calibre zei:
Zou super zijn om er meer over te horen... Ik ga het sowieso nog doen, gewoon zo veilig mogelijk en voorlopig vind ik nu eenmaal geen ketanest en wel goede kristallen... Is 2 keer goed gegaan en telkens IM in schouder inderdaad... Wat is nu net het risico met dit niet steriel werken? Ik heb enkel over abcessen gelezen en dat die dan sowieso ziekenhuis betekenen?
Bij mij is het dus juist andersom gegaan, ik heb toen nooit kant-en-klare flesjes met ketamine voor in te spuiten kunnen bemachtigen. Dus toen maar een andere manier bedacht, Scopolamine heeft die trouwens bedacht.
Het risico zit hem in het feit dat je een aantal tussenstappen moet uitvoeren. Als je zo een flesje hebt, waarvan de inhoud al steriel is, en een steriele naald hebt is het een vrij simpel werk zonder extra tussenstappen, maar je moet natuurlijk ook nog steeds steriel werken. Die stap blijft sowieso.
Als je vertrekt van kristallen krijg je meer tussenstappen. Hoe meer tussenstappen, hoe groter de kans op bacteriën en vuiligheid in de oplossing die je wilt inspuiten.
Alle materialen kun je halen in de apotheek. Dus het is mogelijk om steriel te werken.
Steriel werken houd ook in dat je omgeving steriel moet zijn, de tafel, je handen, enz.
Wat het gevolg van zo een abces is heb ik niet uitgezocht omdat je dan toch sowieso naar het ziekenhuis moet. Ik heb wel uitgezocht hoe ik moet vermijden om zo een abces te krijgen.
![:)]()
Wat ik er wel van weet is dat je er maanden zoet mee kunt zijn. Geen grapje dus, serieus werk.