Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugsfobie + nieuwsgierigheid?

Drugsfobie + nieuwsgierigheid?

22 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
T
TardigradeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ah, het idee van eens xtc te doen thuis of buiten bij een kampvuur staat me al veel meer aan :) Ik ben graag in de buurt van natuur, sowieso.
Een vraagje eigenlijk, blijf je bij xtc eigenlijk nog redelijk 'nuchter' in je manier van denken bijvoorbeeld? Want da's ook een van de redenen waarom ik alcohol eigenlijk niet zo leuk vind, dat maakt alles zo vaag, ik vergeet meteen waar mijn grenzen liggen en het lijkt of het intelligente deel van mijn brein zich gewoon op off heeft gezet. En ik zou liever iets doen waarbij ik nog een (relatief) klare kop behoud of die mijn gedachten en bewustzijn intensifiëren in plaats van verdoven.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat ik zelf met xtc merkte was dat ik socialer en eigenlijk is het een beetje als alcohol zonder de negatieve effecten. Je hebt gewoon energie alleen je weet nog wel wat je doet en de dag erna kun je meestal nog bijna alles herinneren. Bij hogere dosissen xtc heb ik wel veel black outs gehad en dingen gedaan die ik achteraf heb teruggehoord en wat wel ver ging. Maar meestal waren het leuke avondjes buiten lekker ouwehoeren tegen iedereen die ik tegenkwam. Bleef ook extra buiten en ging niet naar kroegen omdat ik binnen in drukte meestal slecht erop ging. Veel te erg aanwezig iedereen kijkt je aan met je knaldoppen en ga maar door. Heb vaak gewoon buiten gezeten met mooi kampvuurtje ergens aan het water of op een groot grasveld in de bossen. Midden in de nacht lekker wandelen of in de vroege morgen je kan zoveel kanten op met xtc.
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#3
Allereerst, het is niet zo raar om nieuwsgierig te zijn naar de psychedelische ervaring die drugs kunnen geven.

Wellicht is fobie een groot woord (?), je wenst de ervaring, maar je bent bang voor het onbekende en je wenst de controle niet te verliezen. Bij twijfel niet inhalen, als je jezelf niet vertrouwd met drugs niet doen, heb je een goed gevoel, prettige omgeving enzomeer dan zou ik het niet laten. Ik ben altijd nieuwsgierig geweest naar psychedelische middelen, maar bijv nooit naar opiaten. Met de juiste dosis kan er niet veel gebeuren, behalve dan dat je iets leert over jezelf en je angsten.
Persoonlijk houd ik niet zo van een tripsitter, maar als je dit helpt is het aan te raden.

Verslaving, wat is nu je verslaving?

Voordat je ook maar iets neemt, raad ik je aan dit alleen te doen wannneer je je in goede mentale doen voelt. Je hebt een stabiel leven nodig en enige zelfacceptatie, om te genieten van enige geestverruiming. Wacht rustig op het goede moment en leef er dan naartoe.

Tevens, lees je eerst goed in, de ervaring, de werking, de dosis, dat soort dingen en stel je vargen! Besluit je paddo's te nemen, ga voor een eerste keer voor een rustige dosis, neem de tijd, besef dat dit een keuze is, verzet je niet, maar laat de trip je leiden, vertrouw op je eigen kunnen en liefde voor jezelf. Truffels, zijn slecht te sturen. Mdma is heel goed te sturen (1-1.5 mgr/p kg) en geeft een heerlijke kijk op je omgeving. LSD is in een lagere dosis beter te sturen dan truffels, maar LSD duurt weer veeeel langer.

Volgens mij zijn paddo's en mdma totaal verschillend in werking en gevoel. Maar dat terzijde.

Ik houd er ook niet van om te roken en eet liever weed (TCH) in de vorm van een cake. Neem niet teveel cake, het effect kan soms tot een uur op zich laten wachten en wordt alleen maar sterker.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."