Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZorgen over lichaam na gebruik XTC en Speed

Zorgen over lichaam na gebruik XTC en Speed

10 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik geloof dat het nodige al gezegd is. Vooral de mate waarin je alcohol hebt gebruikt en daar bovenop nog drugs, dat zal het resultaat verklaren.
Ik heb zelf namelijk altijd de regel, geen drugs en alcohol combineren!!!! heb ik al wat gedronken en de drugs komt er aan, dan stop ik direct over op water.

Nog een tip, eet nu zo veel mogelijk groente en fruit. Pers voor jezelf verse sinaasappelsap. Dit is een vrucht die veel vitamine C bevat, dit is een vitamine die jou lichaam niet zelf kan aanmaken. Ook schijnt het een positieve invloed hebben op je humeur.

Succes, en denk er volgende keer over na als je weer alcohol en drugs wil combineren. Goed van fouten leert men hopelijk :wink:
B
Backfire1990Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo Allemaal,

Ik heb een brandende vraag voor jullie, maar eerst moet ik even mijn voor geschiedenis vertellen. Ik hoop dat jullie de moeite willen nemen om onderstaand verhaal door te lezen.

Ik ben een 22-jarige jongen. Gisteravond 2 weken geleden heb ik voor het eerst XTC gebruikt. Dit heb ik over die hele avond gebruikt en ik denk uiteindelijk 1 en 3/4 pil op. Daarnaast heb ik diezelfde avond ook nog wat cocaïne gebruikt. Ah fijn, die avond en nacht was top en na 2/3 dagen was ik weer zo goed als topfit.

Afgelopen zaterdagavond is bij ons de Carnaval begonnen. Zaterdagavond gedronken, zondagmiddag gewerkt, zondagavond weer gedronken. Maandagmiddag om 12uur begon fruhshoppen en toen ben ik tot snachts half 6(dinsdagochtend dus) doorgegaan. In deze maandag op dinsdag nacht heb ik nog een keer een 3/4 XTC genomen en een heel klein beetje speed. Dinsdagochtend werd ik vervolgens om half tien al wakker met een zweet/hartkloppingen/angstaanval en ik viel pas om 1 uur weer in slaap. Savonds voelde ik me weer prima en heb toen de laatste avond gewoon nog gefeest.

De woensdag na Carnaval voelde ik me wel wat brakjes maar voor de rest niks vreemds. Maar donderdagochtend begon het op werk. Ik kreeg ineens een slap en misselijk gevoel, begon onwijs te zweten, werk misselijk en duizelig. Zwaar klote dus!

Nu zit ik sinds donderdag met een ongelofelijk kut gevoel. Ik voel me echt een emotioneel wrak. Mijn ouders zijn vrijdag weggegaan voor twee weken vakantie waardoor ik nu alleen thuis ben. Ik heb nog nooit problemen met heimwee oid gehad, maar ik heb ontzettend moeite met alleen thuis zijn/komen nu. Daarnaast krijg ik heel af en toe nog een zweet/hartklopping/paniek aanval. Zolang ik onder de mensen ben gaat het opzich wel prima. Vandaag had ik echter een wedstrijd en hier speelde ik maar tien minuten, maar ik zweette me helemaal kapot en het ging echt niet goed met me. Nog een anders probleem is dat ik hele dagen moe ben en loop te gapen terwijl ik wel redelijk diep slaap. Als ik alleen ben en eet krijg ik amper een hap door me keel. Ik voel me echt ontzettend klote als ik alleen ben en zit continu te tollen in me hoofd wat er met me aan de hand is.

Nu is mijn vraag aan jullie. Kan het zijn dat deze ''depressieve'' laatste paar dagen puur door mijn drugsgebruik van de afgelopen weken komt? En zoja, hoelang duurt dit gevoel en is er iets om mezelf weer beter/fitter te maken? Of wat kan ik zelf eraan om doen om me beter te maken.

Ik hoop dat jullie mijn verhaal serieus nemen en mij goed advies kunnen geven.

Alvast ontzettend bedankt voor jullie informatie en moeite!

Groeten,

p.s.
Voor mij geen drugs meer:wink: In ieder geval niet in deze mate.
f
fly--Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey,

Ja je hebt aardig lang achter elkaar gefeest, dus opzich logisch [en goed] dat je lichaam nu wat kuren vertoont, beter doe je gewoon even rustig aan.
Dat je emotioneel beetje wrak bent dat komt van de XTC, aangezien je meeste van je serotine er doorheen hebt gejaagd, en dat moet even herstellen allemaal, dat is helemaal niet zo gek. Alleen de een heeft hier wel veel meer last van als de ander.

Dat zo erg zweten enzo klinkt wel wat heftiger dan gemiddeld, maar je bent dan ook wel aardig losgegaan als ik het zo lees.
Beste is gewoon rustig aan doen, genoeg slapen, voldoende vitamine innemen, gezond eten, dat soort dingen. (:
B
Backfire1990Lid
01-01-2024, 00:00
#4
fly-- zei:
Hey,

Ja je hebt aardig lang achter elkaar gefeest, dus opzich logisch [en goed] dat je lichaam nu wat kuren vertoont, beter doe je gewoon even rustig aan.
Dat je emotioneel beetje wrak bent dat komt van de XTC, aangezien je meeste van je serotine er doorheen hebt gejaagd, en dat moet even herstellen allemaal, dat is helemaal niet zo gek. Alleen de een heeft hier wel veel meer last van als de ander.

Dat zo erg zweten enzo klinkt wel wat heftiger dan gemiddeld, maar je bent dan ook wel aardig losgegaan als ik het zo lees.
Beste is gewoon rustig aan doen, genoeg slapen, voldoende vitamine innemen, gezond eten, dat soort dingen. (:
Klik om te vergroten...

Hoi Fly,
Onwijs bedankt voor je reactie. Je stelt me erg gerust hiermee. Fijn om te horen dat het daardoor komt dan kan ik het ook een plekje geven voor mezelf. Ik slaap ook genoeg nu de afgelopen dagen en gelukkig voel ik me elke dag (vanaf donderdag) stap voor stap beter dus dat is maar goed ook.

Nogmaals bedankt.

Mochten mensen nog meer tips of verklaringen etc hebben dan hoor ik ze uiteraard graag.

Ciao!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Klinkt wel als een fikse dip, ook wel logisch idd na zoveel gefeest. Anyhow: ik merk dat ik in mijn dip me altijd kut voel om alles waar ik me anders minder kut om zou hebben gevoeld. Alhoewel ik me ook wel een beetje rot kan zitten voelen om niks, kan altijd wel ergens een aanleiding vandaan fiksen en dan lijkt het alsof ik écht écht écht moeite heb met dat probleem. Maar meestal denk ik een paar dagen later: maakte ik me daar nou zo druk om? Dat je op dat moment ergens super erg mee zit en als je je beter voelt snap je niet dat het nou zo erg was. Duidelijk die dinsdagdip..

Dus misschien gaat het bij jou over een paar dagen ook beter. Het is ook niet alsof er niks is, want mss vind je het ook best moeilijk dat je ff alleen thuis moet zijn, maja. Je hebt natuurlijk minder emotionele back-up om die negatieve factor mee op te vangen.. Gewoon uitzitten, vertrouwen dat het beter wordt en aardig zijn voor jezelf :3
d
d1g1tal1sLid
01-01-2024, 00:00
#6
Probeer ook de combinatie xtc met speed te vermijden. Ikzelf had nooit een dip na een pilletje. Totdat ik weekendje ging feesten met xtc en pep. OMFG crisis takke droge-poep-met weerhaken nogantoe hee!!! Wat heb ik mij de rest van de week ziek gevoeld. Hele dag op werk naar leeg browserscherm zitten staren, ergens lopen en niet meer weten waar je naar toe gaat en hoe je er bent gekomen. sigaretten in de koelkast leggen en meer van dat soort ongein.
speed en mdma combi is ook echt slecht voor je hersenen en vergroot de schade die het aanricht.
B
Backfire1990Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hey Zero en digitals,

Ontzettend bedankt voor jullie reactie. Vannacht heb ik zo goed als de klok rond geslapen met maar twee keer wakker worden ofzo en ik voel me alweer stukken beter. Hopen dat dit zo door blijft gaan vandaag:)

Nogmaals bedankt.
B
Backfire1990Lid
01-01-2024, 00:00
#8
d1g1tal1s zei:
Probeer ook de combinatie xtc met speed te vermijden. Ikzelf had nooit een dip na een pilletje. Totdat ik weekendje ging feesten met xtc en pep. OMFG crisis takke droge-poep-met weerhaken nogantoe hee!!! Wat heb ik mij de rest van de week ziek gevoeld. Hele dag op werk naar leeg browserscherm zitten staren, ergens lopen en niet meer weten waar je naar toe gaat en hoe je er bent gekomen. sigaretten in de koelkast leggen en meer van dat soort ongein.
speed en mdma combi is ook echt slecht voor je hersenen en vergroot de schade die het aanricht.
Klik om te vergroten...

Nog 1 ander vraagje digitals. Die crisis die jij omschrijft heb ik idd ook. maar hoelang duurde dit bij jou voor je weer helder werd? En ik neem aan dat de schade die aangericht is na 1 keer te overzien is?
b
bietskyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is inderdaad zeer aannemelijk dat dit door het drugsgebruik ( combigebruik) en ook nog in combinatie met alcohol een aantal dagen achter elkaar, ik heb zelf ook een tijd gehad waarin ik veel xtc slikte en had eerst nooit last van een dip, was vaak alleen maar een beetje vaag de dag erna, maar 1 keer een avond gehad waar er 7 pillen naar binnen gingen ( wel over de avond verspreid natuurlijk) en toen heb ik me toch wel zo'n 5/6 dagen ook flink beroerd gevoeld, een leeg gevoel,eten wou niet echt,beetje depri,nergens zin in enz. ( gelukkig was ik wel ingelezen en had ik redelijke ervaring met drugs dus ik wist toen ik bezig was die avond ook wel dat ik me de dagen erna me flink klote zou gaan voelen maarja op dat moment totally worth it natuurlijk)

Zijn gewoon je hoofd en lichaam die laten weten dat je over je eigen grenzen heen bent gegaan..

Moet zeggen dat ik het daarna nooit meer zo mal heb gedaan met pillen, doe het nu misschien een 4/5 keer in het jaar en hou het dan bij 1 pilletje en dan hoogstens 1 later erbij en combineer het nooit slecht met wat hasj jointjes erbij
f
fly--Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Graag gedaan hoor ^^

Hoe is het nu met je?
Al weer wat opgeknapt? (:
d
d1g1tal1sLid
01-01-2024, 00:00
#11
Backfire1990 zei:
Nog 1 ander vraagje digitals. Die crisis die jij omschrijft heb ik idd ook. maar hoelang duurde dit bij jou voor je weer helder werd? En ik neem aan dat de schade die aangericht is na 1 keer te overzien is?
Klik om te vergroten...

Oh, na 3 weken mocht ik van de dokter weer vast voedsel hebben en kon ik mijn eerste stapjes maken met het looprek, en na 7 maanden kon ik zelfs mijn voornaam weer foudloos spellen dus het viel uiteindelijk wel mee allemaal... :grin:

Zonder gekheid, Duurde ongeveer een dag of 4 en werd geleidelijk aan steeds lichter.
Hersenschade kun je niet echt vaststellen. Dat gaat heel geleidelijk. Je hersenen zijn er volgens mij ook knap handig in een "workaround" te maken als er iets niet goed functioneerd. Ik denk dat als je doorhebt dat je serieus je hersenen hebt beschadigd je al best wel een keer of wat ernstig over de scheef bent gegaan hoor

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."