Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs en pijnstillers

Drugs en pijnstillers

8 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
k
kildeerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Komend uit een gezin van verpleegkundigen dacht ik prima op de hoogte te zijn van over-the-counter pijnstillers. Ik vernam echter laatst -- van Oprah nota bene :flushed: -- dat paracetamol tegen koppijn na een avondje zuipen ongelofelijk slecht voor je is en dat je beter een aspirine kunt nemen. Het was zo'n verrassing voor me omdat ik altijd had geredeneerd: alcohol verdunt je bloed + acetylsaliscylzuur in aspirine verdunt óók, = dus beter een paracetamolletje tegen de katur.. blijkt mijn arme lijfje juist díe combinatie van alcohol en paracetamol niet optimaal te kunnen afbreken.

Omdat ik regelmatig last heb van hoofdpijn (of andere ongemakken waar ik normaliter ook een pijnstiller voor zou pakken) na het gebruik van psychoactieve middelen ben ik gaan zoeken op DF over de combinaties van drugs en pijnstillers en kwam eigenlijk alleen deze thread tegen http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=2464&hilit=pijnstillers, ook over alcohol en paracetamol.

Misschien is het handig een thread te openen met de gevolgen van bepaalde combi's pijnmedicatie en drugs. Ik denk hierbij aan paracetamol, aspirine, NSAID's zoals naproxen (Aleve), ibuprofen en diclofenac, opiaten bevattende pijnstillers als tramadol of codeïne, en misschien is het handig de benzo's er ook met de haren bij te slepen (collega van mij is bv per ongeluk op de intensive care beland na een avondje zuipen en een handjevol benzo's om "lekker te maffen"). Wat hebben deze medicijnen voor invloed wanneer je ze voor, tijdens of na één of meerdere van het scala aan psychoactieve middelen besproken op DF gebruikt? Is het resultaat wenselijk, en zo niet, waar komt dat waarschijnlijk door en door wat kan je het beter vervangen? Misschien bevinden zich onder de posters enkele verpleegkundigen, studenten medicijnen, doktoren of gewoon hobbyisten met wat ideeën en uitleg hierover..

Om te beginnen met alcohol en paracetamol quote ik Bal0n uit eerder genoemde thread: "Voor de afbraak van alcohol en paracetamol zijn op sommige plekken in de afbraak dezelfde enzymen nodig. Als zowel paracetamol als alcohol een beroep doen op deze enzymen, kunnen de stoffen zich ophopen in het lichaam (alcohol en paracetamol dus)."
Alcohol en paracetamol = dus bad. Dan geloof ik Oprah vervolgens maar op haar woord door aspirine aan te raden bij een flinke kater. Trouwens slim om die te nemen voor je gaat slapen, aldus die dokter bij Amerika's favoriete praatprogramma.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties, ervaringen en ideeën! :wave:

--sorry for length btw--
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Persoonlijk mix ik gewoon zowiezo geen pijnstillers en slaapmiddelen met wat voor 'drugs' ik dan ook neem. En het liefst eigenlijk ook gewoon geen andere medicijnen.
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
*Ja, een mega bump, I know*

Maar ik vindt het wel een zeer interessant onderwerp waarvan ik denk dat het veel kan toevoegen voor ons gebruikers.

In iedergeval voor mij nu.... Gister van 20gr Sinichuichi thee gemaakt. Effect was er niet, wat een rotzooi. Wel zit k nu met een spierpijn :openmouth: howly crap! Echt elke spier, van mn vingers, mn gezicht, middenrif (kut bij hoesten/ademen) tot mn kleine teen, alles doet pijn...

Nu wil ik graag een paracetemolletje naar binnen werken, wellicht dat het iets verzacht (iig voor de lichte hoofdpijn) maar weet niet of dat kwaad kan :confused: ??

Iemand?
M
Matthijs85Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Met sinicuichi lijkt me dat geen probleem, maar ik dan dat verder niet onderbouwen...
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik leef nog steeds, en de spierpijn is een stuk minder, dus het is idd geen gevaarlijk combi :P

Misschien handig om te posten wat in iedergeval niet te combineren zijn.
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja 't was echt wel een harde bump, respect!

Als je zat bent moet je de volgende dag gewoon de gevolgen maar dragen zeg ik, heb het er echt niet voor over om wat aspirines in m'n bek te steken en dan te wachten totdat de kater daardoor over gaat. Zou best wel kunnen dat het helpt maar waarom als je ook gewoon kan winnen van je kater zonder allerlei toevoegsels als dafalgan en aspirine?

Ik hoor 'm al komen: "Omdat ik moet gaan werken de dag erna" :rock:
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Nee, hoefde niet te werken, maar ik kon gewoon niet meer normaal lopen/ademen(middenrif, buik- en borst spieren compleet verkrampt).

Ik heb weleens in de sportschool dermate hard gesport dat ik echt spijt had me zo uitgeslooft te hebben, maar die sinicuichi slaat alles :openmouth:

En je hebt helemaal gelijk: Buy the ticket, take the ride! :rock:
J
JAKHALSLid
01-01-2024, 00:00
#8
:stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned:
het beste middel voor als je een kater hebt
beter dan asprine, pijnstillers of een bruistablet
het is fruit, fruit en de 2 beste zijn....
een sinaasappel of een mandarijn
of vind je deze niet zo lekker
je kan ook allerlij fruit mixen in de blender
en die shit werkt goed ik gebruik t al vaker
want het is bewezen, fruit is t beste tegen een kater.
:stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned:
s
shirley123Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Hallo allemaal

Hoop dat jullie mij kunnen helpen....Zaterdag een dance feest maar nu heb ik onwijze last van mijn rug. Arts geweest....Spit.
Pijnstiller gekregen, Tramadol. Werkt goed maar word er wel suf van.
Zal het Zaterdagavond in moeten nemen want anders ben ik bang dat ik het niet vol kan houden door de pijn maar omdat je er moe van word wil ik het combineren met een speedbommetje of een pilletje.

Heeft iemand enig idee of deze combi kwaad kan?

Groetjes Shirley

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."