Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste Paddokweek - Growbox Cubensis

Eerste Paddokweek - Growbox Cubensis

274 antwoorden
44 weergaven
18-5-2026
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ok! I got it now!
Komt toch wat bij kijken, maar is gelukkig allemaal begrijpbaar!
Maar moet die spuit een naald hebben?

Kijk er naar uit ! Ik ga me gelijk een growkit bestellen bij Azarius!
thx and peace back :)

@Mikkelk
Ja, maar mush mush is goedkoper :)
En ik heb nog altijd een vertraagde bestelling bij Azarius lopen, dus ben niet 100% tevreden van hun service. Als iets niet op voorraad is, moet men dat vermelden op de site vond ik.
Ik wacht nog steeds op een zaadmix pakketje, heb me dus maar gelijk papaver bij vreeken besteld.
Kwam me ook goedkoper uit, 100g papaver zaad voor 4,5 euro.
In dat zadenpakketje van Azarius krijg ik maar 3g, en ze verkopen 10g voor 9 euro.
h
higher ForceLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lijkt mij supervet om zelf ook te gaan kweken :hearteyes: wel wat ervaring met wietplanten maar dit lijkt mij wel wat nauwer luisteren. Moet je niet erg oppassen met welke nog gaan en welke paddo's te erg gefokt zijn dat je er ziek van wordt?
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#3
higher Force zei:
Lijkt mij supervet om zelf ook te gaan kweken :hearteyes: wel wat ervaring met wietplanten maar dit lijkt mij wel wat nauwer luisteren. Moet je niet erg oppassen met welke nog gaan en welke paddo's te erg gefokt zijn dat je er ziek van wordt?
Klik om te vergroten...

Als je geen rare dingen doet kan er weinig mis gaan. Zorg alleen dat je schoon werkt!!! Paddo's zijn allergisch voor vuiligheid, en onzorgvuldigheid zorgt meestal voor koppijn achteraf.

Begin een keer met een soakertje!
h
higher ForceLid
01-01-2024, 00:00
#4
gewoon een growkit voor 25 euro kopen op mushmush bv. toch? dat lijkt mij wel leuk om mee te beginnen i.p.v. dat injecteren incuberen enzo, dat bewaar ik voor later :P

EDIT: heb er vandaag een besteld!:grin:
zal ik me verslagje hier plaatsen of er een aparte topic voor openen?
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Succes!! Tja, waar je het zet dat moet je zelf maar bepalen denk ik :) :wave:
h
higher ForceLid
01-01-2024, 00:00
#6
toch niet zoveel zin om er een verslag van te maken maar zie de eerste stoeltjes sinds vandaag opkomen:grin:
h
higher ForceLid
01-01-2024, 00:00
#7
kweenie of deze topic nog leeft, maar heb ondertussen al lekker een paar 100 grammetjes van de stoeltjes :grin: ik heb er ook foto's van op me pc maar dan moet je ze weer online zetten toch?:P
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat of het in de krant zetten.
i
ilove_paddoLid
01-01-2024, 00:00
#9
moeten ze per se rond de 20 a 24 graden worden gekweekt, gaan ze anders niet groeien of alleen minder?
want het is toch onmogenlijk om dag en nacht die temperatuur te handhaven.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#10
ilove_paddo zei:
moeten ze per se rond de 20 a 24 graden worden gekweekt, gaan ze anders niet groeien of alleen minder?
want het is toch onmogenlijk om dag en nacht die temperatuur te handhaven.
Klik om te vergroten...

Zet het in de buurt van de verwarming (niet erop!!!!!), op de koelkast of iets anders dat warmte afgeeft. Voor een optimaal resultaat heb je de optimale omstandigheden nodig. En twintig graden is niet raar... toch?
i
ilove_paddoLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik kan hem alleen op mn slaapkamer neerzetten, en overdag ben ik op school en dan koelt het behoorlijk af en snachts heb ik de kachel natuurlijk ook aan.
dus dan zal hij het grootdte deel van de dag in ongeveer 17 graden staan of zo.
B
BuglesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hallo,

Ik heb vorige week woensdag voor het eerst een box met psilocybe cubensis gekocht. Ik heb hem meteen die avond laten soaken. volgende dag leeg gegooid en in de zak gedaan. Het was echter afgelopen weekend best warm. Ik heb nu een thermostaat hangen maar toen niet. Ik weet dat het zeker 26 graden en warmer is geweest in mijn kamer, laat staan in de zak. Kan dat kwaad? Wat is de ideale temperatuur? hoor van de een dat het tussen de 18 en 22 graden is en anderen zeggen 22 - 25 graden. Hij stond denk ik ook op een iets te donkere plek. Nu ontstaat er wel witte schimmel aan een zijde van de bak, maar niet aan de andere zijde. De zijde waar de meeste schimmel ontstond stond naar het licht.
Ik heb de zak nu iets kleiner gemaakt zodat het v/l gehalte omhoog gaat. De box heb ik ook op een plek gezet met meer licht. Hieronder een foto van de ontwikkeling tot nu toe. Ik zal regelmatig een update posten.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mmm al was het resultaat bij mij hele milde paddos die zonder het gebruik van wiet eigenlijk niet noemenswaardig is, denk ik dat ik toch maar weer is ga beginnen met een eigen kweek :)
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zet het in een kast, zo hoog mogelijk. isoleer het zo veel mogelijk. Dan moet het wel goed komen denk ik. Wel voor voldoende licht zorgen natuurlijk.En af en toe luchten.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#15
Met 17 graden zullen ze waarschijnlijk wel groeien, wel wat langzamer. Wat ook nog zo is, is dat ze zelf wat warmte produceren, dus in een afgesloten bak/zak met een growkit zal het 1 a 2 graden warmer zijn dan de omgeving.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
SpacingBen zei:
Mmm al was het resultaat bij mij hele milde paddos die zonder het gebruik van wiet eigenlijk niet noemenswaardig is, denk ik dat ik toch maar weer is ga beginnen met een eigen kweek :)
Klik om te vergroten...

In dat geval dosering wat opschroeven?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#17
PepTalk zei:
SpacingBen zei:
Mmm al was het resultaat bij mij hele milde paddos die zonder het gebruik van wiet eigenlijk niet noemenswaardig is, denk ik dat ik toch maar weer is ga beginnen met een eigen kweek :)
Klik om te vergroten...

In dat geval dosering wat opschroeven?
Klik om te vergroten...

gewoon nieuwe kweek beginnen denk ik ^^

Had er ook ff bij moeten vermelden dat ik ze zo'n 10 maanden heb ''laten drogen'' :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
SpacingBen zei:
PepTalk zei:
SpacingBen zei:
Mmm al was het resultaat bij mij hele milde paddos die zonder het gebruik van wiet eigenlijk niet noemenswaardig is, denk ik dat ik toch maar weer is ga beginnen met een eigen kweek :)
Klik om te vergroten...

In dat geval dosering wat opschroeven?
Klik om te vergroten...

gewoon nieuwe kweek beginnen denk ik ^^

Had er ook ff bij moeten vermelden dat ik ze zo'n 10 maanden heb ''laten drogen'' :grin:
Klik om te vergroten...

Als ze de eerste 2 weken goed gedroogd zijn kun je ze wel langer dan 10 maanden bewaren hoor :wink:
t
trojan.exeLid
01-01-2024, 00:00
#19
prachtig topic dit!

ook ik heb sinds een week een kweeksetje. op dit moment is er nog niks te zien.

miss een domme vraag maar hoe dien ik de stoeltjes te plukken als ze daar klaar voor zijn?
gewoon eruit trekken of is daar nog een speciale manier voor?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#20
trojan.exe zei:
prachtig topic dit!

ook ik heb sinds een week een kweeksetje. op dit moment is er nog niks te zien.

miss een domme vraag maar hoe dien ik de stoeltjes te plukken als ze daar klaar voor zijn?
gewoon eruit trekken of is daar nog een speciale manier voor?
Klik om te vergroten...
Ze er inderdaad VOORZICHTIG uittrekken met een draaiende beweging.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112...14
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."