Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpacecake of dexamfetamine op festival?

Spacecake of dexamfetamine op festival?

23 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
j
justmakepeaceLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mensen,

Ik weet niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, dus ik dacht dan gooi ik het hier maar in! :grin:

Over een week heb ik dus een twee daags festival, de eerste dag is niet zo mijn muziek en is het wel gezellig enzo, maar wil ik liever gewoon wat bier drinken en gek doen zoals normaal. Dag twee is iets meer mijn muziek en ik zit me al een tijdje af te vragen of ik die dag dan spacecake zou kunnen doen en hoeveel. Nu beviel me gisteren ineens dat ik ook dexamfetamine heb liggen.

Spacecake was mijn eerste idee omdat ik het gewoon kan eten op weg naar het festival toe, naar binnen kan voordat het ingewerkt is en er dan dus niks aan de hand is en ik niks naar binnen hoef te smokkelen (want ik ben een mietje en mijn kleine jaap is niet groot genoeg om een hele plak cake onder te verstoppen :rock:). Daarna zal de cake een uurtje of 8 werken en kan ik in de comedown nog rustig een pilsje drinken. Ik zit alleen nog te twijfelen of ik dan een hele, of een halve plak wil eten (ik ben niet van plan om helemaal van de kaart te raken).

Als ik voor de dex ga kan ik gewoon 20 tot 25 mg snel naar binnen werken voordat ik in de rij ga staan en werkt dat ook lekker lang, maar toch lekker mild door en zullen ook niet veel mensen het van me in de gaten hebben. Het enige echte nadeel is dat ik me helemaal de tering zweet en ook helemaal uitdroog natuurlijk.

Nu is de vraag wat zou ik doen en in welke dosering? Ik heb met beide al wel wat ervaring en weet dus wel ongeveer wat ik kan verwachten, alleen op een festivalterrein is het toch weer even anders en goed om verschillende meningen te verzamelen :grin: . Ik zit tevens waarschijnlijk wel met een kater van de dag ervoor, al kan ik me natuurlijk ook wat inhouden. Mocht de kater te erg zijn of het weer val heel erg tegen, dan kan ik de cake ook gewoon weg flikkeren en de dex thuis laten.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je vergelijkt twee volkomen verschillende dingen met elkaar. Ik heb het idee dat je vooral een beetje word geleid door het "geen held zijn" haha.

Je moet je afvragen waar je zin in hebt. Wat vind jij fijn. Ik hou persoonlijk helemaal niet van stoned zijn. Dus ik zou voor de dextro gaan als ik moest kiezen tussen die twee. MAar zelf vind ik dextro ook weer veel te subtiel voor een feest.

Oftewel wat vind je leuk en fijn. :) Misschien dag 1 de cake voor meer chill op muziek die je toch minder vind. Dag 2 de dextro voor meer energie.
j
justmakepeaceLid
01-01-2024, 00:00
#3
bobsacamano zei:
Misschien dag 1 de cake voor meer chill op muziek die je toch minder vind. Dag 2 de dextro voor meer energie.
Klik om te vergroten...

Haha dat kan natuurlijk ook! Dag 1 wordt er wat ''hardere'' muziek gedraaid en dag 2 wat ''chillere'' muziek, dus als ik beide doe kan ik ze misschien beter omdraaien.

Het zijn inderdaad twee totaal verschillende stofjes, maar wat ze wel gemeen hebben is dat het vrij subtiel is (tenzij ik twee plakken cake eet natuurlijk :grin:). Ik sta waarschijnlijk ook tussen mensen die alleen maar drinken en om dan heel hard op iets anders te gaan staan stuiteren is ook zo tegen de sfeer in vind ik.

Qua het ''geen held zijn'' heb je wel gelijk, ik wordt al zenuwachtig als ik gefouilleerd wordt wanneer ik met mijn moeder naar een voetbalwedstrijd ga :P.

Het stoned zijn is op spacecake ook weer net een tikkeltje anders dan wanneer je blowt, wat meer fysiek en minder sloom in je kop, ook heb je gewoon wat meer energie om dingen te ondernemen (niet dat je opgepept wordt, maar je zakt niet door de bank heen).
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
bobsacamano zei:
Je vergelijkt twee volkomen verschillende dingen met elkaar.
Klik om te vergroten...
Mijn eerste reactie toen ik de titel zag was ook echt even huh, wtf.

Zoals Bob ook al zegt, wat vind jij chill en vind je waarbij passen. Voor harde muziek lijkt me dex beter om flink te dansen en voor chille muziek lijkt me spacecake chiller.

Persoonlijk zou ik echter geen spacecake op een festival doen. Met spacecake is het toch altijd weer even afwachten hoe het valt, zelfs voor de doorgewinterde blower. Eenmaal gegeten heb je soms meteen een flinke dosis thc binnen wat je dan wellicht best kunt hebben, maar zoals je zelf ook al zegt is volledig van de kaart zijn op spacecake wellicht niet fijn op een festival. Persoonlijk zou ik dan liever gaan blowen en vaak mag je wiet ook gewoon meenemen naar festivals op voorwaarde dat je het daar pas draait. Maargoed als je toch spacecake wilt doen zou ik er niet teveel van eten. Je hebt het over hoeveel plakken je moet doen, maar dat hangt natuurlijk ook veel van de sterkte af. Maak je ze zelf of koop je het in de shop?

Tot slot zou ik de dex pillen gewoon in je onderbroek stoppen, dat is toch net even wat anders als een plak spacecake :P. In je onderbroek gaan ze toch niet voelen en dan kun je het gewoon op het festival terrein innemen wanneer het je uitkomt.
j
justmakepeaceLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als ik cake gebruik dan pak ik denk ik een halve plak en ik haal het in de shop, zelf bakken gaat me niet lukken met mijn ouders thuis. Met cake zit ik ook liever iets te laag, dan kan ik altijd nog een pilsje pakken, dan te hoog wat dat betreft.

een halve strip dex in mn onderbroek is wel een beetje veel denk ik, heb er natuurlijk geen ervaring mee en andere mensen die ik spreek die dat wel hebben zijn er vrij relaxed onder. Maarja, zoals ik al zei ben ik daar geen held in.

Dat het twee totaal verschillende dingen zijn en het een beetje gek over komt snap ik volkomen hahaha. Het initiële plan was om een halve plak cake te eten, maar ik bedacht me zomaar dat ik ook nog dex heb.

Als het goed weer wordt is het voordeel aan cake tegenover dex ook dat ik niet helemaal kapot ga van het zweten, dat heb ik met dex wel redelijk snel en aangezien het overdag is, is het zweten natuurlijk een beetje erger.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik als geen-blower zou het niet aandurven om spacecake op een festival naar binnen te gooien, maar misschien is dat wel anders voor mensen die vaker blowen. :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fool zei:
Ik als geen-blower zou het niet aandurven om spacecake op een festival naar binnen te gooien, maar misschien is dat wel anders voor mensen die vaker blowen. :P
Klik om te vergroten...
Ik heb heel vaak geblowd, maar spacecake op een festival zou ik ook niet zo snel doen. Dan liever gewoon blowen wat mij betreft.

justmakepeace zei:
een halve strip dex in mn onderbroek is wel een beetje veel denk ik, heb er natuurlijk geen ervaring mee en andere mensen die ik spreek die dat wel hebben zijn er vrij relaxed onder. Maarja, zoals ik al zei ben ik daar geen held in.
Klik om te vergroten...
Als je ze uit de strip haalt en in een zakje stopt kan dat prima hoor. Ik heb ook vaak xtc pillen in mijn onderbroek gehad naar een festival en nooit problemen mee gehad. Als je het van te voren gaat slikken maak je denk ik eerder een kans de lul te zijn aangezien ze dan wellicht aan je zien dat je wat gebruikt hebt.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maar met 10 pillen dex gepakt worden zijn wel 10 units op basis van de opiumwet, ik weet niet hoe soepel ze daarmee omgaan?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoeveel mag je eigenlijk mee naar binnen nemen?

haha je snapt wel wat ik bedoel... :P

Fool zei:
Maar met 10 pillen dex gepakt worden zijn wel 10 units op basis van de opiumwet, ik weet niet hoe soepel ze daarmee omgaan?
Klik om te vergroten...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fool zei:
Maar met 10 pillen dex gepakt worden zijn wel 10 units op basis van de opiumwet, ik weet niet hoe soepel ze daarmee omgaan?
Klik om te vergroten...
Dat is waar, maar denk niet dat de TS van plan is 10 dex pillen te gaan slikken, althans dat lijkt me wat veel. Maar zal wel snel meer dan 1 worden waarschijnlijk.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Een halve gram poeder of één gebruikseenheid(1 zegel, 1 pil, 1 capsule of 1 buisje) worden gezien als gebruikershoeveelheden en daar wordt je verder niet voor vervolgt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
bobsacamano zei:
Ja 1 dex lijkt me echt te duf kan je net zo goed koffie drinken
Klik om te vergroten...
Ik weet niet hoeveel mg er in die pillen zit, maar denk dat 1 ook best een aardig effect heeft. Waarschijnlijk wel iets te weinig voor een feestje helaas.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja 1 dex lijkt me echt te duf kan je net zo goed koffie drinken :P

2 espresso's

Psychedelibee zei:
Fool zei:
Maar met 10 pillen dex gepakt worden zijn wel 10 units op basis van de opiumwet, ik weet niet hoe soepel ze daarmee omgaan?
Klik om te vergroten...
Dat is waar, maar denk niet dat de TS van plan is 10 dex pillen te gaan slikken, althans dat lijkt me wat veel. Maar zal wel snel meer dan 1 worden waarschijnlijk.
Klik om te vergroten...
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#14
10 mg toch meestal. Ik werd er alleen wat wakkerder van.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Is toch Ritalin of vergis ik me nou? Of was Ritalin nou Methylphenidate? Ik heb een keer Ritalin gehad namelijk.

Psychedelibee zei:
Volgens mij heb je verschillende sterktes, maar heb jij wel eens dextroamfetamine geprobeerd bob?
Klik om te vergroten...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Volgens mij heb je verschillende sterktes, maar heb jij wel eens dextroamfetamine geprobeerd bob?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
bobsacamano zei:
Is toch Ritalin of vergis ik me nou? Of was Ritalin nou Methylphenidate? Ik heb een keer Ritalin gehad namelijk.

Psychedelibee zei:
Volgens mij heb je verschillende sterktes, maar heb jij wel eens dextroamfetamine geprobeerd bob?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Nee Ritalin is methylfenidaat, dat is een stuk minder potent dan dexamfetamine. Dexamfetamine is een isomeer van amfetamine. In speed zit 50% dexamfetamine en 50% levoamfetamine, dexamfetamine is de sterkere van de twee.
j
justmakepeaceLid
01-01-2024, 00:00
#18
Haha heb ze inderdaad niet op voorschrift nee en ze zijn 5 mg van de apotheek, maar dan moeten ik er minimaal 4 a 5 in een keer nemen, dat zien ze niet als een gebruikershoeveelheid denk ik. Ik zit nog even te wikken en wegen wat ik doe, bedankt voor de tips en discussie alvast! :grin:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Aah kijk nevermind then :P

Psychedelibee zei:
bobsacamano zei:
Is toch Ritalin of vergis ik me nou? Of was Ritalin nou Methylphenidate? Ik heb een keer Ritalin gehad namelijk.

Psychedelibee zei:
Volgens mij heb je verschillende sterktes, maar heb jij wel eens dextroamfetamine geprobeerd bob?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Nee Ritalin is methylfenidaat, dat is een stuk minder potent dan dexamfetamine. Dexamfetamine is een isomeer van amfetamine. In speed zit 50% dexamfetamine en 50% levoamfetamine, dexamfetamine is de sterkere van de twee.
Klik om te vergroten...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#20
je hebt zat merknamen of merkloze varianten van l/d amfetamine, en in verschillende verhoudingen. ook heb je nog medicijnen die er op lijken.

als je pillen van de apotheek hebt zou ik ze niet in je onderbroek stoppen, en gewoon in de strips laten. als ze ze vinden zeg je gewoon dat je adhd, gille de la tourette of wat-dan-ook hebt. ik verwacht niet dat ze je de toegang weigeren omdat je je medicijnen gewoon wilt gebruiken tijdens een festival. dat zou feitelijk discriminatie zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."