Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste Paddokweek - Growbox Cubensis

Eerste Paddokweek - Growbox Cubensis

274 antwoorden
47 weergaven
18-5-2026
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#1
henkie84 zei:
Goed om te horen dat ze fijn trippen. Moet zeggen dat die van mij ook heel mooi visueel zijn, wappie bodyload hebben en over het algemeen euforische trips opleveren. :hearteyes:

Wat ik erg vet vond, was om voor een muur te gaan staan met zo'n korreltjesstructuur, en dan je hoofd vrij snel naar voren en naar achter bewegen. Ziet er erg vet uit. Ik heb nog niet echt closedeye visuals opgemerkt, heb m'n ogen dan ook niet echt bewust dichtgedaan erop.

Oh en die ene uitgebreide tekening in het eyecandy forum (ik zoek hem even op), die heb ik op posterformaat op m'n kamer hangen, en die is intens vet tijdens zo'n trip :openmouth: . Je raakt er nooit op uitgekeken.
Deze dus: http://i30.tinypic.com/334sq4y.jpg

Oh en een enkel paddo'tje daarvan (niet zo'n joekel natuurlijk) doet 't ook goed als psychedelische stimulant :). Totaal geen hallucinaties, vervormingen, je wordt er wat fitter van, alleen je gedachtes gaan een beetje vreemder. Chill-aan.
Klik om te vergroten...

Ogen dichtdoen moet je zeker eens doen :wink: het is alsof je naar fotos kijkt, of zelfs 3D fotos! (hangt af van de dosis) . Soms als je je ogen dichthebt (in de piek) lijkt het of je gewoon door je oogleden kan kijken :tongueout: ook echt vet :tongueout: Dat ik op LSD trouwens ook.

Die tekening als poster hebben moet inderdaad wel geniaal zijn :grin: Echt vette tekening!

Op men kamer heb ik ook zo een korrelmuur, ik zal dat de volgende keer eens testen :tongueout: Men kamer is trouwens wel redelijk psychedelisch vind ik :grin: Kzal eens zien of ik hier wat fotos kan posten :tongueout:

Men broer had die avond ook 1 klein paddotje op, en hij was ook nog hard onder de indruk dat zo een kleine toch nog zo'n effect kon hebben. Dus als psychedelische stimulant is het iniderdaad zeker aan te raden. Ik dnek wel dat hij toch ook wel hallucinaties had hoor, hij staarde toch soms een hele tijd in de lava lamp of naar de muur of een poster :tongueout:



Misschien is er inderdaad een nood aan subforum.. Het forum zelf is mss ook aan en update nodig? Verbeteringen in het posten van berichten bv? (als je op een smiley of code klikt, dat die op de plaats van je aanwijzer komt te staan inplaats vanonder.)
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bwa, ik merk dat het niet zo overdreven steriel moet zijn bij die growboxen. Ik had al lang contaminatie verwacht eigenlijk, maar nog niets te bespeuren. Ik was wel elke keer mijn handen als ik de bak eruit haal. In het begin was ik ook redelijk paranoid over de steriliteit. Blijkt niet nodig te zijn, de zak is redelijk goed als bescherming. Kdnek ook dat de soort die erin zit redelijk bestand is tegen contaminatie. Maar dit wil natuurlijk wel niet zeggen dat je alles slordig kunt gaan aanpakken.

Kzou wel niet elke keer je fotos gaat maken de bak uit de zak nemen. Enkel als je gaat oogsten. Want anders denk ik wel dat de kans op contaminatie een flink pak stijgt. Maar je kan natuurlijk experimenteren en het ons laten weten hé :) Al raad ik het af voor je eerste kweek :grin:

Succes nog :)
M
MemmûmLid
01-01-2024, 00:00
#3
Naar aanleiding van dit topic heb ik ook een growbox besteld :grin: Ik ben echt überbenieuwd :grin: Ik houd jullie op de hoogte van mijn eerste flush!
M
Marten!Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Precies één week en een dag na het soaken van de bak zijn de rakkers nu snel aan het groeien! Ik heb er een stuk of 10 geteld, maar volgens mij komen er nog wel meer bij :grin:

Zal eens op Feedback vragen of ze de naam van deze topic willen veranderen in 'Algemeen Paddo Growkit-topic'. Anders staat straks de hele eerste pagina vol met dezelfde topics..

@Argulas: Heb de bak toch heel even uit de zak gehaald om mooie foto's te maken. Uiteraard wel nadat ik m'n handen had gedesinfecteerd met alcohol :) Maar nu blijft ie dicht tot de oogst en zullen jullie het met mindere foto's moeten doen :tongueout:




En een foto van een blije koe!
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Update

Ik denk dat het einde aan het naderen is. Er staat 1 'grote' paddo en enkele kleintjes, maar er komt precies geen vooruitgang meer, het lijkt of alles stilstaat. De kleuren van het hoedje zien er ook niet echt meer optimaal uit. Door deze verschijnselen denk ik dus dat het einde nabij is. Mja, we zullen zien. Foto's komen binnekort, zit momenteel op smalband :cry:

Marten! zei:
Zal eens op Feedback vragen of ze de naam van deze topic willen veranderen in 'Algemeen Paddo Growkit-topic'. Anders staat straks de hele eerste pagina vol met dezelfde topics..
Klik om te vergroten...

Hostile topic take-over? :rolleyes:
Mja, I guess it's ok, als er toch geen andere optie komt. Alhoewel ik vind dat er toch wel enkele aparte topics over mogen zijn, op voorwaarde dat ze goed verzorgd worden en boeiend houden, eventueel met experimentele technieken en dergelijke. Maar misschien is dat beter iets voor de niet-growbox gebruiker. Anyway, ik ben geen moderator, dat die maar hierover beslist.

Marten! zei:
@Argulas: Heb de bak toch heel even uit de zak gehaald om mooie foto's te maken. Uiteraard wel nadat ik m'n handen had gedesinfecteerd met alcohol :) Maar nu blijft ie dicht tot de oogst en zullen jullie het met mindere foto's moeten doen :tongueout:
Klik om te vergroten...

mja, het is jouw bak, dus je doet ermee wat je wilt hé :tongueout: Voor mijn part neem je hem er toch elke dag uit, dan weten we direct of dit eventuele besmetting bevorderd.

Ziet er allezins al goed uit :wink:
e
exsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#6
ben benieuwd hoe jouw kit er nu uit zien Argulas....

mijnes is net de vuilnisbak in gegaan :mrgreen:

enne...... lijkt mij handiger als ieder voor zich een paddo grow topic aanmaakt dan blijft het overzichtelijk :wink:
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#7
De beloofde foto's:





Zo ziet de kit er nu al een klein tijdje uit. Normaal zou die grootste al volgroeid moeten zijn, als ik me baseer op de voorgaande flushes...

EDIT: Ik merk net dat de datum op mijn fotos al een tijdje fout staat. Maar dat wisten jullie wrsl wel al :) en anders weet je het nu :) En eigenlijk boeit dat totaal niet hé :grin:
A
AllobrogezLid
01-01-2024, 00:00
#8
is het makkelijk om een eigen growkid te maken of kan je beter een Starters Growkit uit de smartshop kopen??
M
Marten!Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Volgens mij zijn ze klaar om geoogst te worden :hearteyes:



D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lekker bosje stoelen! Doe 'ns wegen! :)
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Idd, ik ben ook wel benieuwd naar het gewicht. Het lijkt er wel op dat er nog iets teveel water in de bak was gebleven, daardoor dat het mycelium zo op je stammen is gegroeid. Maar dit is niet zo erg, maar misschien kan je er de volgende flush op letten? Alhoewel ik dan ook weer denk dat het vochtiger meer paddos kan opleveren... denk ik.

Ziet er allezins mooi uit!


Bij mij is er geen verandering, enkel slechts kleurverandering naar de grijze groene kant, dus ik verklaar de kweekset bij deze als dood.

Ik laat jullie wel iets weten bij de volgende kweek :wink: (eventueel geen kit meer, maar met eigen sporenprint)
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
Argulas zei:
Idd, ik ben ook wel benieuwd naar het gewicht. Het lijkt er wel op dat er nog iets teveel water in de bak was gebleven, daardoor dat het mycelium zo op je stammen is gegroeid. Maar dit is niet zo erg, maar misschien kan je er de volgende flush op letten? Alhoewel ik dan ook weer denk dat het vochtiger meer paddos kan opleveren... denk ik.

Ziet er allezins mooi uit!


Bij mij is er geen verandering, enkel slechts kleurverandering naar de grijze groene kant, dus ik verklaar de kweekset bij deze als dood.

Ik laat jullie wel iets weten bij de volgende kweek :wink: (eventueel geen kit meer, maar met eigen sporenprint)
Klik om te vergroten...

Als je iets met die print gaat ondernemen, post daar dan pics van enzo, ze liggen hier ook nog in de koelkast :)
M
Marten!Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Argulas zei:
Idd, ik ben ook wel benieuwd naar het gewicht. Het lijkt er wel op dat er nog iets teveel water in de bak was gebleven, daardoor dat het mycelium zo op je stammen is gegroeid. Maar dit is niet zo erg, maar misschien kan je er de volgende flush op letten? Alhoewel ik dan ook weer denk dat het vochtiger meer paddos kan opleveren... denk ik.


Bij mij is er geen verandering, enkel slechts kleurverandering naar de grijze groene kant, dus ik verklaar de kweekset bij deze als dood.
Klik om te vergroten...
Die mycelium was mij ook al opgevallen, wist alleen niet waar het van kwam. Zal kijken of ik de volgende keer er nog meer water uit kan krijgen na het soaken. Het gewicht houden jullie nog tegoed, mn weegschaal heeft de geest gegeven en ik ben nu even niet in de mogelijkheid een nieuwe te kopen :(

Nog gecondoleerd met je growkit :(
M
MemmûmLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hallootjes!

Hier mijn foto's van mijn eerste flush van een growkit van azarius. Het zijn er behoorlijk veel en het valt me harstikke mee

Paar dagen na het opkomen:




Gisteren


Oogst vanochtend:



Ze groeien echt als kool :grin: Ik denk dat ik de volgende keer een goedkopere growkit bestel, bij de blauwe engel. Scheelt 12,50 :)

Ik heb nog wel een vraagje: De paddestoelen hebben nogal een brede verankering in de grond soms. Moet dat er ook allemaal uitgehaald worden voor de volgende soak?

Groeten, en sorry voor de grote foto's gisteren, ik ben daarna op bed gegaan :stoned:
M
Marten!Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Je kan bij Imageshack ook je foto's laten resizen hè...

Maar dat zijn ook behoorlijk wat stoeltjes :)
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#16
idd, dat zijn er inderdaad veel! Ze zien er trouwens ook anders uit dan die die ik had. Misschien ander subsoort? Of beeld ik het me in ? :grin:

Hoeveel gram is het?
M
MemmûmLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb geen idee hoeveel gram het is. Ik heb geen weegschaal hier, maar gezien de andere foto's denk ik een gram of 125? Of zou het meer zijn?

Ik heb ze nu op een krant rustig liggen te drogen. Ik ben nogal bang voor rot/schimmel bij het drogen, maar ik hoop dat het goedkomt :) Ik vind dat ik best veel redelijk 'kleine' paddestoelen heb, anderen hebben vaak wat dikkere en minder. Maar ik vind de kleine toch altijd wel het lekkerst ^^
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wees blij dat je kleine hebt! Die zijn normaal gezien veel straffer! :P

Voor het drogen kan je eventueel zoals mij een vochtvreter kopen. Is niet duur, zon 5€ ofzo voor houder en opvulling.

:wave:
e
exsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#19
mooie oogst hoor!

leg ze in een kartonnen doos en onderop stukjes keukenrol en er bovenop nog keukenrol dan zijn ze binnen no time droog! :beer:
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#20
mooie flush Memmûm volgende hooelijk even goed of zelfs beter

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...14
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."