Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddos drogen

Paddos drogen

66 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Helaas dat zulke mensen bestaan.
Door zulke instellingen is het hele paddo verbod tot stand gekomen..

Maar waarom haalde jullie hem niet naar binnen dan?
Ik zou me maat, ookal wil hij dat zelf niet, niet in die staat op de openbare weg laten lopen.
Jammer dat hij er zo 'stoer' overdoet..
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wanneer de groei tot stilstand is gekomen kan het substraat uitgeput zijn.
Ook kan het zijn dat de omgevingsfactoren (hoogstwaarschijnlijk temperatuur) niet meer ideaal zijn. Ik gok dan ook dat door de afkoelende buitenlucht dat het binnen ook iets gezakt is? Of de verschillen tussen dag en nacht groter zijn geworden?

Succes met je nieuwe kitje!
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#3
PepTalk zei:
Helaas dat zulke mensen bestaan.
Door zulke instellingen is het hele paddo verbod tot stand gekomen..

Maar waarom haalde jullie hem niet naar binnen dan?
Ik zou me maat, ookal wil hij dat zelf niet, niet in die staat op de openbare weg laten lopen.
Jammer dat hij er zo 'stoer' overdoet..
Klik om te vergroten...

Ja zo is die eenmaal, naar binnen gaan had op dat moment niet zoveel nut omdat we een aardig eindje lopen van mijn huis afwaren. We zijn toen maar op een bankje gaan zitten in een park tot het minder werd.
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hej pep ik ben nu met mijn 3e flush bezig en veel van de paddos zijn gebogen en groeien ook gebogen sommige zelfs rond de 90 graden....is er iets mis?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoe vaak verplaats je de bak, of til je hem op?
Iets gebogen groeien is niet erg, maar ik denk dat de grens van 'normaal' en 'er is iets' ongeveer bij een hoek van 90 graden ligt.

Het is nog geen wereldramp, maar wel vreemd natuurlijk.

Ik kan het alleen verwijten aan een steeds wisselende licht inval...
Misschien dat het indirecte zonlicht van buiten altijd van bijv. links komt (waar het raam is), en dat er s'avonds vanaf rechts een lamp op schijnt?
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#6
PepTalk zei:
Hoe vaak verplaats je de bak, of til je hem op?
Iets gebogen groeien is niet erg, maar ik denk dat de grens van 'normaal' en 'er is iets' ongeveer bij een hoek van 90 graden ligt.

Het is nog geen wereldramp, maar wel vreemd natuurlijk.

Ik kan het alleen verwijten aan een steeds wisselende licht inval...
Misschien dat het indirecte zonlicht van buiten altijd van bijv. links komt (waar het raam is), en dat er s'avonds vanaf rechts een lamp op schijnt?
Klik om te vergroten...

Ja dat is wel het geval. Misschien savonds de bak even draaien?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dus de bak is nog geen enkele keer gedraait of verplaatst?
Dan zou ik dat eens proberen ja, hoewel het bij erge scheefgang al te laat is..

Als je hem wel eens af en toe draait (of optilt en hem daarna, per ongeluk, andersom terug zet) zou ik daar juist mee stoppen en hem niet s'avonds gaan draaien.
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#8
PepTalk zei:
Dus de bak is nog geen enkele keer gedraait of verplaatst?
Dan zou ik dat eens proberen ja, hoewel het bij erge scheefgang al te laat is..

Als je hem wel eens af en toe draait (of optilt en hem daarna, per ongeluk, andersom terug zet) zou ik daar juist mee stoppen en hem niet s'avonds gaan draaien.
Klik om te vergroten...

Ja er zit sowieso niet veel leven meer in, de paddos worden ook niet echt veel groter lijkt wel. Heb nu een nieuwe set gehaald (Mckennaii) en een thermo matje gekocht die de set van onder warm houdt. Dus kijken of dat wat wordt. Heb gelukkig meteen er alniminuim folie eromheen gedaan. :sunglasses:
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#9
PepTalk zei:
Wanneer de groei tot stilstand is gekomen kan het substraat uitgeput zijn.
Ook kan het zijn dat de omgevingsfactoren (hoogstwaarschijnlijk temperatuur) niet meer ideaal zijn. Ik gok dan ook dat door de afkoelende buitenlucht dat het binnen ook iets gezakt is? Of de verschillen tussen dag en nacht groter zijn geworden?

Succes met je nieuwe kitje!
Klik om te vergroten...


Hmm er zijn vandaag weer nieuwe pins uit dat setje gekomen dus ik denk niet dat het uitgeput is. De tempratuur zou het wel kunnen zijn. Daarom heb ik zon thermo matje gekocht voor de andere set die de set op 23 graden houdt.
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb vandaag een foto gemaakt van me nieuwe opkomende flush (heb het substraat uit de bak gehaald omdat er heel erg veel paddos aan de zijkanten groeide). En nu merk ik dat er spikkeltjes aan de zijkanten van sommige paddos zitten, ik denk dat het niks ernstigs is, maar kwil het even voor de zekerheid checken :grin:

P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoe kleiner, hoe potenter. (percentage werkzame stoffen)

Natuurlijk wel als ze er gewoon goed uit zien.
Dus niet groen en niet ruiken/stinken.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nee dat kan ik niet zien.
Zie in ieder geval niets abnormaals.

Maar for god sake, breek die stelen nou is.
Vanaf het moment dat ze kurkdroog zijn, en ze worden koel en donker bewaard dan kunnen ze niet meer bederven.
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#13
PepTalk zei:
10cm moet voldoende zijn.
Zolang ze maar geen contact ermee maken.

Waarom ligt die handoek er op?
De LV word van die oogst paddo's niet zo hoog dat de handdoek het zal opnemen, het belemmerd wel de luchtstroom..

Wat goed is bij het drogen van paddo's :

- Vrije luchtstroom langs de paddenstoelen.
- Zoveel mogelijk contact oppervlakte met de lucht. zo'n gaas is prima.
- Zorgen dat de paddenstoelen elkaar niet raken

Wat slecht is:

- Bedekken met wat dan ook. (Dichte, afgesloten droogboxen zijn wel te maken maar is omslachtig en werkt niet altijd)

Het zier er naar uit dat ze het meeste vocht al wel kwijt zijn, dus het zal wel loslopen.
Maar het is toch altijd zonde wanneer er juist tijdens het drogen wat mis gaat en zo de oogst verloren gaat.
Klik om te vergroten...

Thx for the info, wow das wel snel dat er al zoveel vocht uit is dan dat had ik zelf nog niet gedacht of gezien. Ik heb meteen de handdoek eraf gehaald en Ik heb net weer even een fotoke gemaakt :mrgreen: . Ik heb trouwens gister nacht weer opnieuw me setje gesoaked, hoe lang duurt het gemiddeld dat de 2e flush opkomt?



Oh ja, kan je de vochtvreters voor de volgende oogst weer gebruiken? Of moet ik er dan nieuwe in doen?
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb nu me paddos geoost en ga ze nu drogen, ik heb ze langs elkaar gelegd en er keuken rol omheen gedaan. Heb dat op mijn monitor gelegd met een game erbovenop en ik laat er een ventilator in waaien. Is dit goed?


P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neen.

Op keuken papier is goed, maar laat ze altijd onbedekt.
Op deze manier gaan ze rotten/schimmelen.

Op je monitor is wel een goed idee, aangezien deze bij veel en intensief gebruik nogal wat warmte kan produceren.
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#16
PepTalk zei:
Neen.

Op keuken papier is goed, maar laat ze altijd onbedekt.
Op deze manier gaan ze rotten/schimmelen.

Op je monitor is wel een goed idee, aangezien deze bij veel en intensief gebruik nogal wat warmte kan produceren.
Klik om te vergroten...



Thx voor je bericht, ik heb het al anders opgelost heb een 10 liter emmer daar wat kippegaas in gedaan onderin vocht vreters en een handdoek bovenop.

Denk je dat het rooster hoog genoeg zit? Het rooster zit +- 10 cm boven de vochtvreters.

m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#17
jep dat blauwe is de werkzame stof, dit word blauw waar je ze afgedaan hebt of gekneust hebt.
grts
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
10cm moet voldoende zijn.
Zolang ze maar geen contact ermee maken.

Waarom ligt die handoek er op?
De LV word van die oogst paddo's niet zo hoog dat de handdoek het zal opnemen, het belemmerd wel de luchtstroom..

Wat goed is bij het drogen van paddo's :

- Vrije luchtstroom langs de paddenstoelen.
- Zoveel mogelijk contact oppervlakte met de lucht. zo'n gaas is prima.
- Zorgen dat de paddenstoelen elkaar niet raken

Wat slecht is:

- Bedekken met wat dan ook. (Dichte, afgesloten droogboxen zijn wel te maken maar is omslachtig en werkt niet altijd)

Het zier er naar uit dat ze het meeste vocht al wel kwijt zijn, dus het zal wel loslopen.
Maar het is toch altijd zonde wanneer er juist tijdens het drogen wat mis gaat en zo de oogst verloren gaat.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Geen ervaring met vochtvreters.. Ik neem aan dat je het vervangt wanneer het maximaal vocht heeft opgenomen.

2e flush komt altijd een stuk sneller dan de eerste, meestal zijn de eerste pins al in de eerste 48 uur na het soaken (dus wanneer het water er weer uit is) te zien.
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#20
PepTalk zei:
Geen ervaring met vochtvreters.. Ik neem aan dat je het vervangt wanneer het maximaal vocht heeft opgenomen.

2e flush komt altijd een stuk sneller dan de eerste, meestal zijn de eerste pins al in de eerste 48 uur na het soaken (dus wanneer het water er weer uit is) te zien.
Klik om te vergroten...

Ze drogen goed volgens mij.




Ze zijn nog wel een heel klein beetje sponzig dus ik denk dat ik ze nog even laat staan, ze zijn nu ogv 15-16 gram gedroogd. En ze waren nat rond de 110.

Trouwens dat blauwe onderaan das toch de werkzame stof?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."