Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk wil wel maar toch niet

Ik wil wel maar toch niet

16 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#1
Niemand zal iets anders zeggen dan datje te jong bent en ervanaf moet blijven. Maar ik vind datje wel ontzettend slim en heel stabiel overkomt. Vandaar denk ik datje't wel een kansje kan geven, ookal ben je nog jong. probeer mee te gebruiken met iemand, maar zonder te kopen zou ik zeggen. Verslaving die na gewoon proberen opkomt is enkel mentaal bij de drugs die je opnoemde, en kan je wel (of iemand) uit je hoofd lullen. Als je het probeert, post sowieso tripreports en geef zoveel mogelijk uitleg over gevoel of drang! Het was een eerlijke vraag, dus zal je ook steeds een eerlijk antwoord krijgen =) Je grens leggen bij ''ik koop het nooit zelf'' is een vrij goede houvast, bij mij dan toch. :)
Succes! En veel plezier!
En gebruik de dope goed, leer er dingen uit! :)
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Antwoord:

Ik zou supergraag van allerlei drugs willen proberen
Klik om te vergroten...
Ook ben ik nog jong, 16 jaar
Klik om te vergroten...
en ik denk dat ik niet het karakter en de zelfbeheersing heb op met iets te stoppen. Vaak word ik in de verleiding gebracht om iets te doen.
Klik om te vergroten...

Het beste ga je pas zulk soort dingen doen als je voor je gevoel sterk in je schoenen staat en denkt dat je jezelf goed kan beheersen. Je bent nog jong, genoeg tijd.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#3
snabbel zei:
LSD, salvia, ketamine, paddo's en speed
Klik om te vergroten...
Behalve speed en evt. ketamine zijn deze drugs niet verslavend, mits je geen gekke dwangmatige psychische stoornissen hebt oid. Verder geldt overigens wat Petrovic zei, deze post is niet bedoeld om je aan te moedigen. Tripmiddelen kunnen zeer heftig zijn en als je het gevoel hebt dat je er (nog) niet aan toe bent, dan moet je ze ook zeker niet nemen.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ketamine heb ik nog geen ervaring mee, maar ik kan je wel zeggen dat je speed niet hoeft te proberen voor het gevoel. Zo heel bijzonder is het effect niet, wel ontzettend praktisch. En als je een grammetje voor 5 euro kan kopen dan neem je heel snel meer.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Je kan inderdaad al wat ervaring opdoen met minder verslavende dingen haha, nou ja, niet dat speed zo verslavend is.. Maar niet iedere 16-jarige heeft genoeg wilskracht daarvoor. Ketamine en die tripmiddelen enzo zouden geen probleem mogen zijn hoor.. Coke en speed zou ik vermijden.

Wat ik wel denk, wees in elk geval 100% zeker van wat je doet. Laat je niet opjutten ofzo.. Als je wel wilt is het goed, als je wel wilt maar toch niet zou ik eerst maar eens gaan nadenken.
S
SadpandaLid
01-01-2024, 00:00
#6
clockcable zei:
ik kan je wel zeggen dat je speed niet hoeft te proberen voor het gevoel. Zo heel bijzonder is het effect niet.
Klik om te vergroten...

:confused: :confused: :confused:

als je kutspeed hebt ja.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eigenlijk geef je zelf het antwoord al, je bent verslavingsgevoelig, jong en je twijfelt.

Ik zou het nog even bij af en toe een jointje houden en over een paar jaar eens verder kijken.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sadpanda zei:
clockcable zei:
ik kan je wel zeggen dat je speed niet hoeft te proberen voor het gevoel. Zo heel bijzonder is het effect niet.
Klik om te vergroten...

:confused: :confused: :confused:

als je kutspeed hebt ja.
Klik om te vergroten...

Haha ik wil niet zeggen dat speed geen fijne drug is, ik vind het heerlijk om strak te staan. Maar het is toch echt een drug waar je ontzettend snel meer van gaat nemen en de effecten zijn lang niet zo interessant als die van mdma, lsd en coke bijvoorbeeld.
Als je verslavings gevoelig bent is speed gewoon een gevaarlijke drug. Het kost niets, de effecten houden heel lang aan en aangezien het poeder is heb je heel snel iets van "een lijntje d'r bij kan geen kwaad" Drugs proberen is leuk maar er zit ook een risico aan, als je de drug zó leuk vind dan blijft het niet bij proberen.
W
White SmokeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben ook 16 jaartjes, en gebruik speed en soms keta.
Vooralsnog kan ik er gewoon van afblijven, maar als jij van je zelf zegt dat je verslavingsgevoelig bent is het misschien niet de juiste drug om (nu al) te proberen, dit zal je zelf moeten bepalen :wink:
Aan de andere kant heb je al wel coke gebruikt en daar heb je toch ook gewoon van af kunnen blijven na die 2x
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
snabbel zei:
Ook ben ik nog jong, 16 jaar, en ik denk dat ik niet het karakter en de zelfbeheersing heb op met iets te stoppen.
Klik om te vergroten...
Volgens mij weet jij het antwoord op je vraag best zelf.
s
snabbelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Irezz zei:
Je grens leggen bij ''ik koop het nooit zelf'' is een vrij goede houvast, bij mij dan toch. :)
Klik om te vergroten...

Hier heb je denk ik wel gelijk in, de keren dat ik xtc en coke had gebruikt had ik het ook niet zelf gekocht, dat is denk ik een belangrijk onderscheid. Ik ga voortaan alleen dingen proberen als ze op mijn pad komen en als me dat een leuk plan lijkt. En misschien kan ik later wat uit mijn eigen iniatief experimenteren. Dankjewel voor dit antwoord!
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Het zal bij speed inderdaad wel een tijdje duren voordat het echt uit de hand loopt.

Laat ik het zo stellen, als je het een tijdje ieder weekend neemt en je maakt eenmaal de stap om af en toe doordeweeks ook te nemen, dan is het hek van de dam. Als je van tevoren met jezelf afspreekt het maximaal 1x per maand te doen en je kunt je hier aan houden, dan zou het moeten kunnen. Persoonlijk vind ik je nog te jong, als mijn broertje van 16 speed zou proberen dan gaf ik hem wel een paar tikken :grin: .
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#13
weyoun22 zei:
Het zal bij speed inderdaad wel een tijdje duren voordat het echt uit de hand loopt.

Laat ik het zo stellen, als je het een tijdje ieder weekend neemt en je maakt eenmaal de stap om af en toe doordeweeks ook te nemen, dan is het hek van de dam. Als je van tevoren met jezelf afspreekt het maximaal 1x per maand te doen en je kunt je hier aan houden, dan zou het moeten kunnen. Persoonlijk vind ik je nog te jong, als mijn broertje van 16 speed zou proberen dan gaf ik hem wel een paar tikken :grin: .
Klik om te vergroten...


Wij zijn niet hypocriet
bijlange niet, bijlange niet
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ohja, en je titel van dit topic zegt ook best wel veel.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
Op jou leeftijd nog niet aan beginnen ... komt niet ten goede van de groei van je hersenen(activiteit)
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als je mentaal stevig in je schoenen staat komt het wel goed. Je moet gerijpt zijn om aan tripmiddelen te beginnen. Als je er niet klaar voor bent is het goed mogelijk dat je er een trauma aan overhoud (bv angststoornis zoals een kennis van mij, die heeft wel lsd en paddestoelen gecombineerd maar volgens de arts is hij hierdoor getraumatiseerd). Altijd voorzichtig en nuchter omspringen met drugs.
s
snabbelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben al vanaf een jaar of veertien nieuwsgierig naar allerlei soorten drugs. Ik wil graag veel dingen uitproberen, niet alleen qua drugs maar ook andere dingen, ik ben zeer nieuwsgierig naar aard. Tot nu toe heb ik wiet, hasj, xtc en coke gebruikt. De eerste twee doe ik regelmatig de laatse twee allebei maar 2x. Maar sinds een tijdje heb ik steeds meer de behoefte om meer dingen uit te proberen. Ik heb dit forum opgezocht en lees dan de tripreports wat mijn nieuwsgierigheid stimuleert. Ik zou supergraag van allerlei drugs willen proberen, zoals LSD, salvia, ketamine, paddo's en speed, en ook combinaties willen problemen. Maar het probleem is dat ik weet dat mijn familie verslavingsgevoelig is. Ook ben ik nog jong, 16 jaar, en ik denk dat ik niet het karakter en de zelfbeheersing heb op met iets te stoppen. Vaak word ik in de verleiding gebracht om iets te doen. Het engeltje op mijn schouder zegt dan dat ik moet wachten tot ik ouder ben en moet afslaan. Het duiveltje op mijn schouder zegt dat een keer niet uitmaakt.

Mijn vraag aan jullie is wat jullie denken dat een goede leeftijd is om voorzichtig te beginnen met heftigere drugs dan de drugs die ik al een keer heb gebruikt, en tips om verleidingen en mijn nieuwsgierigheid te weerstaan.

Groetjes.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."