Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEffecten Ketamine langdurig gebruik

Effecten Ketamine langdurig gebruik

15 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
b
btardLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja, je blaas kan helemaal verschrompelen, maar alleen Bij heel veel gebruik. Als je merkt dat je last krijgt met pissen zou ik meteen hulp zoeken. Anders moet je na een tijd elke 5 minuten bloed pissen , wat extreem pijnlijk is.

Food for thought ?
L
LegaldopeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dag iedereen. Ik gebruik al enkele jaren wekelijks ketamine. Veel van mijn kennissen beweren dat Ketamine niet gezond is voor langdurig gebruik en raden mij aan om hiermee te stoppen. Ik geef hen geen ongelijk dat ketamine net zoals alle andere drugs ongezond is. Maar vroeg mezelf toch af wat de effecten van ketamine bij langdurig gebruik zijn. Op het internet kan ik hier geen zekere informatie over terugvinden. Iemand die het antwoord weet ?
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#3
In een aantal onderzoeken is samenhang gevonden tussen zwaar gebruik van ketamine en geheugenproblemen. Het probleem in dit onderzoek is dat de testpersonen ook andere drugs gebruikten. Verder is er natuurlijk het risico op tolerantie en geestelijke afhankelijkheid. Het is onduidelijk wat de kans is op ketamineafhankelijkheid, maar deze lijkt wel groter dan bij klassieke psychedelica als lsd.
s
steakerLid
01-01-2024, 00:00
#4
gisteren op drugs inc ging het over keta,
daar was een gast die telkens hij moest urineren een buis in zijn lul moest rammen om te kunnen door langdurig gebruik van keta
die gast was wel al redelijk zwaar junky
grtz
L
LegaldopeLid
01-01-2024, 00:00
#5
En op seksueel vlak ?
M
MisterDLid
01-01-2024, 00:00
#6
wat ze op drugs inc zeiden dat als je het meer dan 2 jaar dagelijks gebruikt je blaas in principe aan flardengescheurd wordt ik weet niet of dat ook zo als als je het voor langere tijd gebruikt maar gezond kan het niet zijn want het is gewoon paarden verdoofmiddel misgien als je niet wilt stoppen doe dan zoals mij gewoon 3a4 keer per jaar dan kan het geen kwaad en heeft het geen verdere bijwerkingen voor je lichaam
b
bram82Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Drug inc uitzending:
http://www.youtube.com/watch?v=Qa_L5BZzPDE
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoewel het een redelijke bump is wil ik het toch even melden.

Vrienden rondom mij hebben direct na kennismaking met ketamine op vakantie een week lang stevig gebruikt (dagelijks, zo'n gram per persoon per dag, 7 dagen achtereen).
Van de 5 rapporteerden er 2 milde blaas problemen zoals vaker urineren en pijn tijdens het urineren exact zoals bij een blaasontsteking. Dit kan het natuurlijk ook zijn geweest, hoewel het na het stoppen met het gebruik van ketamine de klachten meteen ophielden.

Ik ken redelijk wat mensen die in het weekend eens ketamine gebruiken, sommige ook wekelijks hoewel niet over zo'n lange periode als de TS maar bij geen van alle (inclusief mezelf) geen enkele klachten.
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb verhoogde leverwaarden, vaak hevige leverpijn, plas erg vaak en weinig, hevige maagzuur en maagpijn. Slecht geheugen. Soms overgeven van maagzuur en pijnen..

Dokters kunnen me niet helpen, niks gevonden alleen de verhoogde leverwaarden

Ik gebruik al 9 jaar.. heel stom. Maar ga afkicken over n maand!
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#10
En geen zin in seks :tongueout: nergens meer zin in, alleen nog in keta en dan zit je 24/7 met overal pijn aan je organen

Met dagelijks gebruik dan
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lalaland zei:
Ik gebruik al 9 jaar.. heel stom. Maar ga afkicken over n maand!
Klik om te vergroten...

Dat is erg lang. Ken eigelijk niet veel mensen die verslaafd zijn aan de keta. Het zijn periodes dat wij dat als vriendengroep gebruiken. Maar ervaar jij ook geestelijke nadelen? Ik merk wel dat een nakkie keta veel harder tot pijn aan toe aankomt. Dat zou op the long run ook wel uitmaken denk ik dan.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#12
Uit onderzoek bleek dat regelmatig gebruik kan leiden tot hersenschade. De stoffen in ketamine kunnen neurotoxisch zijn (giftig voor de hersenen). Bij regelmatig gebruik, krijgt je klachten bij het plassen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik lul maar wat zei:
Uit onderzoek bleek dat regelmatig gebruik kan leiden tot hersenschade. De stoffen in ketamine kunnen neurotoxisch zijn (giftig voor de hersenen).
Klik om te vergroten...
Dit is nogal omstreden, omdat dit wel in ratten gevonden is maar niet in apen.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychedelibee zei:
Dit is nogal omstreden, omdat dit wel in ratten gevonden is maar niet in apen.
Klik om te vergroten...

Volgens mij is hersenschade inmiddels wel aangetoond bij apen en knaagdieren.

Deze wetenschappelijke publicatie omschrijft de schade, zichtbaar op een hersenscan bij een aantal mensen die 2 tot 4 jaar chronisch gebruikten.

“Twenty-one ketamine addicts were recruited and the results showed that the lesions in the brains of ketamine addicts were located in many regions which appeared 2–4 years after ketamine addiction. Cortical atrophy was usually evident in the frontal, parietal or occipital cortices of addicts. Such study confirmed that many brain regions in the human were susceptible to chronic ketamine injury and presented a diffuse effect of ketamine on the brain which might differ from other central nervous system (CNS) drugs, such as cocaine, heroin, and methamphetamine.”

“The dosage used by the patients was from 0.2 to 3 g a day but majority dosage was 1 g a day. Among them, 19 of these patients took ketamine daily, while only two took it twice or three times a week. The durations of drug addiction ranged from 0.5 to 12 years.”



R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelibee zei:
Dit is nogal omstreden, omdat dit wel in ratten gevonden is maar niet in apen.
Klik om te vergroten...

Als eerst al je een snuif neemt dan voel je dat hij op je hersens knalt. Bijtend gevoel.

En google maar rond, het is ook logisch
W
WobbaLid
01-01-2024, 00:00
#16
btard zei:
Ja, je blaas kan helemaal verschrompelen, maar alleen Bij heel veel gebruik. Als je merkt dat je last krijgt met pissen zou ik meteen hulp zoeken. Anders moet je na een tijd elke 5 minuten bloed pissen , wat extreem pijnlijk is.



Ik heb een jaar lang zwaar aan de ketamine gehangen en na meerdere keren bloedplassen/leverfalen toch beslist om baar het ziekenhuis te gaan ik dacht op die moment das niet erg.. tot de uitslagen kwamen en 1van de 2nieren doet het al wat minder en men lever die zat "vol" ket dus ik wou stoppen maar hoe? Na een paar pogingen met afbouwen ben ik sinds januari dit jaar volledig gestopt zonder hervallen hopelijk hou ik da zo maar meb punt is mensen let op met ketamine da begint soepel en zonder problemen maar ik merkte zelf dag na dag alles erger worden!
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."