#1
Rabbithole, je raadt JohnnyQ zelf aan het nog even af te wachten met naar de dokter te gaan! Dat is dus precies wat ik ook deed.Iemand afraden om medische hulp zoeken en zeggen dat L-tryptofaan een placebo is; lekker bezig. Ga geen dingen lopen verkondigen waar je geen verstand van hebt.
Wat tryptofaan betreft, ik heb dit geneesmiddel zelf op doktersvoorschrift moeten gebruiken en ik had toen geen reden om aan de werking te twijfelen. Maar, het bij mij geen enkel effect, noch positief noch negatief. Ik ben in een later stadium naar een andere dokter gegaan en die vroeg natuurlijk naar mijn medische geschiedenis. Zij bleek tryptofaan echt kolder te vinden, maar misschien was dat ook vanwege mijn ziektebeeld (zo denk ik nu). In ieder geval vond ik daarna op internet dat het geen nut heeft serotonine bevorderende medicijnen of voedsel te gaan slikken, omdat het lichaam via terugkoppelingsmechanismen ervoor zorgt dat de hoeveelheid serotinine in de hersenen in balans blijft. Maar, misschien helpt het dan wel bij mensen die vanwege externe factoren (drugs), en niet door ziekte, met een onbalans te maken hebben.
Dat is geen reële gedachte, heb je nooit iets genomen waar je niet al het fijne van wist? Wist je voor je eerste glaasjes al precies wat er dan met die alcohol in je hoofd gebeurde? Weet je dat nu al, per glas?Dat een xtc-gebruiker niet op de hoogte is van wat mdma zijn lichaam aandoet, vind ik verbijsterend en onverantwoordelijk.