Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTolerantie.

Tolerantie.

19 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is idd een verdovingsmiddel wat bij dieren wordt gebruikt. Maar je draait het nu om. Het feit dat het een narcosemiddel is voor dieren, zegt in principe niks over het stofje.

Bovendien zijn mensen ook gewoon dieren.
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#2
De tolerantie van ketamine vindt ik maar raar.

Toen ik begon met ketamine had ik maar een klein puntje nodig om het te voelen.

Paar wken later moet ik een lijn leggen(de grote van een goei lijn pep) voor dat ik het voel.


Vindt ik echt kut.
Maar wat doe je er aan?
Is de tolerantie snel weg bij ketamine?

En als je een bommetje ketamine neemt.Is het dan zwaarder en ga je dan harder?
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bij een bommetje moet je veel meer nemen en je gaat niet harder, tenzij je echt heel veel neemt.

De tolerantie blijft best lang. Je moet wel minimaal een maand stoppen wil je dat hij afneemt. Misschien wel langer, maar dat is mijn ervaring met de tolerantie van ketamine.
k
ketanestLid
01-01-2024, 00:00
#4
flash kieke zei:
De tolerantie van ketamine vindt ik maar raar.

Toen ik begon met ketamine had ik maar een klein puntje nodig om het te voelen.

Paar wken later moet ik een lijn leggen(de grote van een goei lijn pep) voor dat ik het voel.


Vindt ik echt kut.
Maar wat doe je er aan?
Is de tolerantie snel weg bij ketamine?

En als je een bommetje ketamine neemt.Is het dan zwaarder en ga je dan harder?
Klik om te vergroten...

Ik denk niet dat dit een kwestie is van tolerantie, ik denk eerder dan de Ketamine poeder verder versneden is, dan heb je natuurlijk ook meer nodig.
Als je merkt, bij een constant produkt, dat de werking afneemt, is een paar weken stoppen genoeg om de tolerantie weg te houden. Ga je steeds meer gebruiken, dan neemt de tolerantie toe. Ook dan is een aantal weken of maanden stoppen genoeg om weer laag te kunnen doseren. De duur van stoppen is afhankelijk van de hoogte van de tolerantie. Ik kreeg pas last van tolerantie na meer dan een jaar dagelijks spuiten van Ketamine. Het verhogen van de dosering heeft ook niet veel zin, omdat de werking van de stof afneemt. Een pause inlassen is de beste remedie tegen tolerantie.
Nu spuit ik per week 4 dagen achter elkaar, en las ik een pause in van 4 dagen tot 1 week. Ik spuit al jaren 2,5 ml per keer, en op deze manier heb ik ook geen last van tolerantie.
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bal0n zei:
het zou tollerantie kunnen zijn, maar dan gebruik je bijna dagelijks?
Klik om te vergroten...

1a anderhalve week dagelijks ket gebruikt.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#6
het zou tollerantie kunnen zijn, maar dan gebruik je bijna dagelijks?
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#7
wow ketanest, hevige gebruiker niet?
k
ketanestLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mr.jiho zei:
wow ketanest, hevige gebruiker niet?
Klik om te vergroten...

Ach, wat is hevig? ik heb er nog steeds plezier in, ik ga niet meer over grenzen heen, zoals ik in eerdere jaren wel deed. Als je weet wat je doet, is het geen probleem.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hahaha, niet verslavend he? Let op jongens...
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alsof ketamine een onschuldig middel is :(

Zoals BobG zegt: Let een beetje op mensen..

Er worden niet voor niks olifanten verdooft met dit middel?

Of loop ik nu te zeuren?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#11
SpacingBen zei:
Alsof ketamine een onschuldig middel is :(

Zoals BobG zegt: Let een beetje op mensen..

Er worden niet voor niks olifanten verdooft met dit middel?

Of loop ik nu te zeuren?
Klik om te vergroten...

Er worden absoluut geen olifanten mee verdooft.
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#12
mathijs zei:
SpacingBen zei:
Alsof ketamine een onschuldig middel is :(

Zoals BobG zegt: Let een beetje op mensen..

Er worden niet voor niks olifanten verdooft met dit middel?

Of loop ik nu te zeuren?
Klik om te vergroten...

Er worden absoluut geen olifanten mee verdooft.
Klik om te vergroten...
idd
carfentanil, een zeer sterk middel dat wordt gebruikt in de veterinaire geneeskunde om grote dieren mee te verdoven; 10 mg is voldoende voor een volwassen olifant. Het werkt ca 10.000 x zo sterk als morfine.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
mathijs zei:
SpacingBen zei:
Alsof ketamine een onschuldig middel is :(

Zoals BobG zegt: Let een beetje op mensen..

Er worden niet voor niks olifanten verdooft met dit middel?

Of loop ik nu te zeuren?
Klik om te vergroten...

Er worden absoluut geen olifanten mee verdooft.
Klik om te vergroten...

mm, dat is dus een mythe?

Heb ergens in een boek gelezen dat er in bep. landen vaak wordt ingebroken bij ''dierenartsen'' voor de ketamine..

Of verwar ik het nu ergens mee? :confused:
k
ketanestLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bal0n zei:
Het is idd een verdovingsmiddel wat bij dieren wordt gebruikt. Maar je draait het nu om. Het feit dat het een narcosemiddel is voor dieren, zegt in principe niks over het stofje.

Bovendien zijn mensen ook gewoon dieren.
Klik om te vergroten...

Ketamine is een narcosemiddel die tijdens de Vietnam oorlog werd gebruikt om op het slagveld gewonde soldaten te opereren. (het wordt ook wel deaddrug genoemd, waarschijnlijk omdat tijdens de narcose vaak doodervaringen voorkomen.) Het is dus al een redelijk oud middel waar heel veel ervaring mee is opgedaan.
Omdat het ook bij dieren wordt gebruikt als narcosemiddel, wil niet zeggen dat het alleen voor dieren bestemd is.
Je moet Ketaminevloeistof ook niet vergelijken met kristallen of poeder, met de vloeistof kan namelijk niet geknoeid worden, omdat de flesjes verzegeld zijn. De poeder wordt vaak versneden met troep, (als het maar wit is) dit is het grootste risico.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#15
keta word toch alleen bij KLEINE dieren gebruikt?(dus geen olifanten enz)
en in ziekenhuizen voor kleine kinderen dacht ik...

vroeger werd het idd ook in de oorlog gebruikt voor gewonde soldaten te verdoven.maar werd het niet "the death drug" genoemd omdat er soldaten dood van bleven?

correct me if i"m wrong! :)
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#16
LD50 224±4 mg/kg (adult mice)
LD50 229±5 mg/kg (rats)

Lijkt me niet dat ze er dood van gingen :wink:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bal0n zei:
Het is idd een verdovingsmiddel wat bij dieren wordt gebruikt. Maar je draait het nu om. Het feit dat het een narcosemiddel is voor dieren, zegt in principe niks over het stofje.

Bovendien zijn mensen ook gewoon dieren.
Klik om te vergroten...

mmm, ja.. Maar om verdoofd te raken hebben we lang niet zoveel van een stof nodig als een olifant, wel waar? :wink: (ik ging er van uit dat je niet gigantische hoeveelheden keta moet spuiten om er uits van te voelen, en dacht ook dat je redelijk snel ''teveel'' kan pakken ervan..)

En ik was dus in de veronderstelling dat er olifanten er door 1 spuitje mee verdoofd konden worden :wink:

En de mens is ook maar een dier? Heb mijn profielwerkstuk hierover gehouden, en kwam toen ook tot deze conclusie..

Heb echter zo m'n twijfels nu, wat versta jij onder een ''dier''?
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#18
In absolutie hoeveelheden hebben we idd veel minder nodig, maar je moet wel een vaste metingsgrootheid hebben --> mg/kg dus :)

Maar ehm, waarom mensen gewoon dieren zijn? Omdat mensen bij het domein Eukarya horen, en het koninkrijk Animalia (mammalia). :wink:
L
LapzwansLid
01-01-2024, 00:00
#19
SpacingBen zei:
Alsof ketamine een onschuldig middel is :(

Zoals BobG zegt: Let een beetje op mensen..

Er worden niet voor niks olifanten verdooft met dit middel?

Of loop ik nu te zeuren?
Klik om te vergroten...

olifanten? ik dacht katten?
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je hebt 2 vesrchillende ketamines ,niet? katelar en ketanest? De 1 is voor kleinere dieren en de andere voor grotere dieren?

Kan wel wat ik zeg fout is, twijfel er zelf aan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."