#1
Bontkikker zei:Rabbithole, je raadt JohnnyQ zelf aan het nog even af te wachten met naar de dokter te gaan! Dat is dus precies wat ik ook deed.Iemand afraden om medische hulp zoeken en zeggen dat L-tryptofaan een placebo is; lekker bezig. Ga geen dingen lopen verkondigen waar je geen verstand van hebt.
Wat tryptofaan betreft, ik heb dit geneesmiddel zelf op doktersvoorschrift moeten gebruiken en ik had toen geen reden om aan de werking te twijfelen. Maar, het bij mij geen enkel effect, noch positief noch negatief. Ik ben in een later stadium naar een andere dokter gegaan en die vroeg natuurlijk naar mijn medische geschiedenis. Zij bleek tryptofaan echt kolder te vinden, maar misschien was dat ook vanwege mijn ziektebeeld (zo denk ik nu). In ieder geval vond ik daarna op internet dat het geen nut heeft serotonine bevorderende medicijnen of voedsel te gaan slikken, omdat het lichaam via terugkoppelingsmechanismen ervoor zorgt dat de hoeveelheid serotinine in de hersenen in balans blijft. Maar, misschien helpt het dan wel bij mensen die vanwege externe factoren (drugs), en niet door ziekte, met een onbalans te maken hebben.
Dat is geen reële gedachte, heb je nooit iets genomen waar je niet al het fijne van wist? Wist je voor je eerste glaasjes al precies wat er dan met die alcohol in je hoofd gebeurde? Weet je dat nu al, per glas?Dat een xtc-gebruiker niet op de hoogte is van wat mdma zijn lichaam aandoet, vind ik verbijsterend en onverantwoordelijk.
Jij zegt dat hij het beter niet aan een arts kan vertellen terwijl een arts zwijgplicht heeft, ik zeg dat hij wel even een paar weekjes kan wachten omdat het waarschijnlijk vanzelf overgaat. Dat is het verschil.
Verder geloven veel artsen niet in natuurlijke middelen zoals L-tryptofaan en 5-HTP, maar dat is pas kolder. Het is bewezen dat deze stoffen een positief effect hebben als iemand het serotoninepeil snel wil verhogen, L-tryptofaan wordt in het lichaam omgezet in 5-HTP, en 5-HTP wordt weer omgezet in serotonine. Depressies en angstaanvallen na xtc-gebruik kun je hiermee bewezen sterk verminderen, en aangezien dat is waar de TS last van heeft, wordt dat hem terecht aangeraden.
Waarom is het nou weer niet reëel om te vinden dat het onverantwoordelijk is om een drug te gebruiken als je de gevaren en risico's niet kent?! Je kent mij helemaal niet, anders zou je weten dat ik bijna niet drink omdat ik alcohol klerezooi vind, en dat ik van iedere (ja, echt iedere) drug die ik heb gebruikt een hele hoop afweet. Voordat ik iets nieuws uitprobeer, lees ik mezelf in en probeer ik zo verantwoordelijk mogelijk te gebruiken. Kom alsjeblieft niet aan met dat het niet mogelijk is om drugs op deze manier verantwoord te gebruiken, want er zijn genoeg mensen die iets afwijzen omdat ze de risico's ervan niet kennen - waaronder ik. Als jij wel op zo'n manier met drugs omgaat, is dat je eigen keuze, maar projecteer dat niet op anderen. Dus ja, het is niet raar dat de TS verwijten over zich heen krijgt over onverantwoordelijk drugsgebruik, zoals hij zelf gelukkig ook toegeeft en begrijpt.
