#1
Yup, van mij ook veel sterkte en steun herbalisme!
Positive vibes 2 you!
Positive vibes 2 you!
Rob070 zei:Ik wens je veel succes en sterkte de komende tijd man!
Ik denk ook best dat alles op papier zetten je kan helpen om je (ex) verslaving te verwerken. Je wordt toch weer geconfronteerd met alles.. Goede dingen maar uiteraard ook negatieve dingen. Alleen moet je wel eerlijk tegen jezelf zijn en ervoor open staan om de negatieve dingen te zien, die drugsgebruik je de afgelopen jaren gebracht heeft.
Auraz zei:@Herbalisme
Dit werkt voor mij ook, vooral spirituele muziek, en de laatste tijd.. gek genoeg ook wat klassiek.
Voorbeelden hiervan zijn Enya / Disney soundtracks :P doen me aan vroeger denken / bach - air on a g string (doet me denken aan megaman legends) Four seasons - Vivaldi (duurt 40 min).
Probeer vooral de wat langere versies te zoeken..
Doe wat voor jou werkt en 'therapeutisch' aanvoelt.. is muziek het maar niet helemaal? Perfectioneer dan dat 'moment'.. maak het je 'eigen', zet dan een kaarsje aan.. maak het donker, de sfeer eromheen, omarm die muziek en werk aan de setting. Is dat het niet? Misschien aan de waterkant zitten op een bankje... half? Combineer het met muziek, misschien werkt dat.. misschien op een zomerse dag in het gras.. misschien een boswandeling.. luister goed naar je innerlijke zelf.. door te proberen, kom je erachter, niet alleen maar door verhalen te lezen, ga actief wat doen, maak een lijstje met wat je zou willen proberen... sta open voor inspiratie en ga ondernemen, juist dan kom je er 'werkelijk' achter..
Filosoferen werkt voor mij ook perfect.. het heeft een eigenschap in me ontwaakt die mijn karakter alleen maar complimenteert.. en die ik nog aan het ontdekken ben.
Het feit dat je aangeeft nog weleens open te staan voor een psychidelic trip juich ik toe (kan zeer therapeutisch werken), maar zorg echt dat je in de goede setting bent en jij die goede stofjes in je hoofd voelt.. bij twijfel gewoon echt niet doen.
Had ergens gelezen dat je niet de trip krijgt waar je om vraagt, maar die je lichaam verlangt.
Ik heb gister een trip weerstaan omdat ik wist dat de omstandigheden niet juist waren. Echter, denk ik dat het gezond is om een aantal keer per jaar een trip mee te maken. Dan wel of met jezelf of iemand die ook filosofisch is aangelegd, het dus doen.. met de juiste doel (soulsearching), en niet in feestmodus etc.
Daarnaast heb ik iemand in mijn omgeving waar ik erg goed mee kan praten, zij staat hetzelfde in het leven als ik.. woont hier gek genoeg 5 min vandaan, en waarschijnlijk binnenkort een keer afspreken.
Mijn focus ligt altijd op het andere geslacht, nu anderhalve jaar vrijgezel, en merk dat de eenzaamheid een grote boosdoener is die mij tegenhoudt in het helderen van je geest. Ik heb een drijfveer nodig, en we kunnen maar tot zover gaan.. soms is daarvoor hulp nodig van buitenaf, aan jou of je daarvoor openstaat, en aan jou om uit te vinden wie je dat kan geven en waar je het kan vinden. Kleine stapjes..
Bedenk voor jezelf wie in jou omgeving kunnen je hierin helpen.. en wie in jou omgeving houden je hierin tegen of bieden je die drugs aan waardoor jij (of je duistere kant) meegaat in de verleiding, wat wil je nou echt... hoe gedreven ben je.. je hoeft heus geen mensen af te stoten (wellicht enige afstand nemen) die jou hierin negatief beïnvloeden, vertel hen wat je wilt.. geef aan dat ze je niks aan moeten bieden of overhalen om toch drugs te gebruiken, vraag respect.. doen ze dit niet, en jij gaat er de volgende keer toch in mee, dan doe jij jezelf tekort (verloochen) als je er wel in meegaat.. soms is het lastig om die 'begin' te zoeken en te maken, maar wanneer die er is (dus de basis), zul je zien dat je geleidelijk (en vaak onbewust) naar een 'positieve' spiraal zal vloeien..
Ik had net ook in een andere topic wat geschreven naar iemand, en dat is dat voor mij multivitaminen (dus niet alleen feitelijk, maar ook 'placebo', je weet dat je met iets onwijs gezonds bezig bent..dus mentaal) erg goed aanslaan.. want als we erover nadenken.. onze 'voeding' (bouwblokken) is toch wel het belangrijkste samen met 'voldoende' slaap.
Slaap: 'De' verantwoordelijke voor je 'ritme', en je ritme is erg belangrijk.. investeer hier in. Zet je wekker, ga op vrije dagen vroeg opstaan.. zorg dat je elke dag op een bepaald tijdstip uit je bed bent.. ik weet dat het moeilijk is, maar je zal zien dat op lange termijn je hierbij zal baten. (dus ook op tijd / vaste tijden naar bed gaan)
Wellicht dat je hier ook wat antwoorden kan vinden..
Hoop dat je hier wat aan hebt..!
Gr
Herbalisme zei:En ik ga nog om met die mensen maar er is een heel andere band ontstaan met die mensen, de verschillen beginnen te groot te komen, in de puberteit lukt het nog om goed overeen te komen met mensen met heel andere levensovertuigingen, visies, .... maar naarmate de adolescentie eindigt begin je te beseffen dat die personen heel erg anders zijn en dat ze echt niet goed bezig zijn en het niet willen beseffen, natuurlijk zal ik nog altijd bevriend blijven met die mensen, maar het is gewoon de graad van vriendschap die niet meer zo hoog zal zijn.
ZERO- zei:Interessant verhaal. Je moet natuurlijk alleen drugs nemen voor iets extra's in je leven, als je het echt wil en op momenten dat je je goed voelt. Als je je op dit moment niet goed voelt, dan dus ook gewoon geen drugs nemen. Zo simpel ligt het eigenlijk misschien wel.
Ik ben de laatste tijd erg druk met school en zit niet zo lekker in m'n vel door oa stress, zou eigenlijk nog een keer in december xtc doen maar ga dat nu toch maar niet doen. Heb eerder al stemmingsproblemen gehad en ik wil dat niet in de war schoppen, ben daar dan wel weer erg voorzichtig mee. Maar dat ik gewoon weet dat ik het niet ga doen tot ik er weer echt 100% zin in heb en me weer goed voel, dat stelt me heel erg gerust en dat vind ik fijn, want dan weet ik dat als ik het weer ga doen het ook echt heel erg leuk gaat worden. Alhoewel ik drugs ontzettend fantastisch vind, vind ik het ook heel erg relaxt om nu een paar maanden gewoon niks te gebruiken. Heb genoeg andere dingen aan m'n hoofd..
ZERO- zei:Ja en wat die vrienden betreft, je verandert toch ook op een bepaalde manier en die vrienden van jou misschien (nog) niet. Dan zie je toch dat je allebei met andere dingen bezig raakt..
Je moet doen waar je je zelf goed bij voelt en omgaan bij met de mensen waar je je beter van voelt, en geen tijd spenderen aan vriendschappen waarvan je het idee hebt dat je er niet zoveel meer aan hebt. Daar is 't leven te kort voor denk ik. Je eigen gevoel is het belangrijkst. Met het maken van welke keuze dan ook.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."