#1
Delcasa88 zei:Ik geloof gelezen te hebben dat cactussen een soort 'winterslaap' houden. Tussen sep/okt en mrt/apr geen water geven en gewoon laten staan. Dan bij aanbreken van lekker weer kan je 'm weer gaan wateren en voeden, maar dit weet ik niet meer 100% zekerPepTalk zei:Half jaartje ongeveer, in de winter groeien ze zowiso niet zo hard.
Denk datie vanaf mei weer begint te groeien.
Wanneer je precies moet beginnen met wateren weet ik niet.![]()
Mijn San Pedro is nu bijna 3 jaar en had ik gekocht als stekje van 3 of 4 cm bij azarius. Is nu tegen de 16cm en 3cm in doorsnede denk. Is dat een normale groei snelheid? Of zou dat veel sneller moeten gaan?
Geen water geven? Okee, ik las ergens dat een stek snellere wortelvorming heeft bij een vochtige grond. Vandaar dat ik hem water had gegeven. Hoop dat ik het niet verneukt heb nu. Vind het wel lastig omdat je zolang moet wachten en niet weet of je het goed hebt gedaan
Qua groeisnelheid dacht ik dat de San Pedro ongeveer de helft van zn eigen lengte per jaar groeit (behalve als ze nog klein zijn natuurlijk).
maar die is voor over 10 jaartjes ofzow