Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHallo, graag wat tips/hulp

Hallo, graag wat tips/hulp

18 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
C
Calimero1969Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Mijn vader kan niet slapen 's nachts, piekert veel
Hij gebruikt Lormetazepam maar hij krijgt deze niet meer omdat hij al aan 3 stuks zit van 2 mg per nacht.

Nu heeft hij Mirtazapine ratiopharm gekregen maar dat is hetzelfde als Remeron zag ik :openmouth:

Dat is een heftige anti-depressiva en gezien ik weet wat dat met een mens doet wil ik niet graag dat mijn vader van 78 dat gaat gebruiken. Ik wil niet dat hij straks afgemat en zonder gevoelens rond loopt want het is een vrolijk uitgaand mens. Er moet toch gewoon een betere slaappil zijn die wel werkt ?

Iemand enig idee wat te doen,

Bedankt zovast van een bezorgde dochter :(
C
Calimero1969Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo, bedankt voor de tips, maar ik heb het juiste forum hiervoor gevonden, succes en sterkte en bedankt !

:wave: :rock:
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd dat je voor dit probleem naar een drugsforum gaat in plaats van een of ander medisch geralateerd forum, maar OK. We zijn altijd wel bereid te helpen. :wink:

De hoofdgroep van slaapmiddelen zijn de benzodiazepines, daartoe behoort lormetazepam ook. Ze zijn vrij verslavend en na enige tijd treedt gewenning op. Dit is waarschijnlijk de reden dat de arts van je vader is gestopt met het voorschrijven van benzodiazepines.

Wat mirtazapine aanricht weet ik niet, ik ken het spul wel (mijn moeder slikt het). Het is inderdaad meer een antidepressivum en zou het ook niet aanraden als slaapmiddel.

De beste remedie is denk ik zoeken naar de oorzaak waarom je vader moeilijk kan slapen. Praat eens met hem. Heeft hij angst ergens voor? Is hij gestresst? Als dit niets oplevert, vrees ik toch dat hij terug moet stappen op andere benzodiazepines. Dan niet lormetazepam, maar andere uit de hypnotische groep zoals flurazepam, nitrazepam of temazepam. Al deze slaapmiddelen zijn echter ook niet gezond.

Wanneer de slaapproblemen niet heel ernstig zijn, zou valeriaan misschien iets kunnen zijn. Ik heb ook verhalen gehoord over melatonine als slaapmiddel. Dit zou je echter even verder uit moeten zoeken, daar weet ik verder weinig vanaf.
C
Calimero1969Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi, hoe ik hier terecht gekomen ben; ik heb in google dat middel ingetypt en dit forum kwam naar boven :) Maar dankjewel voor je reactie en zal ook eens even zoeken naar een medicijnen forum, thnx ! :wave:
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Calimero1969 zei:
Hoi, hoe ik hier terecht gekomen ben; ik heb in google dat middel ingetypt en dit forum kwam naar boven :) Maar dankjewel voor je reactie en zal ook eens even zoeken naar een medicijnen forum, thnx ! :wave:
Klik om te vergroten...
Ik zal vooral eens zoeken naar valeriaan en melatonine. Deze zijn vele malen onschuldiger dan 'echte' slaapmiddelen zoals benzodiazepines.

Oh, en trouwens. Mochten die 2 toch te zwak zijn, dan is zopiclon (Imovane) nog een aanrader. Dit is geen benzodiazepine, maar een aan benzodiazepinen verwante stof die minder verslavend is.
C
Calimero1969Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt voor de tip !
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#7
Martijn. zei:
Ik heb ook verhalen gehoord over melatonine als slaapmiddel. Dit zou je echter even verder uit moeten zoeken, daar weet ik verder weinig vanaf.
Klik om te vergroten...
Melatonine is een middel waarbij je jezelf een ritme kan aanleren. Om een bepaalde tijd neem je de melatonine maar dan moet je nog steeds zelf gaan slapen en in slaap vallen. Pas na een tijd merk je dat je in een ander ritme komt. Het is dus niet echt een slaapmiddel maar meer een hulpmiddel om een ritme te krijgen..
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je op het drugsforum komt met zo'n vraag dan denk ik gelijk aan THC. Rook een dikke blow of zorg dat je op een andere manier de THC binnenkrijgt voor je gaat slapen en je valt als een blok in slaap. Ik weet alleen niet of het medicinaal wordt voorgeschreven bij zulke problemen..
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zou vooral gaan blowen om goed te gaan slapen :rolleyes: ...
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#10
Waarom niet? Als je niet kan slapen en veel piekert dan kan het best helpen. Als je stoned bent dan zal je niet gaan piekeren en val je snel in slaap.. Het is geestelijk niet verslavend (in tegenstelling tot dat andere middel dat de arts nu niet meer geeft als ik Martijn mag geloven; heb zelf geen verstand ervan) en van een blowtje voor het slapen gaan ga je heus niet dood. Als je bezwaar hebt tegen het roken kan je er ook hasjmelk van brouwen.
m
mellowWwLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hasj (chocolade)melk is enorm sterk en zou ik zelf niemand aanraden.. Heb het in m'n depressieve periodes ook avond aan-een gedronken, met als gevolg dat ik iedere ochtend nog gewoon zwaar van de kaart op stond.. Nog een stuk extremer als bij het roken..

En met blowen verwerk je niets.. Kan je die ene avond wel lekker slapen, maar mensen die er gevoelig voor zijn (zoals mij) kroppen dat allemaal alsnog op, en kun je dat de dagen er op wel merken als je weer wilt gaan slapen.. En als je dan weer gewoon kunt slapen, dan merk je nog dat je ontzettend veel 'schade' in te halen hebt (veel meer bewuster/zwaarder dromen ed.).

Gr. Mellow
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vermoed dat je vader z'n doctor veel beter weet wat goed is voor je vader dan een stel onbekenden op het internet.
Wij kennen je vader niet.
Er is zelfs best kans, dat jij hem ook niet zo goed kent, als je zou denken. (maar zelfs dat weten wij niet)
Als je een second opinion wilt, ga dan naar een 2de huisarts. Daar heb je recht op.

Voor ons mensen op het internet is het zowiezo altijd makkelijk om wildraak tips te gaan lopen geven, want als we het mis hebben kan niemand het ons kwalijk nemen.
Had je het maar niet moeten vragen.
Dat geld op dit forum, maar net zo goed op andere.

Wat al die ander termen inhouden die hiervoor langskwamen weet ik niet.
Dikke kans dat je doctor die opties ook al allemaal heeft overwogen.
Als je Pa mentale klachten heeft (antideprisiva voorgeschreven), is wiet en hash ook niet verstandig.
Het lost zowiezo de oorzaak van het slaapprobleem niet op.

Als ie geen mentale klachten heeft raad ik iedereen boven de 70 zowiezo wiet en hash aan !!!
Liever tot 80 uit je bol, dan 100 zonder lol.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#13
mellowWw zei:
Hasj (chocolade)melk is enorm sterk en zou ik zelf niemand aanraden.. Heb het in m'n depressieve periodes ook avond aan-een gedronken, met als gevolg dat ik iedere ochtend nog gewoon zwaar van de kaart op stond.. Nog een stuk extremer als bij het roken..

En met blowen verwerk je niets.. Kan je die ene avond wel lekker slapen, maar mensen die er gevoelig voor zijn (zoals mij) kroppen dat allemaal alsnog op, en kun je dat de dagen er op wel merken als je weer wilt gaan slapen.. En als je dan weer gewoon kunt slapen, dan merk je nog dat je ontzettend veel 'schade' in te halen hebt (veel meer bewuster/zwaarder dromen ed.).

Gr. Mellow
Klik om te vergroten...

Klopt 100%
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#14
mellowWw zei:
Hasj (chocolade)melk is enorm sterk en zou ik zelf niemand aanraden.. Heb het in m'n depressieve periodes ook avond aan-een gedronken, met als gevolg dat ik iedere ochtend nog gewoon zwaar van de kaart op stond.. Nog een stuk extremer als bij het roken..

En met blowen verwerk je niets.. Kan je die ene avond wel lekker slapen, maar mensen die er gevoelig voor zijn (zoals mij) kroppen dat allemaal alsnog op, en kun je dat de dagen er op wel merken als je weer wilt gaan slapen.. En als je dan weer gewoon kunt slapen, dan merk je nog dat je ontzettend veel 'schade' in te halen hebt (veel meer bewuster/zwaarder dromen ed.).

Gr. Mellow
Klik om te vergroten...

Ik beveel ook geen hashmelk aan, aangezien ik het zelf nooit heb gebruikt. Ik wil er alleen mee zeggen dat er ook alternatieven zijn voor het roken om THC binnen te krijgen. Voor mijn part neem je een stuk spacecake of wat dan ook.

Verder heb ik ook niks gezegd over het verwerken van wat dan ook net als de TS niet aangeeft dat die vader iets te verwerken heeft. Ze vraagt een middel om in slaap te komen zonder te piekeren en dat is een blow wel degelijk.
m
mellowWwLid
01-01-2024, 00:00
#15
ImmortalTech zei:
Ik beveel ook geen hashmelk aan, aangezien ik het zelf nooit heb gebruikt. Ik wil er alleen mee zeggen dat er ook alternatieven zijn voor het roken om THC binnen te krijgen. Voor mijn part neem je een stuk spacecake of wat dan ook.

Verder heb ik ook niks gezegd over het verwerken van wat dan ook net als de TS niet aangeeft dat die vader iets te verwerken heeft. Ze vraagt een middel om in slaap te komen zonder te piekeren en dat is een blow wel degelijk.
Klik om te vergroten...

Zo doet de post in ieder geval wel overkomen. Ook is het niet duidelijk in die post dat je dit zelf nooit gebruikt hebt.. :) Denk dat je iets voorzichtiger moet zijn met dit soort uitspraken.

Zoals je zelf al zegt 'Je gaat er heus niet dood aan'. Maar er zit natuurlijk wel verschil in iemand die een dergelijke vraag stelt om puur voor de lol een avondje lekker te relaxen, dan iemand met wel degelijk een serieus probleem..

Zonder piekeren slapen na een 'blow' gaat inderdaad prima, maar zoals ik al in m'n vorige post zei breekt dat uiteindelijk wel op.. Ongetwijfeld dat er wel een reden voor het piekeren zal zijn..

Erg lastig probleem.. Zelf ook jarenlang mee te kampen gehad op jonge leeftijd.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mirtazapine in een lage dosering voldoet prima om te slapen. Ik werk in de psychiatrie en bij ons wordt het vrij vaak voor geschreven. Bij een hoge dosering is het een AD
R
Roos0265Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hallo ik heb zopiclon gekregen en werkt geweldig!! Nu lees ik er hier niet veel over, maar kan iemand mij vertellen hoe je eraan komt zonder recept?
Of wat voor slapers dan ook?
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oom Klaas zei:
Ik zou vooral gaan blowen om goed te gaan slapen :rolleyes: ...
Klik om te vergroten...

mijn eerste gedachte, gezien de leeftijd van de goede man en de bezorgdheid van zijn kind zou ik voor een vaporizer gaan, maar blowen lijkt me een goede oplossing voor een vrolijke levenslustige man die niet kan slapen, daar word ie echt niet een kastplantje van.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hij zal ook als hij stopt met blowen geen last meer hebben van zijn slaapprobleem.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."