Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMinderen?

Minderen?

20 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
wobble zei:
als je gaat werken niet bij de mc werken daar smoked iedereen :P
Klik om te vergroten...

Duh, zó geestdodend dat trek je nuchter niet.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is daar onmogelijk om te werken als je niet geblowed hebt.

De piepjes herrinneren je aan alles, de recepten staan voor je neus, de sausdispensers zijn genummerd. de ingredienten liggen op volgorde, de gril gaat automatisch open als de hamburgers gaar zijn.

Nee, gewoon elke week een beetje minder blowen.
zodat je een maand later een gram per week minder rookt.


{waah MC-Flashback}
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#3
zoek een bezigheid waar je je totaal op kan storten, haal een modelbouwvliegtuig of een vet computerspel, maak een vet schilderij.

zorg dat je resultaat boekt als het af of compleet is, maak jezelf trots...
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja, en dan smoke je zelf niet. Maar verkoop je alles.

CASH. :hearteyes:
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik wil gaan minderen. Ik heb simpelweg teveel wiet gerookt. maar ik heb geen idee hoe ik dat kan doen. ik heb geen school meer, geen baan en 't is mooi weer. enig idee?
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#6
werk zoeken..duh
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#7
cropp zei:
zoek een bezigheid waar je je totaal op kan storten, haal een modelbouwvliegtuig of een vet computerspel, maak een vet schilderij.

zorg dat je resultaat boekt als het af of compleet is, maak jezelf trots...
Klik om te vergroten...

Of je begint een wietplantage? :grin:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik snap dit soort vragen nooit.

Wil je minderen? - Minder kopen
Wil je stoppen? - Niks meer kopen

It really is thát easy.

In dit geval:
*.exe zei:
werk zoeken..duh
Klik om te vergroten...
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als je werkt heb je afleiding en cash, 2 voordelen.

Minder of niet kopen ook, is inderdaad zo simpel.

En zeg nee als ze je aanbieden, hoe vaker hoe normaler het voelt.

Waarom wil je zo graag minderen?

En ben je bang dat het mislukt omdat je hier hulp vraagt?
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#10
zoek een afleiding, misschien een baan of een nieuwe hobby waar je resultaten mee boekt. bv. Als ik photoshop open en een nieuwe website begin te ontwerpen kan ik gemakkelijk 2 dagen zonder, maar dan werk ik ook effectief 2 dagen eraan. Of als ik ga skaten, dan heb ik geen behoefte aan wiet. En met werken hetzelfde verhaal.
Maar als ik dan weer niets te doen heb, dan heb ik het vrij moeilijk om geen joint op te steken of te gaan kopen.

Leer ook nee zeggen :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#11
De general chat is niet voor drugsvragen bedoeld, even verplaatst naar drugs algemeen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Niet zielig doen, werk zoeken en minder blowen.

Woehoee, waren de vragen op examens maar zo makkelijk
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#13
sporten, sporten en sporten.
I
IrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik weet niet of het ook effectief zou helpen, maar ik ben van mijn verslaving aan de nicotine afgeraakt door CHAMPIX (enkel te verkrijgen via je huisarts).
Champix helpt je vooral van je gewoonte af (voor mij was dat dus tijdens het wachten op de bus, na het eten, op superdrukke dagen om jezelf toch 5min pauze te gunnen enzo).
En ik denk dat voor jou (en misschien voor velen) het vooral de gewoonte is om er eentje op te steken, en niet zozeer effectief de verslaving (aangezien je zelf aanhaalt dat je ook makkelijk zonder blowen kan, als je maar andere dingen om handen hebt).
Ik zou zo zeggen: give it a shot! Ik vond het in ieder geval een wondermiddel!
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#15
't is helemaal niet zo simpel. Ik had wel intellligentere antwoorden verwacht van mensen die zelf ook met een verslaving te kampen hebben gehad...

Denken jullie nou echt dat ik niet op zoek ben naar een baan? ik heb hier 32 afwijzingsbrieven, zal ik ze allemaal inscannen voor je? Dus dat kan al niet. Verder heb ik me al ingeschreven en ga ik dagelijks fitnessen, maar dat houd me ook maar een uurtje/anderhalf uur bezig. en dat Champix hoe werkt dat dan precies? want nicotine daar ben ik al van afgekickt :wink:

toch bedankt voor de reacties
I
IrieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wel, hoe die Champix werkt, ik weet het zelf niet. Ik was al 2 jaar tevergeefs pogingen aan het treffen met het stoppen met roken (stoppen met blowen ging me veel beter af eigenlijk, ik had er gewoon genoeg van), vanalles geprobeerd ... eigen methode, boek Allen Car, nicotine-pleisters ... maar na een rookstopbegeleiding bleek dat ik helemaal niet verslaafd was aan de nicotine, maar aan de gewoonte. Champix vermindert het verlangen en de verslavingssymptomen.
En daarom raadde men me Champix aan, dat is een pilletje dat je 2x per dag moet innemen, en wonder boven wonder, ik dacht helemaal niet aan roken. Ik stond soms op mijn bus te wachten, en pas als ik al 10 minuten op de bus zat, besefte ik dat ik niet 1 keer aan roken gedacht had (terwijl dat in mijn vorige stoppogingen altijd de valkuil was. Ik dacht continu aan roken, en was dan ook continu in discussie met mezelf. Je kent het wel, dat ene kwelduiveltje op je rechterschouder dat zegt "toe maar, doe maar, eentje kan heus geen kwaad" , en dat andere lieve engeltje maar schreeuwen "nee, komop, je gaat je toch niet zwak opstellen en je gewonnen geven, ben je gek?" ... maar na 10-tallen discussies werd ik daar zo moe van, en gaf ik toe ... eentje kan geen kwaad, maar worden er snel 2, en voor je het beseft loop je weer met een pakje op zak).

En ik ontdek net dat het zelfs online te bestellen is op:
https://secure.dokteronline.com/nl/index.php?pag_act=show_prod&prod_ID=375&rID=296

Moest je het proberen, hou me dan eens op de hoogte ...
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#17
krantenwijk, vakkenvullen, horeca(lees:terras...), schoonmaakbedrijven, bij de aldi krijg je een opleiding langs je salaris, kun je ``doorgroeien in de detailhandel.

de rest van het denkwerk is voor jou :wink:

succes
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
iraqio zei:
't is helemaal niet zo simpel. Ik had wel intellligentere antwoorden verwacht van mensen die zelf ook met een verslaving te kampen hebben gehad...

Denken jullie nou echt dat ik niet op zoek ben naar een baan? ik heb hier 32 afwijzingsbrieven, zal ik ze allemaal inscannen voor je? Dus dat kan al niet. Verder heb ik me al ingeschreven en ga ik dagelijks fitnessen, maar dat houd me ook maar een uurtje/anderhalf uur bezig. en dat Champix hoe werkt dat dan precies? want nicotine daar ben ik al van afgekickt :wink:

toch bedankt voor de reacties
Klik om te vergroten...

Het ligt wel allemaal zo simpel.
Je moet het gewoon niet pakken, ga bij ouderen langs en vraag of je hun tuintje mag opknappen voor een paar euro's, ga hardlopen, fitnessen, fietsen, schoonmaken, wandelen, koop voor weinig geld een instrument en ga die bespelen...er is zo VEEL te doen.
En alsof je na 32 afwijs brieven geen baan kan vinden, bullshit.
Er is altijd werk, dan maar op 't niveau van een geestelijk gehandicapte 2 jarige.
Ga desnoods naar noord holland (de kop van nh) en ga naar een bollenboer toe, vraag om een dak boven je hoofd in ruil voor werk en een beetje loon...
't Is gewoon echt heel simpel, je moet het alleen niet moeilijk maken.
Als je echt wilt kan je bij een oude kennis van mij tussen polen slapen en van half 8 tot half 9 werken, onderdak is bijna gratis en je verdient niet eens heel slecht en tijd om te gebruiken heb je niet.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als je 50+ bent en ongeschoold, ja dan kan je misschien zeggen dat er geen werk voor je is,
tot die tijd niet zeiken en vooral niet opgeven.
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#20
als je gaat werken niet bij de mc werken daar smoked iedereen :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."