kan ik het wel proberen toch? graag jullie mening."
"Hee Allemaal, Ik ben al een tijdje bezig met de paddo-kweek (3 jaar ongeveer) en ben nu sinds een paar maanden ook zelf aan 't kweken (niet meer met een kweeksetje). Ik ben vooral veel op shroomery aan het lezen en ik stuitte op het punt verwarming. Verwarming voor de incubatie-periode lijkt redelijk simpel. Men neme een donkere doos (plastic, glas, whatever) en vult deze met water en een aquarium-heater. Daarin laat men een andere doos drijven waarin de potjes gezet worden. Zo garandeer je jezelf van een (redelijk) constante en verhoogde temperatuur. Het probleem waar ik tegenaan loop is echter het verwarmen van de grow-chamber. Op shroomery zijn de 2 meest gebruikte technieken: 1. een heating-pad (onder je perliet), nadeel is blijkbaar de moeilijk te regelen temperatuur-constante en het gevaar van over-heating, voordeel: easy set-up 2. een bak met water in je terrarium zetten en deze met een aquarium-heater verwarmen. voordeel: constante temperatuur mogelijk & tevens humidifier, nadeel: difficult set-up. Het probleem waar naar mijn mening helemaal niet veel over gerept wordt is echter de contaminatie bij de 2e techniek. Een bak stilstaand warm water in mijn terrarium lijkt mij een bron van contaminatie. Maar hier wordt amper over gesproken op shroomery. Men spreekt daar over lange dunne bakken (glazen o.i.d.) met een verwarmingselement of zelfs gewone gloeilamp half onderwater erin. De stoom verwarmt dan je terrarium en houd het ook extra vochtig (naast de perliet-uitstoot natuurlijk). Is het zo dat de contaminatie er niet is aangezien er geen contact tussen je shrooms is en het water maar enkel met de stoom? Of maakt dit niets uit? Kunnen schimmels en bacterien uberhaubt overgebracht worden via stoom? En zo nee, kunnen ze dan overgebracht worden op een andere manier aangezien die bak er dichtbij staat? En indien ik het water (uiteraard gesteriliseerd lijkt me, maar op shroomery hebben ze het over gewoon tap-water) wat peroxide geef tegen besmetting, verpest dit dan de shrooms omdat het mee-verdampt? de main vraag lijkt me duidelijk: HOE REGEL JE DE VERWARMING IN JE TERRARIUM OPTIMAAL EN WAAROM ZWEERT SHROOMERY BIJ EEN AQUARIUM-VERWARMING TERWIJL DIT FORUM NIET OP KAN HOUDEN OVER CONTAMINATIE-GEVAAR? alvast bedankt p.s. Ik gebruik PF-tek en doe het nu zonder verwarming, met naar mijn mening minder resultaat dan mogelijk zou kunnen zijn."
"Hmm niemand?"