#1
Hej pep ik ben nu met mijn 3e flush bezig en veel van de paddos zijn gebogen en groeien ook gebogen sommige zelfs rond de 90 graden....is er iets mis?
PepTalk zei:Hoe vaak verplaats je de bak, of til je hem op?
Iets gebogen groeien is niet erg, maar ik denk dat de grens van 'normaal' en 'er is iets' ongeveer bij een hoek van 90 graden ligt.
Het is nog geen wereldramp, maar wel vreemd natuurlijk.
Ik kan het alleen verwijten aan een steeds wisselende licht inval...
Misschien dat het indirecte zonlicht van buiten altijd van bijv. links komt (waar het raam is), en dat er s'avonds vanaf rechts een lamp op schijnt?
PepTalk zei:Dus de bak is nog geen enkele keer gedraait of verplaatst?
Dan zou ik dat eens proberen ja, hoewel het bij erge scheefgang al te laat is..
Als je hem wel eens af en toe draait (of optilt en hem daarna, per ongeluk, andersom terug zet) zou ik daar juist mee stoppen en hem niet s'avonds gaan draaien.
PepTalk zei:Wanneer de groei tot stilstand is gekomen kan het substraat uitgeput zijn.
Ook kan het zijn dat de omgevingsfactoren (hoogstwaarschijnlijk temperatuur) niet meer ideaal zijn. Ik gok dan ook dat door de afkoelende buitenlucht dat het binnen ook iets gezakt is? Of de verschillen tussen dag en nacht groter zijn geworden?
Succes met je nieuwe kitje!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."