Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCocaine gebruik en meer

Cocaine gebruik en meer

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik sluit me volledig bij ZERO aan.
Er is maar één manier om daar achter te komen, en dat is jezelf op de proef te stellen.
Daarnaast denk ik dat we allemaal anders zijn en ditgeen wat je vraagt, niet voor iedereen hetzelfde hoeft te zijn.
r
ricoroszayLid
01-01-2024, 00:00
#2
medegebruikers,

Ik ben nieuw op deze site en dit is mijn eerste bericht.
Heb een account aangemaakt omdat ik zelf cocaine, xtc en soms speed gebruik.


Nu gebruik ik aardig wat coke.Ongeveer 100 euro per week en dit doe ik nu een jaar.
Ik haal niet coke omdat ik het nodig heb maar gwn omdat ik het geld ervoor heb en het relaxxed vind
Daarvoor heb ik elke week xtc gedaan maar vanwege de kater ben ik daarmee gestopt

nu ben ik bang dat ik verslaafd aan de coke aak en dat ik op een dag gruwlijke gezondheids klachten krijg.
Ik ben nu zo,n een maand gestopt en ik heb geen last van ontwenning ofiets.
Het lukt me prima

het iemand hetzelfde of wat zijn jullie meningen hierover.
moet ik uitkijken voor verslaving???
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik gebruik om dezelfde reden als jou coke. Lekker chill. Verslaafd ben je enkel als je niet meer kunt functioneren zonder het spul wat bij jou niet het geval is. Probeer het toch wat te controleren maar ik zou me geen zorgen maken.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Zou wel oppassen als ik jou was. Wat zou je doen als je het geld er niet meer voor had, zou je dan zo makkelijk stoppen? Kan je wel ja zeggen, maar ja, ik zeg, bewijs het maar eens even. Stop eens voor 4 maanden dan, kan je zelf zien hoe je dat afgaat.
Ik vind elke week 100 euro wel vrij veel. En dat is ook niet goed voor je lichaam nee.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Welkom op het forum!

Ik probeer je met dit bericht niet te veroordelen, het is hoe ik het zie (deels uit ervaring). Verslaafd is een term die in mijn ogen door veel mensen verkeerd gezien wordt. Als je nu een maand gestopt bent zonder enige problemen, is je lichaam er niet van afhankelijk, maar dan kun je nog steeds wel geestelijk verslaafd zijn. Als je elke week 100 euro wegsnuift, ben je in mijn ogen gewoon verslaafd.

Het is bij geestelijke verslaving niet de afkick die je elke keer overhaalt om weer nieuwe te halen, en daarom zien mensen zichzelf niet als verslaafd. Jij geeft aan dat je haalt omdat je het geld kunt missen en het relaxed vind.

Ik ga er vanuit dat je weet dat 100 euro coke per week (ook elke week XTC wat je voorheen deed) een gezondheidsrisico is. Dat is voor jou geen reden om je gebruik te matigen, je doet het immers al een jaar lang.

Je geeft zelf aan dat je bang bent om verslaafd te raken, dat kan ik me goed voorstellen. Echter is verslaving iets wat erin sluipt, het is niet zo dat je op een bepaald moment ineens verslaafd bent.

Met die hoeveelheden is de kans vrij groot dat je klachten krijgt (misschien pas over een paar jaar). Het is bijvoorbeeld een aardige aanslag op je hart en bloedvaten, maar ook geestelijk. Hoe is je geheugen? Heb je wel eens last van onrust?

Als je je risico's wilt beperken is het in ieder geval belangrijk dat je niet elke week meer gaat gebruiken, je lichaam heeft tijd nodig om tot rust te komen en je hersenen vooral. Probeer het in ieder geval af en toe eens een weekend niet te gebruiken, om die gewoonte eruit te houden.
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#6
SmartieAndMe zei:
Het is bij geestelijke verslaving niet de afkick die je elke keer overhaalt om weer nieuwe te halen, en daarom zien mensen zichzelf niet als verslaafd. Jij geeft aan dat je haalt omdat je het geld kunt missen en het relaxed vind.
Klik om te vergroten...

Ja precies ja, heb ook wel het vermoeden dat ik toch in denial zit, maar dondersgoed eigenlijk wel weet dat ik eigenlijk toch wel verslaafd ben ondertussen, niet een leuk idee, maar zoals je ook zei, het sluipt erin, en omdat er geen lichamelijk afkick gedoe aan vastzit denk je dat het wel losloopt, niet dus, zwicht toch erg vaak weer aan mn eigen stemmetje in mn hoofd die zegt, ah joh, tis toch lekker ff...moet dan echt wel een mentaal gevecht met mezelf aan gaan om niet ff te bellen...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sja dat is het moeilijke eraan. Ik heb anderhalf jaar elke avond geblowd omdat ik vond dat ik niet verslaafd was. Als je de lichamelijke afkickverschijnselen krijgt was je al ver daarvoor verslaafd geraakt.

It's a thin white line :grin:
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#8


Haha :grin:
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#9
hehe die blik ook.

100 euro per week dat is zeg maar 2 gram per week. Dat ga je gewoon voelen aan je hart na een tijdje. Het is gewoon te veel voor wat een lichaam aan kan. Je moet ook tijd hebben om te herstellen. Als je wekelijks gebruikt heb je te weinig tijd daarvoor.

Maar goed dat je nu een maand even rust houdt!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Haha heel nice Missyy
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk dat dit vooral gaat om wilskracht.
Ik zal geen argumenten aankaarten hoe ik erover denk (edit; of misschien toch wel achteraf gezien nadat ik dit bericht al heb getypt..), omdat ik denk dat jij zelf het antwoord al weet. Echter, zijn we geneigd in deze wereld het antwoord eerder te accepteren als het van een ander komt.
(zoals een arts je verteld wat je hebt, wat je zelf eigenlijk al wist, maar omdat de arts heeft gestudeerd, zijn we eerder geneigd dit aan te nemen, ik spreek hier niet uit eigen ervaring maar constateringen bij andere en omgeving).

Persoonlijk, vind ik dat je alles moet proberen te balanseren in je leven. Wat jij nodig hebt is een 'turning point', een 'inzicht'. Iemand die je erbij kan helpen en scherp houden.
Tip, zeer lichte dosis truffels (dus therapeutisch), thuis omgeving samen met een vriend/sitter. Of als je het aandurft, alleen met heerlijke rustige muziek, donker en koptelefoon op. Je zal in connectie komen te staan met je echte 'ik', je hart.. je geweten.. ineens snap je het en weet je wat je moet doen.

Vervolg-actie; verdiep je eens in vitaminen en mineralen.
In mijn optiek; medicijnen = genezen en onderdrukken en vitaminen en mineralen zijn de bouwstenen voor je lichaam, het 'voorkomen'. (investeer in je lichaam richting positief, je geeft tenslotte ook geld uit aan drugs richting negatief)
Creëer je eigen balans, zoek je rust. Dit kan van alles zijn, het feit dat je hier deze topic aan maakt is een start. Wat je er verder mee doet is aan jou. (dus ook werkelijk iets mee doen of het laten verwateren, redenen bedenken waarom je het nog niet hebt gedaan en achteraf een kleine mate van spijt dat je er nog niet aan begonnen bent).. wilskracht?

Ik wens je oprechte succes toe. Positiviteit en energie ben en maak jij zelf. (Herinner je je nog toen je verliefd was of misschien bent.. die oneindige bron van energie? Zonder dat je daar stofjes voor hebt genomen, maar puur omdat je een goed doel voor ogen hebt). Verbreed je doelen en opties, doe eens gek en wees is niet jezelf.. :wink:

Okay dit bericht werd langer dan ik dacht.. (ik ben trouwens geen psycholoog oid, het is ook niet mijn intentie zo over te komen)

Groetjes
e
enlightmentLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heel mooi geschreven Auraz.
Dit kan een mooie standaard reply zijn op vragen over verslavingen.

Verder ben ik het er ook mee eens met je punt over de huidige geneeskunde; Ze hebben geleerd om symptomen te bestrijden in plaats van om naar de oorzaak van het probleem te kijken (bv verslavingen).
Medicijnen onderdrukken eigenlijk alleen maar de symptonen, maar bestrijden de oorzaak niet (en dus ook het voorkomen zoals jij het noemt). Bijv. met truffels kun je jezelf weer terug vinden en 'inzichten' krijgen zodat je indien mogelijk de oorzaak kunt vinden en bestrijden. Dat is het proberen waard naar mijn mening, niet geschoten is altijd mis.
Begrijp me niet verkeerd, medicijnen kunnen in sommige gevallen wel oplossingen bieden voor problemen.

Zeau, dat was even mijn mening die ik wou laten horen :)
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#13
Thanks enlight.
En klopt wat je zegt, ik ben ook zeker niet tegen medicijnen. Sommige mensen hebben een aandoening of zitten ergens mee, waar ze gewoon echt niks aan kunnen doen.. en dan kan dat een goede uitkomst zijn. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."