#1
Haha meteen de meest nuchtere reactie te pakken. Maar is het ook waanzin als de positieve effecten aanblijven na gebruik? Het is wellicht een inzicht verworven door drugsgebruik maar het blijft wel plakken.
Excuus als ik wat hard overkom, maar je komt nog steeds egoistisch en arrogant over. Naar mijn mening is hoogsensitiviteit vooral een gave naar buiten toe, het aanvoelen van dingen buiten jezelf, spanningen en dergelijke, alsmede een groot empatisch vermogen naar anderen toe.Misschien komt het ook door mijn hoogsensitiviteit dat ik het zo ervaar, en ja dat is vastgesteld bij mij.
Dat kan goed, want psychedelica geven geen inzichten op bestelling. Zeker de eerste keren ben je overdonderd door de visuele dingetjes en de euforie maar op den duur zal je wel degelijk inzichten krijgen. Je voelt je verbonden met en onderdeel van alles terwijl het geestvernauwende van dissaciotieven je vooral afsluit van je omgeving zodat je ego heel erg groot en opgeblazen kan worden.Ik heb paddos gebruikt maar die werken bij mij vooral visueel en geeft niet meer inzicht.
Soms kan het handig zijn om te vermelden zodat mensen begrijpen dat men anders denkt/voelt dan "normaal".@Xabre
Alleen al die zin 'ik ben hoogsensitief, dus....' geeft naar mijn mening eigenlijk aan dat je helemaal niet hoogsensitief bent. Want als je echt hoogsensitief bent dan voel je bij het neerpennen van zo'n zin meteen aan dat je hoogdravend en neerbuigend overkomt.
Ik denk dat echt hoogsensitieve mensen nooit zullen benadrukken tegenover anderen hoe hoogsensetief ze wel niet zijn.
@Xabre
Alleen al die zin 'ik ben hoogsensitief, dus....' geeft naar mijn mening eigenlijk aan dat je helemaal niet hoogsensitief bent. Want als je echt hoogsensitief bent dan voel je bij het neerpennen van zo'n zin meteen aan dat je hoogdravend en neerbuigend overkomt.
Ik denk dat echt hoogsensitieve mensen nooit zullen benadrukken tegenover anderen hoe hoogsensetief ze wel niet zijn.
In mijn eentje, in de natuur en in klein gezelschap zie ik het als een gave. In de gekte van deze maatschappij als een vloek.'hoogsensitief' is ook eigenlijk een verkeerd gekozen term, noem het liever overgevoelig, want het is geen kwaliteit, maar over het algemeen genomen een blok aan je been.
Wellicht zit je dan niet op de juiste plek, is een kantoor omgeving niet voor jou.@Mindless
Ja wat heb je er aan als je bijvoorbeeld op je werk nauwelijks kan functioneren omdat er allemaal spanningen in de lucht hangen die zijn weerslag op je hebben terwijl je collega zoiets heeft van waar maak je je druk om en gewoon vrolijk verder werkt.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."