Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke ketamine is het lekkerst!

Welke ketamine is het lekkerst!

31 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wil altijd de staafjes hebben omdat ik daar altijd lekker op ga.
Nu heb ik dus ondekt dat het vaak de R-Keta is en een slappere variant van S-Keta.
Maar dat komt dus omdat ik Keta gebruik met vrienden en gezellig wil doen.
Ook op feesten en dan wil je natuurlijk niet helemaal plat liggen.
Dit is de informatie die ik heb gevonden als het niet klopt laat het even weten.


Er zijn 3 soorten Ketamine

- R-Ketamine
- S-Ketamine
- Racemische Ketamine

Nu gaan we ze alle 3 eens goed onder de loep nemen, tevens heeft elke soort ook een andere uitwerking. We gaan hierbij vooral vergelijken.

R-Ketamine

- Dit zijn meestal de staafjes in kristallen.
- Hij is 2 tot 3x minder potent dan zijn S-Ketamine variant omdat 3 tot 4 keer slechter bindt aan de NMDA-receptor (welke verantwoordelijk is voor het Ketamine effect).
- Werkt dubbel zo traag uit als S-Ketamine
- Geen psychotische symptomen
- Niet erg geschikt voor K-Holing omwille van lagere potentie dan de S-variant en woekerdosissen nasaal.
- Meer geschikt voor op evenementen (hoewel ik dit niet aanraadt)

Effecten

- Meer trip effect
- Mentaal dominant & mentale dissociatie

S-Ketamine

- De bolletjes in kristallen
- 2x tot 3x zo potent als R-Ketamine
- Werkt sneller uit als R-Ketamine (2x)
- Verminderd de activiteit van de prefrontale cortex (bij mensen met oa. Schizofrenie is dit analoog en een van de gebruikelijke neurologische problemen bij hen)
- Geschikte Ketamine voor K-holing
- Zeker niet te gebruiken op evenement dit is eerder de zitbank-variant

Effecten

- Meer fysieke verdoving/dissociatie
- Moeilijker lopen/dansen
- Heeft eigenlijk de effecten van R-Ketamine ook maar dan ook een sterke lichamelijke kant

Racemische Ketamine

- Dit is eigenlijk een 50/50 mix van R -en S-Ketamine het heeft dus beide eigenschappen en effecten als hierboven.

Daarnaast nog een hele interessante informatie gevonden over ketamine op deze website:

https://motherboard.vice.com/nl/art...e-van-de-antidepressieve-werking-van-ketamine

Ik las laatst in een andere topic over depressie bestrijding met Keta.
In mijn vriendengroep zeggen we altijd al, als je depresief bent kom dan een weekendje feesten en dan gaan we aan de Keta.
M
MclovinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb ook altijd gedacht dat R-keta de staafjes waren en S-keta de bolletjes.

Beide hebben hun eigen charmes vind ik; de ene heeft een wat filosofischere/antidepresievere werking terwijl ik nog wel op aarde ben.(een aangenaam ‘ik wil mijn leven verbeteren’ mind-gevoel).

en de ander meer trippy ‘naar een andere dimensie toe’ waar ik allerlei energieen/entiteiten om en door mn lichaam heen voel gaan.(heerlijk lichamelijk gevoel, bijna orgasme-achtig).

Ik dacht ook van beide de effecten goed te kennen maar in de afgelopen tijd lopen die nogal door elkaar heen; de ene keer kom ik sneller in een K-hole van de staafjes en de andere keer weer van de bolletjes!

Ook zitten er soms tussen mijn bolletjes wat grotere kristallen is dit dan de racemische?

Ik ben hierdoor gaan twijfelen of de kristal-vorm wel iets te maken heeft met de soort ketamine.

Sinds de laatste weken ben ik ook een nieuwe vorm tegengekomen die mij op het moment het beste bevalt; dikke brokken kristallen waar ik geen staafjes of bolletjes in herken als ik het wat fijner druk, het worden soort van flakes (nog voordat ik het helemaal tot poeder wrijf). Het heeft ook een beetje de eigenschappen van allebei lijkt wel.. is dit dan de racemische..?

Kent iemand deze grote brokken kristal en heeft iemand daar ervaring mee?
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mclovin zei:
Kent iemand deze grote brokken kristal en heeft iemand daar ervaring mee
Klik om te vergroten...

Nee vraag me ook af of er een nieuwe synthetische keta bestaat. Deze informatie die ik vond vond ik ook wel interessant omdat er zoveel verschillende ketas zijn de laatste tijd waar ik anders op ga.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rebell zei:
Nee vraag me ook af of er een nieuwe synthetische keta bestaat. Deze informatie die ik vond vond ik ook wel interessant omdat er zoveel verschillende ketas zijn de laatste tijd waar ik anders op ga.
Klik om te vergroten...

Synthetische Ketamine? 3 MEO-PCP..
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#5
mhm mij is alleen ketamine bekend, maken ze daar nu ook al variaties op? Is het dan nog wel hetzelfde in basisvorm? Of doen ze er dan wat bij?

Synthetische Ketamine? dus met meerdere fabricaten hetzelfde maken als ketamine. Dan zou in de juiste verhouding het precies hetzelfde moeten zijn toch? en die andere? :openmouth:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Om te weten wat je precies gekocht hebt, kun, nee, moet je de gekochte stof laten testen.
Al helemaal, als je de vendor niet kent, als je bijvoorbeeld op internet een vendor gevonden hebt.
Een must, dat testen!
Elk nadeel heb zijn voordeel.
Chemisch...is eng, maar, kan ook nog eens veel sterker zijn gemaakt. En, bij een goede vendor, errug zuiver...
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#7
Die staafjes herken je meteen aan de structuur!
Na een lijntje weet ik al meteen waar ik mee te maken heb.
Zeker met deze info erbij.
Keta testen is voor mij echt niet noodzakelijk.
Ik koop ook geen keta dat al poeder is of poeder in zit dan stuur ik ze gewoon weg.
Gebruik keta al heel lang.
Snuif het ook heel rustig en voel precies wanneer ik moet stoppen.
Dus niet de hele lijn er in wat ik heb liggen..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rebell zei:
Die staafjes herken je meteen aan de structuur!
Na een lijntje weet ik al meteen waar ik mee te maken heb.
Zeker met deze info erbij.
Keta testen is voor mij echt niet noodzakelijk.
Ik koop ook geen keta dat al poeder is of poeder in zit dan stuur ik ze gewoon weg.
Gebruik keta al heel lang.
Snuif het ook heel rustig en voel precies wanneer ik moet stoppen.
Dus niet de hele lijn er in wat ik heb liggen..
Klik om te vergroten...

Van alle drugs die ik zou nemen, gaat er nix nasaal. Nee.
Doet me tetugdenken aan vroegere tijden.
En wij toen maar denken, dat we coke hadden....maar nee.
Teringzooi. En nog krankzinnig duur, óók. (200 gulden voor een gram)
Idioten waren we.
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#9
De geur van die keta is zo herkenbaar
Deze informatie wist ik nog niet
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
De chiraliteit van ketamine is niet te achterhalen voor consumenten. Het DIMS test er niet op en je kunt de chiraliteit niet aflezen aan de vorm van de kristallen.

Dus tenzij je een geseald flesje met medische S-ketamine hebt, heb je geen enkele garantie dat het gaat om een bepaalde enantiomeer.

Veruit de meeste ketamine die op straat wordt verkocht is illegaal geproduceerde ketamine. Isomerisatie is moeilijk en duur, en het valt niet te verwachten dat clandestiene producenten zoveel moeilijk gaan nemen.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#11
Yceman224 zei:
3 MEO-PCP
Klik om te vergroten...

Moest me nog inlezen over dit en was dat vergeten toen en heb dat net gedaan.

Maar dat klinkt heftig hiermee zit je dus zo in een soort k-hole iets waar ik dus helemaal niet van hou.
Zie dat mensen 10mg afwegen en dat soort dingen.
Maar thanks for the info.
Zo leer je dingen beter herkennen.
En dan ben je op de hoogte als je misschien zoiets voorgeschoteld krijgt.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
chiraliteit niet aflezen aan de vorm van de kristallen.
Klik om te vergroten...

Er word dus duidelijk uitgelegd dat die staafjes meestal om keta-R gaat en na mijn beleving klopt dat wel. Iedereen blijft gezellig en ligt niet meteen plat. Laatst dus een 'suiker' gehad en nam je daar net een cm te veel van een lijntje was je meteen 2 uur lang helemaal van de wereld waar onze voorkeur dus niet ligt.

En we hebben niet allemaal hier natuurwetenschappen gestudeerd dus het zou wat makkelijker zijn om je woordenschat wat simpeler te houden en makkelijker leesbaar voor iedereen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rebell zei:
Moest me nog inlezen over dit en was dat vergeten toen en heb dat net gedaan.

Maar dat klinkt heftig hiermee zit je dus zo in een soort k-hole iets waar ik dus helemaal niet van hou.
Zie dat mensen 10mg afwegen en dat soort dingen.
Maar thanks for the info.
Zo leer je dingen beter herkennen.
En dan ben je op de hoogte als je misschien zoiets voorgeschoteld krijgt.
Klik om te vergroten...

Ik vind zelf dat je zoveel mogelijk over de drug die je gaat nemen, af zou moeten weten...
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#14
Yceman224 zei:
Ik vind zelf dat je zoveel mogelijk over de drug die je gaat nemen, af zou moeten weten...
Klik om te vergroten...

Ga het niet gebruiken! Hou het liever bij gewone keta
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ieder zijn keus.
Ik ken de gewone keta niet....
Maar als je gewoon goed oplet met de juiste dosering, dan maak je dus echt hele goeie stedentripjes!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rebell zei:
Er word dus duidelijk uitgelegd dat die staafjes meestal om keta-R gaat en na mijn beleving klopt dat wel. Iedereen blijft gezellig en ligt niet meteen plat. Laatst dus een 'suiker' gehad en nam je daar net een cm te veel van een lijntje was je meteen 2 uur lang helemaal van de wereld waar onze voorkeur dus niet ligt.

En we hebben niet allemaal hier natuurwetenschappen gestudeerd dus het zou wat makkelijker zijn om je woordenschat wat simpeler te houden en makkelijker leesbaar voor iedereen.
Klik om te vergroten...

Verschil in effecten van bepaalde vorm van kristallen noem ik contextverwarring.

Het gevoel dat je krijgt van een drug wordt bepaald door de dosis, de omgeving en de persoon. Daarom is het lastig om het effect terug te herleiden naar chiraliteit (welk spiegelbeeld het molecuul heeft, dus of het R-, S- of racemisch). Want je verwart al snel eventuele verschillen die worden veroorzaakt door de omgeving of verschil in dosering met de vorm van kristallen.

Zo zijn er een hoop mensen die zweren dat ze anders dronken worden van bier, wijn of wodka. "Toen ik wodka dronk werd ik agressief en toen ik wijn dronk tijdens een etentje had ik een gezellig gesprek, dus ik word anders dronken van wodka dan van wijn." Dat klopt dus niet, omdat de omgeving van een gezellig etentje een belangrijk effect uitoefent op je humeur.

Zoals ik hierboven zeg is er voor consumenten geen enkele manier om erachter te komen welk spiegelbeeld van ketamine te pakken hebt. Alle claims van 'ik voelde wat anders' zijn dus onbevestigde claims waarvan het niet duidelijk is welke rol de omgeving heeft gespeeld en welke rol het placebo-effect heeft gespeeld. Er wordt ook geen rekening gehouden met eventuele verschillen in dosering of zuiverheid van de drug.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alcohol is alcohol.
Ethyl alcohol om precies te zijn.
"Anders" dronken? Ik heb deze ervaring dus nóóit gehad met allerlei soorten drank, waarin dezelfde soort alcohol verwerkt is.
Het enige wat verschil zou kunnen maken is de concentratie waarin je deze harddrug binnenkrijgt
"Andere" uitwerking van dezelfde soort andere drug?
Daarvoor geldt m.i hetzelfde.
Van een joint met wiet, of van 3 druppels olie?
Werkzame stof: THC. De concentratie is anders. Dus: "anders" stoned of high worden.
Voila.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@Yceman224
Er zitten in wiet en hasj nogal een aantal psychoactieve stoffen waarvan THC en CBD de belangrijkste zijn. De onderlinge verhoudingen van deze stoffen verschillen nogal met als resultaat dat bepaalde producten meer als 'high' worden ervaren, en andere meer als 'stoned' bestempeld worden.

Qua alcohol is het zoals @Neo-Shulginist stelt, ben het helemaal met hem eens.

Ketamine weet ik niet zo veel van, en dat hoeft ook niet want ik ben niet per se liefhebber van dat spul. Op lage dosering vind ik het weinig aan, en die k-hole heb ik nu ook wel gezien na een keer of 4, want naar mijn mening zijn die toch vrijwel gelijkwaardig, en hebben die niet de diversiteit die psychedelica wel te bieden hebben. Toch ga ik weer een of 2 grammetjes in huis halen om te hebben liggen, wie weet heb ik ooit weer eens zin om het te doen in de comedown van een MDMA-sessie.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
acht.zes zei:
@Yceman224
Er zitten in wiet en hasj nogal een aantal psychoactieve stoffen waarvan THC en CBD de belangrijkste zijn. De onderlinge verhoudingen van deze stoffen verschillen nogal met als resultaat dat bepaalde producten meer als 'high' worden ervaren, en andere meer als 'stoned' bestempeld worden.
Klik om te vergroten...

Terpenen (=geurstoffen) in wiet lijken een belangrijke rol te spelen in het uiteindelijk effect van cannabis. Ze werken op zogenaamde 'allosteric docking sites' op receptoren voor cannabinoïden. Die aanhechtingspunten aan de zijkant van de receptor veroorzaken niet een prikkel, zoals THC en CBD wel doen, maar veranderen de boodschap van de prikkel.

Het wordt zelfs gehypothetiseerd dat het verschil in effect tussen indica / sativa vooral wordt veroorzaakt door geurstoffen in de wiet. De citroenachtige lucht van haze geeft de stonedheid een actieve en creatieve draai, terwijl de 'aardachtige' of lavendel-geur van indica de THC-space een meer kalmerend karakter geeft.

Mogelijk ruiken daarom zoveel wiet-/hasjliefhebbers eerst aan de cannabis voordat ze het kopen. Veel ervaren blowers zijn ervan overtuigd dat de geur een kenmerk is van kwaliteit. Dat is gek, omdat THC geurloos is :wink:

Dat terpenen psychoactief zijn is wel vastgesteld. Maar in welke mate ze meespelen in de stonedheid van cannabis is nauwelijks wetenschappelijk onderzocht. Zulk onderzoek is heel moeilijk vanwege meerdere variabelen (verschillende stoffen), en de uitkomsten hebben lang niet erg interessant geleken voor onderzoek naar medisch gebruik. Maar misschien komt daar in de toekomst meer interesse in, bijvoorbeeld omdat legale wietproducenten het effect van hun cannabis willen optimaliseren en marketen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Er is overigens ook wel medisch-wetenschappelijk bewijs dat de enantiomeren (=spiegelbeelden) van ketamine een ander effect hebben en ook een wat andere dose-respons (hoeveel je nodig hebt voor dezelfde intensiteit).

Het probleem is alleen dat gebruikers dus nooit bevestigd krijgen of ze daadwerkelijk een bepaald spiegelbeeld in handen hebben. Zoals ik hierboven uitleg is het uiteindelijke effect afhankelijk van de dosering, de omgeving en het persoon, waaronder de verwachting.

Dus tenzij je met een placebo-gecontroleerde studie de verschillen test, in telkens precies dezelfde omgeving met een exact afgewogen dosering, is de waarneming dat het effect anders is eigenlijk altijd onbetrouwbaar.

Dat bepaalde enantiomeren van ketamine een andere vorm kristal veroorzaken klopt chemisch gezien niet. Mogelijk is 'staafjes' ketamine wel gewoon zuiverder, zou kunnen. We weten dat niet want niemand heeft het op betrouwbare wijze uitgetest, er worden alleen onbevestigde claims gemaakt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."