#1
mijn eerste paniekaanval (onder invloed van x) was ook een nachtelijk incidentje, denk dat als dat overdag was gebeurd ik paniekaanvallen overdag had gekregen. Ben in het verleden gediagnosticeerd met paniekstoornis+agorafobie en PTSS. Die agorafobie is eigenlijk zo goed als weg, ik kan weer op festivals verschijnen en daar heb ik absoluut geen paranoia dus wat dat betreft is dat een verbetering
vind het dan maar raar dat nu paranoia in de avond optreed, als er niemand is terwijl dat eerst altijd in een drukke omgeving was. Het is denk ik vooral een angst voor de dood en alles wat je zou kunnen doden, waaronder vergifiting dus ook. Ik ben een keertje out gegaan, ben daar erg van geschrokken en heb zo automatisch de link vergiftiging gelegd. (Althans mijn hersens leggen die link) terwijl in werkelijkheid ik te weinig had gegeten. Echt een irritant hersenspelletje dus. Ik ga maandag hier ff kijken of dat ad recept nog op actief staat, en dan maar hopen
niet heel veel zin in, sowieso omdat ik echt een aversie tegen pillen heb gekregen, of het nu XTC of wat dan ook is. Soweso als je op een festival bent en je wordt dan gedrogeerd met xtc dan is dat wellicht nog 10 keer erger, erg rustiger word ik van dat idee dus niet.
Ik zou het eigenlijk ook gewoon los moeten laten, die drang (geen verslaving hoor) maar de nieuwsgierigheid van: 'Kan ik het niet een keertje proberen' blijft. Ik weet dat als ik het een keer ga proberen, en dit goed gaat het een deur opent naar meerdere xtc avontuurtjes en mocht ik dan alsnog goed gaan, dan kan het de volgende keer wel fout gaan. Geen garantie dus. Ik heb veel in mijn leven meegemaakt waaronder seksuele intimidatie, auto-ongeluk en pesten. ben vroeg met drugs begonnen (Net 17) en blabla en ben er eigenlijk altijd 'redelijk' boven op gekomen, nog meer een reden waarom ik denk dat ik dit wel aankan
Heel ernstig, iknow. Ik wil natuurlijk geen psychose op me afroepen ofzoiets. Dat van die koffie herken ik, ligt aan het caffeine gehalte gok ik. Word er zelf altijd onrustig van, maar ik heb geleerd dat dat gewoon het effect van caffeine is. Je zus drinkt dat helemaal niet meer toch? Dronk zelf betreft caffeine-houdende dranken altijd de gouden fles van coca-cola die geen caffeine bevat, was een prima uitkomst
Ik zou je ook adviseren om te stoppen met blowen, wat mij betreft is wiet echt iets wat je hoofd opfokt, maarja wie ben ik? Anderen advies geven, maar zelf wel graag xtc nemen... gelukkig heb ik een goede vriend die uit voorzorg mij weigert xtc voor te schotelen
Wat voor harddrugs gebruikte jij als ik vragen mag, en wat voor medicatie? Ik wil je echt op je hart drukken dat ondanks je klachten verergeren bij sociale afspraken je dat toch echt moet doen. Ik had pleinvrees en ben toen alsnog naar feesten gegaan ook al wist ik toch dat het kut zou gaan. Gewoon gedaan, en ik wist dat ik eventueel naar huis kon als het niet ging. Neem een persoon mee met wie je alles deelt en die er een beetje van af weet, klinkt makkelijker gezegd dan gedaan maar het begin van genezing met dit soort stoornissen ligt in het onder ogen komen van de angst, want nu heb jij waarschijnlijk last van angst voor de angst (een mooie vicieuze cirkel) dus.. ik hoop dat je er uit komt, nog meer dan ik zelf want ik heb het niet in die mate... stay strong
heb vrijdag een afspraak bij de huisarts, dus kijk wel wat daar uit komt, thanks iedereen.