#1
Haha dat was ook een geintje natuurlijk :P Of denk je dat ik iemand zou betalen om een shot te zetten? Zelfs moest ik er voor betaald krijgen zou ik het niet meer doen, haha ![:grin:]()
W.F.L. zei:Haha dat was ook een geintje natuurlijk :P Of denk je dat ik iemand zou betalen om een shot te zetten? Zelfs moest ik er voor betaald krijgen zou ik het niet meer doen, haha![]()
HTID zei:Oom HTID zegt: een abces is geen grapje. Gevolg is dat ze je abces moeten draineren. Dit betekend dat ze met een slang je lichaam ingaan en deze in het abces duwen zodat de ontstoken zooi eruit kan lekken. Bepaalde abcessen spoelen ze ook een paar keer per dag door met een zoutoplossing. Dat kan, zeker in het begin, erg pijnlijk zijn.
calibre zei:Wat zijn dan de risico's bij IM?
Het risico zit hem in het feit dat je een aantal tussenstappen moet uitvoeren. Als je zo een flesje hebt, waarvan de inhoud al steriel is, en een steriele naald hebt is het een vrij simpel werk zonder extra tussenstappen, maar je moet natuurlijk ook nog steeds steriel werken. Die stap blijft sowieso.
Als je vertrekt van kristallen krijg je meer tussenstappen. Hoe meer tussenstappen, hoe groter de kans op bacteriën en vuiligheid in de oplossing die je wilt inspuiten.
Alle materialen kun je halen in de apotheek. Dus het is mogelijk om steriel te werken.
Steriel werken houd ook in dat je omgeving steriel moet zijn, de tafel, je handen, enz.
Klinkt allemaal erg interessant, waar kan ik daar meer over te weten komen?
Sublimo zei:Het gaat hier wel over I.M. spuiten, een abces hoort bij I.V. spuiten.![]()
Flameon zei:Sublimo zei:Het gaat hier wel over I.M. spuiten, een abces hoort bij I.V. spuiten.![]()
Het enige waarbij je zelden tot geen abcessen bij krijgt is subcutaan spuiten.
IV vaker dan IM inderdaad, maar kan wel bij IM
Sublimo zei:Flameon zei:Sublimo zei:Het gaat hier wel over I.M. spuiten, een abces hoort bij I.V. spuiten.![]()
Het enige waarbij je zelden tot geen abcessen bij krijgt is subcutaan spuiten.
IV vaker dan IM inderdaad, maar kan wel bij IM
Serieus ? Oppervlakkig dan neem ik aan, dus op de inspuitingsplaats ?
Flameon zei:Klopt. Gebeurd helaas meer dan je denkt.
Sublimo zei:Flameon zei:Klopt. Gebeurd helaas meer dan je denkt.
Wat spuiten ze dan I.M. ?
Flameon zei:Sublimo zei:Flameon zei:Klopt. Gebeurd helaas meer dan je denkt.
Wat spuiten ze dan I.M. ?
In de spier, IM dus.
IV kunnen mensen heel moeiljk spuiten, moet je goed weten waar je moet spuiten.
bij subcutaan kun je ook wel een abces krijgen als je vervuild spul gebruikt etc
IM is in de spier
IV is in de aders
Subcutaan is net onder de huid
Flameon zei:Meeste spuiten heroine im .... gebeurd ook vaak in de ader
Sublimo zei:Flameon zei:Meeste spuiten heroine im .... gebeurd ook vaak in de ader
Ik dacht dat dat voornamelijk I.V. gebeurde.![]()
Flameon zei:Sublimo zei:Flameon zei:Meeste spuiten heroine im .... gebeurd ook vaak in de ader
Ik dacht dat dat voornamelijk I.V. gebeurde.![]()
Is vaak wl de bedoeling, maar mensen zitten vrij regelmatig fout![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."