Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMinderen met keta

Minderen met keta

33 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
K
KetaliciousLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik stop even tot maandag en als ik dan begin en weer dezelfde klachten heb stop ik 2weken, bedankt voor de tips.
K
KetaliciousLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja daar was ik al bang voor.. als ik nou opmaak wat ik nog heb liggen (voor een week ongeveer) en dan (minimaal 2 maanden) stop zou de schade dan nog redelijk beperkt zijn denk je? Meteen stoppen zie ik niet echt als optie hoe stom het ook klinkt. Heb nog geen pijn wel een branderig gevoel.
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#3
Success met stoppen!

Voor de blaas is het beste om groene thee te drinken volgens 1 studie dat met ratten getest is maar verder zijn er geen studies over schade verminderen bij mensen gedaan(1)
Het beste is natuurlijk om helemaal te stoppen.


1: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1879522615004157
K
KetaliciousLid
01-01-2024, 00:00
#4
Last van krampen nu helaas kan er niet van slapen, iemand tips? Heb geen keta meer ook niet van plan te halen..
K
KetaliciousLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi ben nu ongeveer sinds afgelopen zomer regelmatig keta aan het gebruiken, daarvoor was het eens in de paar weken een grammetje. Maar de laatste maanden is het wat uit de hand gelopen. Zit nu op zo'n 5-8 gram per week waar ik niet elke dag gebruik maar vaker wel dan niet. Hoe kan ik dit het beste afbouwen? Wil niet helemaal stoppen maar terug naar 1x per 2/3 weken, hoe kan ik dat het best aanpakken? Heb 1x k-cramp gehad en verder weinig klachten alleen tijdens gebruiken een wat zeurend gevoel bij me blaas als ik zit.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat zijn de voortekenen dat je moet stoppen voordat je blijvende schade maakt…

Ketamine kun je prima direct mee stoppen. De klachten die je nu ervaart zullen alleen maar heviger gaan worden.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ketalicious zei:
Stoppen voor hoelang denk je? Heb nog wat liggen maar ga het niet weggooien
Klik om te vergroten...
Ik begrijp ook je gedachten dat je het niet weg wil gooien. Mocht je het toch opmaken, zou ik persoonlijk wel een goed aantal weken wachten. Geef je lijf wat rust
K
KetaliciousLid
01-01-2024, 00:00
#8
Stoppen voor hoelang denk je? Heb nog wat liggen maar ga het niet weggooien
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ketalicious zei:
Stoppen voor hoelang denk je? Heb nog wat liggen maar ga het niet weggooien
Klik om te vergroten...
Het beste is natuurlijk voor altijd. Als je eenmaal schade maakt gaat het niet meer beter worden als je wil blijven gebruiken.

Snap dat het enorm moeilijk is. Maar denk er goed over na…
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ketalicious zei:
Ja daar was ik al bang voor.. als ik nou opmaak wat ik nog heb liggen (voor een week ongeveer) en dan (minimaal 2 maanden) stop zou de schade dan nog redelijk beperkt zijn denk je? Meteen stoppen zie ik niet echt als optie hoe stom het ook klinkt. Heb nog geen pijn wel een branderig gevoel.
Klik om te vergroten...
Als je nu volledig zou stoppen dan is het waarschijnlijk allemaal nog terug te draaien. Hoe meer je nu toch gaat snuiven, hoe meer je je blaas en k-cramps weer triggert.

Ik zou inderdaad even wachten wat je lijf de komende tijd gaat doen.

Ik zat in hetzelfde schuitje als jij, alleen moest ik na mijn aanvallen voor k-cramps direct naar het ziekenhuis en heb ik nog een jaar aan behandelingen gehad iedere week…

Ketamine is een klote verslaving. Succes. 😘
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ketalicious zei:
Ja daar was ik al bang voor.. als ik nou opmaak wat ik nog heb liggen (voor een week ongeveer) en dan (minimaal 2 maanden) stop zou de schade dan nog redelijk beperkt zijn denk je? Meteen stoppen zie ik niet echt als optie hoe stom het ook klinkt. Heb nog geen pijn wel een branderig gevoel.
Klik om te vergroten...
Ik had ook alleen een branderig gevoel eerst. Daarna kon ik na een k-cramp aanval ineens mijn plas niet meer ophouden. Echt een nachtmerrie
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ketalicious zei:
Ja daar was ik al bang voor.. als ik nou opmaak wat ik nog heb liggen (voor een week ongeveer) en dan (minimaal 2 maanden) stop zou de schade dan nog redelijk beperkt zijn denk je? Meteen stoppen zie ik niet echt als optie hoe stom het ook klinkt. Heb nog geen pijn wel een branderig gevoel.
Klik om te vergroten...
Kan. En minder per keer de volgende keren gebruiken.

Lastige van keta is dat het organen aantast die lastig tot nauwelijks herstellen.

Maar het ene lichaam is de andere niet en soms geneest een lichaam na een paar maanden onthouding al verrassend goed. Ik zou je lichaam 3 maanden minstens geven, maar dit is geen medisch advies. Hierover kan je het beste met een arts praten.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ketalicious zei:
Ja daar was ik al bang voor.. als ik nou opmaak wat ik nog heb liggen (voor een week ongeveer) en dan (minimaal 2 maanden) stop zou de schade dan nog redelijk beperkt zijn denk je? Meteen stoppen zie ik niet echt als optie hoe stom het ook klinkt. Heb nog geen pijn wel een branderig gevoel.
Klik om te vergroten...
Het is altijd 'straks' wanneer je gaat stoppen. Totdat je daadwerkelijk aan het stoppen bent.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Maar je kan je tijd ook gebruiken om een goed plan te maken hoe je gaat stoppen. Je zegt dat het nu even niet een optie is om te stoppen? Ga dan goed na wat precies de omstandigheden zijn die je ertoe doen zetten om door te gebruiken. Denk vervolgens na over hoe je in de toekomst met zulke situaties zult omgaan. Hoe kan je het anders aanpakken?

Als je op zo'n manier je stoppoging voorbereid dan kan het zeker helpen! Probeer alleen niet steeds het moment dat je gaat stoppen uit te stellen. Dus stop over, zeg, een week vanaf nu. Zet die datum in je agenda en houd je eraan.
K
KetaliciousLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zit momenteel (nog een paar weken) zonder werk als ik weer routine heb zal het weer een stuk makkelijker gaan, tot dan is het even aanprutsen maar ik stop nu in ieder geval een paar dagen en als het dan nog aanhoud een paar weken.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spyro zei:
Als je nu volledig zou stoppen dan is het waarschijnlijk allemaal nog terug te draaien. Hoe meer je nu toch gaat snuiven, hoe meer je je blaas en k-cramps weer triggert.

Ik zou inderdaad even wachten wat je lijf de komende tijd gaat doen.

Ik zat in hetzelfde schuitje als jij, alleen moest ik na mijn aanvallen voor k-cramps direct naar het ziekenhuis en heb ik nog een jaar aan behandelingen gehad iedere week…

Ketamine is een klote verslaving. Succes. 😘
Klik om te vergroten...
Hoeveel gebruikte jij toen je die aanvallen kreeg? Klinkt heftig, ik ben wel benieuwd!

Ketalicious zei:
Ik zit momenteel (nog een paar weken) zonder werk als ik weer routine heb zal het weer een stuk makkelijker gaan, tot dan is het even aanprutsen maar ik stop nu in ieder geval een paar dagen en als het dan nog aanhoud een paar weken.
Klik om te vergroten...
Houd er wel rekening mee dat je jezelf altijd gebruik "goed kunt praten", want nu is het dat je geen routine hebt op het moment maar als je straks weer een baan hebt dan kun je het juist weer redeneren met "ik heb hard gewerkt vandaag dus heb het verdiend om nu te ontspannen". Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet kan, maar wees bewust van je eigen valkuilen. Hier heb ik zelf in het verleden problemen mee gehad, je kunt alles goedpraten naar jezelf.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Boyman zei:
Hoeveel gebruikte jij toen je die aanvallen kreeg? Klinkt heftig, ik ben wel benieuwd!
Klik om te vergroten...
Van wat ik gelezen had ging het over grammen p dag. Gemiddeld krijgt zo'n 20/25% last van buik klachten, maar in die hoedanigheid niet snel.
K
KetaliciousLid
01-01-2024, 00:00
#18
Boyman zei:
Hoeveel gebruikte jij toen je die aanvallen kreeg? Klinkt heftig, ik ben wel benieuwd!


Houd er wel rekening mee dat je jezelf altijd gebruik "goed kunt praten", want nu is het dat je geen routine hebt op het moment maar als je straks weer een baan hebt dan kun je het juist weer redeneren met "ik heb hard gewerkt vandaag dus heb het verdiend om nu te ontspannen". Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet kan, maar wees bewust van je eigen valkuilen. Hier heb ik zelf in het verleden problemen mee gehad, je kunt alles goedpraten naar jezelf.
Klik om te vergroten...

Ja klopt al zal ik op werkdagen niet gauw pakken omdat ik niet kan slapen van keta (pas na 3 uur niks pakken ofzo) en wil geen gezeur met werk.
S
StukjeBamiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ketalicious zei:
Hoi ben nu ongeveer sinds afgelopen zomer regelmatig keta aan het gebruiken, daarvoor was het eens in de paar weken een grammetje. Maar de laatste maanden is het wat uit de hand gelopen. Zit nu op zo'n 5-8 gram per week waar ik niet elke dag gebruik maar vaker wel dan niet. Hoe kan ik dit het beste afbouwen? Wil niet helemaal stoppen maar terug naar 1x per 2/3 weken, hoe kan ik dat het best aanpakken? Heb 1x k-cramp gehad en verder weinig klachten alleen tijdens gebruiken een wat zeurend gevoel bij me blaas als ik zit.
Klik om te vergroten...
Bekijk het per dag. Niet per week of per maand. Stel reëele doelen voor jezelf. Dus niet 'ik ga nooit meer gebruiken'. Begin is bij 1 of 2 dagen niks gebruiken, en vanuit daar verder.

Geloof me, ik heb 1,5 maand met k-cramps gezeten, meerdere malen naar de spoedpost of met de ambulance mee omdat mijn lichaam zich uitschakelde van de pijn. Je crepeert echt van de pijn en loopt een groot risico op blijvende schade.

Als je nu nog kan stoppen doe het alsjeblieft. Bespaar jezelf die ellende en pijn. Ik weet het. 5-8 gram per week is al redelijk wat. Maar ik snoof ook 3gram per dag en mij is het ook gelukt om er vanaf te komen.

Stel doelen voor jezelf, en niet alleen een doel stellen, maar ga ook nadenken 'wat heb ik nodig om dit doel te halen'. Deel je situatie met een vriend of familielid. En als het echt niet gaat en je wilt er van af schakel je professionele hulp in. Maar ik geloof dat jij dit zelf wel kan man. Beetje vertrouwen in jezelf :wink:
K
KetaliciousLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heb nu sinds vrijdag middag geen keta gebruikt het valt niet mee,. Denk morgen een half grammetje te nemen en dan tot donderdag weer niks. In een keer vanuit dagelijks een week stoppen is nog te moeilijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."