Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine brengt genialiteit.

Ketamine brengt genialiteit.

57 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
X
XabreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Haha meteen de meest nuchtere reactie te pakken. Maar is het ook waanzin als de positieve effecten aanblijven na gebruik? Het is wellicht een inzicht verworven door drugsgebruik maar het blijft wel plakken.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dingen zeggen als ketamine brengt genialiteit en ik heb een eindlevel bereikt vind ik persoonlijk vrij manisch klinken. Maar neem mijn mening vooral niet te serieus, ik ben zeker niet geniaal en heb duidelijk jouw ''level" gewoon nog niet bereikt.

Ook vind ik je inzichten nou niet heel bijzonder overkomen, maar wederom is dit slechts mijn bescheiden mening.

Dat gezegd hebbende waande ik me tijdens een k-hole ooit eens god. Ik stond buiten tijd en ruimte en had het zo bont gemaakt om het universum te laten imploderen. Zo welwillend als ik echter was heb ik er toen wel weer voor gezorgd dat ik het universum weer exact heb opgebouwd als voordat ik het liet imploderen. Dit alles heeft zich meer dan een jaar geleden afgespeeld en ik ben dan ook blij om te lezen dat dit jou de mogelijkheid heeft gegeven om het eindlevel op ketamine te kunnen bereiken, wie weet wat er anders gebeurd was.
X
XabreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Thanks dat je alles weer netjes terug hebt gezet! Tja de scheidslijn tussen genialiteit en manie is dun, daarin heb je zeker een punt. Aangezien ik in mijn werk regelmatig in contact kom met manische patiënten durf ik te zeggen dat ik het niet ben :)
Snap overigens wel dat het zo overkomt.
X
XabreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thnx voor reactie. Mij boven anderen stellen was zeker niet mijn intentie. Als ik het zo teruglees heb ik sommige dingen misschien niet handig geformuleerd maar dit is wel hoe ik het persoonlijk ervaar. Misschien komt het ook door mijn hoogsensitiviteit dat ik het zo ervaar, en ja dat is vastgesteld bij mij. Door jullie reacties geloof ik wel dat de keta me voor de gek houdt. Maar ik wilde dit delen omdat ik deze effecten nog niet heb zien beschreven op internet. Feit is in ieder geval dat het mij wel wat goeds brengt.
Ik heb paddos gebruikt maar die werken bij mij vooral visueel en geeft niet meer inzicht. Iedereen reageert op zijn manier op drugs.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
@Xabre
Misschien komt het ook door mijn hoogsensitiviteit dat ik het zo ervaar, en ja dat is vastgesteld bij mij.
Klik om te vergroten...
Excuus als ik wat hard overkom, maar je komt nog steeds egoistisch en arrogant over. Naar mijn mening is hoogsensitiviteit vooral een gave naar buiten toe, het aanvoelen van dingen buiten jezelf, spanningen en dergelijke, alsmede een groot empatisch vermogen naar anderen toe.
Ik zie vaak dat mensen die van zichzelf zeggen dat ze hoogsensitief zijn (en dat zeggen ze dan meestal niet een keer maar moeten dat keer op keer benadrukken) vooral naar binnen gevoelig zijn, zeg maar op hun eigen ego gericht zijn. Ik vind dat eigenlijk helemaal niet hoogsensitief, dat naar binnen gerichte, je bent dan alleen maar met jezelf bezig. En dat naar binnen gerichte past erg goed bij jouw drug of choice, keta.
Ik heb paddos gebruikt maar die werken bij mij vooral visueel en geeft niet meer inzicht.
Klik om te vergroten...
Dat kan goed, want psychedelica geven geen inzichten op bestelling. Zeker de eerste keren ben je overdonderd door de visuele dingetjes en de euforie maar op den duur zal je wel degelijk inzichten krijgen. Je voelt je verbonden met en onderdeel van alles terwijl het geestvernauwende van dissaciotieven je vooral afsluit van je omgeving zodat je ego heel erg groot en opgeblazen kan worden.

Dus gewoon blijven trippen op psychedelica, die inzichten komen wel als je er klaar voor bent.
X
XabreLid
01-01-2024, 00:00
#6
Erg jammer dat ik zo overkom. Ik zou zeggen blame it on the keta dan, want als persoon ben ik zeker niet arrogant, tikkeltje egoistisch wel. Maar het schud me wel even wakker.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@Xabre
Alleen al die zin 'ik ben hoogsensitief, dus....' geeft naar mijn mening eigenlijk aan dat je helemaal niet hoogsensitief bent. Want als je echt hoogsensitief bent dan voel je bij het neerpennen van zo'n zin meteen aan dat je hoogdravend en neerbuigend overkomt.
Ik denk dat echt hoogsensitieve mensen nooit zullen benadrukken tegenover anderen hoe hoogsensetief ze wel niet zijn.
X
XabreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nogmaals jammer dat het op jou (en anderen) zo over kan komen. Een persoon kan toch extra gevoelig zijn? Dat maakt diegene toch niet beter dan een ander? Ik zoek gewoon naar een verklaring waarom het spul zo'n werking op mij heeft. Normaliter ben ik ook juist heel erg naar buiten gekeerd, en met keta draait zich dat om. Klaarblijkelijk kom ik op papier anders over dan wat ik wil zeggen, en dat is jammer maar so be it. Ik vind het overigens wel goed dat je mij even met beide benen op de grond zet.

Ps: paddos doe ik niet meer en LSD is me een stap te ver qua lange werkingsduur.
X
XabreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oké mooi dan zijn we er. Thnx voor de nuchtere kijk erop.
X
XabreLid
01-01-2024, 00:00
#10
Klopt het is geen diagnose en in die zin ook niet officieel vastgesteld maar wel beaamd door psychiaters. Heb ik wederom ongelukkig geformuleerd. Ik zie het dus ook als een eigenschap.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
acht.zes zei:
@Xabre
Alleen al die zin 'ik ben hoogsensitief, dus....' geeft naar mijn mening eigenlijk aan dat je helemaal niet hoogsensitief bent. Want als je echt hoogsensitief bent dan voel je bij het neerpennen van zo'n zin meteen aan dat je hoogdravend en neerbuigend overkomt.
Ik denk dat echt hoogsensitieve mensen nooit zullen benadrukken tegenover anderen hoe hoogsensetief ze wel niet zijn.
Klik om te vergroten...
Soms kan het handig zijn om te vermelden zodat mensen begrijpen dat men anders denkt/voelt dan "normaal".
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#12
acht.zes zei:
@Xabre
Alleen al die zin 'ik ben hoogsensitief, dus....' geeft naar mijn mening eigenlijk aan dat je helemaal niet hoogsensitief bent. Want als je echt hoogsensitief bent dan voel je bij het neerpennen van zo'n zin meteen aan dat je hoogdravend en neerbuigend overkomt.
Ik denk dat echt hoogsensitieve mensen nooit zullen benadrukken tegenover anderen hoe hoogsensetief ze wel niet zijn.
Klik om te vergroten...

Volgens deze redenering ben ik hoogsensitief.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het is trouwens zeker wel een gave. Maar in deze maatschappij ook een vloek.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Gevoeligheid is een normale karaktereigenschap die iedereen heeft, alleen is de een is wat gevoeliger aangelegd dan de ander. Het betreft een normaal glijdende schaal en er is geen sprake van een duidelijke grens tussen hoog sensitieve mensen en zij die wat minder sensitief zijn, en daarmee is het dus per definitie geen gave die je of wel hebt of niet hebt.

Er is zo rond het millenium wel een soort cultusstatus ontstaan door een groep arrogante mensen die zichzelf hoogsensitief verklaard hebben en de neiging hebben om dat vrij vaak uit te spreken, en die vinden zichzelf vaak een soort elite die boven het klootjesvolk staat. In mijn ogen zijn dat gewoon een stel egotrippers die de ratio uit het oog verloren hebben, je vind ze vaak onder de nieuwbakken groep spirituelen.

Hoogsensitief is een term die ooit gebruikt is in de jaren 60 door de een of andere psych en waar in de psychiatrie nooit iets mee gedaan is omdat het gewoon een karaktereigenschap is. En die term is opgedoken en afgestoft door die nieuwbakken groep spirituelen die zo ongeveer denken dat als je spiritueel bent ingesteld dat je dan ook maar meteen hoogsensitief bent. Als je besluit je verstand te negeren en alles op gevoel te doen dan is dat een keuze van je, met hoogsensitiviteit heeft dat echter niks te maken.

Het best zit je in het midden qua gevoel, als je te gevoelig bent heb je daar alleen maar last van, alles komt veel harder binnen. Emoties, geluiden, zelfs geuren en smaken. Je bent snel overprikkeld wat helemaal niet leuk is, je neemt snel emoties over van anderen om maar een paar zaken te noemen en dat is echt iets totaal anders dan iemand die er bewust voor kiest om als zweefteef te leven.

'ik ben hoogsensitief' vind ik echt een van de domste uitspraken uit de moderne tijd, maar het zegt wel degelijk iets over de mensen die die holle term gebruiken als een soort geuzennaam om zich onderscheiden van het klootjesvolk, maar zegt echt helemaal niks over hoe gevoelig ze zijn.

'hoogsensitief' is ook eigenlijk een verkeerd gekozen term, noem het liever overgevoelig, want het is geen kwaliteit, maar over het algemeen genomen een blok aan je been.

@Avīci
Als je het niet erg vind dan plaats ik jou juist aan de andere kant van het spectrum. Je bent nogal vrij hard in veel zaken en je lijkt me juist absoluut geen gevoelsmens, laat staan overgevoelig. Je bent zelfs heel erg laagdunkend tegenover gevoelige mensen.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Xabre, dat is erg interresant. Ik heb door speed ook veel kennis opgedaan. Mijn bijzondere verhaal gaat niet over keta maar is toch vergelijkbaar.....

Tijdens mijn jarenlange speedgebruik heb ik heel veel nagedacht over de zin van het bestaan, de oorsprong van alles en hoe ons brein werkt. Dit zijn erg moeilijke vraagstukken waar de mensheid mee worstelt.

Ik heb de antwoorden op deze erg moeilijke vraagstukken gevonden door middel van speed. Nu ik weet waarom we hier op aarde zijn, waar alles vandaan komt en hoe we allemaal verbonden zijn via ons brein heb ik de hoogste staat van verlichting bereikt.

De hoogste staat van verlichting kan je niet bereiken door focus. Het moet je overkomen.

Omdat ik al van jongs af aan over moeilijke vraagstukken nadenk hebben deze vraagstukken zich genesteld in mijn onderbewustzijn.

Door het langdurige speedgebruik gingen mijn hersens op de autopiloot. Zonder er over na te hoeven denken heeft een deel van mijn hersens op de achtergrond jarenlang gezocht naar de antwoorden mijn vragen.

Ongeveer 3 jaar geleden vielen alle puzzelstukjes op hun plaats en wist ik alles. Dit is voor normale mensen niet te begrijpen. Ze kunnen het ook niet begrijpen. Normaal praat ik hier niet over omdat mensen hier niet voor openstaan.

Ik heb nu de kennis van “het alles” en ben in de hoogste staat van verlichting. Allemaal door drugs en een bijzondere manier van informatie verwerken op de autopiloot. Je leest niet vaak zulke succesverhalen over drugs gebruik.

Ik ben best benieuwd of er meer begaafde mensen zijn die zulke positieve en bijzondere ervaringen hebben meegemaakt door drugs gebruik.

We zouden als groep begaafden een elitair genootschap kunnen oprichten met de naam; “De hoogste staat van verlichting vermenigvuldigen door gestimuleerde uitstoot van door drugs beïnvloede hersengolven”
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
@acht.zes
Hee ik ontken ook niet dat dat gebeurd. Maar er zijn mensen die wel degelijk hoogsensitief zijn. Uiteraard is dat ook maar een woordje waar je niet een label van moet maken en mee moet identificeren. Zoals je zegt is het een karaktereigenschap.

En ik ben het ook eens met dat het (de potentie om subtiele gevoelens waar te nemen) absoluut niet iets is dat exclusief is aan hoogsensitieve mensen. Iedereen is daartoe in staat. Maar hoogsensitieve mensen worden gedwongen om dat soort dingen op te merken en dat is dus (imo) de gave, maar ook de vloek.

'hoogsensitief' is ook eigenlijk een verkeerd gekozen term, noem het liever overgevoelig, want het is geen kwaliteit, maar over het algemeen genomen een blok aan je been.
Klik om te vergroten...
In mijn eentje, in de natuur en in klein gezelschap zie ik het als een gave. In de gekte van deze maatschappij als een vloek.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Eind vorig jaar heb ik Keta gedaan tijdens een LSD trip, er was behoorlijk wat interactie wat zich vooral visueel uitte, maar op mentaal gebied werd het een stuk minder, er was sprake van een flinke vernauwing van het bewustzijn waar ik op dat moment dus niet op zat te wachten.
Ik ga die combi niet meer herhalen.

@Amfitamientje Power
Bedankt voor de complimenten. :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@Mindless
Ja wat heb je er aan als je bijvoorbeeld op je werk nauwelijks kan functioneren omdat er allemaal spanningen in de lucht hangen die zijn weerslag op je hebben terwijl je collega zoiets heeft van waar maak je je druk om en gewoon vrolijk verder werkt.

@Amfitamientje Power
Lol, jij bent ook zo iemand met een superuitvergroot ego die denkt dat ie verlicht is, ik denk dat je het heel goed kan vinden met @Xabre
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
acht.zes zei:
@Mindless
Ja wat heb je er aan als je bijvoorbeeld op je werk nauwelijks kan functioneren omdat er allemaal spanningen in de lucht hangen die zijn weerslag op je hebben terwijl je collega zoiets heeft van waar maak je je druk om en gewoon vrolijk verder werkt.
Klik om te vergroten...
Wellicht zit je dan niet op de juiste plek, is een kantoor omgeving niet voor jou.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Manie of grootheidswaanzin komt inderdaad voor bij ketamine gebruik, bij veelvuldig gebruik kan dit ook blijven nawerken na gebruik ja.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."