Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsstraffen op bezit van durgs

straffen op bezit van durgs

21 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
i
italianstallionLid
01-01-2024, 00:00
#1
aaha dat lucht me toch een beetje op
& nog eens een vraagje
komt het op je strafblad ?
want ik ga binnenkort legertesten doen en ja wanneer er op je papier van goedgedrag en zeden staat mag ik het wel vergeten hoor :d
i
italianstallionLid
01-01-2024, 00:00
#2
hallo ik ben afkomstig van belgie
en was met een paar vrienden naar Maastricht gegaan
ik had 4 gram bij
toen wij trg in belgie waren werden we gecontrolleerd door de politie
mijn vraag is wat is de mogelijke straf als je weet dat ik voor de eerste keer in aanraking kom met drugs( politie) ?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
italianstallion zei:
hallo ik ben afkomstig van belgie
en was met een paar vrienden naar Maastricht gegaan
ik had 4 gram bij
toen wij trg in belgie waren werden we gecontrolleerd door de politie
mijn vraag is wat is de mogelijke straf als je weet dat ik voor de eerste keer in aanraking kom met drugs( politie) ?
Klik om te vergroten...

Niet veel, hooguit een kleine boete denk ik.

Raar dat jullie in België gecontroleerd werden normaal gezien is dat toch in Nederland zelf of juist aan de grens..
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dr Gonzo zei:
ik had ook eens 5 gram durgs bij me, maar er was niets aan de hand...ik mocht zo doorlopen... :grin:
Klik om te vergroten...
Maar jij woont dan ook in magical happyland waar wiet aan de bomen groeit en ketamine uit de paarden stroomt.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je ouder bent dan 18 jaar kan het zelfs dat ze het gewoon afnemen en je hoort er niets meer over. Ze nemen het sowieso af. Misschien krijg je een boete maar het kan ook zijn dat je gewoon een waarschuwing kreeg.
m
miss pepperLid
01-01-2024, 00:00
#6
straffen op bezit van spelfouteng????
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
italianstallion zei:
aaha dat lucht me toch een beetje op
& nog eens een vraagje
komt het op je strafblad ?
want ik ga binnenkort legertesten doen en ja wanneer er op je papier van goedgedrag en zeden staat mag ik het wel vergeten hoor :d
Klik om te vergroten...
Als het de eerste keer was denk ik van niet. Ik wil je nu geen valse hoop geven want ik ben het niet zeker, maar ik ben het vrij zeker. :grin:
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#8
KoxBox zei:
Dr Gonzo zei:
ik had ook eens 5 gram durgs bij me, maar er was niets aan de hand...ik mocht zo doorlopen... :grin:
Klik om te vergroten...
Maar jij woont dan ook in magical happyland waar wiet aan de bomen groeit en ketamine uit de paarden stroomt.
Klik om te vergroten...

dat van die ketamine weet ik niet,heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. :P
maar heroïne geven ze geloof ik wel weg hier,of dat was een experiment ofzo...

maar wtf zijn durgs?? :rolleyes:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vier gram van wat? Kun je je vraag iets duidelijker formuleren, anders gaat dit topic op slot...
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dr Gonzo zei:
maar wtf zijn durgs?? :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Het meervoud van durg?
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hangt ook een beetje af van wat die 4 gram is. Ook in Belgie maken ze onderscheidt in hard- en softdrugs :wink:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Arizona zei:
Hangt ook een beetje af van wat die 4 gram is. Ook in Belgie maken ze onderscheidt in hard- en softdrugs :wink:
Klik om te vergroten...
Ja, wat zou dat nu geweest kunnen zijn?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Taakstrafje met een beetje pech, maar ga daar maar niet vanuit hoor. Je ouders worden wel op de hoogte gebracht en denk dat die dan mogen uitvogelen wat ze met je doen. Aantekening bij justitie zul je wel krijgen, zeker in belgie.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Marla Singer zei:
Vier gram van wat? Kun je je vraag iets duidelijker formuleren, anders gaat dit topic op slot...
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk wiet. :wave: Ik antwoord maar in zijn plaats om dat ik dit 100% zeker ben.
*Ik hoop het maar anders sta ik wel serieus voor lul*
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#15
KoxBox zei:
Ja, wat zou dat nu geweest kunnen zijn?
Klik om te vergroten...
KoxBox zei:
Waarschijnlijk wiet. :wave: Ik antwoord maar in zijn plaats om dat ik dit 100% zeker ben.
*Ik hoop het maar anders sta ik wel serieus voor lul*[/size]
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
d
dainLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dit is een antwoord in de veronderstelling dat het over wiet gaat!

@ Flameon, een taakstrafje zal er niet inzitten in België hoor, ze pakken enorm veel mensen met wiet over de grens aan, dit geeft veel te veel papierwerk. Bij gebruikshoeveelheden heb je al pech als het niet gewoon word geseponeerd.

Minder als 18 jaar:: ouders inlichten, mogelijke boete
Ouder als 18 jaar: mogelijke boete

Je hangt nog altijd een beetje af van de moedwil van de agenten, maar tot nu toe heb ik van de mensen die ik persoonlijk ken en al zijn tegengehouden gewoon gehoord dat het afgeven was en er niks meer van horen. Dit zijn wel meerderjarige personen.

Een agent kan het je wel heel moeilijk maken als je er lastig tegen hebt gedaan (lees, je word opgeschreven als overlast bij minderjarigen enz...) en dan moet je zeer misschien voorkomen.

Hoogstwaarschijnlijk hoor je er niets meer van. Een strafblad volgt ook alleen bij een uitspraak van de rechter dus hier moet je al helemaal geen zorgen om maken.

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Een strafblad is een registratie van de wetsovertredingen waar iemand voor veroordeeld is. 'Veroordeeld zijn' wil zeggen dat een rechter een uitspraak heeft gedaan in een strafzaak. Pas als iemand voor een strafbaar feit heeft moeten voorkomen en door een rechter veroordeeld is, wordt er gezegd dat hij of zij "een strafblad heeft".
Klik om te vergroten...
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#17
Een boete. Meer niet.
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#18
dain zei:
Dit is een antwoord in de veronderstelling dat het over wiet gaat!

@ Flameon, een taakstrafje zal er niet inzitten in België hoor, ze pakken enorm veel mensen met wiet over de grens aan, dit geeft veel te veel papierwerk. Bij gebruikshoeveelheden heb je al pech als het niet gewoon word geseponeerd.

Minder als 18 jaar:: ouders inlichten, mogelijke boete
Ouder als 18 jaar: mogelijke boete

Je hangt nog altijd een beetje af van de moedwil van de agenten, maar tot nu toe heb ik van de mensen die ik persoonlijk ken en al zijn tegengehouden gewoon gehoord dat het afgeven was en er niks meer van horen. Dit zijn wel meerderjarige personen.

Een agent kan het je wel heel moeilijk maken als je er lastig tegen hebt gedaan (lees, je word opgeschreven als overlast bij minderjarigen enz...) en dan moet je zeer misschien voorkomen.

Hoogstwaarschijnlijk hoor je er niets meer van. Een strafblad volgt ook alleen bij een uitspraak van de rechter dus hier moet je al helemaal geen zorgen om maken.

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Een strafblad is een registratie van de wetsovertredingen waar iemand voor veroordeeld is. 'Veroordeeld zijn' wil zeggen dat een rechter een uitspraak heeft gedaan in een strafzaak. Pas als iemand voor een strafbaar feit heeft moeten voorkomen en door een rechter veroordeeld is, wordt er gezegd dat hij of zij "een strafblad heeft".
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Ik heb wel het idee dat de term strafblad misschien een beetje achterhaald is. Want er worden weldegelijk zaken vastgelegd in archieven waar geen veroordeling aan te pas is gekomen. En wanneer je een Verklaring Omtrent Gedrag aanvraagt, dan is dat niet simpelweg de vraag "of je een strafblad hebt" maar word er gekeken waarvoor je die verklaring nodig hebt en dan kunnen daarin volgens mij ook zaken waarvoor geen veroordeling is geweest mee tellen. (En tegelijk zullen andere zaken waarvoor je wel veroordeeld bent maar die niet van toepassing zijn bij hetgeen waarvoor je de VOG aanvraagt weer niet mee tellen)
i
italianstallionLid
01-01-2024, 00:00
#19
sorry voor de late reactie
wat ik had gekocht was de lichtste weed die er was namelijk white mix
en tot op de dag van vandaag heb ik nog geen brief of dergelijke ontvangen
en in Belgie is het zo dat wanneer je 18 bent je ouders niet meer bertrokken worden bij je feiten ( denk ik ) het was vroeger bij mijn broer toch zo
maar ik ben me gaan bevragen en ze zeiden me dat het wss niet erg ver komt omdat het mijn eerse feit pas is
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#20
italianstallion zei:
sorry voor de late reactie
wat ik had gekocht was de lichtste weed die er was namelijk white mix
Klik om te vergroten...
Wat maakt dat nu uit, wiet is wiet. :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."