Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPeyote en San Pedro

Peyote en San Pedro

28 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
B
BingelnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Delcasa88 zei:
PepTalk zei:
Half jaartje ongeveer, in de winter groeien ze zowiso niet zo hard.
Denk datie vanaf mei weer begint te groeien.

Wanneer je precies moet beginnen met wateren weet ik niet.
Klik om te vergroten...
Ik geloof gelezen te hebben dat cactussen een soort 'winterslaap' houden. Tussen sep/okt en mrt/apr geen water geven en gewoon laten staan. Dan bij aanbreken van lekker weer kan je 'm weer gaan wateren en voeden, maar dit weet ik niet meer 100% zeker :rolleyes:

Mijn San Pedro is nu bijna 3 jaar en had ik gekocht als stekje van 3 of 4 cm bij azarius. Is nu tegen de 16cm en 3cm in doorsnede denk. Is dat een normale groei snelheid? Of zou dat veel sneller moeten gaan?
Klik om te vergroten...

Geen water geven? Okee, ik las ergens dat een stek snellere wortelvorming heeft bij een vochtige grond. Vandaar dat ik hem water had gegeven. Hoop dat ik het niet verneukt heb nu. Vind het wel lastig omdat je zolang moet wachten en niet weet of je het goed hebt gedaan :(

Qua groeisnelheid dacht ik dat de San Pedro ongeveer de helft van zn eigen lengte per jaar groeit (behalve als ze nog klein zijn natuurlijk).
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ik heb hier nog 1 sanpedro staan :mrgreen: maar die is voor over 10 jaartjes ofzow
meschien wel leuk om net als jou paar te kweken kan ze bij mijn wietplantjes in het hok zetten dan willen ze wel
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Bingeln zei:
Geen water geven? Okee, ik las ergens dat een stek snellere wortelvorming heeft bij een vochtige grond. Vandaar dat ik hem water had gegeven. Hoop dat ik het niet verneukt heb nu.
.
Klik om te vergroten...
Mij is opgevallen dat ze uitermate sterk zijn en mishandeling goed kunnen hebben. Ik heb me ook niet aan dit 'winterslaap' verhaal gehouden en hij leeft nog steeds :)

had het wel gelezen, maar als ik denk dat hij dorst heeft krijgt ie gewoon een slokje :P

Denk dat het geen probleem is hoor.
B
BingelnLid
01-01-2024, 00:00
#4
Delcasa88 zei:
Denk dat het geen probleem is hoor.
Klik om te vergroten...

:grin: Nog ff afwachten dus
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wacky is als ik het goed heb niet meer actief hier..

Maar die van jou heeft er zin in gehad! Bijna 3 jaar is ook heel wat, maar toch! Da's een flinke knoeperd geworden.
M
MrCactusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wacky zei:
willen ze een temperatuur van rond de 28 graden.
A: beetje te warm, liever 20-25 graden.

Dat is natuurlijk ook de perfecte omgeving voor schimmel.
A: Inderdaad, en een luchtvochtigheid van 80% is knap hoog.

Die andere plant, daar ben ik de naam helaas even van kwijt :grin:
Dat zijn stengelachtige en zeer snel groeiende cactusjes.
A: Peireskiopsis soort
Klik om te vergroten...
f
fleerdoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik las dat mescaline verboden is. Maar de kaktus niet. Mag je zo,n peyote of san pedro nou ook vervoeren of verkopen? Of is dat hartstikke verboden.Of moet je dan ook aantonen dat ze niet illegaal ingevoerd zijn? Lijkt me dan lastig aan te tonen. Is het ook afhankelijk van hoe groot/oud ze zijn? In de jaren 80 kon je in a,dam op de bloemenmarkt leuke peyotes kopen. En aangezien ze makkelijk te houden zijn , en zich vermeerderen, hebben we t nu toch over 30 jaar.
M
MastadoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vraag me af hoe het met de cactussen gaat van de persoon die ge uitgezaaid had.
Update op de cactus die ik ooit geent heb in de fotos hierboven:
M
MrCactusLid
01-01-2024, 00:00
#9
1. Met Mescaline Cactussen mag je veel normale dingen doen, zoals:
kopen, oppotten, water geven, stekken afsnijden, stekken laten bewortelen, opsturen.

Maar je mag geen Mescaline in bezit hebben, of Mescaline :
telen, bereiden, bewerken, verwerken, verkopen, leveren, verstrekken, vervoeren.

Waarschijnlijk mag je geen bewerking toepassen om Mescaline uit een Cactus:
-- te isoleren.
-- te concentreren.

Zie ook:
http://www.peyote-paradise.nl/index.php ... en&lang=NL

3. Zo'n 30 jaar geleden was het invoeren van Cactussen nog legaal.
Nu zijn Cactussen in de natuur beschermd (CITES).
Je hebt meestal een invoervergunning nodig.
Peyote en San Pedro zijn weinig beschermd (Bijlage B , Appendix II).
Met een uitvoervergunning en een invoervergunning kan je deze soorten waarschijnlijk invoeren in Nederland.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."