Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpacecake of dexamfetamine op festival?

Spacecake of dexamfetamine op festival?

23 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dan moet je ook je recept meenemen, MeejheM. Ik vind het niet klinken alsof Justmakepeace zijn dexamfetamine op voorschrift heeft. :P
M
MedicLid
01-01-2024, 00:00
#2
In principe zou je gewoon je medicatie mee kunnen nemen naar een festival.
Als je geen problemen wilt kan je beter de officiele bijsluiter meenemen (ook dex-amfetamine heeft een bijsluiter) en in je potje/doosje niet meer tabletten meenemen dan je nodig hebt, die dag eventueel de dag erna. Voor de zekerheid het liefst niet alle tabletten meenemen naar binnen, mocht je met de auto gaan, kan je ze beter daar bewaren.
bij
Dexamfetamine tabletten zijn er ook retard (met vertraagde afgifte), je zou in het vervolg daarvan een verpakking kunnen aanvragen op recept speciaal voor dit soort situaties. De tablet werkt dan veel langer omdat het geneesmiddel langzamer vrij komt dan bij de 'normale' tabletten.

Deze worden echter niet vergoed, dus zelf betalen aan de balie (net zoals bij methylfenidaat retard, zoals Concerta).

Op www.medicijnkosten.nl kun je een inschatting maken van de kosten, de daadwerkelijke kosten zijn afhankelijk van receptregels/aflevertarief die de apotheek in rekening brengt.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Medic zei:
In principe zou je gewoon je medicatie mee kunnen nemen naar een festival.
Als je geen problemen wilt kan je beter de officiele bijsluiter meenemen (ook dex-amfetamine heeft een bijsluiter) en in je potje/doosje niet meer tabletten meenemen dan je nodig hebt, die dag eventueel de dag erna. Voor de zekerheid het liefst niet alle tabletten meenemen naar binnen, mocht je met de auto gaan, kan je ze beter daar bewaren.
bij
Dexamfetamine tabletten zijn er ook retard (met vertraagde afgifte), je zou in het vervolg daarvan een verpakking kunnen aanvragen op recept speciaal voor dit soort situaties. De tablet werkt dan veel langer omdat het geneesmiddel langzamer vrij komt dan bij de 'normale' tabletten.

Deze worden echter niet vergoed, dus zelf betalen aan de balie (net zoals bij methylfenidaat retard, zoals Concerta).

Op http://www.medicijnkosten.nl kun je een inschatting maken van de kosten, de daadwerkelijke kosten zijn afhankelijk van receptregels/aflevertarief die de apotheek in rekening brengt.
Klik om te vergroten...
Dit gaat natuurlijk alleen op als je ze zelf voorgeschreven krijgt, de topicstarter geeft aan dat hij dexamfetamine via andere wegen verkregen heeft. :)

Wat je wel kunt proberen is een paar tabletten wegen en kijken of dit samen minder dan 0.5 gram is. Dan kun je het gewoon allemaal vermalen en in één keer naar binnen gooien. (Niet snuiven) Ik weet niet hoeveel een pilletje weegt, maar het lijkt me wel minder dan een halve gram. :P
M
MedicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ah oke, daar had ik overheen gelezen, bedankt.

Er zijn meerdere magistrale bereiders die Dexamfetamine maken en leveren als capsule en als tablet. Het is onder andere beschikbaar als 5 en 10 mg... maar ook lagere sterktes zijn beschikbaar, zelfs een drank en in verschillende sterktes als retard
1 tablet van 5 a 10 mg zal geen halve gram wegen, maar 2 tabletten komen zeker in de buurt.

Het gewicht van 3 tabletten methylfenidaat (Ritalin generiek) van de fabrikant PCH wegen bijna een halve gram en ik meen dat de 5 en 10 mg tabletten van alle beschikbare fabrikanten groter en zwaarder wegen dan een tablet methylfenidaat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."