Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddos drogen

Paddos drogen

66 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hej pep ik ben nu met mijn 3e flush bezig en veel van de paddos zijn gebogen en groeien ook gebogen sommige zelfs rond de 90 graden....is er iets mis?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe vaak verplaats je de bak, of til je hem op?
Iets gebogen groeien is niet erg, maar ik denk dat de grens van 'normaal' en 'er is iets' ongeveer bij een hoek van 90 graden ligt.

Het is nog geen wereldramp, maar wel vreemd natuurlijk.

Ik kan het alleen verwijten aan een steeds wisselende licht inval...
Misschien dat het indirecte zonlicht van buiten altijd van bijv. links komt (waar het raam is), en dat er s'avonds vanaf rechts een lamp op schijnt?
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#3
PepTalk zei:
Hoe vaak verplaats je de bak, of til je hem op?
Iets gebogen groeien is niet erg, maar ik denk dat de grens van 'normaal' en 'er is iets' ongeveer bij een hoek van 90 graden ligt.

Het is nog geen wereldramp, maar wel vreemd natuurlijk.

Ik kan het alleen verwijten aan een steeds wisselende licht inval...
Misschien dat het indirecte zonlicht van buiten altijd van bijv. links komt (waar het raam is), en dat er s'avonds vanaf rechts een lamp op schijnt?
Klik om te vergroten...

Ja dat is wel het geval. Misschien savonds de bak even draaien?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dus de bak is nog geen enkele keer gedraait of verplaatst?
Dan zou ik dat eens proberen ja, hoewel het bij erge scheefgang al te laat is..

Als je hem wel eens af en toe draait (of optilt en hem daarna, per ongeluk, andersom terug zet) zou ik daar juist mee stoppen en hem niet s'avonds gaan draaien.
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#5
PepTalk zei:
Dus de bak is nog geen enkele keer gedraait of verplaatst?
Dan zou ik dat eens proberen ja, hoewel het bij erge scheefgang al te laat is..

Als je hem wel eens af en toe draait (of optilt en hem daarna, per ongeluk, andersom terug zet) zou ik daar juist mee stoppen en hem niet s'avonds gaan draaien.
Klik om te vergroten...

Ja er zit sowieso niet veel leven meer in, de paddos worden ook niet echt veel groter lijkt wel. Heb nu een nieuwe set gehaald (Mckennaii) en een thermo matje gekocht die de set van onder warm houdt. Dus kijken of dat wat wordt. Heb gelukkig meteen er alniminuim folie eromheen gedaan. :sunglasses:
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#6
PepTalk zei:
Wanneer de groei tot stilstand is gekomen kan het substraat uitgeput zijn.
Ook kan het zijn dat de omgevingsfactoren (hoogstwaarschijnlijk temperatuur) niet meer ideaal zijn. Ik gok dan ook dat door de afkoelende buitenlucht dat het binnen ook iets gezakt is? Of de verschillen tussen dag en nacht groter zijn geworden?

Succes met je nieuwe kitje!
Klik om te vergroten...


Hmm er zijn vandaag weer nieuwe pins uit dat setje gekomen dus ik denk niet dat het uitgeput is. De tempratuur zou het wel kunnen zijn. Daarom heb ik zon thermo matje gekocht voor de andere set die de set op 23 graden houdt.
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb vandaag een foto gemaakt van me nieuwe opkomende flush (heb het substraat uit de bak gehaald omdat er heel erg veel paddos aan de zijkanten groeide). En nu merk ik dat er spikkeltjes aan de zijkanten van sommige paddos zitten, ik denk dat het niks ernstigs is, maar kwil het even voor de zekerheid checken :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."