Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk stop met drugs, hoe helder ik m'n geest?

Ik stop met drugs, hoe helder ik m'n geest?

16 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yup, van mij ook veel sterkte en steun herbalisme!

Positive vibes 2 you!
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben opeens helemaal van de drang naar drugs verlost, heb een reeks van erg rare dromen gehad waarin een hogere kracht me de kans bood om een nieuw leven te beginnen, vrij van drugs. Ik zal deze kans aanvaarden maar zal altijd respect behouden tegenover mensen die drugs gebruiken als geestverruimend middel zonder het te misbruiken.
Ik hoop dat ik dit volhoud maar ik denk dat het wel zal lukken want de laatste tijd heb ik er totaal geen drang achter, ik denk er zelf niet aan. Ik denk alleen maar aan liefde en m'n studies. Ik hoop dat ik m'n positiviteit ook kan overbrengen naar andere mensen, ik wil ze niet overtuigen om te stoppen met drugs, maar hun gewoon bewust maken van hun gebruik zodat er geen misbruik optreed.
Een nieuw hoofdstuk in m'n leven is begonnen, ik hou jullie op de hoogte, ben trouwens ook van plan om een boek te schrijven om m'n ex-verslaving te verwerken :wink:

Greets,
Herbalisme
R
Rob070Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik wens je veel succes en sterkte de komende tijd man!

Ik denk ook best dat alles op papier zetten je kan helpen om je (ex) verslaving te verwerken. Je wordt toch weer geconfronteerd met alles.. Goede dingen maar uiteraard ook negatieve dingen. Alleen moet je wel eerlijk tegen jezelf zijn en ervoor open staan om de negatieve dingen te zien, die drugsgebruik je de afgelopen jaren gebracht heeft.
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rob070 zei:
Ik wens je veel succes en sterkte de komende tijd man!

Ik denk ook best dat alles op papier zetten je kan helpen om je (ex) verslaving te verwerken. Je wordt toch weer geconfronteerd met alles.. Goede dingen maar uiteraard ook negatieve dingen. Alleen moet je wel eerlijk tegen jezelf zijn en ervoor open staan om de negatieve dingen te zien, die drugsgebruik je de afgelopen jaren gebracht heeft.
Klik om te vergroten...

Ik hou me nu vooral bezig met me te verdiepen in verschillende levensbeschouwingen en filosofiën ( Ben een erg spiritueel persoon ) en met powertraining om m'n gedachten te verzetten.

Nu moet ik zeggen dat ik na 2 weken al zeer positieve resultaten ondervind, zo heb ik een veel positievere mindsetting, zo zit ik vol met ideeën en creativiteit en wanneer ik tijd heb voer ik ze uit. Ook heb ik meer motivatie om dingen aan te pakken, dat ondervind ik vooral in de fitness maar ook in m'n studies of als iemand hulp nodig heeft met iets sta ik vlugger voor hen klaar.

Toch is het vaak elke dag - 2 dagen een strijd voeren met mezelf maar ik begin langzaamaan de bovenhand te krijgen en zal waarschijnlijk m'n druggebruik volledig in het verleden kunnen laten ( met de afspraak met mezelf dat ik wel zelden nog eens mag trippen, maar dit vooral als geestverruimend doeleind, niet recreatief ).

Bedankt voor de steun!
Greets,
Herbalisme
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Herbalisme
Dit werkt voor mij ook, vooral spirituele muziek, en de laatste tijd.. gek genoeg ook wat klassiek.
Voorbeelden hiervan zijn Enya / Disney soundtracks :P doen me aan vroeger denken / bach - air on a g string (doet me denken aan megaman legends) Four seasons - Vivaldi (duurt 40 min).
Probeer vooral de wat langere versies te zoeken..

Doe wat voor jou werkt en 'therapeutisch' aanvoelt.. is muziek het maar niet helemaal? Perfectioneer dan dat 'moment'.. maak het je 'eigen', zet dan een kaarsje aan.. maak het donker, de sfeer eromheen, omarm die muziek en werk aan de setting. Is dat het niet? Misschien aan de waterkant zitten op een bankje... half? Combineer het met muziek, misschien werkt dat.. misschien op een zomerse dag in het gras.. misschien een boswandeling.. luister goed naar je innerlijke zelf.. door te proberen, kom je erachter, niet alleen maar door verhalen te lezen, ga actief wat doen, maak een lijstje met wat je zou willen proberen... sta open voor inspiratie en ga ondernemen, juist dan kom je er 'werkelijk' achter.. :)

Filosoferen werkt voor mij ook perfect.. het heeft een eigenschap in me ontwaakt die mijn karakter alleen maar complimenteert.. en die ik nog aan het ontdekken ben.
Het feit dat je aangeeft nog weleens open te staan voor een psychidelic trip juich ik toe (kan zeer therapeutisch werken), maar zorg echt dat je in de goede setting bent en jij die goede stofjes in je hoofd voelt.. bij twijfel gewoon echt niet doen.
Had ergens gelezen dat je niet de trip krijgt waar je om vraagt, maar die je lichaam verlangt.
Ik heb gister een trip weerstaan omdat ik wist dat de omstandigheden niet juist waren. Echter, denk ik dat het gezond is om een aantal keer per jaar een trip mee te maken. Dan wel of met jezelf of iemand die ook filosofisch is aangelegd, het dus doen.. met de juiste doel (soulsearching), en niet in feestmodus etc.

Daarnaast heb ik iemand in mijn omgeving waar ik erg goed mee kan praten, zij staat hetzelfde in het leven als ik.. woont hier gek genoeg 5 min vandaan, en waarschijnlijk binnenkort een keer afspreken.
Mijn focus ligt altijd op het andere geslacht, nu anderhalve jaar vrijgezel, en merk dat de eenzaamheid een grote boosdoener is die mij tegenhoudt in het helderen van je geest. Ik heb een drijfveer nodig, en we kunnen maar tot zover gaan.. soms is daarvoor hulp nodig van buitenaf, aan jou of je daarvoor openstaat, en aan jou om uit te vinden wie je dat kan geven en waar je het kan vinden. Kleine stapjes.. :wink:
Bedenk voor jezelf wie in jou omgeving kunnen je hierin helpen.. en wie in jou omgeving houden je hierin tegen of bieden je die drugs aan waardoor jij (of je duistere kant) meegaat in de verleiding, wat wil je nou echt... hoe gedreven ben je.. je hoeft heus geen mensen af te stoten (wellicht enige afstand nemen) die jou hierin negatief beïnvloeden, vertel hen wat je wilt.. geef aan dat ze je niks aan moeten bieden of overhalen om toch drugs te gebruiken, vraag respect.. doen ze dit niet, en jij gaat er de volgende keer toch in mee, dan doe jij jezelf tekort (verloochen) als je er wel in meegaat.. soms is het lastig om die 'begin' te zoeken en te maken, maar wanneer die er is (dus de basis), zul je zien dat je geleidelijk (en vaak onbewust) naar een 'positieve' spiraal zal vloeien..

Ik had net ook in een andere topic wat geschreven naar iemand, en dat is dat voor mij multivitaminen (dus niet alleen feitelijk, maar ook 'placebo', je weet dat je met iets onwijs gezonds bezig bent..dus mentaal) erg goed aanslaan.. want als we erover nadenken.. onze 'voeding' (bouwblokken) is toch wel het belangrijkste samen met 'voldoende' slaap.
Slaap: 'De' verantwoordelijke voor je 'ritme', en je ritme is erg belangrijk.. investeer hier in. Zet je wekker, ga op vrije dagen vroeg opstaan.. zorg dat je elke dag op een bepaald tijdstip uit je bed bent.. ik weet dat het moeilijk is, maar je zal zien dat op lange termijn je hierbij zal baten. (dus ook op tijd / vaste tijden naar bed gaan)
Wellicht dat je hier ook wat antwoorden kan vinden.. :)
Hoop dat je hier wat aan hebt..!

Gr
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Auraz zei:
@Herbalisme
Dit werkt voor mij ook, vooral spirituele muziek, en de laatste tijd.. gek genoeg ook wat klassiek.
Voorbeelden hiervan zijn Enya / Disney soundtracks :P doen me aan vroeger denken / bach - air on a g string (doet me denken aan megaman legends) Four seasons - Vivaldi (duurt 40 min).
Probeer vooral de wat langere versies te zoeken..

Doe wat voor jou werkt en 'therapeutisch' aanvoelt.. is muziek het maar niet helemaal? Perfectioneer dan dat 'moment'.. maak het je 'eigen', zet dan een kaarsje aan.. maak het donker, de sfeer eromheen, omarm die muziek en werk aan de setting. Is dat het niet? Misschien aan de waterkant zitten op een bankje... half? Combineer het met muziek, misschien werkt dat.. misschien op een zomerse dag in het gras.. misschien een boswandeling.. luister goed naar je innerlijke zelf.. door te proberen, kom je erachter, niet alleen maar door verhalen te lezen, ga actief wat doen, maak een lijstje met wat je zou willen proberen... sta open voor inspiratie en ga ondernemen, juist dan kom je er 'werkelijk' achter.. :)

Filosoferen werkt voor mij ook perfect.. het heeft een eigenschap in me ontwaakt die mijn karakter alleen maar complimenteert.. en die ik nog aan het ontdekken ben.
Het feit dat je aangeeft nog weleens open te staan voor een psychidelic trip juich ik toe (kan zeer therapeutisch werken), maar zorg echt dat je in de goede setting bent en jij die goede stofjes in je hoofd voelt.. bij twijfel gewoon echt niet doen.
Had ergens gelezen dat je niet de trip krijgt waar je om vraagt, maar die je lichaam verlangt.
Ik heb gister een trip weerstaan omdat ik wist dat de omstandigheden niet juist waren. Echter, denk ik dat het gezond is om een aantal keer per jaar een trip mee te maken. Dan wel of met jezelf of iemand die ook filosofisch is aangelegd, het dus doen.. met de juiste doel (soulsearching), en niet in feestmodus etc.

Daarnaast heb ik iemand in mijn omgeving waar ik erg goed mee kan praten, zij staat hetzelfde in het leven als ik.. woont hier gek genoeg 5 min vandaan, en waarschijnlijk binnenkort een keer afspreken.
Mijn focus ligt altijd op het andere geslacht, nu anderhalve jaar vrijgezel, en merk dat de eenzaamheid een grote boosdoener is die mij tegenhoudt in het helderen van je geest. Ik heb een drijfveer nodig, en we kunnen maar tot zover gaan.. soms is daarvoor hulp nodig van buitenaf, aan jou of je daarvoor openstaat, en aan jou om uit te vinden wie je dat kan geven en waar je het kan vinden. Kleine stapjes.. :wink:
Bedenk voor jezelf wie in jou omgeving kunnen je hierin helpen.. en wie in jou omgeving houden je hierin tegen of bieden je die drugs aan waardoor jij (of je duistere kant) meegaat in de verleiding, wat wil je nou echt... hoe gedreven ben je.. je hoeft heus geen mensen af te stoten (wellicht enige afstand nemen) die jou hierin negatief beïnvloeden, vertel hen wat je wilt.. geef aan dat ze je niks aan moeten bieden of overhalen om toch drugs te gebruiken, vraag respect.. doen ze dit niet, en jij gaat er de volgende keer toch in mee, dan doe jij jezelf tekort (verloochen) als je er wel in meegaat.. soms is het lastig om die 'begin' te zoeken en te maken, maar wanneer die er is (dus de basis), zul je zien dat je geleidelijk (en vaak onbewust) naar een 'positieve' spiraal zal vloeien..

Ik had net ook in een andere topic wat geschreven naar iemand, en dat is dat voor mij multivitaminen (dus niet alleen feitelijk, maar ook 'placebo', je weet dat je met iets onwijs gezonds bezig bent..dus mentaal) erg goed aanslaan.. want als we erover nadenken.. onze 'voeding' (bouwblokken) is toch wel het belangrijkste samen met 'voldoende' slaap.
Slaap: 'De' verantwoordelijke voor je 'ritme', en je ritme is erg belangrijk.. investeer hier in. Zet je wekker, ga op vrije dagen vroeg opstaan.. zorg dat je elke dag op een bepaald tijdstip uit je bed bent.. ik weet dat het moeilijk is, maar je zal zien dat op lange termijn je hierbij zal baten. (dus ook op tijd / vaste tijden naar bed gaan)
Wellicht dat je hier ook wat antwoorden kan vinden.. :)
Hoop dat je hier wat aan hebt..!

Gr
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je inzichtgevend antwoord!
Het heeft me veel stof tot denken opgeleverd en ook wat creatieve ideeën.
Zal zeker wat zaken beginnen toepassen, zeker dat met die kaarsjes en klassieke muziek lijkt me interessant :)
En ik doe dezelfde tijd erg vaak aan zelfreflectie en meditatie en begin het gevoel te krijgen dat ik mezelf veel beter leer kennen nu ik nuchter ben, ik leer een andere kant van mezelf kennen en ervaar daar nieuwe gedachten en gevoelens bij en dat is erg interessant.
En ik ga nog om met die mensen maar er is een heel andere band ontstaan met die mensen, de verschillen beginnen te groot te komen, in de puberteit lukt het nog om goed overeen te komen met mensen met heel andere levensovertuigingen, visies, .... maar naarmate de adolescentie eindigt begin je te beseffen dat die personen heel erg anders zijn en dat ze echt niet goed bezig zijn en het niet willen beseffen, natuurlijk zal ik nog altijd bevriend blijven met die mensen, maar het is gewoon de graad van vriendschap die niet meer zo hoog zal zijn.

Greets,
Herbalisme

Greets,
Herbalisme
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Interessant verhaal. Je moet natuurlijk alleen drugs nemen voor iets extra's in je leven, als je het echt wil en op momenten dat je je goed voelt. Als je je op dit moment niet goed voelt, dan dus ook gewoon geen drugs nemen. Zo simpel ligt het eigenlijk misschien wel.
Ik ben de laatste tijd erg druk met school en zit niet zo lekker in m'n vel door oa stress, zou eigenlijk nog een keer in december xtc doen maar ga dat nu toch maar niet doen. Heb eerder al stemmingsproblemen gehad en ik wil dat niet in de war schoppen, ben daar dan wel weer erg voorzichtig mee. Maar dat ik gewoon weet dat ik het niet ga doen tot ik er weer echt 100% zin in heb en me weer goed voel, dat stelt me heel erg gerust en dat vind ik fijn, want dan weet ik dat als ik het weer ga doen het ook echt heel erg leuk gaat worden. Alhoewel ik drugs ontzettend fantastisch vind, vind ik het ook heel erg relaxt om nu een paar maanden gewoon niks te gebruiken. Heb genoeg andere dingen aan m'n hoofd..
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Herbalisme zei:
En ik ga nog om met die mensen maar er is een heel andere band ontstaan met die mensen, de verschillen beginnen te groot te komen, in de puberteit lukt het nog om goed overeen te komen met mensen met heel andere levensovertuigingen, visies, .... maar naarmate de adolescentie eindigt begin je te beseffen dat die personen heel erg anders zijn en dat ze echt niet goed bezig zijn en het niet willen beseffen, natuurlijk zal ik nog altijd bevriend blijven met die mensen, maar het is gewoon de graad van vriendschap die niet meer zo hoog zal zijn.
Klik om te vergroten...

Tja, hoe zal ik het zeggen. Het hoort bij het ouder worden. Het beseffen dat sommige mensen je toch niet liggen, vooral als je een andere weg inslaat.

In ieder geval tof dat het wel lekker met je gaat!
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#9
ZERO- zei:
Interessant verhaal. Je moet natuurlijk alleen drugs nemen voor iets extra's in je leven, als je het echt wil en op momenten dat je je goed voelt. Als je je op dit moment niet goed voelt, dan dus ook gewoon geen drugs nemen. Zo simpel ligt het eigenlijk misschien wel.
Ik ben de laatste tijd erg druk met school en zit niet zo lekker in m'n vel door oa stress, zou eigenlijk nog een keer in december xtc doen maar ga dat nu toch maar niet doen. Heb eerder al stemmingsproblemen gehad en ik wil dat niet in de war schoppen, ben daar dan wel weer erg voorzichtig mee. Maar dat ik gewoon weet dat ik het niet ga doen tot ik er weer echt 100% zin in heb en me weer goed voel, dat stelt me heel erg gerust en dat vind ik fijn, want dan weet ik dat als ik het weer ga doen het ook echt heel erg leuk gaat worden. Alhoewel ik drugs ontzettend fantastisch vind, vind ik het ook heel erg relaxt om nu een paar maanden gewoon niks te gebruiken. Heb genoeg andere dingen aan m'n hoofd..
Klik om te vergroten...

Ben van dezelfde mening :wink:
Veel succes met je examens! ;p

Greets,
Herbalisme
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja en wat die vrienden betreft, je verandert toch ook op een bepaalde manier en die vrienden van jou misschien (nog) niet. Dan zie je toch dat je allebei met andere dingen bezig raakt..
Je moet doen waar je je zelf goed bij voelt en omgaan bij met de mensen waar je je beter van voelt, en geen tijd spenderen aan vriendschappen waarvan je het idee hebt dat je er niet zoveel meer aan hebt. Daar is 't leven te kort voor denk ik. Je eigen gevoel is het belangrijkst. Met het maken van welke keuze dan ook.
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#11
ZERO- zei:
Ja en wat die vrienden betreft, je verandert toch ook op een bepaalde manier en die vrienden van jou misschien (nog) niet. Dan zie je toch dat je allebei met andere dingen bezig raakt..
Je moet doen waar je je zelf goed bij voelt en omgaan bij met de mensen waar je je beter van voelt, en geen tijd spenderen aan vriendschappen waarvan je het idee hebt dat je er niet zoveel meer aan hebt. Daar is 't leven te kort voor denk ik. Je eigen gevoel is het belangrijkst. Met het maken van welke keuze dan ook.
Klik om te vergroten...

Ja maar het is gewoon op mentaal vlak dat het gewoon een te grote kloof wordt, zij zien drugs meer als een middel om veel geld te verdienen, om veel te feesten, om hele dagen te gebruiken, ... Ik zie het gewoon als iets dat met mate kan gebruikt worden om je eens te amuseren of om tot spirituele inzichten te komen....
Zij stellen zich ook veel vlugger agressief op, ben daar een tijd door beïnvloed geweest maar die periode is volledig over.
Ze zitten op een andere mentaliteit, sommige van hen zijn echt probleemjongeren geworden, maar je hebt natuurlijk een verleden van 1 tot 13 jaar met die mensen dus langs de andere kant kan ik ze moeilijk aan de kant zetten, sommige ken ik nog uit de tijd van in het hoekje staan in de peuterklas ;p
Maar ik ken nu ook veel andere mensen die er meer van houden om te filosoferen of te praten over hedendaagse toestanden in de wereld en ik voel dat ik steeds dichter naar die mensen groei en steeds verder van de anderen.

Greets,
Herbalisme
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Bedoel ook niet per definitie dat je mensen aan de kant moet zetten, maar moeite moet doen in die dingen waar jij iets positiefs uit haalt. Als jij je met bepaalde dingen die je met hen samen doet niet meer op je plek voelt, even heel objectief, wat heb jij daar dan aan? Betekent niet dat je ze meteen helemaal niet meer hoeft te zien, maar misschien die dingen doen met hen waar je je dan wel goed bij voelt. Anders zit je daar ook van ja.
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben al een hele tijd aanwezig op het drugsforum en lees erg veel diverse dingen die hier gepost worden. Dat komt vooral omdat ik erg geïnteresseerd ben in drugs, ik ben al van vroege leeftijd ( 13 jaar ) spontaan bezig met drugs en tegen m'n 16de heb ik ze ongeveer allemaal geprobeerd ( met als uitzondering heroïne en enkele andere ).

De meeste mensen zeggen dat je van drugs dom, agressief, ... wordt maar de drugs die ik gebruikte ( & ik gebruikte redelijk veel maar nooit dezelfde drug kort op elkaar, met als uitzondering wiet, hasj en coke ) hadden geen enkel effect op m'n schoolresultaten of op m'n sociale leven, integendeel door me af en toe eens heel te laten gaan onder invloed van drugs op een feestje ondervond ik dat ik meer motivatie had om m'n best te doen en ook m'n sociale leven leed er niet onder ( enkel eens wat uitgevlogen onder invloed van een day-after kater maar voor de rest geen grote gevolgen )

Dus eigenlijk is er geen enkel probleem, maar toch is die er want anders zou ik niet stoppen. Buiten dat ik besef dat ook af en toe gebruiken wat negatieve invloed heeft op de gezondheid ( ook al heeft bijna alles tegenwoordig een negatieve invloed op je ) zit ik met een ander probleem. Ik ben altijd al een groot denker, een filosoof geweest die zich enorm bezighoud met het waarom van alles. Nu heb ik in der loop van jaren een soort van roes ( ik kan het moeilijk beschrijven ) in m'n hoofd ontwikkelt die steeds sterker en sterker word, ik heb ook altijd beseft dat die er was en dat die er waarschijnlijk was door het druggebruik ( in combinatie met het vele denken ) maar ik besteedde er weinig aandacht aan want ik ondervond er geen last van.

Maar de laatste tijd besef ik dat het genoeg is, mijn besef van de wereld is drastisch verandert in vergelijking met een paar jaar geleden, mijn geest is erg troebel geworden en ik wil dat het weer helder wordt, ook heb ik zeer rare dromen tot zeer levendige nachtmerries waar er vreselijk rare en enge zaken in voorkomen. Ik vraag me af of het nog niet te laat is en of een omkeerproces mogelijk is?

Ik heb alvast besloten geen cannabis meer te gebruiken of chemische drugs zoals xtc, cocaïne,...
Wel zou ik graag nog zeer zelden ( eens in de 6-8 maanden ) eens een lsd-trip of dmt, mescaline, ... willen doen omdat ik gefascineerd ben door psychedelica.

Het is een erg lange tekst en misschien uit ik mijn probleem niet goed genoeg? Maar ik hoop dat jullie verstaan wat ik bedoel en herkennen sommigen van jullie zichzelf in mijn situatie?

Greets,
Herbalisme
O
Ozymandias.RLid
01-01-2024, 00:00
#14
Met dit soort klachten zou ik langs een dokter gaan. Op je 13e beginnen met drugs lijkt me überhaupt niet iets wat goed is voor de ontwikkeling van je brein. Daarnaast is het totaal irrelevant of een drugs synthetisch is of niet, daar zou ik geen rekening mee houden met inname in de toekomst.
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat ik niet zo jong had moeten beginnen is een feit waar ik nu, de dag op heden spijt van heb, ik heb heel wat fantastische, magische dingen beleefd maar de tol die je erna betaalt is te groot.

Ik heb het al overwogen om naar een klinisch psycholoog te gaan maar dit zou ik het liefst houden als laatste stap want het is ironisch als je als psychologie-student hulp moet gaan zoeken bij een psycholoog.

Maar ik ben nu een week en een beetje verder, heb nog niks van drugs gebruikt en heb de indruk dat mijn denkvermogen en gedachtegang al weer wat vlotter verloopt. Nu ben ik aan het twijfelen om op zeer beperkte basis af en toe cannabis te gebruiken omdat ik denk dat dat het minste invloed zal hebben, maar ik twijfel, want als de grens oversteek van niet gebruiken tot cannabis gebruiken op zeer beperkte basis, weet ik bijna zeker dat dit zal uitmonden in cannabis roken op regelmatige basis en af en toe een pil ofzo ...

Het is zeer moeilijk, en het is toch misschien het beste dat ik eens een test afneem want misschien heb ik een licht psychische stoornis of beeld ik het me wel allemaal in en denk ik gewoon te veel na en heeft het eigenlijk niets te maken met de drugs...

Bedankt voor je reactie! :wink:

Greets,
Herbalisme
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat verlies je ermee om naar een psycholoog te gaan. Je kan dat beter als de eerste stap in de goede richting zien dan je laatste optie. Stoppen kan je helpen maar het zal je problemen niet oplossen. Succes ermee en volgens mij herhaalt het verleden zich hier een beetje.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het stoppen met drugs is een goede stap. Inderdaad is psychologische hulp aan te raden, maar ik kan ook wel begrijpen dat de drempel erg hoog is. Zoek iets wat je afleid. Sport, meditatie, whatever, als jij er wat aan hebt. Zoek rust in jezelf. Ik wens je heel veel succes met het stoppen, het zal inderdaad een moeilijke weg worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."