Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe lang zijn drugs houdbaar?

Hoe lang zijn drugs houdbaar?

14 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#1
pep moet je wel even in je vrieser leggen...
M
MissieNHLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je het te lang bewaart kan alleen de werking dus iets afnemen. Maar je wordt er niet ziek van ofzo als je het te lang bewaart.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit is zinloos, maar ik wens je succes. Ik heb die vraag vaak voorbij zien komen, maar nooit heeft iemand er een duidelijk antwoord op gekregen.
H
H3DII31Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vraag me af hoe lang je drugs kan bewaren? Van dingen als benzo's of dex is dat meestal wel duidelijk omdat daar een houdbaarheidsdatum op staat, maar van cannabis(na hoe lang wordt het beduidend minder sterk?), poeder, pillen enzovoorts vraag ik me wel af hoelang het per drug nog nut heeft/veilig is(?) om ze te gebruiken.

Edit: misschien is het handig om hier iets als een algemene lijst op te stellen?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een duidelijk antwoord kan hier niet zomaar op gegeven worden inderdaad.
Iedereen pakt het anders in en bewaart het onder andere omstandigheden.

Maar als jij je wiet in een gripzakje dat goed sluit bewaart kan je het zo een aantal maanden bewaren. Maat van me en ik hebben begin dit jaar nog een tak op z'n kamer gevonden, zat nog zo'n 5 gram aan en dat trok ik gewoon uit een la van hem; niet luchtdicht of wat dan ook. En het rookte nog heerlijk, super zoet en werd er gewoon goed stoned van. Die wiet heeft dus zo'n 4 maanden in een kast gelegen en werkte nog prima. Maar bewaar het voor de zekerheid maar gewoon in een grip zakje.

Coke, pep, pillen kan je denk ik wel minimaal 1 tot 2 jaar bewaren, maar dat weet ik totaal niet zeker en ik spreek alleen uit eigen ervaring. Als je al je spul gewoon goed in de verpakking bewaart en er zo weinig mogelijk zuurstof, licht en vocht bij laat komen kan je het gewoon erg lang bewaren.
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoeft niet per se, ik had laatst 73% dex van 3 of 4 maanden oud en die knalde nog als een........
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#7
...waarom bewaren???? GAAN!!! :rock: :rock: :rock:
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dr Gonzo zei:
...waarom bewaren???? GAAN!!! :rock: :rock: :rock:
Klik om te vergroten...
Als je in bulk koopt komt het je vaker goedkoper uit...

Anyways, cannabis kan je gemakkelijk bewaren tot 6 maand. Daarna kan (ik zeg niet dat het zo is) de kwaliteit beginnen zakken.
Over meeste poedervormen, dat kan je 2 jaar bewaren mits in kamertemperatuur (niet hoger als 22°) en donker liefst, en gripzakje/potje dat ongeveer luchtdicht is.

Zulke stoffen kunnen normaal geen ernstige effecten geven. Als het te oud is zal het spul niet meer werken, maar zal het geen neveneffecten hebben, tenzij je er schimmel aan ziet hangen of zoiets (beetje overdreven :tongueout:)
H
H3DII31Lid
01-01-2024, 00:00
#9
De wiet zo verpakken klinkt wel als een slim plan, moet ik eens doen stel dat vrienden gaan kweken en ik een boel kan krijgen :) .
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oom Klaas zei:
Iedereen pakt het anders in en bewaart het onder andere omstandigheden.
Klik om te vergroten...

Juist, volgens mij zijn de meeste drugs (mdma, lsd, ketamine en ik denk speed ook wel) zo ongeveer oneindig houdbaar (iig zeker tientallen jaren) onder de juiste omstandigheden. (luchtdicht, droog, donker, koud)
Wiet zal echter wel net de uitzondering zijn natuurlijk want dat is meer dan alleen een chemische stof. Indien goed verpakt moet een jaartje wel kunnen volgens mij. Ik zou het dan vooral verpakken in kleinere pakketjes voor een maand ofzo zodat je niet elke keer je hele wiet pakket moet uitpakken en bloot stellen aan de elementen als je er wat van wil hebben.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wacky zei:
Oom Klaas zei:
Iedereen pakt het anders in en bewaart het onder andere omstandigheden.
Klik om te vergroten...

Juist, volgens mij zijn de meeste drugs (mdma, lsd, ketamine en ik denk speed ook wel) zo ongeveer oneindig houdbaar (iig zeker tientallen jaren) onder de juiste omstandigheden. (luchtdicht, droog, donker, koud)
Wiet zal echter wel net de uitzondering zijn natuurlijk want dat is meer dan alleen een chemische stof. Indien goed verpakt moet een jaartje wel kunnen volgens mij. Ik zou het dan vooral verpakken in kleinere pakketjes voor een maand ofzo zodat je niet elke keer je hele wiet pakket moet uitpakken en bloot stellen aan de elementen als je er wat van wil hebben.
Klik om te vergroten...

Dat is inderdaad een hele slimme als je 't lang wil bewaren!
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#12
En lang niet alle gripzakjes zijn luchtdicht..
Strijkzak is wel handig.. (met wat losse voorraad natuurlijk)
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Carlitos zei:
En lang niet alle gripzakjes zijn luchtdicht..
Strijkzak is wel handig.. (met wat losse voorraad natuurlijk)
Klik om te vergroten...

gripzakjes zijn echt kut om iets voor langere tijd te bewaren.....strijkzakken zijn top...ik zelf bewaar mijn wiet altijd in een rvs thermosfles(als ik wat van een bevriende kweker wat over kan nemen), niet om het warm te houden :) , maar omdat hij luchtdicht is,niet opvalt als hij onder mijn salontafel staat.........
M
MissieNHLid
01-01-2024, 00:00
#14
De werking van pillen of poeders kan wel iets afnemen, maar na lang bewaren loop je geen extra risico's...
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#15
als benzo's en dergelijke een houdbaarheid datum hebben zal xtc dat toch ook wel hebben lijkt me

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."