#1
candymonster zei:Ik ben zo eigenwijs als de pest, heb -ondanks wat in dit artikel staat- laatst wel 1/8 van een xtc pil gebruikt, vond het niet het vermelden waard omdat ik er (op klamme handjes na) niks van heb gevoeld. Kon ook gewoon plassen en normaal doen dus dat was gewoon te weinig X om zijn werk te doen. T was ook gewoon een test maar ben achteraf blij dat ik -uit bangheid- te weinig heb genomenIk zou het eigenlijk ook gewoon los moeten laten, die drang (geen verslaving hoor) maar de nieuwsgierigheid van: 'Kan ik het niet een keertje proberen' blijft. Ik weet dat als ik het een keer ga proberen, en dit goed gaat het een deur opent naar meerdere xtc avontuurtjes en mocht ik dan alsnog goed gaan, dan kan het de volgende keer wel fout gaan. Geen garantie dus. Ik heb veel in mijn leven meegemaakt waaronder seksuele intimidatie, auto-ongeluk en pesten. ben vroeg met drugs begonnen (Net 17) en blabla en ben er eigenlijk altijd 'redelijk' boven op gekomen, nog meer een reden waarom ik denk dat ik dit wel aankan
Heel ernstig, iknow. Ik wil natuurlijk geen psychose op me afroepen ofzoiets. Dat van die koffie herken ik, ligt aan het caffeine gehalte gok ik. Word er zelf altijd onrustig van, maar ik heb geleerd dat dat gewoon het effect van caffeine is. Je zus drinkt dat helemaal niet meer toch? Dronk zelf betreft caffeine-houdende dranken altijd de gouden fles van coca-cola die geen caffeine bevat, was een prima uitkomst
Ik zou je ook adviseren om te stoppen met blowen, wat mij betreft is wiet echt iets wat je hoofd opfokt, maarja wie ben ik? Anderen advies geven, maar zelf wel graag xtc nemen... gelukkig heb ik een goede vriend die uit voorzorg mij weigert xtc voor te schotelen
Heb je nu ook een volledige angststoornis?
Daar ontstaat het probleem zich al een beetje. Verkeerde cognities? Dat betekend dus in principe angst voor herhaling van een minder leuke gebeurtenis. Deze angst voor de angst triggerd vaak de angst alleen nog maar meer, wat vervolgens weer kan leiden tot een paniekaanval. Toch hoeft het niet perse altijd te zijn dat de keer na de minder leuke ervaring, het zich weer herhaalt, en heb je er toch weer een leuke ervaring mee gehad. Dat is zo verschillend per persoon. Ik zelf ben hierdoor wel een stuk huiveriger geworden. Alle harddrugs die ik gebruikte durf ik momenteel sowieso niet meer aan te raken.
Me zus drinkt alleen nog maar decaf soms.
Mijn angststoornis is min of meer andere soorten drugs aanraken, bang dat het dan helemaal verkeerd uitpakt, ook mede door alle medicatie die ik slik. Maar mijn stoornis gaat zo ver dat ik amper afspraken maak met vrienden, en op familie feesten wil komen opdagen. Alle plezierige dingen in het leven sla ik af. Want mijn klachten nemen toe als ik iets wil ondernemen. Dus bij mij zit best al wel diep ja.
Ik zou het eigenlijk ook gewoon los moeten laten, die drang (geen verslaving hoor) maar de nieuwsgierigheid van: 'Kan ik het niet een keertje proberen' blijft. Ik weet dat als ik het een keer ga proberen, en dit goed gaat het een deur opent naar meerdere xtc avontuurtjes en mocht ik dan alsnog goed gaan, dan kan het de volgende keer wel fout gaan. Geen garantie dus. Ik heb veel in mijn leven meegemaakt waaronder seksuele intimidatie, auto-ongeluk en pesten. ben vroeg met drugs begonnen (Net 17) en blabla en ben er eigenlijk altijd 'redelijk' boven op gekomen, nog meer een reden waarom ik denk dat ik dit wel aankan
Heel ernstig, iknow. Ik wil natuurlijk geen psychose op me afroepen ofzoiets. Dat van die koffie herken ik, ligt aan het caffeine gehalte gok ik. Word er zelf altijd onrustig van, maar ik heb geleerd dat dat gewoon het effect van caffeine is. Je zus drinkt dat helemaal niet meer toch? Dronk zelf betreft caffeine-houdende dranken altijd de gouden fles van coca-cola die geen caffeine bevat, was een prima uitkomst
Ik zou je ook adviseren om te stoppen met blowen, wat mij betreft is wiet echt iets wat je hoofd opfokt, maarja wie ben ik? Anderen advies geven, maar zelf wel graag xtc nemen... gelukkig heb ik een goede vriend die uit voorzorg mij weigert xtc voor te schotelen
Wat voor harddrugs gebruikte jij als ik vragen mag, en wat voor medicatie? Ik wil je echt op je hart drukken dat ondanks je klachten verergeren bij sociale afspraken je dat toch echt moet doen. Ik had pleinvrees en ben toen alsnog naar feesten gegaan ook al wist ik toch dat het kut zou gaan. Gewoon gedaan, en ik wist dat ik eventueel naar huis kon als het niet ging. Neem een persoon mee met wie je alles deelt en die er een beetje van af weet, klinkt makkelijker gezegd dan gedaan maar het begin van genezing met dit soort stoornissen ligt in het onder ogen komen van de angst, want nu heb jij waarschijnlijk last van angst voor de angst (een mooie vicieuze cirkel) dus.. ik hoop dat je er uit komt, nog meer dan ik zelf want ik heb het niet in die mate... stay strong
heb vrijdag een afspraak bij de huisarts, dus kijk wel wat daar uit komt, thanks iedereen.