#1
Hi guys. Ik ben compleet nieuw hier en eigenlijk de voornaamste reden waarom ik hier een profiel aanmaak is omdat ik een vraag/probleem heb waar maar weinig mensen in mijn directe omgeving raad op kunnen geven.
Ik heb onlangs pas geconstateerd dat ik iets heb/had wat men zou kunnen bestempelen als een drugsfobie. Ik ben niet volledig zeker waar dat vandaan komt, maar het feit dat een van mijn ouders een drankprobleem had gecombineerd met een agressieprobleem kan hier wel een hand in hebben gehad.
Ik heb dus nog nooit iets geprobeerd. Behalve alcohol, vreemd genoeg, hoewel vrij sporadisch. Ik ben wel stilaan tot de conclusie gekomen dat alcohol niet mijn soort drug is, ik beleef de dingen liever actiever en bewuster dan dat ik mezelf in een stupor drink en als een comatoze zak aardappelen wat lam lig te wezen.
Dan komen we bij punt twee. Ik heb altijd al het gevoel gehad dat mijn irrationele schrik rond drugs (paniekaanvallen, woede, angst als ik hoorde dat een vriend(in) speed gesnoven had bijvoorbeeld) heel hard conflicteerde met mijn eigenlijke persoonlijkheid. Ik ben altijd al ongelooflijk nieuwsgierig geweest, als ik als kind hoorde dat je high kon worden van aan tippex te sniffelen moest ik dat toch eens proberen, dat soort dingen. Nu ben ik stilaan, door zelfreflectie, onderzoek, confrontatie met druggebruik (van vrienden bijvoorbeeld), en rationalisering mijzelf van mijn angst aan het afbrengen (wat aardig lukt), en ik zou mijn natuurlijke nieuwsgierigheid terug willen omarmen.
Wat mij altijd al gefascineerd heeft zijn hallucinogenen, heel erg zelfs. Maar ik weet ook dat dat niet iets is waar je je zomaar in stort, zeker niet als je een geschiedenis hebt van paniek als je controle verliest (ik had dat bij braken door alcohol bijvoorbeeld, al heb ik mij daar nu ook vanaf gebracht). Dus ik kwam hier vragen of er misschien mensen zijn die ook iets dergelijks meegemaakt hebben, of ook van angst naar uitproberen zijn gegaan.
Waar kan ik het best (mee) beginnen? Zijn er een paar stappen die ik best neem vooraleer ik eender wat probeer? Hoe kan ik mezelf 'testen' om te zien of ik ergens klaar voor ben? Ik zou graag willen leren hoe plezier te maken zonder al te veel zorgen, en ik zou heel graag ooit paddo's willen kunnen nemen, maar ik weet niet hoe ik het veiligst en het leukst daar naartoe kan werken.
Ik heb een lief dat mij zeker wilt steunen en vrij veel ervaring heeft met verschillende drugs, maar niet met mijn soort schrik. Ik hoop dus iemand te vinden die een soortgelijke ervaring kan delen, of iemand kent die iets dergelijks ook heeft/had.
Sorry voor de belachelijk lange post, ik wou vrij veel informatie geven in één keer. Maar bedankt om de tijd te nemen om het te lezen.
Ik heb onlangs pas geconstateerd dat ik iets heb/had wat men zou kunnen bestempelen als een drugsfobie. Ik ben niet volledig zeker waar dat vandaan komt, maar het feit dat een van mijn ouders een drankprobleem had gecombineerd met een agressieprobleem kan hier wel een hand in hebben gehad.
Ik heb dus nog nooit iets geprobeerd. Behalve alcohol, vreemd genoeg, hoewel vrij sporadisch. Ik ben wel stilaan tot de conclusie gekomen dat alcohol niet mijn soort drug is, ik beleef de dingen liever actiever en bewuster dan dat ik mezelf in een stupor drink en als een comatoze zak aardappelen wat lam lig te wezen.
Dan komen we bij punt twee. Ik heb altijd al het gevoel gehad dat mijn irrationele schrik rond drugs (paniekaanvallen, woede, angst als ik hoorde dat een vriend(in) speed gesnoven had bijvoorbeeld) heel hard conflicteerde met mijn eigenlijke persoonlijkheid. Ik ben altijd al ongelooflijk nieuwsgierig geweest, als ik als kind hoorde dat je high kon worden van aan tippex te sniffelen moest ik dat toch eens proberen, dat soort dingen. Nu ben ik stilaan, door zelfreflectie, onderzoek, confrontatie met druggebruik (van vrienden bijvoorbeeld), en rationalisering mijzelf van mijn angst aan het afbrengen (wat aardig lukt), en ik zou mijn natuurlijke nieuwsgierigheid terug willen omarmen.
Wat mij altijd al gefascineerd heeft zijn hallucinogenen, heel erg zelfs. Maar ik weet ook dat dat niet iets is waar je je zomaar in stort, zeker niet als je een geschiedenis hebt van paniek als je controle verliest (ik had dat bij braken door alcohol bijvoorbeeld, al heb ik mij daar nu ook vanaf gebracht). Dus ik kwam hier vragen of er misschien mensen zijn die ook iets dergelijks meegemaakt hebben, of ook van angst naar uitproberen zijn gegaan.
Waar kan ik het best (mee) beginnen? Zijn er een paar stappen die ik best neem vooraleer ik eender wat probeer? Hoe kan ik mezelf 'testen' om te zien of ik ergens klaar voor ben? Ik zou graag willen leren hoe plezier te maken zonder al te veel zorgen, en ik zou heel graag ooit paddo's willen kunnen nemen, maar ik weet niet hoe ik het veiligst en het leukst daar naartoe kan werken.
Ik heb een lief dat mij zeker wilt steunen en vrij veel ervaring heeft met verschillende drugs, maar niet met mijn soort schrik. Ik hoop dus iemand te vinden die een soortgelijke ervaring kan delen, of iemand kent die iets dergelijks ook heeft/had.
Sorry voor de belachelijk lange post, ik wou vrij veel informatie geven in één keer. Maar bedankt om de tijd te nemen om het te lezen.
