Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGepakt om een andere zaak, maar...

Gepakt om een andere zaak, maar...

24 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fulairyn zei:
Wackie zei:
Daar geloof ik toch niet in hoor. Of als dat zo is, dan zullen ze het wel nooit vuurwerkcontrole noemen, maar "algemene controle" ofzo.
Als je bij een alcohol controle aangehouden word krijg je ook gewoon een boete omdat je je gordel niet aan had.

En ondanks dat ik wel al eerder gehoord heb dat er zo een regel zou zijn als jij nu zegt, heb ik nog nooit gehoord dat er iemand geen sanctie kreeg voor een duidelijke overtreding omdat ze op iets anders controleerden. (ja wel voor overtredingen als te weinig profiel op je banden natuurlijk)

Heb je een linkje naar waar die wetten uitgelegd zijn ?
Klik om te vergroten...

Klopt, het klinkt wat ongeloofwaardig en het hele verhaal weet ik niet meer. Ik zal het eens na vragen aan mijn docent recht. Volgens mij klopt dit wat ik zeg wel, maar wat jij al aangeeft dat 9 van de 10 controles onder de noemer algemene controle vallen. Uiteindelijk zal het in de praktijk dus geen voordeel opleveren. IT-recherche zal deze regel wel streng hanteren, de pc zal alleen worden onderzocht op relevante dingen.
Klik om te vergroten...

Ze mogen het wel degelijk constateren en er verder onderzoek naar doen. Het mag wettelijk echter niet gebruikt worden als bewijs of aanwijzing. Zo is het tenminste normaal gesproken met onrechtmatig verkregen bewijs, weet alleen niet of het in dit geval ook zo is.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Iemand enig idee wat voor risico ik loop?
Klik om te vergroten...

Zoals ik het zie, loop jij geen enkel risico. Maar als ik jouw dealer zou zijn, dan zou ik nu wel peentjes zweten denk ik..... :)
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#3
Drientje zei:
Berbatov zei:
Drientje zei:
Ik zou me als ik jou was niet te veel zorgen maken. Je gebruikt wel eens wat, er is geen urine test gedaan en er zijn geen aanwijzingen (neem ik aan) dat je dealt.
Klik om te vergroten...

Dit zou geen verschil maken. Dit is Nederland, toch? Zolang hij niet deelnam aan het verkeer mag zijn bloed vol zitten met dope! Woohoo!
Klik om te vergroten...
Tja, dat is ook wel weer waar. Gebruik is in NL niet strafbaar dus zouden ze niets hebben aan een test, alleen maar bevestiging van wat hij al toegegeven had.
Klik om te vergroten...
Het zal niet de eerste zaak zijn waarbij de verdachte/getuige ``af en toe`` eens een pilletje slikt, ik denk niet dat ze er zo van op zullen kijken...
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mike zei:
Iemand enig idee wat voor risico ik loop?
Klik om te vergroten...

Zoals ik het zie, loop jij geen enkel risico. Maar als ik jouw dealer zou zijn, dan zou ik nu wel peentjes zweten denk ik..... :)
Klik om te vergroten...

Dat zal wel meevallen. Ik denk niet dat de politie de moeite gaat doen om alles door te lichten om zijn dealer te vinden ofzo. Daar moet echt wel aanleiding toe zijn.
i
i am hurricaneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Angramar Temenos zei:
Ik ben onlangs aangehouden betreffende een zaak van iets van 3 jaar geleden wat niet drugsgerelateerd is. Na een verhoor moest ik m'n PC afstaan (of hij zou in beslag worden genomen en ik vastgehouden tot de officier van justitie dat toestond of zoiets), voor het onderzoek.

Nou heb ik al een tijdje m'n PC terug en verder heb ik niks gehoord van de politie; Wat betreft de zaak waar het om ging zullen ze niks vinden, want er is verder niks; wat ze weten is alles wat er uberhaubt is gebeurt, dat ze nu zoeken naar nog meer shit mogen ze van mij hun tijd mee verdoen.

Waar ik me wel zorgen over maak, zijn m'n gespreksgeschiedenissen en emails, waarin wel drugsgerelateerde shit in staat. Nou staat er geen direct bewijs voor wat dan ook op, maar sommige gesprekken waren vrij direct.. Ik heb verder geen drugs in huis of iets in die richting, maar kunnen ze me wat maken voor die gesprekken (behalve me extra in de gaten houden etc..)? Oude gesprekken zijn volgens mij niet genoeg voor een huiszoekingsbevel neem ik aan (wat uberhaubt zinloos lijkt, sinds als iemand weet dat hij/zij in de gaten wordt gehouden ze echt geen drugs in huis gaan hebben).

Ik heb wel toegegeven dat ik af en toe drugs gebruikte toen ze me dat vroegen, maar dat leek ze weinig te interreseren; Citaat van de rechercheur "Als je je eigen lichaam wil verpesten mag je dat zelf weten.", waarna ze me vroegen of ik wel eens met anderen gebruikte; "Ja, er zullen vast wel eens mensen bij zijn, maar ik verstrek niks; Wat ze zelf in hun lichaam stoppen mogen ze - inderdaad - zelf weten, maar ik werk er niet aan mee" als antwoord.

Bovendien was m'n PC genomen i.v.m een totaal andere zaak, en ze zeiden zelf dat ze puur zochten naar dingen betreffende die zaak. Iemand enig idee wat voor risico ik loop? :wave:
Klik om te vergroten...



nou zit ik even met een probleempje. mijn 2 vriendinnen gingen uit en ze zijn opgepakt, een van hen had een gr md bij. zij is het langste in het politiekantoor gehouden, waar ze haar gsm heeft moeten afstaan en zij al haar smsen hebben gelezen. onder andere ook van mij, smsn die over drugs gaan oals 'kan lsd en md en rode wijn kwaad?' en nog andere vriendinnen die haar ooit gestuurd hebbe inverband met drugs. dhet tweede meisje dat erbij zat heeft echt niet lang op kantoor gezeten en haar gsm is gecontroleerd, maar zij lijkt redelijk safe te zijn. ik vrees echter voor mij en de viendin die de md bijhad. ik had haar namlijk ook een sms gestuurd met de simpele vraag of jan mss iets kon fixen dan voor haar. nu vraag ik mij af, heeft iemand enig idee hoe dit nog allemaal gaat escaleren, en wat er nog te gebeuren staat voor mij en die vriendin met de md? van mij hebben ze keihrd sms materiaal, maar da's al. toch vrees ik dat dit al voldoende is. ik ben minderjarig dus dat brengt nogal wat met zich mee. iemand raad ook van wat ik kan doen voor sporen uit te wissen ofzo?
thanks!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."