#1
hey, hoe zit het ondertussen ?
ben er best benieuwd naar
ben er best benieuwd naar


sejku zei:hey, hoe zit het ondertussen ?
ben er best benieuwd naar![]()
Tardigrade zei:.. Vandaag komt het er dus toch niet van. Niet omdat ik niet wil of niet durf, maar door een hele hoop andere dingen.
We zien nog wel wanneer het juiste tijdstip/de juiste omstandigheden er dan wel zijn.
reverb zei:Goed van je om niet tegen wil en dank door te zetten! Sterkte met die andere dingen.
En ik heb nu geen verslaving hoor Diwaterstofoxide misschien?
Wel, ik ben over het algemeen te bang en te voorzichtig om een verslaving te kweken. Ik drink alcohol bijvoorbeeld meestal niet meer dan 1x per week en als ik al een keer zat ben geweest stel ik voor mezelf een regel in om tussen de volgende keer drinken toch minstens een week pauze te zetten. En als ik héél dronken ben geweest dan drink ik een maand niet. Met dat een van mijn ouders een alcoholverslaving heeft/had kan het zijn dat ik daar ook verhoogde kans op heb, dus ik probeer dat bewust te ontwijken.reverb zei:Hahah, moest er erg om lachen. Ja, het leven is verslavend!
Als je volmondig kunt zeggen dat je geen last van verslavingsgedrag hebt, is dat een angst minder.![]()
Inderdaad, overmoed. Vaak dat ik denk 'f-ck dit, booze for everyone' en ik dan opeens ondersteboven lig als het teveel is. Ik denk dat mijn paniek en slechte gevoelens voort komen uit het idee dat ik me constant belachelijk maak, en dat als ik bijvoorbeeld braak door de alcohol iedereen me een idioot vindt, en ik zelf niet om kan met dat ik me niet 'sterk' kon houden en op die manier boos word op mezelf. Inderdaad een teleurstelling van niet in controle te blijven, maar ook gewoon schrik van mezelf belachelijk te maken. Vicieuze cirkel natuurlijkreverb zei:Probeer te leren en te verwoorden, waarom je boos wordt op jezelf, wanneer je teveel hebt gedronken. Wat maakt je zo boos, ongelukkig?
Is niet een van de kenmerken van alcohol dat je grenzen vervagen en je snel teveel neemt door overmoed, sociale druk? Is dat genoeg uitleg voor je, of gaat je teleurstelling dieper, dat je je controle kwijt bent geraakt? Ben je helemaal van de kaart geweest, want dat is niet fijn, voor niemand.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."