Ik denk dat dit vooral gaat om wilskracht.
Ik zal geen argumenten aankaarten hoe ik erover denk (edit; of misschien toch wel achteraf gezien nadat ik dit bericht al heb getypt..), omdat ik denk dat jij zelf het antwoord al weet. Echter, zijn we geneigd in deze wereld het antwoord eerder te accepteren als het van een ander komt.
(zoals een arts je verteld wat je hebt, wat je zelf eigenlijk al wist, maar omdat de arts heeft gestudeerd, zijn we eerder geneigd dit aan te nemen, ik spreek hier niet uit eigen ervaring maar constateringen bij andere en omgeving).
Persoonlijk, vind ik dat je alles moet proberen te balanseren in je leven. Wat jij nodig hebt is een 'turning point', een 'inzicht'. Iemand die je erbij kan helpen en scherp houden.
Tip, zeer lichte dosis truffels (dus therapeutisch), thuis omgeving samen met een vriend/sitter. Of als je het aandurft, alleen met heerlijke rustige muziek, donker en koptelefoon op. Je zal in connectie komen te staan met je echte 'ik', je hart.. je geweten.. ineens snap je het en weet je wat je moet doen.
Vervolg-actie; verdiep je eens in vitaminen en mineralen.
In mijn optiek; medicijnen = genezen en onderdrukken en vitaminen en mineralen zijn de bouwstenen voor je lichaam, het 'voorkomen'. (investeer in je lichaam richting positief, je geeft tenslotte ook geld uit aan drugs richting negatief)
Creëer je eigen balans, zoek je rust. Dit kan van alles zijn, het feit dat je hier deze topic aan maakt is een start. Wat je er verder mee doet is aan jou. (dus ook werkelijk iets mee doen of het laten verwateren, redenen bedenken waarom je het nog niet hebt gedaan en achteraf een kleine mate van spijt dat je er nog niet aan begonnen bent).. wilskracht?
Ik wens je oprechte succes toe. Positiviteit en energie ben en maak jij zelf. (Herinner je je nog toen je verliefd was of misschien bent.. die oneindige bron van energie? Zonder dat je daar stofjes voor hebt genomen, maar puur omdat je een goed doel voor ogen hebt). Verbreed je doelen en opties, doe eens gek en wees is niet jezelf..
Okay dit bericht werd langer dan ik dacht.. (ik ben trouwens geen psycholoog oid, het is ook niet mijn intentie zo over te komen)
Groetjes