Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddos drogen

Paddos drogen

66 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#1
PepTalk zei:
Breken is totaal niet slecht.
Je hebt dan alleen een hoedje met een stukje steel, en een los stukje steel.

Wanneer ze niet breken zou ik ze opnieuw te drogen leggen ja.
Altijd kans dat wanneer ze niet goed gedroogd zijn er later nog een schimmel gaat ontwikkelen.

Naar de smartshop meenemen is een goed idee.
Hoewel mijn ervaring is dat er een heleboel rondlopen die toch een hoop ervaring en kennis missen, of larie koek verkopen.

Succes als je vrijdag gaat trippen, geniet!
Klik om te vergroten...

Again, thx for the info. Je merkt aan me dat ik nogal gesteld ben op me kleine vriendjes. Ik wil dat er niks mis gaat enzo. I guess dat iedereen dat heeft als ze hun 1e kweek zijn begonnen. :)

Ik zal vanavond als ik thuis ben es kijken of ik ze kan breken. Volgens mij niet, want er zitten er een paar gebogen in het zakje zoals je al kon zien op de foto. Dus dan leg ik die wel bij me 2e flush die ik op het moment aan het drogen ben.


Vrijdag ben ik van plan om een half bakje golden teacher te nemen en 1 middel grote droge paddo (ik schat rond de 10 gr vers) en ik pak er ook een passieflora pilletje bij van a.vogel ( http://www.avogel.nl/webwinkel/producte ... uaties.php )

Ik weet niet of het door deze pillen kwam, maar toen heb ik behoorlijk hard getript op 7.5 golden teachers truffels van serius. Het kan ook zijn dat hier een wat langere tijd tussen zat (iets meer dan 2 weken). Want toen ik er een week tussen had en zonder zon pilletje tripte ik heel lichtjes op 7,5 gr golden teachers. Daar was ik nogal flabbergasted van dat, dat verschil zo groot was.

Ik heb sowieso het idee dat die effecten zo random als de nete zijn. De ene keer zie je alleen wat light trails en de andere keer weet je niet eens welke woorden je achter elkaar moet zeggen om een zin te formulieren :rock: :P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nooit schatten datie paddo zoveel is.
Gewoon wegen, punt.

Ook is de set heel erg belangrijk voor de ervaring van de trip ja.
Ik weet niet hoeveel passiebloem in zo'n tabletje zit, maar ik GOK dat het te weinig is om er een merkbaar Mao-remmend effect van te kunnen ervaren.

Dat je met een week ertussen minder hard tript komt door de tolerantie.
Na een week is die lichamelijk wel grotendeels verdwenen, maar voor je beleving is het dan stukken minder speciaal omdat het nog maar zo kort geleden is.
Ik zou minimaal een maand wachten. Niet alleen voor de effecten maar ook voor je psychische stabiliteit.
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#3
PepTalk zei:
Nooit schatten datie paddo zoveel is.
Gewoon wegen, punt.

Ook is de set heel erg belangrijk voor de ervaring van de trip ja.
Ik weet niet hoeveel passiebloem in zo'n tabletje zit, maar ik GOK dat het te weinig is om er een merkbaar Mao-remmend effect van te kunnen ervaren.

Dat je met een week ertussen minder hard tript komt door de tolerantie.
Na een week is die lichamelijk wel grotendeels verdwenen, maar voor je beleving is het dan stukken minder speciaal omdat het nog maar zo kort geleden is.
Ik zou minimaal een maand wachten. Niet alleen voor de effecten maar ook voor je psychische stabiliteit.
Klik om te vergroten...


Wat betreft die tussentijd, dat is al afgesproken en die truffels zijn over de datum bijna dus heb geen andere keus. En kwil ook sowieso met paddos testen :P

ik heb even een foto gemaakt van 1 van de paddos misschien dat jij kunt zien of ze goed zijn? lees -> niet bedorven.

S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#4
PepTalk zei:
Nee dat kan ik niet zien.
Zie in ieder geval niets abnormaals.

Maar for god sake, breek die stelen nou is.
Vanaf het moment dat ze kurkdroog zijn, en ze worden koel en donker bewaard dan kunnen ze niet meer bederven.
Klik om te vergroten...

Ze zijn nog met grote moeite buigzaam dus ik heb ze weer even op keurenrol gelegd in de kast.
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#5
PepTalk zei:
Mooi.

Leg ze niet in de buurt van andere drogende paddenstoelen.
Wanneer deze een stuk natter zijn kan het dat de al reeds gedroogde paddo juist natter word.
Klik om te vergroten...

Ok goed dat je dat zegt, ik leg ze wel bovenin de kast en die andere int midden.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een afgesloten kast?

Paddo's drogen in bijv. een kleerkast waarbij er geen verse luchtstroom is kan riskant zijn.
Liever gewoon open en bloot. Gewoon los op wat keukenpapier boven de verwarming (niet hoog zetten!) en de paddo's zijn in 5/6 dagen goed droog.
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#7
PepTalk zei:
Een afgesloten kast?

Paddo's drogen in bijv. een kleerkast waarbij er geen verse luchtstroom is kan riskant zijn.
Liever gewoon open en bloot. Gewoon los op wat keukenpapier boven de verwarming (niet hoog zetten!) en de paddo's zijn in 5/6 dagen goed droog.
Klik om te vergroten...


Nee ik heb de kast op een kiertje staan, op op een blaadje keukenrol die ik om de 24 uur vervang. Dus kneem aan dat, dat ook wel ok is. Maar ik leg ze vanaaf wel even op de verwarming als jij zegt dat, dat beter is.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je had dus zo'n 10 gram truffels en een (niet afgewogen? :confused: :rolleyes: ) paddo?
Op zich vind ik 10 gram truffels niet erg veel, en zou daar ook geen dikke trip van verwachten.

De tolerantie zou na anderhalve tot twee weken wel helemaal verdwenen moeten zijn.
Maar wanneer je het afgelopen jaar meerdere keren hebt getript, word het gewoon minder speciaal en lijk je minder hard te gaan omdat je het wat beter gewend bent.

Ook de set en setting spelen een grote rol.

Dat je hasj gerookt had maakt niets uit, de effecten kunnen elkaar zelfs versterken.
Heb je ook nog die passiebloem genomen daarbij?

Probeer de volgende keer 2-4 gram gedroogde paddo's, in mijn ogen is de trip van een paddo toch iets heftiger dan van truffels, hoewel het dezelfde werkzame stoffen zijn.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zolang de verwarming niet (hoog) aanstaat is dat zeker goed!

Een kast op een kiertje vind ik persoonlijk nog net niet genoeg, maar het is natuurlijk hoe je zelf onder beperkte omstandigheden het beste werkt.

Niet alles wat ik zeg werkt perfect of is 100% waar.
Ik ga ook veel af op ervaringen.
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zo afgelopen vrijdag de trip gehad en helaas viel die erg mee qua effect terwijl ik toch in verhouding veel heb gepakt. (7,5 gr golden teacher + 4 gr cosmics en een middel grote paddo) Misschien heb je toch gelijk dat ik minimaal een maand moet wachten. Ik had ook hasj van te voren gesmoked, niet heel erg veel maar wellicht dat dit ook de trip minder heeft doen maken.

Wel jammer dat deze trip weer niet deed wat ik wou, misschien maak ik me er ook teveel druk over tijdens de trip waardoor die afzwakt.

Ik tripte een tijd geleden 4x zo hard op golden teachers 7,5 gram alleen dus das wel vaag.

Trouwens de paddos waren erg goed te doen qua smaak, veel beter dan truffels :grin:
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#11
PepTalk zei:
Je had dus zo'n 10 gram truffels en een (niet afgewogen? :confused: :rolleyes: ) paddo?
Op zich vind ik 10 gram truffels niet erg veel, en zou daar ook geen dikke trip van verwachten.

De tolerantie zou na anderhalve tot twee weken wel helemaal verdwenen moeten zijn.
Maar wanneer je het afgelopen jaar meerdere keren hebt getript, word het gewoon minder speciaal en lijk je minder hard te gaan omdat je het wat beter gewend bent.

Ook de set en setting spelen een grote rol.

Dat je hasj gerookt had maakt niets uit, de effecten kunnen elkaar zelfs versterken.
Heb je ook nog die passiebloem genomen daarbij?

Probeer de volgende keer 2-4 gram gedroogde paddo's, in mijn ogen is de trip van een paddo toch iets heftiger dan van truffels, hoewel het dezelfde werkzame stoffen zijn.
Klik om te vergroten...

Nee dit keer geen passiebloem erbij gepakt. Maar volgens mij waren die golden teachers sowieso erg slap want de vorige keer dat ik er 7,5 gr van pakte was het ook al niet echt denderend. Misschien gewoon pech dat ik een minder potent bakje had.

Die maat van mij had ogv 18 gr en die tripte echt heel hard, kon soms niet praten liep op en heer en heen en weer op straat. Draaide rondjes maakte gekke geluidjes. IK had zoiets van waarom is het effect bij mij niet zo goed als bij hem :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Omdat hij eenderde meer had dan jouw dosis??
En in de tussentijd misschien minder vaak gedaan, minder gegeten vooraf enz.

Ook vind ik heen en weer lopen op STRAAT :confused: , rondjes draaien en gekke geluidjes maken nou niet klinken als een erg gezonde trip.. Kan leuk zijn, maar ik vind het psychotisch klinken.
s
sinslordLid
01-01-2024, 00:00
#13
PepTalk zei:
Omdat hij eenderde meer had dan jouw dosis??
En in de tussentijd misschien minder vaak gedaan, minder gegeten vooraf enz.

Ook vind ik heen en weer lopen op STRAAT :confused: , rondjes draaien en gekke geluidjes maken nou niet klinken als een erg gezonde trip.. Kan leuk zijn, maar ik vind het psychotisch klinken.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, als ik een trip zo zou beleven als die vriend van je.. dan durfde ik het nooit meer en zou ik bang zijn dat ik een psychose bij mezelf heb getriggerd.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mja inderdaad.

Hoewel ik het nog wel aan zou durven, maar toch goed zou willen nagaan waarom ik zo deed.

Vind het toelaten van je vriend in die staat op straat wel een verbetering wat betreft veiligheid.. Zowel fysiek als mentaal.. Als je zo hard tript is het beter op een ruste plaats te zijn, mensen tegen komen vind ik dan ook vaak een hel.
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#15
PepTalk zei:
Mja inderdaad.

Hoewel ik het nog wel aan zou durven, maar toch goed zou willen nagaan waarom ik zo deed.

Vind het toelaten van je vriend in die staat op straat wel een verbetering wat betreft veiligheid.. Zowel fysiek als mentaal.. Als je zo hard tript is het beter op een ruste plaats te zijn, mensen tegen komen vind ik dan ook vaak een hel.
Klik om te vergroten...

Ja wij wisten van te voren ook niet dat hij zo hard zou trippen, hij had hiervoor de hele tijd niks of vrij weinig gevoelt dus hebben de de dosis flink opgeschroefd. Hij deed erna er vrij nonchalant over dat het wel meeviel. Maar zo is hij gewoon beetje stoer doen en niet toegeven dat ie best wel hard aant trippen was. Het grappige was dat hij tijdens de trip wel aangaf dat het heftig was.

Ik vroeg toen voor de grap of hij nog meer zou pakken de volgende keer en toen zei die dat ie dat wel zou doen dusja :rolleyes:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Helaas dat zulke mensen bestaan.
Door zulke instellingen is het hele paddo verbod tot stand gekomen..

Maar waarom haalde jullie hem niet naar binnen dan?
Ik zou me maat, ookal wil hij dat zelf niet, niet in die staat op de openbare weg laten lopen.
Jammer dat hij er zo 'stoer' overdoet..
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wanneer de groei tot stilstand is gekomen kan het substraat uitgeput zijn.
Ook kan het zijn dat de omgevingsfactoren (hoogstwaarschijnlijk temperatuur) niet meer ideaal zijn. Ik gok dan ook dat door de afkoelende buitenlucht dat het binnen ook iets gezakt is? Of de verschillen tussen dag en nacht groter zijn geworden?

Succes met je nieuwe kitje!
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#18
PepTalk zei:
Helaas dat zulke mensen bestaan.
Door zulke instellingen is het hele paddo verbod tot stand gekomen..

Maar waarom haalde jullie hem niet naar binnen dan?
Ik zou me maat, ookal wil hij dat zelf niet, niet in die staat op de openbare weg laten lopen.
Jammer dat hij er zo 'stoer' overdoet..
Klik om te vergroten...

Ja zo is die eenmaal, naar binnen gaan had op dat moment niet zoveel nut omdat we een aardig eindje lopen van mijn huis afwaren. We zijn toen maar op een bankje gaan zitten in een park tot het minder werd.
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hej pep ik ben nu met mijn 3e flush bezig en veel van de paddos zijn gebogen en groeien ook gebogen sommige zelfs rond de 90 graden....is er iets mis?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoe vaak verplaats je de bak, of til je hem op?
Iets gebogen groeien is niet erg, maar ik denk dat de grens van 'normaal' en 'er is iets' ongeveer bij een hoek van 90 graden ligt.

Het is nog geen wereldramp, maar wel vreemd natuurlijk.

Ik kan het alleen verwijten aan een steeds wisselende licht inval...
Misschien dat het indirecte zonlicht van buiten altijd van bijv. links komt (waar het raam is), en dat er s'avonds vanaf rechts een lamp op schijnt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."