Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumstrip middelen gebruiken als je antipsychotica slikt?

trip middelen gebruiken als je antipsychotica slikt?

20 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou volgens mij is het nu in ieder geval duidelijk :P
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
I know, dat is het hele "er in blijven hangen" verhaal.

Ik wilde eerst "wat denk je nou zelf" posten vanochtend. Maar heb braaf gewacht op iemand anders die zou posten.
s
streetbikerLid
01-01-2024, 00:00
#3
hallo,

Een goede vriend van me is van plan om 2cb te gaan gebruiken maar nu slikt hij antipsychotica voor psygose. kan deze combinatie kwaad? hij heeft echter nooit trip middelen gebruikt!

groetjes,
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#4
Iemand met een psychose (of iemand die het heeft gehad) mag nooit tripmiddelen gebruiken, dit kan zeer gevaarlijk zijn.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Het advies bij trippen is eigenlijk altijd dat je "rustig en kalm" en "lekker in je vel" moet zitten.
Soms kan het zelfs een gevaarlijke combi zijn!

Je kan vrij makkelijk over trippen denken, maar houd er rekening mee dat het voor sommige mensen een behoorlijke impact kan hebben, zeker als ze niet helemaal 100% goed in hun vel zitten op welk gebied dan ook. Tijdens een trip kunnen er altijd ineens zaken naar boven komen waar je aan gaat denken en dat kan natuurlijk niet goed vallen -->> badtrip(?)
Dan blijf je maar malen en malen in je kop (mindfucking) en sommige mensen kunnen daar wel mee handelen, maar andere mensen hebben echt even iemand nodig (sitter) die hun bij de les kan houden en ze gerust kan stellen. In dit geval raad ik dat zeker aan..For in case that.

Heb je zelf wel eens getript? Zo ja, misschien moet je hem goed inlichten over de "risico's" en wat hij kan verwachten. Laat hem zelf ook inlezen, ook in tripreports bijv.

2C-B is wel een grappig middel om te trippen, maar bij een (te) lage dosis (+/- 9mg) krijg je meer een soort rush en euforisch gevoel en bij bijv. 15mg kun je al (lichte) hallucinaties krijgen, maar dit verschilt een beetje per persoon. Houd er rekening mee dat zo'n trip ongeveer 4 uur kan duren, ook met deze dosis.

Het is misschien ook een idee om een keer truffels bij de smartshop te halen. Dan haal je een klein bakje van bijv. 10gram en dan doe je daar de helft van ofzo.

EDIT: lees je hier ook even in: http://www.erowid.org/chemicals/2cb/2cb_basics.shtml
en bij het kopje "problems".
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Goed advies Fresh :)

Mijn advies is om het of niet te doen, of het heel langzaam op te bouwens en inderdaad ten alle tijden een tripsitter erbij. Begin idd met truffels ofzo.
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
lolnoob zei:
Iemand met een psychose (of iemand die het heeft gehad) mag nooit tripmiddelen gebruiken, dit kan zeer gevaarlijk zijn.
Klik om te vergroten...

Het is zelf heel erg supergevaarlijk, maar ik heb het idee dat diegene dat zelf al gehoord heeft van zend dokters. En de interesse laat zien dat daar niet naar geluisterd word, dus vandaar het advies.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#8
Toen ik jullie reacties las kwam het toch nog over alsof het niet al te veel kwaad kon. Het is echt heel erg dom om dit te gaan doen, het kan de psychose enorm in kracht laten toenemen.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#9
lolnoob zei:
Toen ik jullie reacties las kwam het toch nog over alsof het niet al te veel kwaad kon. Het is echt heel erg dom om dit te gaan doen, het kan de psychose enorm in kracht laten toenemen.
Klik om te vergroten...

Dit staat toch duidelijk bij mij bovenaan: "Soms kan het zelfs een gevaarlijke combi zijn!"

en de link van erowid heb ik er ook niet voor niets bijgezet waar staat te lezen dat het erg gevaarlijk kan zijn..We hoeven niet alles voor te kauwen toch? :)
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#10
luchtigtoetje zei:
I know, dat is het hele "er in blijven hangen" verhaal.

Ik wilde eerst "wat denk je nou zelf" posten vanochtend. Maar heb braaf gewacht op iemand anders die zou posten.
Klik om te vergroten...

Zelfde gedachten :)
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vond jullie reacties ook niet slecht, maar het leek me goed om er ook een reactie bij te zetten zonder tips maar alleen maar met de waarschuwing.

Toen ik jullie posts las kwam het toch een beetje over alsof het toch misschien wel zou kunnen en dat het allemaal wel mee zou kunnen vallen. Maar dat kan ook aan mij liggen hoor :wink:
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#12
GEVAARLIJK!!!!!​



zoiets? :wink:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lijkt me niet slim om te doen.

Ik verplaats deze wel even naar Drugs algemeen.
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
lolnoob zei:
Ik vond jullie reacties ook niet slecht, maar het leek me goed om er ook een reactie bij te zetten zonder tips maar alleen maar met de waarschuwing.

Toen ik jullie posts las kwam het toch een beetje over alsof het toch misschien wel zou kunnen en dat het allemaal wel mee zou kunnen vallen. Maar dat kan ook aan mij liggen hoor :wink:
Klik om te vergroten...

mijn wel gemeende excuses. volgende keer zal ik dit meenemen in mijn beslissende oordeel. :flushed:


en het is inderdaad kkgevaarlijk.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
lolnoob zei:
Iemand met een psychose (of iemand die het heeft gehad) mag nooit tripmiddelen gebruiken, dit kan zeer gevaarlijk zijn.
Klik om te vergroten...

Nou sorry hoor, maar ik heb een psychotische aandoening en gebruik gewoon drugs. Psychose of niet, ik ben net zoveel mens als ieder ander. En als je gewoon eerlijk tegen jezelf bent en je lekker voelt dan kun je best trip middelen gebruiken, psychotisch of niet. Maar iemand die in een psychose zit zal zich echt niet 100% lekker voelen :wink:.

Bedenk wel dat anti-psychotica medicatie gemaakt is om hallucinaties, wanen en andere dingen af te kappen. Zoiets als truffels gebruiken terwijl je anti-psychotica slikt zal tegenvallen denk ik. Toen ik voor het eerst truffels gebruikte slikte ik een week van tevoren al geen anti-psychotica medicatie. Wel had ik nog wat meegenomen voor het geval dat.

Ik kan me voorstellen dat anti-psychotica en tripmiddelen combineren een heel raar gevoel kan veroorzaken, en het onderdrukken van het tripmiddel een "ongeplaatst" effect kan veroorzaken.

Als jouw vriend zich goed voelt en al een tijdje (3 á 6 maanden) geen psychotische episode heeft gehad dan zou ik zeggen: Doen!

Een tripsitter is altijd wel verstandig en ik raad gewoon 10 gram truffeltjes aan om mee te beginnen.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#16
kaasbaas zei:
lolnoob zei:
Iemand met een psychose (of iemand die het heeft gehad) mag nooit tripmiddelen gebruiken, dit kan zeer gevaarlijk zijn.
Klik om te vergroten...

Nou sorry hoor, maar ik heb een psychotische aandoening en gebruik gewoon drugs. Psychose of niet, ik ben net zoveel mens als ieder ander. En als je gewoon eerlijk tegen jezelf bent en je lekker voelt dan kun je best trip middelen gebruiken, psychotisch of niet. Maar iemand die in een psychose zit zal zich echt niet 100% lekker voelen :wink:.
Klik om te vergroten...

Mag je best doen, maar ik vind het niet slim. En het dan aanraden aan iemand die je niet kent lijkt me geen slim plan.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Drugs aanraden is nooit een slim idee eigenlijk :rock:.

Maar ik vind 't allemaal zo negatief klinken, als of iemand met een psychotische aandoening nooit plezier uit drugs zou kunnen halen :(.

Overigens krijg je er trouwens niks bij de dokter van te horen hoor, af en toe hoor je hier en daar "blowen is slecht voor je" maar voor de rest heb ik nog nooit een verpleegkundige, dokter, therapeut, psychiater of psycholoog er iets over horen zeggen.
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nou, ik denk dat je uiteindelijk zelf het beste weet of je er voor klaar bent ja of de nee. Als je heel eerlijk bent natuurlijk.
d
dexdude2Lid
01-01-2024, 00:00
#19

Ik zou het niet doen, tenzij je wilt dat het bovenstaande gebeurt. :mrgreen:
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik zou maar oppassen ja, want iedere keer als in een truffeltje eet of een puntje speed pak steek ik huizen in de fik :rolleyes:. Gisteren heb ik nog even met een grasmaaier op 't station gestaan, stomme joint... nu heb ik 3 mensen in stukjes gesneden :(.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."