Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPlaatselijke paranoia

Plaatselijke paranoia

42 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
c
candymonsterLid
01-01-2024, 00:00
#1
mijn eerste paniekaanval (onder invloed van x) was ook een nachtelijk incidentje, denk dat als dat overdag was gebeurd ik paniekaanvallen overdag had gekregen. Ben in het verleden gediagnosticeerd met paniekstoornis+agorafobie en PTSS. Die agorafobie is eigenlijk zo goed als weg, ik kan weer op festivals verschijnen en daar heb ik absoluut geen paranoia dus wat dat betreft is dat een verbetering :confused: vind het dan maar raar dat nu paranoia in de avond optreed, als er niemand is terwijl dat eerst altijd in een drukke omgeving was. Het is denk ik vooral een angst voor de dood en alles wat je zou kunnen doden, waaronder vergifiting dus ook. Ik ben een keertje out gegaan, ben daar erg van geschrokken en heb zo automatisch de link vergiftiging gelegd. (Althans mijn hersens leggen die link) terwijl in werkelijkheid ik te weinig had gegeten. Echt een irritant hersenspelletje dus. Ik ga maandag hier ff kijken of dat ad recept nog op actief staat, en dan maar hopen :cry: niet heel veel zin in, sowieso omdat ik echt een aversie tegen pillen heb gekregen, of het nu XTC of wat dan ook is. Soweso als je op een festival bent en je wordt dan gedrogeerd met xtc dan is dat wellicht nog 10 keer erger, erg rustiger word ik van dat idee dus niet.
c
candymonsterLid
01-01-2024, 00:00
#2
+ ik wil er ff aan toevoegen dat ik ten tijde van mijn paranoia een keer truffels heb gedaan en ik heb daar never last van ondervonden, niet bad gegaan o.i.d. Toch gek als dat wordt afgeraden bij psychisch instabiele mensen
S
SnowblindLid
01-01-2024, 00:00
#3
Is het mogelijk dat de fobie, para-achtige verschijnselen en de PTSS al langere tijd op de achtergrond aanwezig waren en de XTC de trigger is die het in alle hevigheid naar boven heeft laten komen?
Dat je er 's avonds last van hebt, verbaast me niet. 'S nachts scherpen de tegenstellingen zich immers op krachtige wijze aan.
Zonder professionele hulp kom je hier echt niet uit. Troost je: als je er op tijd bij bent vallen deze symptomen meestal vrij gemakkelijk te behandelen.

Veel liefs en kracht gewenst.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je AD-pillen gaan je hier echt niet uithelpen, je moet echt een arts raadplegen, en liever eerder dan later.
c
candymonsterLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tja, ik dacht altijd dat de XTC mijn serotonine niveau om zeep had geholpen, wat op z'n beurt weer angstklachten teweeg kan brengen. Bij het staken (herstellen van serotonine) van XTC verdwenen de angstklachten ook, vandaar dat ad's eventueel wel zouden helpen dacht ik. Heb altijd al wel wat paniekaanvallen gehad, maar zelden (1 keer per jaar?) Wat bedoel je met tegenstellingen?

Dankjewel :) X
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn zus kwam eens op een avond bij mij op visite, en ze had cocaine gesnoven. Ik was aan het smoken zoals gewoonlijk , en mijn zus vroeg ook om een paar hijsjes van de joint. Wat ze overigens wel vaker deed. Toen gebeurde er iets vreemds. Ze dacht dat ze een hartaanval ging krijgen, dus ik snel de ambulance gebeld. Ze schreeuwde alles bij elkaar! Eenmaal toen het ambulance personeel was aangekomen en haar hart gemonitord werd, was er niks geen afwijking te vinden, ook geen hoge bloeddruk. Mijn zus kalmeerde weer wat, en het personeel verliet mijn woning. Me zus zei dat ze naar huis wilde, en aangezien ze dicht in de buurt van mij woont, vertrok ze op haar fiets richting haar huis. Maar enkele minuten later toen ze deur uit was belde ze weer aan bij mij. Ze was er helemaal van overtuigt dat ze dood zou gaan. Ik wist totaal niet wat er speelde. Ik probeerde mijn zus te kalmeren, maar dat lukte niet. Ik ben vervolgens naar mijn tante gerend die een paar huizen verder woont dan ik. Daar belde ik mijn ouders, en vroeg of ze met spoed wilde komen, en met mijn zus naar het ziekenhuis wilde gaan. Die nacht heb ik niet meer kunnen slapen, en was ernstig bezorgd over mijn zus. In het ziekenhuis hadden ze haar iets kalmerend's gegeven (oxazepam) Maar mijn zus dacht ook dat ze haar iets gegeven hadden, wat haar om het leven zou helpen. Gelukkig gebeurde dit niet, en werd ze kalm en weer ontslagen uit het ziekenhuis. De volgende dag ging ik mijn zus opzoeken en toen begon ze ineens weer over een hartaanval en dit keer zat er ook iets in haar hoofd niet goed. De ambulance moest weer komen, en vervolgens was er weer niks aan de hand. Van de term paniekaanvallen had ik toen nog nooit gehoord. Het ging niet beter met mijn zus, alleen maar slechter, en uiteindelijk belande ze op de psychiatrie. Daar werden de diagnoses: dwangstoornis/ paniek-angstaanvallen/hypochondrie/hyperventileren vastgesteld. Ze werd ingesteld op verschillende medicatie, en bij efexor en lorazepam leek er uiteindelijk vooruitgang in te zitten. Maar mijn zus was altijd al anti antidepressiva geweest. Ze wilde liever nooit dat spul in haar lichaam. Dus ze begon over de langer termijn bijwerkingen, en zocht redenen om een andere antidepressiva te proberen. Haar psychiater ging hier elke keer in mee, en gaf haar min of meer de gelegenheid om alle SSRI's te proberen. Elke keer had ze wel een reden om het gebruik van antidepressiva af te kappen. Inmiddels liep de behoefte naar lorazepam steeds meer op. Vandaag bijna 5 jaar later gaat het nog steeds niet goed met haar. Ze vormde in de loop van tijd ook steeds agressiever gedrag. De thuissituatie liep volledig uit de hand, waardoor ze al meerdere malen met een RM is opgenomen. Ik kan me tot op de dag van vandaag nog steeds niet voorstellen dat cocaine en cannabis daar alleen de oorzaak van zijn geweest. Sowieso had ze last van stress door haar werk en relatie. Daarnaast heeft ze in feite een traag werkende schildklier, maar dat wordt door medicatie op peil gehouden. Ze had die dag wel meer stimulerende middelen op zoals energydrank, koffie en vetverbranders. Daarbij ben ik erachter gekomen dat het in onze gene zit om depressief te worden, paniek en angst etc... Iets wat dus altijd al op de achtergrond aanwezig was, maar door verschillende factoren getriggerd werd. Ik ben geen arts! Maar die paranoide achtige verschijnselen (doomscenario's) kunnen best onderdeel zijn van paniekaanvallen of hyperventileren. Sterkte met deze klachten! Ik gun ze echt niemand.

Daar ze wisten in het ziekenhuis dat ze cocaine en cannabis had gebruikt , kwam ze gelijk op de laatste plek. Daar denken ze alleen: Dat is de volgende die door drugs hier zo bij ons terecht komt. Met andere woorden. Eigen schuld, dikke bult.
S
SnowblindLid
01-01-2024, 00:00
#7
candymonster zei:
Wat bedoel je met tegenstellingen?
Klik om te vergroten...

Overdag zien we alles meestal door 1 lichtbron, de zon.
Na het invallen van de schemering heerst de duisternis en wat pogingen deze te verdrijven met wat electrisch licht.
De nacht brengt voor velen meer dreiging met zich mee.
In het donker gaan we vaak negatiever of irrationeler denken over van alles. Daardoor is de kans aanwezig dat we dan vatbaarder zijn voor buitenproportionele angsten.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#8
candymonster zei:
Tja, ik dacht altijd dat de XTC mijn serotonine niveau om zeep had geholpen, wat op z'n beurt weer angstklachten teweeg kan brengen. Bij het staken (herstellen van serotonine) van XTC verdwenen de angstklachten ook, vandaar dat ad's eventueel wel zouden helpen dacht ik. Heb altijd al wel wat paniekaanvallen gehad, maar zelden (1 keer per jaar?) Wat bedoel je met tegenstellingen?

Dankjewel :) X
Klik om te vergroten...

Normaal is het ook de bedoeling dat je serotonine omhoog wordt gegooid bij xtc. Maar of je het daar direct mee om zeep kan helpen betwijfel ik. Wellicht is de een daar gevoeliger voor dan de ander. Je kan bijvoorbeeld wel het serotonine syndroom krijgen als je antidepressiva met xtc combineert. Vaak denk ik hierbij aan verschillende factoren zoals gene, organen, stress etc...
Wat mij sowieso opviel was dat wanneer mijn zus ongesteld moest worden duidelijk meer last had van haar paniekaanvallen. Dus ook hormonen kunnen hier een rol in spelen.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Snowblind zei:
candymonster zei:
Wat bedoel je met tegenstellingen?
Klik om te vergroten...

Overdag zien we alles meestal door 1 lichtbron, de zon.
Na het invallen van de schemering heerst de duisternis en wat pogingen deze te verdrijven met wat electrisch licht.
De nacht brengt voor velen meer dreiging met zich mee.
In het donker gaan we vaak negatiever of irrationeler denken over van alles. Daardoor is de kans aanwezig dat we dan vatbaarder zijn voor buitenproportionele angsten.
Klik om te vergroten...

Interessante toevoeging! Alleen bij mijn zus verschilt het altijd. Ze heeft dagen erbij dat ze overdag veel meer last heeft van paniekaanvallen, en 's avonds meer gekalmeerd. Maar andersom gebeurd ook.
c
candymonsterLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pfff naar verhaal! Hoop dat ze er weer boven op komt want het is geen pretje. :cry: Klopt ook inderdaad dat als je experimenteert met drugs mensen je gelijk niet meer serieus nemen. Drugs zijn geen garantie voor psychische problemen, maar zo wordt wel altijd gedacht :tearsofjoy: Ik bedoelde trouwens dat ik niet vaak, maar wel kort op elkaar XTC heb gebruikt (en alcohol+2 keer speed/spacecake/lachgas) en dit in combinatie met niet al te veel slaap. Dat stelselmatig XTC doen heeft mijn sero natuurlijk niet veel goeds gedaan. :P Sowieso, mocht het weer voorkomen dan weet ik nu precies hoe de vork in de steel zit. @Snowblind, thanks. Zo had ik er nog niet over nagedacht, komt bij dat ik bad ging in de nacht wat de nacht voor mij indirect al wat duisterder maakt. Echter, ben ik overdag dan ook meer in staat om ondoordachte keuzes te maken (zoals xtc doen) omdat ik dan denk dat ik dat allemaal wel aankan, in de avond durf ik dat opeens niet meer.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#11
candymonster zei:
Pfff naar verhaal! Hoop dat ze er weer boven op komt want het is geen pretje. :cry: Klopt ook inderdaad dat als je experimenteert met drugs mensen je gelijk niet meer serieus nemen. Drugs zijn geen garantie voor psychische problemen, maar zo wordt wel altijd gedacht :tearsofjoy: Ik bedoelde trouwens dat ik niet vaak, maar wel kort op elkaar XTC heb gebruikt (en alcohol+2 keer speed/spacecake/lachgas) en dit in combinatie met niet al te veel slaap. Dat stelselmatig XTC doen heeft mijn sero natuurlijk niet veel goeds gedaan. :P Sowieso, mocht het weer voorkomen dan weet ik nu precies hoe de vork in de steel zit. @Snowblind, thanks. Zo had ik er nog niet over nagedacht, komt bij dat ik bad ging in de nacht wat de nacht voor mij indirect al wat duisterder maakt. Echter, ben ik overdag dan ook meer in staat om ondoordachte keuzes te maken (zoals xtc doen) omdat ik dan denk dat ik dat allemaal wel aankan, in de avond durf ik dat opeens niet meer.
Klik om te vergroten...

Ik raad het je echt af om xtc te blijven nemen als je paniekaanvallen krijgt. Dit kan serieus een keertje goed fout gaan, en dan ben je verder van huis. Ik ben hier best huiverig over geworden. Me zus kan geen kop koffie meer drinken, of een sigaretje opsteken of ze krijgt al meer angst. En zelf persoonlijk zeg ik je heel eerlijk dat ik zelf ook een beetje oetoe ben om door te gaan met blowen, terwijl ik weet dat ik ook een angststoornis heb ontwikkeld. :P
c
candymonsterLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben zo eigenwijs als de pest, heb -ondanks wat in dit artikel staat- laatst wel 1/8 van een xtc pil gebruikt, vond het niet het vermelden waard omdat ik er (op klamme handjes na) niks van heb gevoeld. Kon ook gewoon plassen en normaal doen dus dat was gewoon te weinig X om zijn werk te doen. T was ook gewoon een test maar ben achteraf blij dat ik -uit bangheid- te weinig heb genomen :rockband: Ik zou het eigenlijk ook gewoon los moeten laten, die drang (geen verslaving hoor) maar de nieuwsgierigheid van: 'Kan ik het niet een keertje proberen' blijft. Ik weet dat als ik het een keer ga proberen, en dit goed gaat het een deur opent naar meerdere xtc avontuurtjes en mocht ik dan alsnog goed gaan, dan kan het de volgende keer wel fout gaan. Geen garantie dus. Ik heb veel in mijn leven meegemaakt waaronder seksuele intimidatie, auto-ongeluk en pesten. ben vroeg met drugs begonnen (Net 17) en blabla en ben er eigenlijk altijd 'redelijk' boven op gekomen, nog meer een reden waarom ik denk dat ik dit wel aankan :xtc: Heel ernstig, iknow. Ik wil natuurlijk geen psychose op me afroepen ofzoiets. Dat van die koffie herken ik, ligt aan het caffeine gehalte gok ik. Word er zelf altijd onrustig van, maar ik heb geleerd dat dat gewoon het effect van caffeine is. Je zus drinkt dat helemaal niet meer toch? Dronk zelf betreft caffeine-houdende dranken altijd de gouden fles van coca-cola die geen caffeine bevat, was een prima uitkomst :rock: Ik zou je ook adviseren om te stoppen met blowen, wat mij betreft is wiet echt iets wat je hoofd opfokt, maarja wie ben ik? Anderen advies geven, maar zelf wel graag xtc nemen... gelukkig heb ik een goede vriend die uit voorzorg mij weigert xtc voor te schotelen :) Heb je nu ook een volledige angststoornis?
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#13
candymonster zei:
Ik ben zo eigenwijs als de pest, heb -ondanks wat in dit artikel staat- laatst wel 1/8 van een xtc pil gebruikt, vond het niet het vermelden waard omdat ik er (op klamme handjes na) niks van heb gevoeld. Kon ook gewoon plassen en normaal doen dus dat was gewoon te weinig X om zijn werk te doen. T was ook gewoon een test maar ben achteraf blij dat ik -uit bangheid- te weinig heb genomen :rockband: Ik zou het eigenlijk ook gewoon los moeten laten, die drang (geen verslaving hoor) maar de nieuwsgierigheid van: 'Kan ik het niet een keertje proberen' blijft. Ik weet dat als ik het een keer ga proberen, en dit goed gaat het een deur opent naar meerdere xtc avontuurtjes en mocht ik dan alsnog goed gaan, dan kan het de volgende keer wel fout gaan. Geen garantie dus. Ik heb veel in mijn leven meegemaakt waaronder seksuele intimidatie, auto-ongeluk en pesten. ben vroeg met drugs begonnen (Net 17) en blabla en ben er eigenlijk altijd 'redelijk' boven op gekomen, nog meer een reden waarom ik denk dat ik dit wel aankan :xtc: Heel ernstig, iknow. Ik wil natuurlijk geen psychose op me afroepen ofzoiets. Dat van die koffie herken ik, ligt aan het caffeine gehalte gok ik. Word er zelf altijd onrustig van, maar ik heb geleerd dat dat gewoon het effect van caffeine is. Je zus drinkt dat helemaal niet meer toch? Dronk zelf betreft caffeine-houdende dranken altijd de gouden fles van coca-cola die geen caffeine bevat, was een prima uitkomst :rock: Ik zou je ook adviseren om te stoppen met blowen, wat mij betreft is wiet echt iets wat je hoofd opfokt, maarja wie ben ik? Anderen advies geven, maar zelf wel graag xtc nemen... gelukkig heb ik een goede vriend die uit voorzorg mij weigert xtc voor te schotelen :) Heb je nu ook een volledige angststoornis?
Klik om te vergroten...

Daar ontstaat het probleem zich al een beetje. Verkeerde cognities? Dat betekend dus in principe angst voor herhaling van een minder leuke gebeurtenis. Deze angst voor de angst triggerd vaak de angst alleen nog maar meer, wat vervolgens weer kan leiden tot een paniekaanval. Toch hoeft het niet perse altijd te zijn dat de keer na de minder leuke ervaring, het zich weer herhaalt, en heb je er toch weer een leuke ervaring mee gehad. Dat is zo verschillend per persoon. Ik zelf ben hierdoor wel een stuk huiveriger geworden. Alle harddrugs die ik gebruikte durf ik momenteel sowieso niet meer aan te raken.
Me zus drinkt alleen nog maar decaf soms.
Mijn angststoornis is min of meer andere soorten drugs aanraken, bang dat het dan helemaal verkeerd uitpakt, ook mede door alle medicatie die ik slik. Maar mijn stoornis gaat zo ver dat ik amper afspraken maak met vrienden, en op familie feesten wil komen opdagen. Alle plezierige dingen in het leven sla ik af. Want mijn klachten nemen toe als ik iets wil ondernemen. Dus bij mij zit best al wel diep ja. :(
c
candymonsterLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het is vooral een hoop onbewuste stress die door de drugs omhoog is gebracht. Je kan denken dat je kiplekker in je vel zit maar daar denken je hersenen dan onbewust anders over :kots: Wat voor harddrugs gebruikte jij als ik vragen mag, en wat voor medicatie? Ik wil je echt op je hart drukken dat ondanks je klachten verergeren bij sociale afspraken je dat toch echt moet doen. Ik had pleinvrees en ben toen alsnog naar feesten gegaan ook al wist ik toch dat het kut zou gaan. Gewoon gedaan, en ik wist dat ik eventueel naar huis kon als het niet ging. Neem een persoon mee met wie je alles deelt en die er een beetje van af weet, klinkt makkelijker gezegd dan gedaan maar het begin van genezing met dit soort stoornissen ligt in het onder ogen komen van de angst, want nu heb jij waarschijnlijk last van angst voor de angst (een mooie vicieuze cirkel) dus.. ik hoop dat je er uit komt, nog meer dan ik zelf want ik heb het niet in die mate... stay strong :)
c
candymonsterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat is dus het verraderlijke, je weet nooit of je je goed voelt omdat het ook een schijneffect kan zijn :rolleyes: heb vrijdag een afspraak bij de huisarts, dus kijk wel wat daar uit komt, thanks iedereen.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#16
reverb zei:
Hoi candymonster,

Allereerst goed dat je om advies vraagt en je je paranoia probeert te analyseren.
Als ik het goed begrijp ben je net verhuisd, nieuwe omgeving, nieuwe mensen. Je hebt heel wat extra stress in je leven. Dus niet zo raar dat, in jouw geval, dat je 'hersenen een spel met je spelen'.

De vraag is, hoe krijg je de controle weer terug en een betere, minder angstige, grip op de realiteit? Je kunt op op verschillende paarden wedden. Overleg met een arts of je medicijnen zou kunnen nemen, bouw een betrouwbare vrienden/kennissen club in je nieuwe stad en indien mogelijk, bombardeer (zoek) iemand in je omgeving die als jouw vertrouwenspersoon kan fungeren, zeg maar, een luisterend oor. Kortom, als het kan, deel je paranoia met iemand (professioneel iemand?).

Overigens, als ik jouw was, zou ik de drugs links laten liggen. Je bent gevoelig voor geestverruimende middelen en deze combi levert voor jouw niets goed op. Klinkt misschien belerend (gebruik zelf wel) en hypocriet (sorry), maar bedoel het opbouwend.

Heel veel wijsheid gewenst!
Klik om te vergroten...

Ik ben het helemaal hiermee eens. Geef je lichaam, en daarmee je geest, eerst wat rust! Zulke problemen zijn niet niks. Drugs gebruiken is ook niet niks. En bij mezelf merk ik ook dat al die problemen altijd langer doorspelen dan je denkt. Ik denk ook vaak dat ik me weer helemaal goed voel, nergens meer last van heb, en dan ineens heb ik weer een paar rotdagen. Als ik zo terug kijk naar mijn minder goede periodes duurde het altijd minstens eenzelfde periode om weer goed in mijn vel te komen zitten. En dan nog heb je altijd (kleine) terugvallen. Dus probeer eerst de stabiliteit in je leven terug te halen voor je weer met drugs gaat spelen.
En zoek sowieso een arts, psycholoog of andere professional op om te bespreken welke medicijnen goed voor je zijn. Dat je toen daar een recept voor hebt gekregen betekent niet dat ze nu ook goed gaan helpen. Antidepressiva is zeer heftig dus ga dat zeker niet zelf uitvogelen.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#17
candymonster zei:
Het is vooral een hoop onbewuste stress die door de drugs omhoog is gebracht. Je kan denken dat je kiplekker in je vel zit maar daar denken je hersenen dan onbewust anders over :kots: Wat voor harddrugs gebruikte jij als ik vragen mag, en wat voor medicatie? Ik wil je echt op je hart drukken dat ondanks je klachten verergeren bij sociale afspraken je dat toch echt moet doen. Ik had pleinvrees en ben toen alsnog naar feesten gegaan ook al wist ik toch dat het kut zou gaan. Gewoon gedaan, en ik wist dat ik eventueel naar huis kon als het niet ging. Neem een persoon mee met wie je alles deelt en die er een beetje van af weet, klinkt makkelijker gezegd dan gedaan maar het begin van genezing met dit soort stoornissen ligt in het onder ogen komen van de angst, want nu heb jij waarschijnlijk last van angst voor de angst (een mooie vicieuze cirkel) dus.. ik hoop dat je er uit komt, nog meer dan ik zelf want ik heb het niet in die mate... stay strong :)
Klik om te vergroten...

Ik gebruikte experimenteel: Speed, cocaine, dexamfetamine en xtc of mdma.
Op dit moment gebruik ik aan medicatie: Sertraline, pregabaline, alprazolam en risperidon.

Die vicieuze cirkel is het het probleem, maar ik blijf wel gewoon buiten komen. Het is niet zo dat ik mij opsluit. Maar afspraken en zo , gaat lastiger. Ik ben een tijdje geleden nog op Scheveningen strand geweest ik had wel wat alprazolam nodig, maar eenmaal aangekomen deed het me hartstikke goed. Het is denk ik vooral belangrijk dat je een goede balans vind tussen dingen die je leuk vind om te doen, en de hoeveelheid stress wat het meebrengt? Klinkt stom, maar ook de leuke dingen die je in het leven doet nemen enige vorm van stress met zich mee. Dit zie ik echter wel als gezonde stress/spanningen.
c
candymonsterLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja is ook zo, van die dingen die nerve wrecking zijn maar niet op een negatieve manier. Bijvoorbeeld een date, ik ben dan zo stikzenuwachtig als de pest maar niet op een manier van intense angst ofzoiets en daar zit wel een verschil in. gezonde of ongezonde stress, maar zelfs bij ongezonde stress krijg je er een kick van als het wel lukt. flinke medicijnencocktail, betreft die benzodiapinen, hoop niet dat je er een verslaving aan overhoud. :confused:
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#19
candymonster zei:
Ja is ook zo, van die dingen die nerve wrecking zijn maar niet op een negatieve manier. Bijvoorbeeld een date, ik ben dan zo stikzenuwachtig als de pest maar niet op een manier van intense angst ofzoiets en daar zit wel een verschil in. gezonde of ongezonde stress, maar zelfs bij ongezonde stress krijg je er een kick van als het wel lukt. flinke medicijnencocktail, betreft die benzodiapinen, hoop niet dat je er een verslaving aan overhoud. :confused:
Klik om te vergroten...

Die kick vond ik voorheen altijd prettig, maar nu slaat het steeds om in negatieve prikkelingen.
De benzodiazepinen (alprazolam) geeft mij verders geen kick. Ik wordt er niet euforisch van of zo. Ik gebruik aan de hand van mijn klachten, en alleen om mijn klachten te onderdrukken. Als mijn klachten weg zouden zijn, dan denk ik dat ik benzodiazepinen veel makkelijker kan afbouwen, dan wiet.
c
candymonsterLid
01-01-2024, 00:00
#20
duidelijk. Sterkte, je hebt het meer nodig dan ik! X

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."